Europe, Asia · 8 Days · 11 Moments · May 2018

John en Sandra examenreis Dubai - VAE

2 June 2018

Helaas is onze vakantie ten einde. Vandaag vliegen we weer terug. We hoeven pas om 11u naar de luchthaven te vertrekken dus we kunnen eerst nog heerlijk ontbijten. Vida Downtown in Dubai, we gaan je missen! Wat zijn we hier in de watten gelegd. Gisteren hebben we een recordafstand afgelegd deze week. Aantal stappen : 25.224. We hebben allebei blaren op onze voeten. De laatste dingen moeten nog worden ingepakt. John zegt op een gegeven moment dat het 11u is en we echt weg moeten. Op mijn horloge is het pas kwart voor 11! Uitgerekend vandaag is mijn batterij kennelijk leeg. Mazzel dat John op zijn mobiel kijkt! De taxi brengt ons naar de luchthaven. Inchecken gaat vlot. De koffers wegen nu 36,4 kg. Flink wat gekocht dus. Net een hapje gegeten en over een paar minuten gaan we aan boord. En met z'n tweeën drie stoelen op een achterste rij! Allebei goed geslapen in het vliegtuig.

1 June 2018

Onze laatste volledige dag in Dubai is op een vrijdag. Dat is hier zoiets als een zondag in Katwijk. Het leek ons een goed idee om naar Dubai marina te gaan. We zijn bij het station de Jumeirah towers uitgestapt zodat we ook nog een stukje van the walk konden doen. Na 10 minuten in 41° waren we allebei zo verhit dat we wat moesten drinken. Gelukkig zat er een five guys op de hoek waar we verkoeling vonden en gratis refill! Heel handig bij die hitte. Daarna weer op stap waarbij we zoveel mogelijk in de schaduw liepen en we bij elke open deur bleven staan voor verkoeling. Na een kwartier besloten we om naar de Marina mall te gaan. Was 20 minuten lopen maar kostte ons zeker een half uur. Heerlijk bijgekomen daar. Met de tram en metro naar de Emirates mall. Wat een enorme drukte daar. Dat hadden we nog niet meegemaakt. Daarna terug voor onze laatste avond in Dubai. Paar fonteinen shows gezien en heerlijk gegeten bij de cheesecake factory. Verder nog rondgewandeld en souvenirs gekocht.
31 mei 2018. Vandaag weer heerlijk ontbeten. Daarna zijn we naar het Atlantis hotel geweest. Dat was nog een hele onderneming. Lopende naar de metro, met de metro naar station Nakheel waar we een taxi hebben gepakt naar de monorail. Met de monorail zijn we naar hotel Atlantis gereisd. We moesten eerst wat drinken want het was weer lekker warm. Daarna zijn we het aquarium in gegaan. Het was niet groot maar wel prachtig. Er lagen kussens op de grond waar je kon lounchen. Heerlijk gezeten en genoten van de onderwater wereld. Ook nog het voeren van de vissen gezien. Echt iets voor John 😂😂. Hierna hebben we nog wat door het hotel gelopen en onze ogen uit gekeken. Achter in de middag heel laat geluncht en toen terug naar het hotel om te relaxen voordat we 's avonds weer naar de fontein shows en de mall gingen. De shows blijven leuk

30 May 2018

Vanmorgen na het uitgebreide overheerlijke ontbijt zijn we met de metro naar het museum gegaan in de oude stad. Entree was 3 dirham en daar kreeg je verrassend veel voor. Het deel onder de grond was net de fata morgana in de Efteling. Daarna zijn we naar de oude souq geweest. Met een Abra zijn we naar de overkant gevaren. We hebben een uur of 3-4 in de oude stad doorgebracht en toen moesten we terug. Daar mag en kan je echt niet drinken of eten ivm de ramadan. Om half 6 hadden we kaartjes voor de Burj Khalifa. We hebben Dubai donker zien worden, het kanonschot weer gezien (en gehoord) en de fontein show gezien. Daarna zijn we in de mall gaan eten en hebben op weg naar het hotel nog een fontein show meegepikt. Weer een zeer geslaagde dag!

29 May 2018

Vandaag vertrokken we naar Dubai. Het hotel was een zeer aangename verrassing. Luxe kamer en prachtige ligging op loopafstand van de Dubai mall. Het is hier overduidelijk veel drukker dan in Abu Dhabi. 's Middags naar de mall gelopen om te kijken waar deze was. Terug naar het hotel voor een dutje en om rond 7u op pad voor de fontein show. We zaten te wachten en zagen politie met een soort kanon. Om kwart over 7 werd iets afgeschoten. Een enorme knal. We schrokken ons rot! Dit is dus een traditie. Meteen na de knal begon het gezang en mocht worden gegeten en gedronken. Al snel begon de fontein. Wat een prachtige show! We hebben de show vanavond 4x gezien. Verder lekker gegeten bij TGIF

28 May 2018

Deel 2. 's Middags bedachten we dat we naar de Abu Dhabi mall wilden want daar was een vans winkel. Deze mall was heel anders dan de Marina mall. We keken onze ogen uit en zijn zeer goed geslaagd met winkelen. De taxi chauffeur wist te vertellen dat de Yas mall het mooiste was. Toen zijn we daar ook maar naar toe gegaan want we waren nog niet in die hoek geweest. Weer een heel andere maal om te zien maar met veel dezelfde winkels. Hier zijn we overigens ook weer geslaagd. Om 22u besloten we om terug te gaan naar het hotel. In de taxi bedachten we dat we wel langs de moskee wilden rijden omdat hij zo mooi is verlicht. De chauffeur reed ons erheen. Ivm de ramadan mochten we er niet dichtbij komen. De chauffeur liet ons op een plek op een brug eruit om foto's te maken en pikte ons een rondje later weer op. Het was zeer de moeite waard
Vanmorgen zijn we op tijd opgestaan want we wilden de Sheikh Zayed Mosque bezoeken en ivm de ramadan kan dat alleen maar 's morgens. Om 10u zaten we in de taxi richting de moskee. De rit duurde een klein half uur maar was de moeite waard. Ineens zagen we het imposante bolwerk voor ons liggen. Bij de moskee moesten we onze schoenen uit doen. Helemaal vergeten om sokken mee te nemen dus we moesten hard rennen over de hete tegels om geen verbrandde voetzolen te krijgen. Gelukkig lag het "wandelpad" in de schaduw en was een groot deel binnen waar het heerlijk koel was. De moskee is ook prachtig van binnen. Er stonden binnen overigens wel duizenden flesjes water. Niet voor ons maar wellicht voor de gelovigen. Na afloop xijn we terug gegaan naar het hotel om even van de zon te genieten bij het zwembad en om te zwemmen / sporten.

27 May 2018

Vandaag zijn we naar het Louvre geweest. Het bouwwerk ligt lichtelijk afgelegen en met de zon en al het wit is het letterlijk oogverblindend. We hebben zo"n 2 uur rondgedwaald door de verschillende zalen. Gelukkig had John net geschiedenis examen gedaan waardoor hij de kunstwerken in de tijd aardig kon plaatsen. Overigens vond ik het gebouw zelf ook een kunstwerk, zeker als je buiten de zalen loopt en je het idee hebt dat je buiten bent maar toch niet. Hierna zijn we met de taxi naar de al mina souq gegaan. Dat is dus gewoon een winkelcentrum waar we zo'n beetje de enige buitenlanders waren. Bijna nog een potje honing gekocht totdat we de prijs hoorden. 100 - 300 dirham van klein jampotje tot grote jampot. Omgerekend 25 - 75 euro! Maar niet gedaan. Hierna terug naar het hotel voor chill tijd op het dak bij het zwembad en 's avonds shoppen en eten bij de Marina mall. We passen ons aan aan de ramadan. Overdag is het doodstil maar 's avonds dan wordt het druk. Gezellig

26 May 2018

Na het slapen zijn we op stap gegaan. We hebben de shuttle bus naar Marina mall genomen en daar eerst wat gegeten en toen via the Founders Memorial naar het Emirates palace en Presidential palace. Met licht vertrokken maar al snel werd het donker en wat is alles dan prachtig verlicht. Je waant je in een sprookjeswereld. Het is overal wel heel erg stil. In verband met de Ramadan is veel gesloten en zie je alleen een paar verdwaalde toeristen zoals wij. Terug naar de Marina mall om te eten bij een Iraans restaurant. Na het eten met de taxi terug naar het hotel want er moet voetbal worden gekeken. Finale Champions league Real Madrid - Liverpool. Het wordt niet op tv uitgezonden maar gelukkig wel in de sportbar op het pooldeck.
Na een voorspoedige vlucht met iets vertraging landden we om 7u in Dubai. Controle van de handbagage, immigratie en op naar de koffers. Die lagen al op de band. Koffercontrole en toen op zoek naar de chauffeur die ons naar Abu Dhabi zou brengen. Hij stond keurig met een bordje op ons te wachten en om kwart voor 8 zaten we in de auto naar ons hotel. Tijdens de 1,5 u durende rit konden we amper wakker blijven dus we hebben niet veel gezien. Wel reden we langs het ministerie van financiën. In het hotel was onze kamer gelukkig klaar. Wat een bof want we waren allebei kapot. De kamer is lekker ruim. Ivm de ramadan is de lounge gesloten. Dus even wat drinken en eten gehaald en toen lekker geslapen 😴😴😴

25 May 2018

Vandaag is het eindelijk zo ver. De examens zijn achter de rug dus tijd voor een welverdiende eindexamen reis naar Dubai / Abu Dhabi. Vlak voor vertrek nog even een laatste stressmomentje. John is zijn portemonnee kwijt. Gelukkig vonden we hem na 10 minuten in zijn koffer tussen zijn kleren. Gisteren online ingechecked en dat scheelde enorm in de wachtrij. Die konden we passeren. 2 koffers ingechecked met een gezamenlijk gewicht van 23 kg. De rest verliep ook vlotjes dus nu wachten tot we aan boord mogen. Lekker aan de smoothie