Netherlands, Thailand · 22 Days · 24 Moments · November 2018

Jettie goes Thailand❤️

7 December 2018

Na een rustige maar lange terugreis verrast door mijn lieve mama😊! Blij dat ik weer terug ben. Tot snel iedereen!😘😘

5 December 2018

Ik wil graag deze dame benoemen tot werknemer v/d maand. Ik ben een 15min binnen geweest om een broodje te eten en mijn telefoon op te laden en deze dame heeft niet een keer bewogen. Zelfs niet toen ik wilde bestellen, moest haar andere collega van achter in de zaak komen om mij te helpen😂😂! Ze is geniaal, want ze verdient denk ik precies hetzelfde als die anderen die de hele tijd op en neer aan het rennen is🙈
Vandaag afscheid genomen van mijn trouwe slippers die me een heel jaar op alle vakanties overal hebben heen gebracht. Helaas heb ik vervanging gevonden en moeten ze weg. Maar ik heb ze aan een goed doel gegeven, aan een zwerver vrouwtje die met haar hele inboedel (vuilniszak met kleren en tandenborstel) lag te slapen tegen een palmboom. Ze was er ontzettend blij mee en bedankte me 5x. Toen vroeg ze of ik al had gegeten. Uhmmmm, ja hoor! But thank you😂. Nu snel naar de subway want ik heb honger

4 December 2018

Vandaag om 13uur opgehaald voor in een mini busje naar Phuket. De trip zou 3uur duren, dat werd 7uur🤪. Onderweg moesten we nog 2 mensen ophalen die weigerde om achterin het busje te gaan zitten. Na een uur discussiëren hebben we ze maar achtergelaten. Dit zorgde voor een ontzettend leuke sfeer in de bus erna. Eindelijk aangekomen in Phuket lekker gaan eten bij het favo phuket restaurantje. Jummmm!!😋

3 December 2018

Na een zwaar dagje nog een lekkere afsluiter met een gin tonic op het terras van het hostel. Optijd naar bed vanavond. Maar van het een komt het ander en voor je het beseft sta je te bierpongen tijdens een pub crawl🤪
Vandaag naar de watervallen geweest en de blue pool. Beetje heul veul mensen in de watervalpool🙈

30 November 2018

Even een korte update van de afgelopen dagen. Ben van koh phi phi naar ao nang gegaan. In een super deleuxe boot wat op een vliegtuig leek😊. Hier op ao nang railay beach bezocht.

28 November 2018

Wat is het toch geweldig hier! Zou eigenlijk maar 2 nachten blijven, maar blijf maar bijboeken🙈! Vandaag heerlijk met Lotte aan het strand gelegen en lekker lui gedaan. Yvette: overdag een luie luiaard, maar in de nacht strekt ze haar beentjes en veranderd ze in een feestende limbo danser😂😂

26 November 2018

Heerlijke dagen hier op koh phi phi! Blij dat ik even op dezelfde plek ben en lekker rustig aan kan doen!

25 November 2018

Gisteren op de ferry even snel een hostel geboekt. Helaas was mijn eerste keuze volgeboekt, toen gekozen voor ...... the hangover hostel😂🙈. Hilarisch! Het is een hostel met alleen een deur en dan een aantal bedden. En de douche/wc heeft een gordijntje😱. Op zo’m moment verlang ik zo naar mijn eigen appartementje (nooit gedacht dat ik dat zou zeggen). Een plekje waar je lekker kunt douchen en je erna fris voelt. Maar het is niet anders en het beste medicijn is dan gintonic. Dat maakt het allemaal wat rooskleuriger😂. Ik dacht nog dan doe ik een leuk jurkje aan en ga ik me opmaken, maar toen dacht ik: why?? Hoppa haar in een knot en de deur uit. Van de ene emmer komt de anderen en voor ik het wist was het 4uur😱
Vanochtend om 6uur ging de wekker. Om 7 vertrokken met de ferry, bus en ferry van koh phangan naar koh phi phi. De zon was nog niet helemaal op. Met mijn favoriete ontbijtbroodje van hier😂, een zacht broodje met custardvulling. Die heb ik al vaak gehad omdat ik elke keer zo vroeg moet vertrekken. Net op Koh phi phi aangekomen. Voel me vanbinnen nog steeds of ik op de boot zit. Ik ben wel van plan om hier een paar nachten te blijven.

24 November 2018

Ik ben al gewend dat hier niks zo gaat als je gepland hebt. Kreeg netjes optijd mijn scooter die ze fijn voor me naar boven hadden gereden, maar ik kreeg hem niet aan🙈. En ik had absoluut geen zin om weer helemaal naar beneden te moeten lopen. Na een paar minuten proberen en stom kijken heb ik een aantal jongens aangehouden die langs reden. Ze gaven aan dat de benzine op was. Toen we terug waren van het benzine halen deed hij nog niks😳. Toen kwam er een met het goede idee om de scooter van de standaard te halen.... en yes! Hij deed het! Ik ben de hele dag met hun meegereden naar de slip en fly (dit is een glijbaan waar je op het laatst de lucht in gaat), en toen bedacht ik me dat het leuk was om te filmen. Maar wilde echt niet meer😂. en daarna een waterval gaan bezichtigen met een prachtig uitzicht!
Heerlijk geslapen vannacht en echt lang geslapen. 11uur🙈! Vanochtend weer naar een ander resort vertrokken. Voor de komende nacht in het Silvermoon jungle resort. En het is ook echt in een soort jungle. Een ontzettende steile berg naar beneden, waarna je je echt in een paradijsje waant. Mijn kamer voor deze nacht is een hutje, direct aan het strand/zee. 3 stappen en ik sta met mijn voeten is de zee. Zo geweldig mooi!😍 alleen heel veel last van mieren. Lijkt wel of ze uit mijn poriën komen😂. Elke keer weer een nieuwe mier op mijn lichaam. Net een heerlijk ontbijt gehad met een omelet en nu wachten tot mijn scooter arriveert. Vandaag ga ik met Lotte en Marcel rond het eiland Koh Phangan rijden.

23 November 2018

Gisteren full moon party gehad op koh phangan. Het was fantastisch! Vanuit het hostel kregen we gratis eten en daarna kon iedereen zich verven met neon kleuren. Vanuit het hostel ging er een taxi naar het full moon strand waar het hostel een vip bar heeft. Het was zo geweldig om te zien hoeveel mensen er op af komen. Vandaag een beetje😵, dus mijn hostel gelaten voor wat het is en een luxe hotelkamer met airco geboekt.

20 November 2018

Momenteel verblijf ik op Koh tao ook wel doodseiland genoemd. Ik hoorde het gisteren toen ik hier was dat er in de afgelopen 3 jaar 8 expats zijn vermoord😳. Tip voor mij: beter inlezen de volgende keer😂. Het is echt prachtig hier. Het is gelukkig zonnig en het uitzicht is echt geweldig!
Ik ben er! Joehoe! Wat een vreemde trip. Van de bus wachten op een station, daarna in een mini bus (letterlijk 5 minuten) en daarna weer een grote bus van 45 minuten ongeveer. Toen de overstap op de boot gemaakt. Heb de hele 3 uur geslapen🙈. Daarna achterin de kofferbak van de truck naar het Dearly koh tao hostel. Ik was als eerste en de kamer was al vrij, dus mocht mijn eigen plekje uitzoeken. Prachtige kamer met een heerlijk bed. Even een wasje draaien en dan helemaal niks doen.
Net dit stuk afgelegd met de bus vanuit Bangkok. Zal niet zo recht zijn als op de foto🙈. Vreselijke rit, toen ik wilde lezen ging het licht uit en toen ik wilde slapen ging het licht aan🤪. Maar ik ben er, nu 3uur wachten op de ferry. Zal dan om 10uur op Koh tao aankomen.

19 November 2018

Vandaag laatste dagje Bangkok. Erg slecht geslapen gisteren, dus vandaag maar een beetje rustig aan. Vanmiddag gaan lunchen in een authentiek thais restaurant, waar wij de enige “buitenlanders” waren. Papaya salade beetje spicy genomen, nou heb rode lipjes en mijn smaakpapillen zijn verdoofd voor een paar uur😂. Maar heerlijk was het zeker. Erna een grab genomen naar the mall waar ze ongelofelijk veel kraampjes hebben en alles is er verkrijgbaar. Ik heb een fan voor mijn iphone gekocht, super handig in deze warmte kan alleen niet tegenlijk waaien en typen🤪. Nu met de bus naar Chumphon en dan met de Ferry naar Koh Tao. Alleen ben ik een paar jaar te vroeg gezien de datum😂. Mijn haar ontploft met deze warmte. #explodedhairidontcare.

18 November 2018

Vandaag naar Ayutthaya geweest om de ruïne tempels te bezichtigen in de vroegere hoofdstad van Thailand. Poeh, wat is het warm hier! Maar als ik aan jullie denk die ‘s ochtends de auto ramen moeten krabben hoor je mij niet zeuren😝. Morgen een beauty dagje en daarna met de nachtbus naar Koh tao. Slaap lekker😘 ps: natuurlijk heb ik wel even de glijbaan getest.

17 November 2018

Mijn eerste dagje Moederziel alleen in Thailand is toch wel meegevallen. Toen ik kon inchecken op de kamer stond er gelukkig wel een welkoms committee, wel maar 2 mensen maar ach mij hoor je niet zeuren. Laat het nu heel toevallig zijn dat 1 meisje ervan ook bij Tempo-Team werkt😂. Na een paar gin tonic zijn we naar Koh san road gegaan voor een lekkere pad thai van een straatkraampje. Nog maar een gin tonic om te acclimatiseren en een voet massage. Nu snel naar bed, want morgen vroeg op om naar ayutthaya te vertrekken. Check mijn slaapplaats voor deze nacht😂. Slaap lekker😘
Net aangekomen in het here hostel (met glijbaan) in Bangkok, maar het regent ontzettend hard hier. Gelukkig heb ik een hostel gekozen met zwembad🥴. Ik had eigenlijk een welkoms committee verwacht die blij waren dat ik er eindelijk ben, maar is is bijna niemand😂. Dan maar even naar koh san road een simkaart halen en lunchen.

16 November 2018

Ready 4 take off!✌️
Ik ben er klaar voor👍! Nog even een laatste keer alles checken en nog even snel expeditie Robinson terug kijken en dan kan ik vertrekken. Christien brengt mij zo naar het station en dan begint de reis al. Tot over 3 weekjes😘