Europe, Asia · 7 Days · 17 Moments · November 2017

Jana's journi to Indonesia (1.part)

26 November 2017

Uz z dalky citime, ze Gili Meno by pro nas mohl byt tim pravym relax mistem. Ubytovani je nadherne a za 1200k/oba 4 noci se snidani). Oblekame plavky, jdeme se vykoupat k mori, na veceri do Ana Warung, kde si davame nase oblibene Nasi Goreng a Mie Goreng, tentokrate se seafood. Ze sms od tatky zjistujeme, ze se Agung probudila k cinnosti. Ted uz chapeme ten sileny sopecny prach v pristavu. Trochu se bojim, mistni jsou ale uplne v klidu. Pripojujeme se v restauraci na wifi a rychle piseme domu, ze jsme ok. Za stmivani se vracime na pokoj a totalne vyrizeni usiname. Hned v 8h vecer se potroubli muslimove svolavaji do mesit. Pry je to zpev, tomu ale neverim, strasny rachot pres cely ostrov. A do toho vzdycky spusti slepice a kohouti 😀. V noci se Luky budi s prujmem. Pry to tu dostihne kazdeho 🤨. 4:30 rano opet muslimove a kohouti 😀.
Potrebujeme se dostat na Gili Meno, kde mame ubytovani. Hned jak vystoupime z lodi, chytaji nas mistni, ze nas zavezou na Meno za 75k IDR/osoba. Luky je ale chytrejsi, neskocil jim na to a hledame verejneho prepravce, ktery ma byt levnejsi. Nalezame, kupujeme listky za 35k IDR/osoba a v 16h vyrazime. Ted mame 3h na prozkoumani ostrova. Gili ostrov jsou uz muslimske, coz me pekne stve, jinak je to tu krasne takhle pres den. Doprava pouze na koni na vozce nebo na kole, vsude pisek, asfalt neni, chodi se hlavne boso. No a hlavne je to ostrov party a houbicek, tak jsme radi, ze odpoledne odjizdime 😀. Takze prochazime ostrov, jdeme se podivat na zelvi lihen, davame pivko na plazi, vybirame penize a odjizdime. Cesta trva 15 min. Jeli jsme pomalou lodi. Tak nevim, jak dlouho bychom jeli tou rychlou 😀. Meno je dle pruvodce ostrov trosecniku. Po tech 5ti letech, co byl pruvodce vydan se uz i civilizace hodne posunula (je tu bankomat, obchod, vice restauraci). Nachazime nase ubytovani, Exotic
Den 6:V noci jsme spali tak nejak prumerne. Mame budik na 6:30. Vstavame, vse balime a loucime se s Ubudem. Jsme prekvapeni, jak velky provoz je uz takhle rano. V 7:30 nas nabira transport ze spolecnosti SemayaOne a jedeme do pristavu Padang Bai Ridic je mlady borec, fanda Realu Madrid a Ronalda. Ma dokonce i stejny uces 😁. Ridi taky trosku silene. Jedeme asi hodinu. Lukymu uz rano nebylo moc dobre, me se dela zle po te jizde😊. V Padang Bai doplacime listky na lod, dostavame nalepky od prepravce a mame 1,5h cas. Vsichni tu chodi v rouskach a zahy chapeme proc. Vsude poletuje sopecny prach. Gunung Agung ma erupce. Jdeme se projit na chram, jenze za chvili mame ten prach uplne vsude. Dalsi vylety vzdavame a jdeme do restaurace pod strechu na snidani. V 10h ma vyplouvat nase lod. Diky zpozdeni nakonec vyplouvame v 10:45 a ja uz se nemuzu dockat, az z toho prachu vypadnem. Nastupujem (na mistni pomery dustojne z rozbiteho mola), po 2h krokem do more vystupujeme na ostrove Gili Trawangan

25 November 2017

Vyrazime dal. Jsme mimo turisticky tah, takze potkavame domorodce a vidime, jak pracuji na ryzovych polich. Porad lehce kape, ale jeste ze tak, krasne se dycha. Prochazime nekolik kilometru uzkym chodnickem mezi ryzovymi poli, az objevujeme nadherny warung (restauraci). Sedame si pod slamenou strechu a davame si obed Indinesian curry chickem with rice a nasi goreng, opet vyborne. Pres ryzova pole a osadu umelcu prochazime zpet do Ubudu. Po smlouvani kupujeme kalhoty za 50k IDR (puvodne 150 k IDR), panske tilko a mirime do Monkey forrest parku (100k oba), prales je nadherny, opice jsou ale drze a pekne se jich bojim. Luky je o dost odvaznejsi. Vracime se rychle do obytovani, skaceme rychle do bazenu a vydavame se na vecerni tanecni predstaveni (80k/osoba). Zacalo prset a presouvame se pod strechu, tanecnice i tak okouzlujici a predstaveni trva hodinu. Menime posledni dolary a jdeme na veceri. Davame si kureci polevku s nudlemi v kokosovem mlece a druhy nudle se zeleninou a kurecim masem
Den 5: konecne jsme se v noci trosku vyspali. Nastavili jsme klimatizaci na 22C a bylo nam krasne. Ranni snidani (60k IDR oba) nam pani donesla na 8:00, jak jsme si vecer domluvili, primo na terasu, nadhera. Davame si caj, kafe, ovoce, jeden nudle se zeleninou a vejcem, druhy ryzi se zeleninou a vejcem a vyrazime na vylet. Hned na nasi ulici navstevujeme chram Pura Taman Saraswati, kde si rovnou kupujeme vstupenku na vecerni tanecni predstaveni 80k IDR/osoba. Krasne sviti slunicko a snazime se v mistnich obchodech si koupit ksiltovku.. ve vsech vypadame jak ucha, vzdavame to a vyrazime na ryzova pole po okruhu Campuan Ridge Walk. Jsme uneseni, nadhera. Po cca hodine se zastavujeme u krasne spa restaurace uprostred ryzovych poli a davame si fresh juice a kochame se vyhledy. Zacinaji se stahovat mraky, oblekame si nepromokave bundy a vyrazime na cestu. Dest mezitim zesilil tak, ze primo lije a my se schovavame do budky nejakeho staveniste. Cekame cca 30min, nez prejde nejvetsi lijak.

24 November 2017

Nakonec se ptame v hotelu a posilaji nas na spravnou cestu. Tam se ptame znova a mistni domorodec nas posila pres zavreny vchod do zakazu vstupu. Vsude je zakaz, my ale jdeme dal. Ta nadhera, vidime pravou dzungli.. desi me akorat cedule zakazu vstupu a neustale zuzujici se az mizici pesinka. Potkavame obrovske jestery 1,5m ma ten nejvetsi. Celkem jich je asi 5. Ted uz se fakt bojim. Nekompromisne ale jdeme dal, az se dostaneme k uplnemu zakazu. Diky vystavbe noveho resortu se pralesni cesticka zrusila. Ach ta civilizace 😔. Kochame se a vracime se zpet. V Ubudu zacalo prset, tak jdeme na trhy, podlezavost prodejcu nas ale hned otravila natolik, ze mizime do ubytovani. Hledame restauraci, kde delaji jejich klasiku, pecene sele babi guling 55k IDR/porce, pujcujeme si destnik a vyrazime. Byla to fakt lahoda, akorat nas pekne pali pusa.. jsme plni dojmu, sedime na terase, nad hlavou nam lozi po zdi gekoni a spradame plany na zitrek.
Den4: v noci jsme nic nenaspali. Asi jsme moc plni zazitku a hlava to nestiha vstrebat.. V 6h rano zvoni budik na 1.ranni indonesky beh. Opet ale prsi, tak lezime jeste 30min. Dest ale pomalu ustal a my vybihame. Jsme za totalni exoty, na Bali se proste ani nechodi, nacez beha.. je to dobry adrenalin, po plazove promenade nadhera. Po 9km nas ceka snidane. Toast, volske oko, papaja, caj a 2 ryzove zakusky balene v palmovych listech. Loucime se, balime veci a chytame pres Grab taxika (je to tu zakazane, takze opet adrenalin). Pan je ale sikovny, a za 110k IDR nas veze do Ubudu. Po ceste stojime jeste v chramu Pura Puseh Batubulan chteji za vstup 100k/osoba, tak jedeme dal. Ubud je uplne jine mesto. Nechavame batoh v ubytovani primo v centru “Loka sari” a vyrazime na okruh na ryzova pole a do pralesa. Je to krasna romantika az teda do chvile, kdy nemuzeme najit cestu dal. I kdyz je pruvodce max podrobny, cesta tu proste neni. Ptame se mistnich,ti neumi anglicky,prochazime vsechny odbocky

23 November 2017

Berene prvni taxik, usmlouvame cenu na 160k IDR a jedeme do Sanuru. Taxikar je prima, akorat prejel odbocku k hotelu. Chtel na rusne ceste zacit couvat a pribral Balijce na skutru. Ten mu pak otevrel dvere u auta a trosku ho nakopal (to jsme videt nemuseli). Rikal ale, ze je ok, tak jsme mu zaplatili a dosli tech 300m pesky. Ubytovani mame nadherne, asi kilometr od plaze, ciste a za 250k za oba za noc i se snidani (Buyan Home Stay). Nechali jsme si tu batoh a vyrazili jsme prozkoumat Sanur. Dali jsme si konecne i mistni kafe. Sanur ma krasnou promenadu, dlouhou nekolik kilometru, tak jsme se rozhodli, ze si pujdem zitra rano zabehat. Po ceste zpet se rychle setmelo, 18:30 uz byla tma a zacalo prset. Kousek od ubytovani jsme si zasli na mistni jidlo. Fakt dobrota a k tomu ledovy caj, za vse jsme platili 76k IDR. Nesmim zapomenout zminit, ze jsme si domluvili listky na lod na Gili za 1.200k za oba tam i zpet+transport z Ubudu do pristavu a zpet z pristavu do ubytovani (Canggu)
Den 3: V noci jsme se oba teplem probudili, cca ve 3 rano. Nespavost jsme vyuzili a objednali si ubytovani v Sanuru na 1 noc a 2 noci v Ubudu. Nastavili jsme klimatizaci na 24C a za chvili usnuli. Naopak rano jsme se probudili v 10h (to uz se mi dlouho nestalo 😊). Akorat jsme stihli snidani, ktera koncila v 11h, sbalili se a po vcerejsi zkusenosti se radne natreli opalovacim kremem. O taxik nebyl problem. Hned pani domaci nam nabidla taxik za 150k IDR. To nam ale prislo dost do Jimbaranu, tak jsme vyrazili pesky, hledat taxik na ulici. Po chvilce smlouvani jsme nasli borce, ktery nas zavezl na ranni trh do Jimbaranu za 100k IDR. Na trznici jsme se zdrzeli asi 2 minuty, to jsem fakt videt nemusela, a ten sileny smrad se neda ani popsat. Rychle vyrazime k oceanu, kde je prostredi mnohem hezci. Jdeme pesky po plazi na sever az na vyhlaseny rybi trh. Mame stesti, nasli jsme ho celkem rychle. To mnozstvi ryb, krabu a musli je uzasne. Nasli jsme taky rybu Mahi mahi. Zacaly se stahovat mraky

22 November 2017

Prvni dva dny jsme stravili na jiznim cipu ostrova Bali. Spali jsme v Uluwatu, Sandat mas cottages. V utery jsme prosli plaze Padang padang, chram Ulu Watu a plaz Nyang nyang. Usli jsme pres 20km, nikdo tady nechape, ze chodime pesky ☺️. Ve stredu rano nas tady ceka snidane a pokracujeme dale

21 November 2017

Letiště na Bali je veliké, až se sami divíme.. Nestihame se ani rozkoukat a uz nas neustale nekdo oslovuje. Bereme teda taxik a jedeme do Uluwatu, kde mame ubytovani na prvni 2 noci. Okoupali jsme se v bazene a jdeme spat..

20 November 2017

12 hodin letu z Amsterdamu do Singapuru. Přeletěli jsme půlku zeměkoule, Holanďané se ale o nás pěkne starali - KLM airlines. V Singapuru máme technické mezipřistání, čistí nám letadlo, nabirame jídlo a palivo. Všichni musíme ven a prochazine opět kontrolou. Asiatum se nelíbí, ze si vezeme banány, ale nakonec nám je nechali 😁😁. Musím se připoutat, odlitame na BALI!!
Jupi Amsterdam! Probíhame letiště, rychle registrují jen pomeranče, tulipany a vánoční stromeček.. JO! Stihli jsme boarding, hned po 1.tride máme nejlepší sedadla, deku, polstarek a hurá do tepla
Náš první společný let, strašně moc se těšíme.. letadlo se nesmí loudat, na přestup máme jen 50 minut 😉
On-line check in jsme zvládli na jednicku. Na letišti jsme prikoupili léky na průjem a vyrazili do letadla
Nasedli jsme do vlaku a ficime do Prahy na letiště. Luky nacita informace v průvodci. Do cíle nás čeká 8spojů. Zatím jsme zvládli trolejbus z domu, pak tramvaj na nádraží a teď vlak 😉
Je pondělí ráno, balíme si věci. Máme nachystane 2 malé batohy na 18 dni. Půjdeme si ještě zaběhat a v 12:38 jedeme vlakem z Brna do Prahy