Vietnam, Malaysia, Sri Lanka · 28 Days · 60 Moments · May 2017

17 June 2017

Sigeriya ๐Ÿš› Anuradhapura We worden met de Jeep gereden deze keer. Lekker hobbelen. Gelukkig is het niet zo heel ver.

16 June 2017

Na de lunch gaan we op safari in Minneriya National Park. Dit is absoluut een van Mn hoogtepunten. Ik vond het fantastisch om naar de olifanten families te kijken die lekker staan te grazen in t gras, wassen in t water en met elkaar aan het spelen en knuffelen zijn. Wat een rustgevende dieren.
Sochtends staan we optijd op om de kleine rock tegenover lion's head te beklimmen. Weer dachten we dat we uren zouden gaan hiken, maar waren we binnen 40 minuten boven. Wel na wat klim en klauterwerk. Het uitzicht was prachtig, ik heb nog nooit zo ver alleen maar groen kunnen zien, heel indrukwekkend.

15 June 2017

RELAX GUEST HOUSE heel fijne homestay waar wij gezellig met zn vijfen op een kamer konden. Alles wordt hier voor je geregeld, er wordt voor je gekookt en ze kunnen zelfs de was voor je doen. Hele aardige mensen.
Arugam Bay ๐Ÿš• Sigeriya Deze brakker tocht van 8 uur in een warme mini van was biet ideaal, maar we zijn veilig bij ons hostel gebracht.

14 June 2017

Weer zijn we teleurgesteld door de sri lankaanse mensheid. Met een paar drankjes op was Suus best wel geรฏnteresseerd in onze surf leraar Rizzy. Rizzy deelde deze interesse en ze hebben de hele avond lekker samen gedanst 3! Misschien een beetje gekust. Echter, toen sus besloot niet met hem, maar met Thijs naar huis te gaan flipte Rizzy volledig. Nadat hij luud met een wijnfles op zn keel duidelijk had gemaakt dat hij van de maffia is, sloeg hij deze wijnfles kapot en kwam als een gek achter ons aan rennen. Gelukkig werden suus en ik optijd gewaarschuwd en hoorde het mannetje van het hostel ons om ons snel binnen te laten. De jongens zijn op een tuk tik gesprongen en toen die ook veilig binnen waren ging het luik achter slot en grendel. Wel weer even schrikken, maar gelukkig is alles goed gegaan.
Op woensdag, donderdag en zaterdag verzamelen alle surfers en toeristen zich in een van de strand tenten om tot de vroege uurtjes cocktails te drinken en te dansen. Dit feestje in de Ocean Sky Bar mochten wij natuurlijk niet missen en hebben we dan ook volop meegepakt. Aangezien alcohol in sri lanka best wel prijzig is, kwamen er tijdens het eten een fles Bacardi razz en rijstwijn op tafel. Toen die binnen een kwartier gefinished waren, konden we gaan! Het was even wennen aan de muziek die gedraaid werd en het hoge travellers gehalte, maar uiteindelijk was het best wel lekker om op je slippers rond te hupsen.

13 June 2017

Vier dagen optimaal genieten van dit surfer's walhalla aan de kust. Aan het strand liggen, cocktails drinken, boekje lezen, smoothies drinken, surfen, kaartspelletjes spelen en lekker eten is het enige wat op het programma staat. Naast natuurlijk eindelijk even die tan pakken. Dit hebben we eigenlijk constant gedaan bij Friends Indeed, waar de surferboys je om de oren vliegen en Emma, waar ze toch wel echt de chillste bedjes hebben (pas wel op voor de parasols). De jongens waren er ook een paar dagen tegelijk, dus zijn we ook veel met hun opgetrokken. Een beetje afwisseling in gesprekspartners is na een maand niet vervelend.

11 June 2017

SHADOW BAY HOSTEL Dit is eigenlijk eerder een hotel dan een hostel. Luxe kamers met enorme "hemel" bedden en airco. Je betaalt dan ook ietsje meer dan een normaal hostel, rond de 12e per nacht. Voor ons was het het helemaal waard om even lekker wat luxer te zitten en optimaal te genieten van het strand wat op nog geen twee minuutjes lopen zit.
Ella ๐Ÿš– Arugam Bay Het openbaarvervoer is nog niet heel Goed ontwikkelt door het hele land, dus is het soms noodzaak om een private driver in te huren, ookal is dit wat duurder.
Om er zeker van te zijn dat de wolken niet het prachtige uitzicht bederven, vertrekken we om half 7 naar Lipton's Seat. Dit is de eerste thee plantage die Thomas Lipton ooit kocht. Op dit moment is de 400 hectare grote plantage niet meer van lipton, maar nog steeds gaat 80% van de productie we naar de thee fabrikant toe. Het verbaasde ons heel erg hoe ouderwets en inefficiรซnt alles er nog aan toe ging in die fabriek. De theeplukkers moeten 20 kilo per dag plukken, anders krijgen ze hun schamele loon van 500 rupees niet, wat mij betreft bijna slavernij. In de fabriek valt de helft van de thee naast de eeuwen oude machines, maar dit wordt gewoon weer aangeveegd en erin gegooid. Hygiene staat niet erg hoog tussen de prioriteiten...

10 June 2017

Omdat we niet heel lang de tijd hebben in Ella hebben we zoveel mogelijk bezienswaardigheden in een dag gepropt. Eerst gaan we hiken naar Little Adam's Peak. Dut was een stuk minder ver dan we dachten, maar het uitzicht werd er niet minder om! Kilometers theevelden en bossen onder een knalblauwe hemel. Om bij te komen van de tocht drinken we een koffietje bij het resort onder aan de berg. Geen aanrader. Na de berg is het tijd voor de iconische nine arches bridge, waar de veelbesproken trein overheen komt. Wij hadden geluk, we hoeven maar een kwartiertje te wachten op de trein, echt een plaatje van een ansichtkaart! De volgende bezienswaardigheid op het programma is de waterval. De waterval was niet heel indrukwekkend maar toch hebben we ons prima vermaakt met het kijken naar de sri lanka' die er in zich wassen. Van tanden tot bilnaad word met hetzelfde zeepje ingesopt, dit alles met de broek of rok nog aan.

9 June 2017

We hebben het flashpacken nog steeds niet afgeleerd, dus we komen natuurlijk weer terecht in de meest luxe en westerse tent van dit kleine dorpje; CHILL. Absoluut geen spijt van, want sinds we in Aziรซ zijn hebben we nog niet zulke lekkere pizza gegeten. We hebben lekker geborreld en zijn blijven zitten tot de tent sloot. Het aller leukst was dat Suus toevallig op dit moment op precies dezelfde plek is dus die is ook gezellig wat komen drinken.
BLUE VIEW HOSTEL een heerlijk hostel lekker dichtbij alles, goed ontbijt, prima WiFi en een warme douche!
Kandy ๐Ÿšž Ella Om 8 uur zitten we in de trein voor de mooiste treinreis van ons leven als je alle reisblogs mag geloven. Nou dat mag zeker. We hebben 7 uur lang uit het raam gestaard, het ene uitzicht nog mooier dan t ander. Bossen, rijstvelden, theeplantages en de mooiste bruggen zijn aan ons voorbij geschoten terwijl bij druk waren met het schieten van het beste insta plaatje.

8 June 2017

Vandaag is het tijd voor een beetje sightseeing door Kandy. Kandy is een van de steden in Sri Lanka waar het buddhisme het meest tot uiting komt omdat de tempel van de tand in deze stad staat. Wij hadden erg geluk omdat het volle maan was en dus bijna alle inwoners van de stad en ommeland volledig in het wit gehuld naar deze tempel afreizen om offers te brengen en te bidden. Erg indrukwekkend om t zien. We zijn ook bij the big Buddha statue geweest, maar die vonden we eigenlijk allemaal enigszins tegenvallen. Tussendoor zijn we nog naar een dansvoorstelling geweest bij 'the red cross hall', maar dit was nogal een tourist trap.
Waar we best wel van geschrokken zijn is dat het nogal duidelijk werd dat we toch echt nog iets te naif en goedgelovig zijn voor dit land. We kwamen een jongen tegen die we gister toevallig al bij het restaurant gezien hadden. Hij heeft ons de tempel laten zien en wat verhalen verteld. Toen hij aan het eind begon over dat zn portemonnee en telefoon kwijt waren geraakt vandaag werden we al wat achterdochtig. Maar wat we niet hadden verwacht was dat hij ons na het eten bij het restaurant op zou wachten om om 2000 rupees (16e) te vragen. Teleurgesteld in de Sri Lankeense mens zijn we terug geleerd naar het hostel. Het was een wijze les die we misschien wel nodig hadden om te beseffen dat we echt drie keer na moeten denken voor we zomaar met iemand mee lopen.
HEART OF THE CITY CENTER HOSTEL Weer een schok toen we ons nieuwe hostel aan kwamen. De 8,6 die het hostel op hostelworld heeft is in onze ogen amper een voldoende dus ons vertrouwen in deze sites zakt tot een minimum. De bedden zijn niet opgemaakt en de matrassen zien eruit alsof ze daar als eeuwen liggen, de klamboes zitten cool met vliegen en het sanitair is absoluut niet schoon te noemen. Wat wel leuk is, is de aardige host, de perfecte locatie en het dakterrasje.

7 June 2017

Colombo ๐Ÿšž Kandy Dachten we gebruik te kunnen maken van onze aardige Uber driver, bleek hij meer slecht dan goed te doen. Hij zou ons een paar uur van te voren naar t station brengen zodat we zeker een kaartje konden krijgen, was hij er 40 minuten voor de trein zou vertrekken nog niet.. Uiteindelijk moesten we dus tweedeklas plekken zonder vaste stoelen, wat ons wat zorgen baarde. Gelukkig gingen er al vrij snel wat mensen uit de trein dus hebben we nog wel een deel van de trein lekker kunnen zitten en van het uitzicht kunnen genieten.
We hebben een leuke rooftop bar gevonden dus vol goede moed gaan we op pad. Deze moet zinkt ons echter snel in de schoenen als we binnenkomen "you are here for the bar? Closed!" Het blijkt dat er door de weeks na 9 uur nergens alcohol wordt verkocht in Sri Lanka.. gelukkig hebben de gasten het wat veter voor elkaar, die hebben drank ingeslagen op het vliegveld en zitten nog wat te drinken met de andere uit THE HANGOVER HOSTEL. Dan maar snel die kant op. Uiteindelijk was het een super gezellige avond en merken we allemaal dat het toch wel leuk is om even bij te praten. Pau en ik zijn met de eigenaar van het hostel naar in de tuktuk de supermarkt gesneakt om een ijsje met een kaarsje te kopen voor Nina, Nina was blij als een kind. Friso is op jacht en weet de Poolse draak te slayen, trots als een pauw.

6 June 2017

THAMBILI ISLAND HOSTEL Het was wel weer even acclimatiseren toen we het hostel inkwamen.. Sri Lanka is wat dit betreft duidelijk wat minder ontwikkeld dan Vietnam. Een een oude enge Franse vent na waren er ook geen andere backpackers, dus zijn we snel opzoek gegaan naar een andere plek om Nien dr verjaardag t vieren.
Airport ๐Ÿš• Hostel Onze Uber driver werkt in tourism (volgens mij doen ze dat allemaal hier..) en weet ons al gelijk van alles over Sri Lanka te vertellen, wat wel erg leuk is. Suus geeft dr telefoon nummer zodat we hem later kunnen bellen voor tips. Dit had ze misschien beter niet kunnen doen, hij heeft midden in de nacht zon 6 keer gebeld..
๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ๐Ÿ‡ฑ๐Ÿ‡ฐ Kuala Lumpur โœˆ๏ธ Colombo
Een dag in Kuala Lumpur en we willen zo veel mogelijk zien. Dit is aardig gelukt en ik heb het gevoel dat we een aardig beeld hebben gekregen van de stad. Dit beeld is wat mij betreft heel positief. De stad is schoon, modern, ruim opgezet en staat voor mooi (oude en nieuwe) gebouwen. De echte parels van zon stad kom je misschien in een dag niet tegen, maar ik twijfel er niet aan dat die er zijn. We hebben veel gelopen, veel gezien en een beetje geshopte. Het is niet voor niks de 3 na beste shopping city ter wereld.

5 June 2017

Met de tip van Joost Kok slapen we in reggae mansion, echt een top hostel. Niet ver van het centrum, schoon, modern en met een bar op het dak. Deze was enigszins uitgestorven, maar het zag er wel uit alsof je er heel leuk kan drinken!
Aangekomen op het vliegveld van Kuala Lumpur (Jezus wat groot) beseffen we ons dat we geen werkende telefoon met internet meer hebben en dat dat toch wel even wennen is. Gelukkig staat er bij de taxi's een jongen te wachten die zegt dat hij een Uber is en we bereid is ons naar het hostel te brengen. Een eerste instantie zijn we wat sceptisch, maar bij gebrek aan beter stappen we toch maar bij m in de auto. De eerste verrassing komt als hij aan de rechterkant van z'n auto instapt, we Witsel allemaal niet fat ze in Maleise andersom rijden. Maar daarna volgen er nog meer. Hij heeft WiFi in de auto, er gaat een iPad aan met muziek en deze perfect Engels sprekende aziaat heeft nogal veel praatje over zichzelf. "You should follow me on tinder, I am very handsome" "She my partner like in 50 schades of grey". Adrian, zoals hij heet stelt voor om langs de patrones towers te rijden, omdat die schacht het mooist zijn. Wij stemmen hiermee in en voor we het weten krijgen we een tour door de stad.
๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ๐Ÿ‡ฒ๐Ÿ‡พ Hanoi โœˆ๏ธ Kuala Lumpur

4 June 2017

Het is 45 graden in Hanoi, dus eigenlijk te warm om buiten te zijn. We kiezen er daarom voor om onze reis door Sri Lanka voor te bereiden terwijl wel lekker cool binnen zitten met een lekkere koffie. Niks mis mee.
Voor we Vietnam gaan verlaten, zij we eerst nog twee nachtjes in Hanoi. Vergeleken met Ho Chi Minh is dit een klein en gezellig stadje. We slapen in het Cocoon Hostel, het meest luxe hostel waar we tot nu toe hebben geslapen. Echt helemaal top!

2 June 2017

Om onze tijd in Vietnam af te sluiten gaan we op een twee daagde cruise door Halong Bay samen met Wies, Nien en Char. We hebben een privรฉ boot gehuurd bij Cat Ba vision. Alles, inclusief extreem schattige gids zit er op en er aan. We hebben gekayakt door de mooiste lagoons, zijn van de voor gesprongen in een prachtige baai, hebben geluncht met verse vis, hebben de zonsondergang bekeken vanaf zee en hebben gezwommen met lichtgevend plankton. Wat een heerlijke dagen. Veel flashpackeriger wordt het niet denk ik.

1 June 2017

Op avond twee en drie hebben we gegeten bij Oasis. Het eten was niet waanzinnig maar de sfeer is er goed en zelfs de service is er echt prima! Om 10 uur gaat de muziek keihard aan en is het, tenzij je van plan bent heel hard te gaan drinken, zaak dat je je naar buiten verplaatst. Wij hebben toen een shisha besteld en lekker wat biertjes gedronken en vrij gekletst.
Om de scootertoch af te sluiten hebben we een mooi terrasje opgezocht met super mooi uitzicht over de zee en de bergen. Helaas was de service daar zo slecht dat je bijna vergat waar je zat en het eten maakte niet veel goed.. we zijn ondertussen toch echt wel klaar met die domme Vietnamese obers.
Drie dagen op het strand vonden we iets te veel van het goede, dus hebben we op dag drie scootertjes gehuurd om het eiland te verkennen. We begonnen bij hospitaal Cave, een grot waar gewonde soldaten en de Vietnam oorlog werden verzorgd. Leuk om te zien! Daarna zijn we doorgereden naar National Park waar we een kilometer omhoog zijn geklommen voor een prachtig uitzicht. Helaas kon de onwijze sfeerspons die daar ook rondhing het niet hebben dat pau een foto deelde, dus toen zijn we m maar geboekt. Na het national park volgde er een scootertoch langs de kust, door de bergen en door allemaal kleine vissersdorpjes. Heel leuk om op die manier wat meer van het eiland te zien!

30 May 2017

De eerste avond op Cat bij hebben we bij Yummy gegeten. Niet het allergezelligste tentje om te zitten, maar de verste vis die nog voor je neus wordt afgegaard was heerlijk!
Op Cat Ba sliepen we in Cat Ba Central Hostel. Het was er niet erg schoon en de sfeer was er ook niet uitzonderlijk, dus niet echt een aanrader.
Na het trekken in Sapa was het weer tijd voor een beetje relaxen, dus was Cat Ba de volgende stop. Cat Ba is het grootste karst eiland in Vietnam, het bestaat uit strand en een heel groot national park. Na de helse reis zijn we zo snel mogelijk naar Cat Co Beach 2 vertrokken om daar even heerlijk te dutten. Cat Co 2 is een klein, rustig strandje met mooi uitzicht, waar we het twee dagen hebben volgehouden. Om vier uur was het gedaan met de rust want zodra de Vietnamezen de zon in durven trekken ze massaal naar het strand. Nina vond het lijken op een stelletje gestrande vluchtelingen. Ik kan dr gen ongelijk geven.. ze zwemmen, zingen, dansen, doen spelletjes en maken vooral heel veel geluid.
We hebben twee dagen verschillende trekkingen gedaan door Sapa. Het bekende plaatje van Vietnam is in het echt zoveel Indrukwekkender en mooier dan op de foto's! Het is alle kleuren groen, de lucht is blauw en fris en je voelt je al gezond op het moment dat je er een stap zet. Wat ik vooral heel bijzonder vind is hoe de mensen in Sapa nog steeds leven. Het is zo'n ander volk dan de Vietnamezen, ze zijn mooier, liever, blijer e gastvrijer. In Sapa heb je verschillende stammen, ieder met hun eigen taal. Ze leren Engels van de toeristen, maar spreken geen Vietnamees en kunnen niet lezen of schrijven. Of ze รผberhaupt naar school gaan kregen wij niet echt een duidelijk antwoord op, maar we zagen wel veel kinderen op het land werken alle gezinnen in Sapa hebben een stuk land waarop ze rijst verbouwen, als je trouwt moet de man er een stuk land bij kopen en zo krijg je steeds grotere families met grotere stukken land om meer geld te verdienen.

29 May 2017

Eenmaal aangekomen in Hanoi werden we gelijk opgehaald door de nichtjes van Mao. Mao is een heel lief vrouwtje uit Sapa met een paar homestays waar we twee dagen gaan verblijven. De hele familie werkt bij Mau. Moo doet samen met haar dochtertje Coo op de rug tours, de nichtjes koken, de man rijdt iedereen rond en oma verkoopt souveniertjes. Het is allemaal goed geregeld, gezellig en ook wel eeg aandoenlijk. Aan het eind van de trip kwamen we erachter dat de tours, het lekkere eten en de slaapplek hmaar 30e kosten en we kregen er ook nog drie armbandjes bij!

28 May 2017

Er is heerlijk voor ons gekookt in de homestay. Het was echt lang geleden dat we zo lekker gegeten hebben, zoveel groentes en zo vers'! De familie heeft er dan ook wel voor gezorgd dat we onze buikjes rond aten. Als je een moment niet oplette was je hele bakje alweer volgeschept. Het toetje was deze keer geen vers fruit, maar rijstwijn, oftewel 'happy water'. Ook daar bleef het niet bij een shotje, maar bleef er chookaa (proost) geschreeuwd worden tot de jerrycan leeg is een Stephan van zijn stoel valt. Mao likes to happy.
Phonh Nha ๐ŸšŒ Hanoi ๐ŸšŒ Sapa We zijn om half tien vertrokken hit Phong na en waren om half 6 in Hanoi, waar we plompverloren op de stoep gezet werden zonder verdere uitleg. We zijn maar gaan zitten en half half 7 kwam zowaar de bus naar Sapa! Dat is nog 6 uurtjes rijden, maar het landschap onderweg is prachtig!

27 May 2017

De bus naar Sapa vertrok pas om 21:15, dus we hebben even lekker rustig in t hostel gezeten en gedoucht, geskyped, gelezen kaartjes geschreven en een hapje gegeten. Tijdens een kleine wandeling voor nieuw beltegoed kwam ik dit gezellige familietje tegen.
Wat ook niet echt een aanrader is, is de lunch die je krijgt bij de Dark Cave.. koud vlees vol botten en rijst waar je met gemak iemand een blauw oog mee kan slaan. De Dark Cave zelf daarentegen is wel weer heel leuk. Je zwiert door middel van een zipline door prachtig groen naar de ingang van de Cave. Na een avontuurlijke wandeling door het donker waarbij je niet wil weten wat er onder je voeten verschuilt zit (en boven je hoofd in Nina's geval, die had een kleine aanvaring met een stalagtiet) kom je bij het modderbad. Het leuke is dat je op de modder kan drijven, je waant je in Sjakie en de chocoladefabriek! In tegenstelling tot chocola, waren de meiden niet zo happig om dit goedje naar binnen te krijgen na t kijken van een aflevering breakfree waarom iemand overlijdt na een modderbad, dus het was vrij snel gedaan met de pret. Toen we weer veilig in de buitenlucht stonden gingen we twee aan twee in een kayak turf naar het meer waar allerlei spelletjes waren. De zipline was favoriet!
Phong Na staat bekend om Ke Bang national park met al z'n grotten waaronder de grootste grot ter wereld en de langste grot van Aziรซ. Die laatste hebben wij bezocht, het was indrukwekkend om zo'n grote grot te zien, maar de stromen toeristen die door de grot vloeiden maakten het een stuk minder cool.. gaaf om gezien te hebben maar niet echt een aanrader.

26 May 2017

GECKO HOSTEL Op het eerste gezicht een hip en gezellig hostel met een leuke gemeenschappelijke ruimte. Kamers zijn echter best wel ouderwets en de badkamer oogt biet echt schoon.. Zitten we tot onze afgunst ook nog met die Amerikaanse Chuck uit de bus die veel te oud is om alleen te reizen (zou het 35 of 45 zijn??) en nogal veel grote verhalen heeft met zichzelf in de hoofdrol..
Hue ๐ŸšŒ Phong Na
Geluncht bij 'Nook', heel schattig gezellig tentje waar ik een heerlijke burger heb gegeten. De rest had helaas een enigszins teleurstellende kip mushroom sandwich, de coconut coffee maakte een hoop goed.
Hue is van oudsher de keizerlijke stad van Vietnam, dus het was weer tijd voor een beetje sightseeing. Het leek een beetje op een middeleeuwse burcht, alleen dan in Aziatische stijl.

25 May 2017

Mintea hostel, was helemaal prima. Rustig en schoon!
Hoi An ๐Ÿ›ตHue We zijn van hoi an naar hue gegaan op scooters via de Hai Van Pass, een van de mooiste passen van Vietnam. Die naam is waargemaakt, het was echt waanzinnig mooi en heel cool om daar op de scooter overheen te scheuren. We zijn onderweg gestopt bij de marble mountains, ca long bay voor een visje aan t water en de Elephant Springs. Alle tussenstops vielen enigszins in t niet bij de prachtige pas.

24 May 2017

Wies, char en Nien zijn ondertussen ook in Hoi An aangekomen, dus we hebben gezellig Eem kookcursus met hun gedaan. De Bamboo cooking courae werd gegeven op een Eilandje, 20 minuten van hoi an met de boot. Het was gezellig, super goed verzorgd en het eten was heerlijk!
Het was tijd voor een beetje sightseeing, dus we hebben fietsen gehuurd en zijn de hele dag op pad gegaan door t stadje en de reisvelden. Hoi An is echt een mooi stadje en vooral indrukwekkend door de invloeden van Japan en China! Veel kleur en goud en lichtjes.

23 May 2017

Nadat we ons met een dag aan t strand (in de schaduw tegen gevaar voor uitdroging) en een koude douche enigszins herpakt hadden zijn we t stadje in gegaan voor wat te eten en om te genieten van de mooie lampionnetjes. We hebben gegeten bij The Chef, een heel schattig restaurantje op een dakterras.
Gegeten aan het water in de "Old Quarter" van Hoi An: lekker, cheap en met mooi uitzicht over de met honderden lampjes verlichtte rivier. Het eten werd steeds door een andere Vietnamees vanuit een ander restaurant gebracht, heel geinig.
Uitgerust van de lange onderzoeksperiode met een heerlijk dagje aan t strand.
We konden precies niks vandaag, dus hebben ons met de taxi naar een of andere luxe strand tent laten Brengen en hebben daar als echte flashpackers liggen klagen over onze brakheid onder het genot van een luxe salade.

22 May 2017

Na een hele zoektocht bij kim Hien beland om onze kleren te laten maken. Na lang wikken en wegen is het is een jurkje en een bikini geworden. Het jurkje is helemaal geworden zoals ik wilde, maar de bikini is totaal niet naar verwachting. Zelfs ruzie gekregen met Kimmy omdat ik geen zin had om ervoor te betalen.. Niet gewonnen helaas..
We zijn gaan drinken met onze Britse kamergenoot Bex, die net zo heftig is als ze eruit ziet. Nadat ze haar nogal bewogen leven voor een 19 jarige volledig aan hond had blootgelegd hebben wij haar een aantal spelletjes geleerd en ala echte boezemvriendinnen beschermd toen ze het aan de stok kreeg met een Nederlandse plebmadam. We zijn bijna ontvoerd door de taxi die vond dat we te weinig betaalden en ik werd wakker met een immense barst in Mn scherm.. het valt niet mee die tiger tiger (2)..
Hengen bij t zwembad in t hostel

20 May 2017

Toen we aankwamen in het Sunflower Hotel stonden we allemaal met onze bek vol tanden.. backpackers life has began.