Europe, Asia · 69 Days · 28 Moments · October 2017

South East Asia

23 December 2017

Na 1618km door Vietnam gereden te hebben is het dan eindelijk tijd om de schakelmotor achter te laten en te voet verder te gaan. Ik kan met trots zeggen dat ik flink heb zitten vloeken op dit ding! Maar toch heb ik van elke ervaring genoten.

20 December 2017

Via een andere backpacker had ik gehoord dat er in Ha Long Bay een verlaten berg waar je op zou kunnen klimmen. Om toegang tot deze berg te krijgen moet je eerst een van de locals omkopen. Zij zullen je naar ingang wijzen. De ingang is een verlaten huis waarvan de tuin je naar de top van de berg zal brengen. Het uitzicht was prachtig met de zonsondergang, helaas was het naar beneden klimmen wel iets minder prettig in het donker.

17 December 2017

Phong Nha is een klein dorpje wat met de dag groeit in toerisme. Dit alles door de prachtige omgeving in het midden van een vallei. Hier heb ik twee grotten bezocht. 1.) The Paradise Cave, een 2,5 miljoen jaar oude grot met een lengte van 31km. Hier vind je meters hoge stalagtieten en stalagmieten. 2.) The Dark Cave. Om deze grot te bezoeken moesten we eerst via een kabelbaan over het water. Daarna gingen we met onze zaklamp door de grot om vervolgens een modderbad te nemen. Na het modderbad was het tijd om ons te wassen en weer via een kano over het kristal heldere water terug te gaan. Op de tweede dag ben ik nog naar de Botanic Gardens geweest. Een prachtig gebied midden in de jungle met daarin een enorme waterval.

15 December 2017

In Hue heb ik een ontzettend leuke tour gedaan waarbij we 5km door de jungle zijn gegaan. Onderweg heb ik prachtige watervallen gezien en hebben we zelfs in een van hen gezwommen.

12 December 2017

Hoi An is een dorpje met een Portugese, Japanse en Chinese achtergrond. Hier vind je prachtig mooie restaurantjes, intense gedetailleerde tempels en zeer vriendelijke mensen. Tevens is het omringd door 4 grote bergen met ieder een charme, zoals tempels in een metersdiepe grot.

6 December 2017

Hier een aantal foto's van het prachtige Đa Lat. Tot nu toe een van mijn favoriete bestemmingen in Vietnam🇻🇳

3 December 2017

Ho Chi Minh City in Vietnam is een ontzettend leuke maar erg drukke stad in het zuiden van Vietnam. Al het voedsel wat je op marktjes kan vinden is héérlijk en er hangt een gezellige sfeer in de stad. Tevens is er ook veel te beleven. Zo ben ik naar het oorlogsmuseum, de roze kerk en het onafhankelijkheids paleis geweest. Helaas heeft het vandaag flink geregend, maar een beetje regen houd een Nederlander niet tegen natuurlijk😂

2 December 2017

Dit mag dan misschien niet het mooiste verhaal/ plaatje zijn van de blog maar ik wil hem graag met jullie delen. Gisteren ben ik naar het genocide museum geweest en daarna heb ik de killing fields bezocht in Phmom Pehn. Wat hier gebeurt is zo'n 38 jaar geleden mag nooit vergeten worden. Het gaf mij rillingen en verdriet om te beseffen hoeveel mannen, vrouwen en kinderen hier zijn vermoord. Meer dan 3 miljoen van de 8 Cambodjaanse burgers is omgekomen onder het regime van Pol Pot.

30 November 2017

Afgelopen dagen doorgebracht op Koh Rong in het zuiden van Cambodja. Dit is een eiland wat nog niet volledig ontwikkeld is voor toerisme. Mijn slaapplek wat een tentje op anderhalve meter van de zee vandaan. Het resort waar ik verbleef was heel basic, zo was er maar voor 6 uur per dag stroom, waren er geen warme douches en was er niet of nauwelijks bereik. De eeste dag ben ik te voet het eiland gaan ontdekken en heb ik in de nacht gezwommen met lichtgevend plankton. De tweede dag heb ik een boottocht gemaakt waarbij we gingen snorkelen, vissen en verschillende stranden zijn afgegaan. Uiteraard hebben we de gevangen vis zelf op de BBQ mogen grillen. Volgende bestemming is Phnom Penh😄

25 November 2017

Angkor Wat in Cambodja is het eeuwe oude koninkrijk dat in ruïnes is geëindigd. Om 04:00 openstaan om de zonsopkomst te bekijken, en dit was het zeker waard. Met onze mountainbike zijn we door het Angkor koninkrijk gefietst, maar na 8 uur te hebben doorgebracht zijn we weer terug gefietst om lekker in het zwembad te hangen.

24 November 2017

De eerste dag in Cambodja doorgebracht in Siem Reap. Zo ben ik door de stad gaan wandelen en op prachtige plekken uitgekomen. De stad is vrij chaotisch maar de mensen zijn erg gezellig en vriendelijk. Via het hostel waar ik slaap heb ik een sunset bike tour gedaan. Ontzettend leuke ervaring aangezien je met een groepje naar een lotus veld fietst en je hier de zonsondergang kunt bekijken vanuit een riete hutje. Het was wel even een uitdaging om weer in het donker terug te moeten fietsen🤥

22 November 2017

De laatste paar dagen heb ik doorgebracht op de zuiderlijke eilanden van Thailand. Het is hier goed uit te houden en het weer hier is prima! Vandaag staat mij een 25 uur durende reis tegemoet naar Cambodja🇰🇭 Wish me luck!

16 November 2017

Twee dagen op Krabi doorgebracht! Hier heb de crystal springs bezorgt, een groot meer met kristal helder water midden in een jungle! Nadat heb ik de tiger cave temple bezocht, een klim van 1273 tredens omhoog een berg op. Hier heb je uitzicht over het gehele gebied met talrijke rotsen. Verder ben ik elke avond te vinden op het strand om te laatste momenten van de zonsondergang te bewonderen.

14 November 2017

Vandaag een 4 eilanden tour gedaan waarbij je tussen de vissen zwemt en per boot alles aflegt. Toppunt van de tour was wanneer we onder een donkere grot aan het zwemmen waren en we uitkwamen op een prachtig strandje middel op het eiland. Omringt door rotsen en prachtig vogels, leguanen en bomen!

13 November 2017

Koh Lanta! Tot nu toe mijn favoriete eiland van Thailand! Vandaag vroeg met de scooter vertrokken om het eiland te ontdekken! Het eiland heeft zoveel mooie stranden en er zijn haast geen toeristen te vinden!

12 November 2017

Vanochtend met de boot vertrokken maar Phi Phi Island. Een eiland met helder blauw water en prachtige stranden. Helaas is het er wel erg druk, en dus heb ik besloten om de aankomende dagen op Koh Lanta te spenderen. Dit is een eiland zowat ernaast, maar even mooi en lekker rustig!

11 November 2017

Vandaag een scooter gehuurd en op pad geweest rondom het eiland (Phuket). Stranden, watervallen en geen verkeersregels is alles wat ik heb gezien vandaag!

10 November 2017

In Pai het noordelijke gedeelte van Thailand kan je heerlijk relaxen midden in de jungle! Mijn hostel was midden in de bergen, met niks andere dan een waterval, een paar hangmatten, een kampvuurtje en een simpele bar! Ideaal om even lekker helemaal bij te komen!🌴

7 November 2017

Gisteren bij de Elephant Rescue Park geweest. Een verblijf voor olifanten die in gevangenschap hebben gezeten, maar hier weer een geheel herstel krijgen. Het was prachtig om zo'n dier in zijn natuurlijke leef omgeving te zíen. In het verblijf mag je de dieren voeden, wassen en knuffelen en als je lief genoeg bent dan geven ze je een natte zoen op de wang.
Gisteren eem hike gedaan naar het hoogste punt in Thailand (Doi Inthanon). Vrij pittig maar zeker de moeite waard!

4 November 2017

Gisteren de Co van Kessel fietstocht gedaan. Dit is zeker een aanrader iemand die graag zo lokaal mogelijk wil zitten. De fiets toch duurt in totaal van 07:00 tot 12:00 waarbij je langs allerlei leuke marktjes, tempels, huisjes en palmbomen fietst. We sloten de dag af met een middag lunch bij een familie die op een huisje langs het water woonde.

3 November 2017

Our home made Loi Krathong decorations
Vandaag een boottocht gedaan door Bangkok om een aantal tempels te zien. Bij de Wat Yannawa tempel stond ik verbaasd te kijken hoe de lokale Thaise mensen samen met de monks een decoratief versiersel aan het maken waren voor het Loi Krathong festival. Het duurde niet lang voordat een monk mij benaderde en vroeg of ik wou komen helpen bij het maken van deze versiersels. Dit duurde even voordat ik het simpele geknutsel in de gaten had, maar na een heleboel hulp en een heleboel gelach is het toch gelukt! Alle Thaise mensen daar wouden hier ook met mij op de foto en vonden het super leuk om een westerse te zien werken in een tempel. Na een uurtje te hebben gewerkt zonder enige airco had ik besloten dat het wel weer genoeg was. Al met al heb ik er een leuke en unieke ervaring aan over gehouden en heb ik natuurlijk een gratis decoratie mee gekregen.

2 November 2017

De voorbereidingen voor het Loi Krathong festival😮
Het was me een heerlijk avondmaal :)

31 October 2017

And so a journey begins!

16 October 2017

Over precies twee weken zal ik het vliegtuig instappen om naar Zuid-Oost Azië te gaan! Ik zal via de Journi app iedereen proberen op de hoogte te houden van al de dingen die ik zal mee maken!
In two weeks time I will step into a plane to head up to South East Asia and begin an adventurous trip. The journey will start in Bangkok where I will hopefully stay a few days! I haven't decided yet if I want to go up north first, or to go down south.