New Zealand · 58 Days · 60 Moments · March 2017

Jeppes journi til New Zealand

28 April 2017

25:03 jeg vågnede kl 10 og havde sovet rigtigt godt. Jeg fik harvergrød til morgenmad. I dag var der kun en ting vi ville nå og det var en kæmpe have med næsten alle verdens træer og planter men vi ventede med at gå til efter frokost. Turen var på cirka 7 kilometer frem og tilbage da vi havde gået tre kilometer kom vi til den kæmpe have som var langt større end jeg troede . Der var ,amge gode klatre træer og en del flotte fra alle lande i verden . Efter vi hadve. Set pakken begyndte vi at gå hjemad. Turren var lidt længere men da vi kom hjem skyndte jeg mig op og bare lig bare på min seng. Efter at havde hyggede med lille halv time begyndte vi at lave mad. Da kl var 6 om aften var der mad som var en masse forskellig kød og katofler. Efter maden så vi også film som var Kung Fu Panda 2 og efter skulle jeg sove.
24:03 jeg vågnede kl 8 om morgen. I dag skulle vi af med autocamperen og efter ned i en lejlighed i 3 dage i en by der hedder Circh church. Så da kl blev 10 pakkede vi vores ting sammen og kørte det var en dejlig lige køre tur men vi var uheldige for da der var 15 minutter tilbage kom der en sten i ruden og der kom en revne.da vi kom gik vi ind og spillede imens de mor og far pakkede vores kufferter. Vi bestilte en Taxi der kom og hentede os og efter kom vi til husede som var stor og 15 fra husede var der en indedørs . Men kl blev mange og min storebror op får gik ud efter mad. Vi fik noget meget lækkert Thai mad og nogle gode nudler. Efter maden gik jeg i bad og vi så Ratatouille og så skulle jeg sove.
23:03 jeg vågnede kl 7 om morgen . Det var sidste dag i Hanmer Springs og vi skulle på en nu campimgplads. Til morgenmad fik vi alt hvad du kan æde i en restaurant så jeg tog æg og Bacon og yoghurt. Efter maden var kl 10 og vi skulle sejle med noget der hed speed båd som skulle være vildt fedt.så da vi havde kørt 20 minutter kom vi frem til en flot tyrkis flod. Da kl blev ellve satte vi i gang med speed båd . Til at starte synnes han det var lidt for vildt men efter et par minutters tid synnes han det var sjovt . Da vi kom ind igen var det frokost tid og vi spisete og efter kørte vi op campingpladesen . Der var en stor lege plads ved siden af den som vi legede på en par timer. Til aftenens mad spiste vi pasta men efter besluttede vi os for at gå op i det store vandland for sidste gang. Vi var der oppe i to timers tid og efter gik vi ned i autocamperperen for sidste dag og sove.

24 April 2017

22:03 jeg vågnede kl 8 om morgen og spiste morgenmad. Efter maden gik vi ned i byen i par Ken og gik en tur mens min far og storebror cyklede en tur. Da kl var 12 kom min far og storebror hjem og vi spiste frokost. Efter mad legede vi med en bold og lidt efter gik vi op til bade landede og gjorde det på den samme måde som i går og kørte rutsjebaner . Da kl blev 5:30 gik vi hjem og skiftede tøj og efter gik vi op i byen for at få aftensmad vi prøvede en del restauranter men alle var lukkede eller fyldte så til sidst spiste vi bare pizzaer på vores nr 100 dages ferie .Efter maden var det sent aften så vi gik hjem og efter sov vi.

23 April 2017

21:03 jeg vågnede kl 9 om morgen. Efter morgenmaden gik vi op til byen for vi skulle i bade land.vi købte billetter til 2 dage så vi også kunne komme i morgen. Efter vi havde klædt om gik vi ned af en af de varme polles . Efter kørte vi vandrutsjebane og sådan blev det ved til kl var fire hvor vi gik hjem men efter en lille time gik vi op i byen og spiste på en indisk restaurant som var god. Efter maden gik vi hjem og læste og legede til vi skulle sove.
20:03 jeg vågnede kl 8 om morgen . Vi spiste morgenmad i autocamperen og efter gik vi ud på legepladsen og legede . Vi skulle køre til en by der hed hanmer spring som lå 150 kilometer væk så efter vi havde kørt 3 timer kom vi frem kl 2 om eftermiddagen. Vi skulle Bo først 2 dage på en parkeringsplads og 2 dage på en campingplads. Vi gik op i byen da kl var 3 og kikkede . Efter gik vi hjem og spillede til kl blev 6 og der gik vi lidt op til en restaurant hvor jeg fik en burger. Efter Maren var kl 9 og det var mørkt så vi gik ind og efter en time skulle jeg i seng.

21 April 2017

19:03 jeg vånede kl 8 om morgen . I dag skulle vi køre ud til et Lord og the rings sted så da vi kørte var kl 10 og kom frem kl 11. Det var et lille bjerg og der skulle være en flot gå tur. Gå turen var et par kilometer og vi kom over 3 floder. Det var et lille bjerg på cirka 150 meter og det var meget sjovt og flot . Efter gå turen hjem kørte vi fra kl 2 til 3 og så kom vi til en campingplads med en stor fin legeplads. Efter vi havde leget og kælede med den kat der var på campingpladsen gik vi ind for at spise . Vi fik tortiljas til aftensmad som smagte lækkert efter maden kælede vi med katten for vi skulle sove.
18:03 jeg vågnede kl 9. Hele min familie var vågen så der var morgenmad da jeg vågnede. Efter maden gik vi ud på legepladsen men kom hurtigt hjem for den var alt for våd. Efter en lille time cykeldele vi en tur på 5 kilometer da vi kom hjem spiste vi frokost hos bagagen og efter gik vi hjem og legede en par timer. Efter slappede vi af og gik op i byen. Vi havde leget så meget så til sidst blev vi sultne og gik hjem og laver mad. Vi fik en taih mad som smagte godt . Efter gik vi i bilen og spillede Uno . Da vi havde spillede 10 runder var det tid til at sove så jeg lade mig til at sove

19 April 2017

17:03 jeg vågnede kl 9:43. Vi fik harvergryn med mælk og efter morgenmaden gik vi ud og snakkede med 2 lokale som sagde at der hvor vi skulle hen var der et kæmpe marked idag så vi skulle skynde os der ud . Vi kørte 70 kilometer til vi kom til et sted hvor der var en kirke og meget flot vand. Efter stoppede kørte vi ned til den by der hed Farlie. Vi kom med til det marked og så hvor enormt der var. Vi var rundt og kikke og købte lidt ting og mig og min storebror kom i den vildeste karrusel . Efter besøgende kørte vi ned til Campingpladsen der lå 1 kilometer væk der fra. Da vi kom gik vi straks ud og så byen . Efter gik vi hjem men lidt efter gik vi op i byen for at få noget mad. Jeg fik pizza men min far fik lam som var så blødt som smør og min storebror fik spareribs som var sår møre så de røg fra hinanden . Det smagte godt og vi fik også Desert . Da vi kom hjem var kl 10 så vi skulle i seng.

17 April 2017

16:02 jeg vågnede kl 9 og jeg havde været vågen 2 gange om natten men jeg stod op og tog tøj på. Vi ville gerne spise morgenmad på en restaurant hvor jeg fik müsli med frugter og yoghurt . Der var meget og jeg blev godt mæt.efter maden gik vi ned til stranden og så stene de var flotte og runde efter mange billeder var det tid til at køre ned til en meget flot sø. På vej hen havde vi tre stop det første var med hule malerriger det andet var ved en dæmning og det sidste var ved verdens største jorddæmning som vi spiste frokost ved. Turen tog 3 timer og da vi kom til den flotte sø gik vi ned og kastede med sten. Toiletede var så det klameste nogen siden det bazar bare et hul. Til aftensmad fik vi nudler og efter maden gik vi ud og så solnedgangen . Efter det læste jeg så jeg nåede til side 100 og efter skulle jeg sove.
15:03 idag var det godt vejr så vi besluttede os at køre en del. Efter morgenmad blev kl 9 så vi kørte . Vi ville køre ned til nogle sten der skulle være fulstændig runde . Så efter 5 timer kom vi frem da kl var 4 formiddag ,men der var alt for højtvandet så vi ville gerne finde en campingplads i nærheden men alle var fulde så vi havde noget der hed " Place to stay" som vi gerne måtte holde på deres parkiring vis vi købte noget ad deres mad. Da vi kom ladede min mor boller i karry. Det smagte dejligt for det var første gang i 100 dage. Efter maden blev vi inde for det var mørkt og koldt. Det sidste af aften brugte jeg på at læse.

16 April 2017

14:03 jeg vågnede kl 8 . Idag var det et rigtigt øv vejr så vi besluttede os for at leje et nyt hus i en dag der lå vedsiden af den stejlestes vej i verden. Vi måtte først komme ind da kl var 3 så vi måtte bruge 4 timer på noget.vi brugte tiden. På at gå rundt i byen og kikke på butikker og vi var også i en trampolinpark en time .Endelig blev kl 3 og vi kørte til det hus vi havde lejet . Men efter en time blev vi nød til at gå op ad gaden. Den var ikke så lang men så stejl at der var trapper i siden. Efter at var gået op var vi lidt for trætte til at gå op igen så vi gik bare ned. Til aftensmad spiste vi bare sandwicher. Efter så vi en film der hed Gonnis . Efter den lange gode film var det tid til at sove

15 April 2017

13:02 jeg vågnede efter en rigtigt god søvn i den seng i det hus vi havde lejet. Jeg gik ned og liggede mig på sofaen og ventede på de andre vågnede , men da alle andre end min storebror vågnede begyndte vi at spise. Min store bror vågnede kl 10 og spiste mad og efter spillede vi Pool.da kl blev 1 gik vi ned til et bus stop sted og blev hentede. Vi skulle ud og se et museum og efter ned på en tog station. Vi startede med at gå ned på tog stationen og så hvor meget den lignede den fra Harry Potter . Efter gik vi ned på museum som handlede meget om de gamle ting som biler og cykler.efter det gik vi ned til en mega høj flot kirke. Og efter handlede vi. Bus turen hjem var en lidt omvej og tog 20 minutter .da vi kom hjem lade de vi pasta med kødboller. Madens,agte godt men efter skulle mon lillebror sove. Da min lillebror gik i seng så vi alle sammen film men efter 2 timers film skulle jeg sove.
11:03 jeg vågnede kl 8 og begyndte at spise. Efter maden ville vi gerne skynde os ned af vest kysten. Vi kørte 3-4 timer med nogle stop så vi kom hurtigt op på 6 timer .campingpladsen vi var på skulle der være pingviner så det måtte vi ned og se . Også endelig efter en 30 minutter kom der nogle pingviner op som jeg fik taget mange billeder . Til mad fik vi ris med grønsager . Efter maden så vi film og efter skulle vi alle 3 sove

13 April 2017

12:0303 jeg blev vækkede kl 9 fordi vi skulle være ude kl 10 . Jeg fik normale harvergryn og cornflakes med mælk til morgenmad. Vi skulle køre til en masse spændende steder idag. Det første stop var efter en time hvor vi så verdens hurtigste mortercykel.det var spændende og efter en halv time gik køre turen videre .det næste stop var cirka også en time efter kom vi til en af de sydligeste sted. Vi så lige som det mest nordlige sted nogle skilte der sagde hvor langt der var til London og andre steder. Det næste stop var en halv time hvor man skulle se så sø løver men der var ikke nogle. Så kørte vi 2 timer til et hus hvor vi skulle være de næste 2 dage. Det var et kæmpe hus på 270 km2 og med pool bord. Indtil aftensmaden spillede vi pool. Vi fik lagsange men idag skulle vi tidligt i seng for igår var vi længe oppe
10:03 jeg vågnede kl 8:35 om morgen. Efter at rystede søvnen ud af mig spist morgenmad og hyggede i en time skulle vi ud til havnen og sejle. Kørte kun små 5 minutter til vi kom til båden vi skulle sejle med. Efter en halv times vente tid kom vi op på båden. På sejl turen skulle man kunne se sæler og delefilter. Da vi hadve sejlede lidt over en halv time var min far heldig og så en delfin . På vej tilbage så vi 9 sæler på en sten så da vi kom hjem igen var vi meget glade. Vi skulle køre 4 timer til vi kom frem til en hyggelig campingplads . Til aftensmad fik vi bøffer og efter var vi i det gamle fælles hus som var lavede om til slappe af rum og køkken til vi skulle sove."

12 April 2017

09:03 jeg vågnede kl 7:45 . Idag skulle vi væk fra byen Qennes town og langt ud på landet til et flot sted der hed Milfrod sund. Der var 250 kilometer der hen men vi regnede med at vi skulle bruge 6 timer med stop og rigtigt nok turen var lang og det meste af tiden læste jeg. Da vi kom frem var kl allerede 5 så vi gik en lille tur på 20 minutter. Vi fik gryderet til aftensmad og efter maden gik vi ind i autocamperen og jeg så en film til at jeg skulle til ar sove 🌄

11 April 2017

8:03 jeg stod op kl 8:30 og havde en lille kile i marven fordi jeg skulle Boungy jumpe. Jeg spiste morgenmad sammen med familien men lidt efter skulle vi op i en gondol Bane op til Boungy jumpe . Da vi kom op på toppen ad den 500 meter høj bakke var der en time til vi skulle hoppe som vi brugte på at kikke på alle de andre der skulle hoppe . Det var 47 meter hop ud i igenting så en time efter gik det løs. Min storebror startede og han sagde at man fik et kæmpe sug i marven . Så var det mig og jeg lod vær med at kikke ned men hoppe . Det var vildt meget vildt men efter vores hop skulle vi køre go-kart. Det var sjovt men ikke lige så sjovt som at Boungy jumpe . Vi fik pizza til frokost men efter kørte vi ned til campingpladsen men en time efter gik vi ned til stranden. Vi fik verdens største is og efter gik vi ned og legede et par timer. Efter legepladsen gik vi til en japansk restaurant som smagte vildt godt men efter gik vi hjem på en af de bedste dage i new Zealand og i seng .

9 April 2017

07:03 jeg blev vækkede kl 11 fordi jeg havde sovet for længe. Idag skulle vi ud til camping vognen og køre ned timer sted der hed Qeanns town som vi skulle Boungy jumpe fra. Køre turen tog lidt over en time men det føltes som 2 minutter. Efter køre turen kom vi til campingpladsen og legede på lege pladsen men ikke så langt tid efter skulle vi ud i buen og kikke . Vi havde hørt om en burger bar som var så kendt ar folk stod i kø for at få , det var rigtig nok der var mange menesker men ikke så mange som jeg troede. Vi kom ud og legede på en legeplads ved stranden og vi var også ude at gå en tur. Til aftensmad fik vi burger fra den bar der var mange hos. De smagte fint nok men der var rigtigt lidt plads så man blev lidt mast.efter Maren gik vi op i campingpladsen og jeg sad og læste til jeg skulle sove.🌄🌄
06:02 jeg vågnede kl 9 og ventede på min storebror vågnede. Da min storebror var vågen begyndte vi at spise morgenmad. Efter vi alle havde spist og ligede og blevet vågen legede vi og lavede mange andre ting til. I spiste frokost. Efter frokosten var der 3 timer til vi skulle i en biograf og se LEGO Batman . Vi gik ned på stranden for vi skulle se et træ der skulle værre midt ude i vandet efter en halv times vandring der hen kom vi frem men der var så lavvandet så det bare var ude på stranden. Så efter gik vi hen til biografen som var 40 minutter der fra . Vi kom 15 minutter for filmenstartede. Biografen var en biograf med sofaer så det var meget dejligt. Filmen var sjov og spændende men efter 2 timer var den færdig. Til aftensmad fik vi pizza som smagte dejligt . Efter maden skulle min lillebror sove men vi andre så film om en der hed Burt som lavede en motor cykel som var verdens hurtigste. Men efter filmen skulle jeg sove .

6 April 2017

05:03 idag vågnede jeg som den sidste og havde sovet rigtigt godt. Vi fik det normale morgenmad harver gryn og mælk men efter en lille times morgenmad hygge gik vi ned og fiskede. Efter en til time uden lykke gik vi ud i skoven og legede med pinde men min storebror kom til at slå mig i øjet så jeg fik en rift 😫😫efter en lille time skulle vi til at køre men vi skulle kun køre 5 minutter til vi kom time et sted der hed Puzling World hvor man skulle gå ind i en kæmpe laborant og også se illusioner . Det var et fantastisk museum og. I var der gode 3 timer. Efter 5 minutter igen kom vi til en restaurant der lå 5 minutter op til det hus vi havde lejet i 2 dage. Der var gode burgere de havde og efter en lille time kørte vi ned og handlede inden vi kærte op til det nye hus. Det var et dejligt sted og der var gode senge . De første par timer å vi bare ned men efter lavede vi tomatsuppe . Suppen smagte godt men et par timer efter blev jeg træt og gik i seng.
04:03 jeg vågnede som en af de første og ventede på at de andre stod op. Som morgenmad spiste jeg harvergrød. Efter et par timer hvor vi lavede igen ting skulle vi til at køre. Idag ville vi køre imellem 3-5 timer. Vi kørte en lang tur i starten på et par hundrede kilometer men efter de kilometer skulle vi spise frokost. Vi spiste et sted ude ved kysten der var mange sand fluer så det var et kort stop. Vi kørte igen et par hundrede kilometer til vi kom til et sted hvor man gerne måtte fiske. Efter en halv time var fiske stingerne klar så vi gik ud og fiskede men efter en time uden held gik vi hjem. Da vi var færdig var der mad som var kylling i karry. Efter maden var der meget koldt så vi blev inden de næste timer til jeg skulle sove.
03:03 ( forsættelse fra sidste dokument ) da vi havde leget en lille time så vi fik vabler gik vi ind og spiste mad. Det var bare nogle tortillas med tun som smagte overraske godt. Efter gik vi i bad og efter skulle vi lave matematik. Efter en lille times matematik var kl 10 så vi skulle sove.
03:03 idag harvede vi tænkt os at køre langt. Jag vågnede kl 8 og var den sidste der stod op. Vi fik æg og bacon som min far havde lavet og efter vi havde spist var det tid til at pakke sammen. Efter vi harvede fået vores tøj ned skylle vi køre. Det første stop var efter 240 kilometer hvor man skulle gå et par kilometer men skulle se en gletcher . En lille halv times gå tur og vi kom op og så den . Den var meget beskidt så vi så ikke så meget . Efter Gå turen hjem igen kørte vi 40 kilometer til et sted hvor man skulle kunne tage det flotteste billede af det højeste bjerg. Lidt efter 4 kilometers gå tur kom vi frem men man kunne ikke se noget for der var for meget vind. Gå turen hjem var lidt nemmere at gå for det gik meget ned af. Efter det var kl 5 og vi skulle som planlagt køre videre men min far havde ondt i ryggen så vi kørte til den nærmeste campingplads. Lidt efter 10 minutter kom vi frem og bestilte en plads. På campingpladsen var der en stor flot legeplads .

4 April 2017

02:03 idag var det meget kedeligt vejr så vi beslutttede os for at blive en til dag på den samme campingplads. Vi fik brød til morgenmad efter gik vi ind for det regnede.efter en time begyndte det at stoppe så vi gik ned på stranden en lille time. Efter gå turen var det på tide at spise . Vi fik normale boller og skinke . Lidt efter maden kørte vi ind i byen og så på jade og gik på rundvisning og jeg købte en halskæde. Efter da vi kom hjem begyndte det at regne og vi begyndte at lave mad. Vi fik pariser bøf som smagte godt. Efter maden så vi sådan traner du din drage 2. Efter filmen skulle vi sove.

3 April 2017

01:03 forsætelse fra sidste dokument. Vi fik pølser og brød til aftensmad og efter begyndte det at regne. Det sidste af hele aften brugte vi på og lade matematik og spille men efter skulle jeg sove.
01:03 jeg vågnede kl 7:45 og gik ned i køknet og spiste sammen med min familie. Efter morgenmaden gik vi ned på stranden og kikkede på sten. Efter den lille gå tur skulle vi køre. Vi vil gerne harvede kørt først til noget der var 7 kilometer væk der hed Shantytown . Det var en gammel guldgraver by som man kunne komme ind i. Til at starte kørte vi damp tog, og gravede guld og var inde og se de masse sjove huse. Vi var der et par timer men efter skulle vi køre videre . Vi kørte lidt over en time til vi kom til en flod hvor der skulle være det mest flotteste vand. Og rigtigt nok efter en lille gå tur kom vi til vand der var turkis og var rigtig flot efter en time kom vi hjem igen og kørte en lille time til en campingplads. Byen hed Hokitika og der skulle være mange jade butikker . Campingpladsen lå også lige ud til en strand og ikke var så stor. Vi lade de ikke det helt store men der var snart mad. Næste dokument .

2 April 2017

31:02 idag vågnede jeg kl 8 . Lidt efter fik vi morgenmad .Efter vores gå tur på stranden var det tid til at køre vi ville gerne køre til noget der hed pandekager sten som var 30 millioner år gamle. Det var en kørtkøre tur på en time men den var hurtigt færdig. Efter turen kom vi til stene de var utrolige flotte og der var nogle huller der kom vand op . Efter en time med pandekage sten spiste vi frokost som var pandekager . Efter det skulle vi køre 2 timer. Det var også en hurtigt tur så da kl var 3 Kom vi frem lidt efter da vi havde kommede til rette gik vi ned til en strand som der var mange sten på. Efter en time på den lagde mine forældre mad og vi sad og snakkede med venner over Skype.vi fik squash og kød som smagte godt. Om aften var der for mange sandfluer til at gå ud så vi blev inde. Da kl var 10 skulle jeg sove.

1 April 2017

30:02jeg vågnede kl 8 om morgen. Efter morgenmad gik vi op og sagde farvel til ejeren og kørte videre. Vi ville gerne ned og gå over new Zealand største vippe bro . Det tog en time og køre der ud og da vi kom spiste vi lige frokost. Vi bestilte til at gå over vipper broen og flyve tilbage med noget der hed Zipline . Det var en kæmpe bro og vi Sunes at det var vildt sjovt. Efter gik vi en tur hvor vi blev stukede af mange sand fluer . Efter det skulle vi flyve hjem igen jeg skulle prøve sammen med min far. Vi var de sidste der skulle prøve så vi så hvordan man skulle gøre. Det var vildt sjovt men det var ikke så langt tid. Efter det var kl 4 og vi kørte en time ud til en lille campingplads. Vi gik først en lille tur op ad en bakke hvor man kunne se ud over. Der var en cafe på campingpladsen hvor vi fik burger som aftensmad. Efter det og det blev mørkt gik vi en tur hvor man skulle kunne se Glowwors .der var mange men efter det sluttede stien og vi gik hjem i seng.

31 March 2017

29: 02 jeg vågnede kl 8 og spiste hurtigt morgenmad for jeg var den sidste der stod op. Efter morgenmad var der en lille halv time som mig og min storebror spillede billard i. Efter et par runder var det tid til at køre ind til byen vi gik et par timer rundt og vi fik pizzaer . Efter den gå tur skulle vi køre lidt. Efter et par time i bilen kom vi til en sjov farm som man måtte camper på. Ejeren var hyggelig og han sagde at det lukkede om 2 dage så vi måtte gerne tage hindbær og de andre grønsager. Til aftensmad fik vi bare sandwicher men efter var der så mange myg så vi gik ind. Jeg spiste de hindbær jeg havde plukkede men lidt efter skulle jeg sove.

30 March 2017

28:02 jeg vågnede kl 8 og spiste mad. Idag skulle vi ned til sydøen med farven men det var først kl 3. Imens havde vi besluttede os at gå i svømme halen hvor der var en 10 meters vippe. Men da vi kom var den desværre lukkede så vi var der kun til frokost. Vi fik sandwich og efter gik vi i lufthavnen for vi havde hørt at der var kæmpe skulpturer af ringenesherre . Der var dragen og ørnene men vi måtte hurtigt ud igen for vi skulle nå farven. Da vi kom ud til der hvor farven sejlede ventede vi en times tid for at vi gik ombord. Vi skulle sejle en 3 times tid. Men jeg fik lov til at se film på biografien .da jeg kom op var der en halv time tilbage og vi satte os og fik kaffe og kage.da vi kom på land kørte vi 30 minutter ud til en campingplads men hoppe pude. Efter vi havde hoppede en masse var der mad. Efter maden begyndte det at regne så vi gik ind og lidt efter sov vi.

29 March 2017

27:02 Jeg vågnede som den første og ventede på de andre vågnede. Efter jeg havde ventede en time og min famile var vågen sad vi og spiste morgenmad. Vi skulle på et sejt museum så da kl blev 11 gik vi. Vi to en bus så vi hurtigt kom frem . Da vi kom frem så vi hvor enormt det var. De første udstillinger vi så var med 1 verdenskrig og jordskælv og dyr der var sjældne . Der var en kæmpe blæksprutte som var død som der kun var 1 af i verden. Efter det gik vi på en sjov Kina restaurant. Efter der så vi mange flotte udstillinger med sej e bier der kunne gøre små dyr til zombier og en anden der lignede en blomst. Det var så spændende men da vi kom hjem med bussen slappede vi af en lille time. Til aftensmad gik vi ned til et sted der hed burgerfuel som havde gode burgere turen hjem for bugerfuel regnede det meget så vi skyndte os. Da vi kom hjem var der en time til jeg skulle sove😀😀

27 March 2017

26:02 jeg vågnede meget tidligt og ligede lidt pg kikkede op i loftet . Vi spiste morgenmad men efter var kl 10 så vi skulle køre ud af campingpladsen. Vi kørte op og tog et par billeder af et skilt hvor der stod farvel på dansk. Efter det skulle vi køre 2 en halv time ud til hovedstaden Wellington. Det var en lang tur og vi spiste frokost på vejen. Efter vi havde kørt kom vi frem til en parkeringsplads hvor man gerne må sove. Efter at vi kom tilrette . Skulle vi skynde os at gå 4 kilometer til et sted hvor de havde lavet alle special tingene som våben og film og mange andre ting i film. Det var så sejt og smukt men efter en time skulle vi hjem. Vi bestilte en taxi hjem og da vi kom hjem var vi ikke ret meget hjeme for vi ville gerne ud og spise. Vi valte en indisk restaurant som smagte vildt godt. Da vi kom hjem var det aften så kort efter skulle vi sove.

26 March 2017

25:02jeg blev vækkede kl 8:30 for vi skulle være ude af campingpladsen kl 10 om morgen.jeg fik brød til morgenmad men det var en kort spisning for vi skulle smart være ude. Vi skulle køre 3 timer men til at starte ville vi køre op på det bjerg som min far og bror kørte op af igår. Det var et højt bjerg men man kunne ikke se så meget for der var en kæmpe sky op på bjerget. Den næste køre tur var lang men det føltes ikke som om det tog 4 timer. Camping pladsen lå i en by der hed Dannevirke som blev grundlagt af danskere. Det var en lille campingplads men der var hjorte og fugle park så det var fint nok. Da kl ble 8 skulle vi til og have mad der var bøffer og kartofler .efter maden regnede det så vi var nød til at være indendørs om aften sad jeg pg skrev til mine venner i Danmark . Da kl blev 10 var jeg så træt at jeg gik i seng.

25 March 2017

24:02 jeg vågnede kl 9 og ventede på min store bror vågnede. Min far var stået tidligt op og lavede æg og bacon . Det var dejligt at få æg og bacon så det var en god start på dagen. Efter en times tid ville min far og storebror på en cykel tur op ad et bjerg. Da de cyklede gik mig min mor og lillebror en tur som der stod der tog en time men den tog kun 25 minutter. Det var en fin tur og da vi kom hjem kom min storebror og far også hjem . De sagde at det var en hård tur og det var meget op ad bakke. Vi spiste på cafe til frokost og jeg fik pizza og bannasplit . De andre fik sandwicher og burgere . Efter frokosten ville min far og storebror også gerne gå den samme tur som os så vi gik en til tur til . Da vi kom hjem hyggede til vi skulle have aftensmad. Vi fik bare sandwicher og nudler. Efter maden så jeg 2 film til jeg skulle sove.
23:02jeg vågnede kl 8 om morgen. Vi fik normal morgenmad . Idag skulle vi ud til et sted hvor man kunne se det bjerg der er med i ringenes herre . Vi kørte da kl var 11 og turen skulle tage lidt over en time. Vi havde et stop med frokost men ellers kørte vi bare. Vi kom frem da kl var 1 det var en camping plads der ikke var så meget leg i men den var fin nok. Vi besluttede os for at gå en tur på 6 kilometer man skulle se Bjert bedre og også et vandfald. Det var en flot tur og det var ikke så skyet så det var godt . Da vi kom hjem var vi sultne og lavede aftensmad . Vi fik kød med salat og kartofler . Efter maden så jeg film men efter filmen gik mig og min storebror os klar til at sove.
22:02 idag der skulle vi ud og se den sidste grotte. Jeg vågnede kl 9 og spiste mad. Efter maden skulle vi køre for kl var 10. Den grotte vi skulle se var der ikke nogle andre folk kun os så vi fik meget anderledes tingene fortalt. Der var seje dyr og mange flotte ting . Da kl blev 11 kom vi ud men vi gik en meget flot tur som var meget flot. Da vi kom ud af skovturen gik vi tilbage og spiste frokost. Efter frokosten skulle vi køre et par timer ud til et sted hvor man havde filmet 22 minutter af Hobbitten. Køre turen tog 1 time men da vi kom frem så vi det utrolige flotte landskab . Vi ventede en time til alle dem der skulle med kom. Det var en meget flot tur og hun viste os hvor og hvad de forskellige personer havde gjort der. Efter rundvisningen kørte vi en time hen til et sted hvor man måtte sove og var en butik med forskellige bær. Vi fik en is som smagte vildt godt og til aftensmad fik vi pølser. Efter aftensmaden begyndte det at regne så vi gik ind. Men hurtigt efter sov jeg .

23 March 2017

21:02 idag skulle vi ud til nogle seje huler hvor man kunne se orme der lyste. Det tog kørte 15 minutter at køre der hen men da vi kom bestilte vi Billetter til at komme ind og se 2 huler idag og en i morgen. Den første hule var fin men der var små børn som larmede. Den næste hule vi skulle hen til var næsten lige ved siden af men vi skulle vente til kl blev 2. Den næste hule kom man 75 meter ned under jorden hvor man gik meget. Nr to hule var bedst og vi glædede os til at se den næste imorgen. Den campingplads vi var på lå kun lige 7 minutter væk fra den hule vi skulle være på imorgen. Det var en fin camping plads og der var to små svømmepølen som vi bade i . Til aftensmad fik vi spagetti og kødsovs. Efter aftensmaden lavede vi meget matematik til vi skulle sove.

22 March 2017

20:02 ( forsættelse fra sidste dokument ) det var meget pæn men da vi havde kikke en time skulle vi køre tilbage for kl var 11. Vi kom tilbage og kørte hen til et sted hvor man måtte campe som tog 10 minutter. Da vi kom var vi så trætte for kl var 12 så vi gik i seng.
20:02 idag skulle vi til Hobbit buen som vi havde glæder os meget til. Vi fik normal morgenmad. Efter kl 9 kørte vi ud af campingpladsen og kørte på verdens sejeste MC DonaldS og fik morgenmad men det smagte ikke så godt. Efter vi havde spist havde vi 4 timer til at komme til Hobbit byen men køreturen var kun 1 time så vi spiste frokost og kørte hen til nogle huse der lignede dyr og fik en milkshake .da vi kom frem til hobbit byen kunne jeg var der en time til vi måtte komme ind. Da timen var gået blev vi hentede af en bus for vi skulle lige 2 kilometer til vi kom til hobbit byen. Da vi kom fik vi mage instruktioner til hvad vi måtte og ik . Det var fantastisk flot og jeg talte at jeg fik taget 500 billeder . Vi skulle spise aftensmad på den kro hobbitterne også spiste på og man skulle spise til man revnede. Der var så meget mad og Desert at jeg fik ondt i maven. Om aften gik vi også rundt og så på husene i lus i mørket som også var meget pæn. ( næste dokument )

21 March 2017

19:02 idag var sidste dag på denne her campingplads for imorgen skulle vi til Hobbit byen. Mig og min storebror og far ville gerne cykle den samme tur som igår så da kl var 9:15 cyklede vi. Starten gjorde det lidt ondt i mine ben men efter 2 kilometer gjorder det ikke ondt mere. Turen var nemmer ind sidste gang vi cyklede på den så vi kom 15 tidligere ind sidste gang. Vi legede lidt på den legeplads som min lillebror og mor var . Efter 10 minutter på legepladsen cyklede vi hjem og gik i svømmepølen . Da vi harvede badet i en halv times tid gik vi hjem og spiste frokost. Efter vi harvede spist gik vi ned og spillede tennis i en time men efter var kl 5 gik vi gik ned i svømmepølen for at se ICE ACE . Efter filmen spiste vi hot Dogs som smagte godt. Efter aftensmaden gik der ikke mere ind en time til vi skulle sove.

19 March 2017

18:02 Idag skulle vi ikke noget men min mor og far ville gerne køre den samme tur som vi gjorde igår . De kørte da kl var 9 om morgen pg imens gik vi på lege plads. Da de kom tilbage fik vi frokost pg efter gik vi i svømmepølen og var der nogle timer. Om aften gik vi ud på en god indisk restaurant hvor vi fik godt med mad. Vi spiste PS godt mætte og efter gik vi ned til en sø der var new Zealand største og så der var nogle der prøvede at spille golf hvor det galdt om at ramme en platform hvor der var golf huller. Efter gik vi hjem og mig og min storebror gik i svømmepølen og så Harry Potter efter da vi kom hjem var kl 10 og vi skulle sove.
17:02 jeg vågnede meget sent men var stædig meget træt. Vi skulle køre en tur på cykel idag men ellers skulle vi ikke så meget andet. Turen gik fint i starten men da vi havde kørt 1 kilometer Sunes min lillebror at det var for hårdt så min mor og lillebror vente om men mig og min storebror og far cyklede stædig .det var en lang tur og den var meget stejl. Efter cykel turen kom vi til vandfaldene men det var ikke noget special så vi cyklede igen. Turen hjem var mere hård men da vi kom hjem skyndte vi os at gå i vandet. Efter gik vi hjem og fik frokost men efter gik vi i vandet igen og så var der film. Efter filmen gik vi hjem og spiste spagetti caponare .efter maden gik vi på legepladsen men da vi kom hjem skulle vi sove.

18 March 2017

16:02 idag vågnede jeg sent og var dejlig frisk. Idag skulle vi ud til et sted med gejser pg kiwier.turen der op var på korte 10 minutter . Da vi kom betalte vi for at se en Forestilling med de oginale indfødte som sang. Det var nogle fin sange og det lyd fint. Da vi kom ud igen kikkede vi på kiwien ( fugl ) for vi gik ned til gejserne og vi var heldige at komme loge det tidspunkt som den store gejser sprang. Det var flot men efter 20 minutter gik vi ned til et sted hvor de ladede figurer i træ. Da kl var 3 kørte vi til en luksus campingplads med svømmepules og hoppeborge . Det tog lidt over en time for vi kom frem men da vi kom frem løbte vi ned i svømmepølen og så film på en stor udendørs biograf. Vi fik pølser og Lam til aftensmad. Efter aftensmaden ladede vi ikke noget til kl blev 10 for der skulle vi sove.

17 March 2017

15:02 idag sov jeg godt men blevet vækket 2 gange i nat . Selvom jeg ikke havde sovet så godt var jeg frisk. Det var den sidste hele dag på campingpladsen og vi havde besluttede at vi skulle op på et bjerg og køre gokart ned af bjerget . Vi købte så vi måtte køre 5 gange hver . Den første tur tog vi med ro men de næste ladede mig og min store kamp løb. Vi kom tilbage på campingpladsen hver kl 4:55 pg mine forældre gik op og lade mad . Men mig og min storebror fiskede men vi fangede ikke noget. Vi fik mecsikanske pandekager og det smagte godt. Da vi kom hjem så jeg film men efter skulle jeg sove . Mig og min lillebror havde byttede seng så jeg sov lidt bedre.

16 March 2017

14:02 jeg vågnede da min far kom og sagde at han havde fangede en stor fisk til aftensmad. Idag skulle vi ind til Rotora og værre på nogle varme bade. Rotora er kendt for at den har mange varme kilder under jorden. Det var en meget klam stank af rådne æg. Men badene var dejlige varme så det var godt. Efter en to timers tid gikvi parken hvor vi så vand der var så varmt at det boblede. Da vi kom hjem cyklede vi en tur men den var kun på 4 kilometer kom vi hjem og der gik mig og min store bror over og spillede bordtennis og efter fiskede vi. Da vi kom hjem spiste vi mad der var den fisk min far fangede som smagte vildt godt. Da vi havde spist gik vi ned i autocamperen og så film men efter skulle jeg sove.
13:02 jeg vågnede og havde sovet godt. Idag ville vi hen til en by der hed Rotora som skulle lugte meget af gamle æg. Vi kørte en lang tur som tog over 2 timer og en af stoppe var vi henne og se på mange små vandfald. men da kl var 1 kom vi frem til en lille campingplads . Der lugtede ikke af æg så det var meget heldigt. da vi havde kommede på plads gik vi en tur ned til søen hvor min far fangede en lille fisk som var pæn. Vi fik spagetigkødsøvs til aftensmad . Efter vi harvede spist skulle vi ikke noget til kl var 10 hvor jeg skulle sove.

14 March 2017

12:02 idag ville vi gerne op og bestige et bjerg som var 150 kilometer væk fra der vi var. Turen var ikke særlig lang og da vi kom var vi så sultne at vi først handlede ind men efter gik vi på en god burger restaurant . Efter vi harvede spist var der 3 kilometer til bjerget. Da vi kom til bjerget var der godt vejr . Efter vi hadve gået en 20 minutters tid begyndte min lillebror at få ondt i hans ben men han klarede at gå den sidste kilometer. På toppen harvede vi kommede ind i en sky men den flyttede sig så vi kunne se ud over byen. Da vi skulle gå ned af begyndte det at regne så vi blev meget våde. Efter vi kom ned skiftede vi tøj og kørte en time til vi kom til et sted med toiletter . Vi fik sandwich til aftensmad men efter vi harvede spist så vi film. Da jeg harvede set min film færdig skulle jeg sove.
11:02 i dag regnede det meget og alle veje var lukkede så vi var nød til at blive en dag til på campingpladsen så det meste af morgen brugte vi på at sidde og tjekke de sociale medie men efter frokost hvor vi fik sandwicher begyndte det ikke at regne så meget så mig og min storebror gik ned for at spille bordtennis men da vi skulle gå hjem begyndte det at regne meget . Til aftensmad gik vi ned på den samme restaurant som igår og jeg fik en burger. Efter vi harvede spist kom en dame fra det camping selvskab som vi havde lejet auto campereren med et bord for det gamle var i stykket . Da vi kom hjem var kl mange så vi skulle sove.

12 March 2017

10:02 idag ville vi gerne ud til hotwater Beach men vi hørte at det kunne være fagligt så istedet for ville vi gå ned til nogle huller i kipper. Turen skulle tage 1:30 minutter hvor man skulle op ad mange bakker .da vi kom frem så vi en masse flotte klipper vi fik taget mange flotte billeder og spiste også frokost der nede.turen hjem var lidt nemmere for der gik det meget ned af. Da vi kom tilbage begyndte det at regne meget men mig og min storebror gik ned og spilede bordtennis da vi harvede spilede gik vi hjem for vi ville gerne på restaurant . Jeg fik spareribs og det smagte godt . Til Desert fik jeg en lemon lime chesecake . Da vi kom hjem slappede vi af men da kl var 9:20 skulle jeg sove.
09:02 i dag skulle vi køre til en guld mine hvor der i gamle dage harvede været guld. Vi gik også på muserum hvor man kunne se mange ting om guld. Efter skulle vi køre til Auckland igen for den bil vi harvede var for dårlig. Vi kørte til Auckland og kom der da kl var 1 om dagen . Vi skulle ha" mange informationer og skulle også havde alt vi harvede i den gamle autocamper over i den nye. Den nye autocamper var den samme bare nyere. Da vi skulle køre igen ville vi gerne ud til et sted der hed hahia Beach hvor der var en campingplads. Turen var lang og vi kom først frem da kl var 6 vi lavede kylling til aftensmad og efter ville vi ned og gå på stranden. Selvom det regnede gik vi en lille tur men da vi kom hjem lavede vi ikke rigtigt noget den næste time men da der var gået en time skulle jeg sove.

9 March 2017

08:02 jeg vågnede kl 9 om morgen og spiste. Da jeg havde spiste min familie også harvede spist ringede vi til et sted hvor man kunne sove gratis hvis man købte noget af deres mad. Det var en kort køre tur som vi havde 2 stop på vejen men vi kom frem da kl var 2:30 . Vi var meget sultne da vi kom frem og købte et stor fad med ost og en tærte til hver. Da vi havde spist gik vi ud og fodrede geder og marsvin. Det begyndte meget at regne så vi blev inde og sad og spillede. Vi fik en lille sandwich til aftensmad for vi var ikke særlig sulten. Da vi havde spist spillede mig og min far skak og min far vandt. Efter var kl 10 og jeg skulle sove
07:02 jeg vågnede op da kl var 9 og spiste harvergryn med rosiner. Da jeg havde spist skulle vi allerede køre da kl var 11 for vi ville gerne køre endel i dag. Det gik fint køre turen den første del men der kommede meget trafik på grund af der var 2 biler det harvede kørt sammen så vi skulle tage en omvej. Men omvejen var der meget vejarbejde så vi kom først frem kl 5:45 så vi spiste bare sandwicher så vi kunne komme hurtigt i vandlande . Vandlandede var stor og der var vildt gode vandrutsjebaner. Da vi skulle hjem og sove var kl 8:30.

7 March 2017

05:02 jeg vågnede og ventede til min storebror vågnede så vi kunne spise morgenmad. Da min storebror var vågen spiste vi morgenmad men vi skulle køre nord på da kl blev 10 om morgen. Da vi sad og kørte fandt vi en campingplads hvor der skulle kunne kiwier ( fugle ) som man kunne se. Turen der hen tog 4 timer og plus pauser så vi kom først da kl var 3:50 da vi kom ud af campingvognen gik mig og min lillebror ud og badede i havet. Da vi harvede kommede op ad vandet var kl 4:20 og vi gik på stranden min familie og fandt muslinger , der var mange østers og mange andre muslinger . Da vi kom tilbage lavede vi mad som var kød med bønner og salat . Da vi harvede spist ventede vi med det blev mørkt for at gå på kiwi tur men vi hørte kun en kiwi og så den ikke. Da vi kom tilbage skulle vi sove.🌗

6 March 2017

06:02 jeg vågnede samme tid som min familie . Efter vi harvede spist skulle vi pakke til vi kunne køre. Vi skulle køre langt for vi ville gerne helt op og se det nordligste punkt på new Zealand . Turen var lang og tog 4 timer og min lillebror brækkede sig på vejen . Da vi kom der og så vi Stillehavets bølger mødes med det tasmanske hav . Det var vildt smukt og der var et skilt hvor der stod London 18029 kilometer . Da vi harvede kiksede en time gik vi hen til bilen. Vi kørte lidt til vi så et skilt hvor der stod at der var høje sand bakker hvor vi drejede ind. Det var kæmpe sand bakker og vi lejde sand surfboard så vi kunne surfe på sandet. Det var vildt sjovt men det var hårdt at gå op på bankerne da vi kom tilbage kørte vi 90 kilometer til vi kom til en campingplads hvor der var gode brusere . Vi spiste fisk and Chips til aftensmad som var fint nok da vi kom hjem lejede vi og så film til vi skulle sove

5 March 2017

04:02 vi vågnede og spiste mælk med harvergryn . Da vi harvede spist var vi kun 50 meter til stranden med sort sand så vi gik der ned men der var meget lavvandet. Vi så mange muslinger der sad op ad stenene og meget mere flot. Da vi kom op igen kørte vi 20 kilometer hvor vi stoppede op får at gå en rute hen til et vandfald . Turen der hen var op ad Bakke så den var hård. Da vi kom til vandfaldet var det meget smuk og der var vi i 1 time. Der vi kom hen til motor home skulle vi køre 2 time til vi kom til en campingplads men den var desværre fuld så vi skulle køre 30 minutter mere så vi kom til en anden campingplads der ikke var fuld. Da vi kom gik vi hen på legepladsen og minigolfbanen men de var ikke så gode. Efter det skulle vi lade mad som var pølser og spagetti som smagte fint nok. Da vi harvede spist så vi en sjov film og efter skulle vi sove.😀🌗🌝
03:04 jeg vågnede kl 8:30. Da vi harvede spist skulle vi ud med en Taxi til der hvor vi skulle harve vores motor home . Det var lige så stort så vi kunne få alle tingene præcis ind. Da vi harvede fået alle informationerne ville vi kører hen til et flot sted med sort sand.da vi kom frem var det meget flot og vi gik en tur på 3 kilometer som var meget flot. Vi ladede burger og det smagte virkelig godt . Da vi harvede spist begyndte det at blive meget sort himmel og så ud til det skulle regne,så vi gik ind og læste. Da vi skulle sove var kl 10 og jeg faldt hurtigt i søvn men min mor og far hørte noget fyrværkeri så kl 3 om natten vågnede jeg og der var ildebrand inde i skoven og der var 20 brandmænd . De sagde vi skulle slappe af og køre et sted hen. Vi kom til et sted hvor man kunne holde og efter faldt vi hurtigt i søvn.

4 March 2017

02:03Jeg vågnede kl 9:20 og tog mig god tid til at vække op . Da vi harvede spist morgen mad to vi det med ro og ventede med at gå ned til en legeplads til kl var 10 og gik vi en tur gemmen 2 forskellige parker og mange store træ. Da kl var 11 kom vi til en stor lege plads hvor vi mødte nogle andre danskere som tilfældigvis også harvede været i Australien. Vi legede og ladede forskellige ting men da kl var 2 skulle vi gå hen til nogle andre danskere som min far harvede kendt i gymnasiet . Vi mødte dem og drak kaffe og kakao og spiste på den samme restaurant som igår men sammen med dem . Vi spiste os godt mætte og da vi kom hjem bestilte vi til at se Hobbit landsbyen men efter vi var kommede hjem var kl 10 pg vi skulle sove.

3 March 2017

01:03 jeg vågnede kl 8 og spiste brød med marmelade . Efter jeg harvede spist og min familie var vågen gik vi ned til havnen og gik på et museum hvor vi så mange flotte skibe og hørte om hvordan det var at være sømand i gamle dage. Da. I kom hjem var det efter middag og vi gik ned til svømmepølen og badede til vi skulle spise .vi gik ned til en indisk restaurant der smagte vildt godt. Jeg fik en. Mango drink som smagte vildt godt. Da vi gik hjem var kl 8 og min lillebror skulle sove. Men da kl blev 10 skulle mig og min storebror sove.

1 March 2017

28:02 i jeg vågnede kl 7 og der var morgenmad. Da vi harvede spist tog vi vores kufferterne og gik ud til den store taxi der ventede. Vi skulle til new Zealand så turen fra Sydney var ikke særlig lang. I flyveren læste jeg det meste af tiden læste jeg i min bog så jeg kun manglede 90 sider. Da vi landede harvede jeg mange propper i ørene da jeg landede og det gjorde vildt ondt. Vi tog med en bus til Auckland og en anden til centrum af Auckland der vi kom frem fik vi fortalt at det var det højeste hus hvor der var menesker der boede i i hele new Zealand . Da vi kom frem tog vi en lille slapper men efter 20 minutter gik vi lige hen til en restaurant der lå lige nede ved siden af der vi boede og spiste lasagne men efter gik vi hjem og jeg lavede matematik men efter gik jeg ind og læste i min bog så jeg kun manglede 30 sider men da jeg var igang med at læse fik jeg at vide at jeg skulle sove.