Denmark, Germany, France · 17 Days · 20 Moments · August 2017

Petersencamping sommer 2017 Frankrig

29 August 2017

Vi er på Campingpark Südheide. Vi forlod Fährturm lidt sent, og det tog en del tid at nå hertil, men nu er vi i en ny afdeling af campingpladsen med spritnye faciliteter.

28 August 2017

Camping Zum Fährturm i Schweich i nærheden af Trier. Det er gået godt hele dagen, men ligeså snart vi kom over grænsen til Tyskland, endte vi i en times kø. Desuden fik jeg en rædsom migræne, og jeg havde glædet mig til tysk schnitzel på pladsens restaurant, der ligger ned til Mosel. I stedet blev det en nektarin og lidt tørt flute. Umiddelbart ligger pladsen fint ned til Mosel, men den er omgivet af 3 temmelig trafikerede veje. Det lyder lidt ala tysk motorvejsrasteplads.

27 August 2017

Vi vegeterer i skyggen i dag. 32° i skyggen og 46° i solen. Sidste dag på Le Curtelet. Vi pakker i aften, når solen er gået ned😉

26 August 2017

Bagerkøen var kun 1/4 af den sædvanlige. Mange tomme pladser. Efter frokost kørte vi ud og handlede og en lille tur ind i bjergene 🏔Smukke udsigter. Vi fandt et sted, hvor de hoppede ud med paraglidere. De billeder må I have til gode, for de er i mit kamera. Da vi kom tilbage, var der flyttet rigtig mange ind igen 😮🙂🏕

25 August 2017

I dag kom vi så til Annecy. Byen er super hyggelig, og som vanligt har jeg mange flere billeder på kortet i mit kamera. Det har været varmt i dag - omkring 30° Bagefter kørte vi tur rundt om søen. Igen må jeg konstatere, at både i byen og omkring søen er turistmængden tiltaget, og i de små gader, var det næsten ikke til at komme hverken frem eller tilbage.

24 August 2017

Aix-Les-Bains - en lille udflugt, da regnen stoppede.
Vi ville en tur til Annecy og ose rundt, men morgenens sol er blevet afløst af regn, lyn og torden ☔☔⚡⚡🌧🌧🌩🌩 Temperaturen er faldet til 20-21° og lynene blitzer konstant, regnen høvler ned og tordenen buldrer og brager mellem bjergene.

23 August 2017

Nu kan vi faktisk få en parcel med udsigt over søen, men vi gider ikke flytte. Den vi har er rummelig, og de er mindre ved søen. Der er kørt en del, men måske kommer der nye i eftermiddag.

22 August 2017

Vi tog på tur ved 11.30-tiden. Først til Courchevel 1850, hvor vi var på ferie for 20 år siden. Det var næsten ikke til at kende igen. Det var udbygget, og de bygger stadig. De riges legeplads om vinteren med dyre mærkevarebutikker. Jeg har kun lidt billeder derfra på kameraet. Dernæst til Col Du Petit St. Bernard. Det blev en lang dag. Vi er netop kommet hjem her 20.30. Det tager lang tid i bjergene.

21 August 2017

Camping Le Curtelet i udkanten af Alperne.

20 August 2017

Beaune - L' Hôtel-Diue de Beaune. Hospital for fattige grundlagt i 1443 og i brug helt op til 1971.

19 August 2017

Dagens opdatering 🙂 Igen en dag med mest afslapning. Jeg vaskede lidt tøj, og da det var tørt, kørte vi en tur rundt til de små vinbyer 🍷 Temperaturen har været behagelige 22-23°. Til gengæld er det lidt køligt ude i aften.

18 August 2017

Chalon Sur Saone - igen 😉 Egentlig havde vi planlagt en tur til Beaune, men så gik tingene ikke som planlagt 😂 det er en længere historie....... Chalon er en hyggelig by, men husene trænger i den grad til en klat maling. Jeg har kun dette foto fra kirken Eglise Saint Pierre på min telefon. Resten er på kortet i mit kamera.

17 August 2017

Chalon Sur Saone. Broen Pont de Bourgogne. Hele dagen har vi slappet af med en bog, men sidst på dagen skulle der ske lidt. Vi kørte lidt rundt langs Saone, og fandt et sted at spise. Nu er kaffen snart klar, og der venter deux eclairs.

16 August 2017

Stadig på samme plads i Bourgogne. Meget diset/overskyet men 27° 😎 Vi har kørt lidt rundt i området og fandt et Carrefour supermarked, hvor vi købte ind til frokost og aften. Frokost med udsigt over vinmarker.

Vi er nu i Bourgogne på Camping Des Sources. Det smådrypper, men her er 26 gr. Hyggelig campingplads, men lidt primitive faciliteter.

14 August 2017

En lang, varm dag. Vi har kørt meget laaaaangsomt og holdt i kø en halv time. Vi er ikke nået så langt, og er kun i udkanten af Alsace på den tyske side. Vi overnatter på Camping im Klingbachtal. Fin plads, men alt besat. Vi fik allernådigst lov til at overnatte på halvdelen af en parcel med nysået græs. 😜😉🙂 Temperaturen var 29 gr da vi ankom og nu i aften 25. Vi har glemt vores bordventilator!!!!! 😱
Kaffepause ved Goettingen ☕

Seecamp Derneburg - det er pladsen, hvor vi vendte om sidste sommer, da Flemming fik prolaps 🙂👍