Thailand · 7 Days · 16 Moments · December 2016

Hilde en Wim's adventure in Thailand

26 December 2016

Day 8 Na het uitchecken moesten we even bekomen van onze kerstavond :-), hebben het rustig gehouden tot we naar het station gingen vertrekken.. Vanaf hier verlaten we de metropool Bangkok en trekken we zuidelijker met de nachttrein naar "Surathani". Onze volgende trip brengt ons weer naar de jungle, waar we op avontuur gaan in het natuurpark "Khao sok".
Day 7 Vroeg uit de veren, want om 7u stonden we al klaar voor een georganiseerde fiets tocht van 5 uur door Bangkok. We beleefden de stad op een hele andere manier en ontdekte de échte way of life van de locals. We reden door allerlei steegjes en deden stops in de verschillende delen van de stad..o.a..chinatown, tempel, vismarkt, bloemenmarkt, coconut en banana plantage. De tour hebben we afgesloten met een lunch langs de klongs bij de lokale bevolking. Daarna was het tijd om onze feestoutfit aan te trekken voor kerst avond, deze brachten we door in het alomgekende "pattaya". Eerst kerstdiner met enkele vrienden in het haute-cuisine restaurant bruno's en dan party-time in "The walking street". Dit is een 3km lange straat met discotheken en de ene "go-go-bar" na de andere. We zijn in de vroege uurtjes terug in Bangkok aangekomen en Wimpie vond dit alvast zijn beste kerstavond ooit :-)!
Day 6 We zetten onze city tour vandaag verder en starten in "What Po", dit is de oudste en met zijn 80000 vierkante meter dan ook de grootste tempel van heel de stad. Hier bid men voor geluk, vrede en voorspoed, aan een liggende boeddha van 46m lang en 15m hoog. Onze volgende stop was een poging om "the royal palace" te bezoeken. Er was immers een wachtperiode van ongeveer zes uur om binnen te geraken. Zo ver je kon zien, mensen in het zwart gekleed om een laatste groet aan hun overleden koning te brengen.Ze ontvangen per dag 20000 mensen vanuit héél het land en dit een jaar lang. Daarna wordt Hij pas gecremeerd om naar het hiernamaals te gaan. Ze adoreren hun King bhumibol echt. Hij is in het straatbeeld niet weg te slaan, zie ons dit voor filipke nog niet doen zenne. Zo zijn we dan maar in khaosan Road beland en onze namiddag doorgebracht met wat lekkere shang biertjes. Na eventjes te ontnuchteren hebben we langs de immense billboards en shoppingmalls gewandeld in downtown Bangkok

24 December 2016

Day 5 We hadden het genoegen om te mogen ontwaken met allerlei oergeluiden in onze jungle bungalow...Tijdens het ontbijt, is er de olifant uit het mon dorp, die elke dag een plons in de rivier neemt. Je mocht hem ook een ontbijt voederen, ik heb deze taak maar aan Wim overgelaten. Hier nemen we dan ook afscheid van de jungle en gaat onze reis verder naar "Bangkok" waar we de gigantische stad verder gaan ontdekken. De eerste avond bracht ons naar het bruisende "Chinatown". Je kon er je ogen de kost geven, zoveel kraampjes met allerlei ingrediënten waar we het gissen naar hadden. Achteraf hebben we voor een spotprijs, voor maar liefst 11euro/ 2 personen,een relaxerende voet, nek en schouder massage gekregen van een uur lang. Één woord, zaaaaaalig!!!

23 December 2016

Day 4 Vandaag een stevige klimtocht achter de rug in het nationale park. 2 km omhoog klauteren om de prachtige watervallen te knn aanschouwen. Héél intensief maar meer dan de moeite waard. En dan uit het niets, een aap, een "white hand gibbon" die ons vanop amper 30 cm heeft benaderd met als doelwit onze rugzak, dat was close. Vervolgens verdween die weer in de toppen van de junglebomen. Redelijk indrukwekkend! Uitgeput van onze tocht was het richting volgende slaapplaats. "River kwai jungle raft" enkel te bereiken met longtailboat. Ginds was het volledig back to basics...geen elecktriciteit of wifi maar wel héél véél olielampen. Dit maakte het tot een idyllische locatie midden in de jungle. Het ontstaan hiervan komt oorspronkelijk van de plaatselijke "Mon stam". We hebben tijdens het bezoek in hun dorp knn zien hoe primitief zij hun dagelijks leven doorbrengen maar daarom zeker niet ongelukkiger zijn, integendeel. De dag beëindigd aan de bar met stamhoofd en de locale drank "shangsom"

20 December 2016

Day 3 Na het ontbijt in het mooie "Pang waan resort", zijn we dieper de bergen ingereden richting "Hell fire pass" en zijn museum uit WO II waarna we met een boemeltreintje recht door de jungle via de "death railway" zijn gereden. Dit heeft ons alvast enkele prachtige beelden opgeleverd. Nadien hadden we een unieke kennismaking met "Money", een wiebelend heen en weer ritje met een olifant. Aangekomen op het volgende resort "Tayan", een floating house op de River Kwai stond er nog een rafting met bamboevloot op het programma. Om onze dag af te sluiten hebben we hier nog kunnen genieten van een lekkere maaltijd en last but not least, een heerlijke Thaise massage.

19 December 2016

Day 2 Vroeg uit de veren.. klokslag 6uur om te starten aan onze 4-daagse trip met gids.onze 1e halte was een markt op een bizarre,maar zeldzame plaats..namelijk kraampjes langs een smalle spoorlijn, waar 3 x per dag de trein langskomt. Ongezien! Vervolgens zijn we naar de skills van de Thai gaan kijken hoe de palmsuiker geproduceerd wordt. Nadien zijn we met een longtailboat gevaren aan een wel redelijk snel tempo over de "klongs" waterkanalen naar de 200jarige floating market waar de oude generatie handel drijft. Daarna richting "kanchanburi".. de begraafplaats van de vele gesneuvelde tijdens de aanleg van de "river kwai bridge/spoorlijn" die we eveneens bezochten alsook een grot, die tijdens de oorlog gebruikt werd als wapenopslagplaats door de Japanners, die nu dienst doet als tempel waar men de Buda eert. Einde van onze dag, slaapplaats @ "pung waan resort".
DAY 1 In de vroege morgen om 6.00u aangekomen in de big city of Bangkok. Na een wilde rit met de taxi chauffeur, die ons te midden van een markt gedropt heeft zijn we aangekomen @ the Prince Palace hotel. Aangezien we pas later konden inchecken zijn we in de nabije straatjes op verkenning geweest. De eerste indrukken,...een bevolking die vertoeft in zeer veel armoede aan de schamele barakken die we gezien hebben... verderop de allerlei geuren die je onmiddellijk tegemoet kwamen door allerlei eetstandjes langs de stoep. Het was nog vroeg in de ochtend maar de locals waren al volop in de noedels en soepen gevlogen. We hebben dan maar lekker mee gedaan en genoten van ons allereerste Thaise ontbijt. Later op de dag, allebei doodmoe en toch aan een siësta moeten toegeven...om zo in de avond met volle energie naar de befaamde backpackersroad te ontdekken "Khaosanroad" met een Thais biertje " Shang" en de ongelooflijk lekkere "pad thai"... op het eten zijn we alvast verliefd geworden...