Spain, Sweden · 7 Days · 8 Moments · June 2017

Bogrens på Gran Canaria

17 June 2017

Heldag i Ystad där vi hejat fram Elias under dubbla gruppspel. Åtta matcher och totalt fyra timmars kontinuerlig fotboll. Grymt bra fotboll med riktigt bra motstånd. Nu har vi kollektivgrillat och bidragit till campingplatsens kol-osande dimma som får Lützen att blekna...

16 June 2017

Och resan bara fortsätter! Gran Canaria, Madrid, Ystad - you name it! Från jolmig solvärme till traditionell midsommarblöta! Från uteterass i shorts till ypperlig campingservering med filtar! Nu cup med Gais P11...
På väg hem och fyller på lite energi i loungen innan fakir-flighten till Madrid. Lite boskapskänsla över kabinen.... benutrymme, nej inte så farligt mycket!

15 June 2017

Igår var det en rätt skön avslutningsdag även om det faktiskt var molnigt större delen av dagen. Vi kunde istället ta det rätt lugnt på morgonen innan vi släntrade ner till stranden. Lite bad , bokläsning, kasta varpa på badtofflor och lite go trixning med boll samt fotbollstennis gjorde att dagen flöt på i makligt tempo. Lite after-beach på det och sen till Elias favoritrestaurang som serverade plankstek. Go dag! Imorgon rör vi oss till Ystad och cup för Elias. En väldigt bra start på sommaren !

14 June 2017

(Fortsättning av Elias) Men jag fortsatte och cykla så bra jag kunde. Efter en bra och lång tur var vi framme vid bilen igen och då kunde vi värkligen pusta ut. När vi satt i bilen ringde Elin som stannade hämma den här turen och undrade var vi var, vi hade nämligen sagt att vi skulle komma hem kl:13:00 men vi var lite försenade och kom hem kl:15:15. Efter vi varit hemma i 10 minuter gick vi ner till stranden och käka lite Goa sandwich.Efter det gick vi till stranden och sola och bada. När vi kände oss klara gick vi hem och duschade,myste och åt hemma den här gången. Det var det vi gorde idag😀 hälsningar från Elias!
Hej alla, Elias här! Vi gick upp rätt tidigt idag för att cykla på dom stora bergen! Vid kl: 09:30 var vi ungefär uppe hos våran guide som tog fruktansvärd lång tid på sig innan vi satte oss i bilen och åkte mot bergen. När vi väl var framme där vi skulle börja cykla tänkte jag"hur ska jag orka hela vägen både upp och ner". Men vi cykla i våran egen takt. Till slut var jag super trött när vi hade cyklat ungefär halvvägs. Då stannanade guiden och tog upp 2 cykelslangar och knöt ihop dom mellan min och hans cykel. Så när jag blev trött kunde jag ta det lite lugnt medans han drog upp mig. När vi cyklat våra krokiga uppförsbackar sammanlagt 900 höjdmeter var vi på toppen och kunde pusta ut. Men när vi väl började cykla neråt kändes det okej i början innan alla stenar kom. Både mina,Antons och mammas händer värkte när det var så guppigt men pappa var den starka och kunde hålla emot.Efter en stund i neförsbacken flög jag fram och fick ramen mellan bena. (det gorde ont kan jag säga).

11 June 2017

Varmt, sandigt, läsa bok, bada, läsa, bada igen.....
Tidig morgon och hopp in i bilen. Anton var lätt förvirrad efter att ha sovit 90 minuter under natten. Spenderade lång tid Torslanda. Framme utan problem på Kastrup vid 8:45 och då den automatiska in-checkningen fungerade perfekt och inte en människa vid baggageinlämningen var vi loungen på rekordtid. Start på utsatt tid gjorde att vi anlände till Madrid vid 15:30. In i loungen igen och vänta in det något försenade planet. Uppenbarligen hade flygbolaget använt förseningen till att stoppa in fler stolar för jäklar vad trångt det var, brutalt ont om benutrymme. Vi klev in i SCA:s fantastiska lägenhet runt niotiden. Nu shoppa frukost!