United States of America · 6 Days · 4 Moments · April 2017

Familie van den Berg in West Amerika

26 April 2017

Gisteren morgen hebben we in Monterey een whale watching tour gedaan. Aangekomen in de haven zagen we al zeehonden en ottertjes. In de haven lagen de zeeleeuwen onder de steigers uit te rusten. Er werd een onrustige boottocht voorspeld en dat kwam ook uit. De uitgedeelde zeeziek pilletjes kwamen voor de meeste goed van pas. Yana heeft de vissen echter wel gevoerd.😜 Onderweg hebben we walvissen,orka's dolfijnen en zeeleeuwen en een albatros gezien. De middag tocht werd vanwege de ruige oceaan afgelast. We hadden dus geluk gehad. 'S middags zijn weer vertrokken richting San Luis Obispo gegaan. We begonnen met de 17-mile drive te rijden. Dit is een prachtige route langs de oceaan met een geweldig uitzicht.In San Luis Obispo bij de ihop gegeten en de was gedaan. Daarna ging t lampje uit. Inmiddels zijn we aangekomen in Redondo Beach via highway 101.Deze rit van ongeveer 340km door de bergen was ook geen straf. Hoop dat iedereen weer tevreden is 😛

23 April 2017

Gisteren hebben we voor het eerst de Big bus genomen. Hiermee hebben we de stad rondgereden (de rode route foto 1). Deze gaat gaat langs ruim 20 bezienswaardigheden waaronder uiteraard de Golden Gate brug.Alcatraz en Fisherman's warf en het oude huis van Jimmy Hendrix en door de hippy buurt. In S F schijnen er meer honden dan kinderen te zijn Ivm de hoge huurprijzen. In sommige delen kost een één kamer appartement zonder douche en keuken over $1000 p.m. En zijn er honden uitlaters die een salaris van 6 cijfers verdienen. Onderweg naar t hotel liep voor ons een junk Die draaid zich opeens om en roept leave me alone you backstabber.tegen mij en rende de weg op. In het hotel sprak ik twee andere Nederlanders die zeiden dat het in LA ook zo erg is. Is best triest al die schizofrene verslaafde mensen. Ook veel oudere. Hebben gisteren maar een pizzaatje besteld😱Vandaag gaan we naar Alcatraz eiland, Lombard street en de Full house huisjes. En de panoramic night tour

22 April 2017

Vanmorgen om 04:33 opgestaan. Ons pap is om 05:15 gearriveerd en kunnen de koffers gaan inladen. De reis naar Schiphol verloopt goed.We komen om 06:45 aan. In tegenstelling tot de verkregen informatie moeten we niet in vertrekhal 1 zijn maar 500 mtr verderop. Na door de bodyscan te zijn geweest en 5 verschillende douane medewerkers bezig te hebben gezien een shawl uit de transportband te vissen kunnen we door naar de gate.Met vlucht LX 725, AMS - ZRH naar Zürich. Na ook daar een kleine vertraging te hebben gehad gaan we met vlucht LX 38, ZRH - SFO door naar San Francisco. Onderweg komen we qua eten en drinken niets tekort. Na een vlucht van bijna 12uur landen we op SFO. Na een half uur wachten bij de douane mogen we t land in. We nemen de Bart (metro) naar het civic center. Vanuit daar is t 800m naar het hotel. Onderweg lijkt het wel of we in de bronx lopen. Overal zwervers en junks. Best confronterend. De rest van de avond bestaat uit douchen en instorten