Europe, Asia · 26 Days · 51 Moments · February 2019

Het avontuur van Theo & Suzanne in Vietnam

26 March 2019

Laatste dag in Ho Chin Min. Jade Keizer Pagode bezocht, zou één van de mooiste van de stad zijn, voor mij niet de mooiste. Daarna de stad in nog wat leuke dingen gekocht en heerlijk Vietnamees gegeten. Terug naar appartement, lekker douchen, koffers in gepakt en nu zijn we klaar voor de lange reis terug.

25 March 2019

Om 8.00 uur vertrokken met privé chauffeur naar de Mekong Delta. Een stop in H. Châu Thanh -Xa Long An waar prachtige bloemen waren. Verder gereden naar My Tho waar we een tempelcomplex met hele grote buddha’s bezochten. Nog een klein stukje verder rijden waar we onze gids zouden treffen. Op afgesproken tijd stond hij op ons te wachten. Het was een leuke jongen met gevoel voor humor. We gingen eerst met een grote boot om vervolgens in een roeibootje te stappen waar we door de smalle watertjes hebben gevaren. Heerlijk exotisch fruit geproefd met traditionele live muziek. Naar een werkplaats geweest waar ze de kokosnoot snoepjes maken, erg leuk om te horen en te zien hoe deze gemaakt worden. Bij een imker geweest, de pure honing geproefd. Ook nog een heerlijke thee met honing gehad en lekkernijen van honing erbij geproefd. Met de waterbus naar een local restaurantje voor een heerlijke lunch. Beetje geluierd in de hangmat, kortom een heerlijke dag.

24 March 2019

Om 7.45 uur eerst lekker gezwommen. Daarna lekker ontbijtje gehad. En op ons gemak naar de Chinese wijk gegaan. Als eerste de Quan Ampagode bezocht. Deze pagode wordt ook wel Ong Lang genoemd. Dit is de enige tempel in de stad die door een straat wordt doorsneden. Ze heeft een kleurige gevel en een rijkversierd pannendak. Vervolgens bezochten we de Phuoc An Hoi Quanpagode1. De Fuijaanse gemeenschap bouwden deze pagode in 1902 en wijdde hem aan Quan Cong. En of we nog niet genoeg pagodes gezien hadden, bekeken we ook nog de Thien Haupagide. Het mogelijk fraaiste onderdeel van deze pagode is de gebeeldhouwde fries langs zijn dak met gedetailleerde scènes uit de Chinese legenden. Nog even snel een marktje over en toen werden we getrakteerd op een flinke regenbui. Toch maar even schuilen, taxi gepakt en ons naar de botanische tuin en dierentuin laten brengen. Dierenpark viel voor ons erg tegen, voor de kinderen hier echt super, want ze hadden er ook een waterparkje bij.

23 March 2019

Vandaag om 8.00 uur opgehaald door de Chaffeur en gids. Het was ongeveer 2 uur rijden naar de Cu Chi tunnels. Onderweg nog gestopt bij een werkplaats voor gehandicapten dit wordt gesteund door de overheid. Ze maakten daar prachtige kunstwerken, hierbij gebruiken ze eierschalen van eendeneieren omdat deze sterker zijn en het parelmoer van de schelpen. Schilderijen, vazen, sieradendoosjes ect. Jammer dat we hier geen foto’s van gemaakt hebben. In de auto vertelden de gids al heel veel over Vietnam. Aangekomen bij de het tunnelcomplex kregen we eerst een film te zien, daarna verschillende ingangen van de tunnels. Op de terugweg naar Ho Chi Minh vertelden de gids nog over de gewoonte van de Vietnamezen en hebben we nog wat woordjes geleerd. Ze hebben ons naar een restaurant gebracht waar we een heerlijke lunch hebben gehad. Eigenlijk zouden we morgen naar het oorlogsmuseum gaan maar dat hebben we vanmiddag al gedaan. Genoeg ellende gezien nu.

22 March 2019

Vanmorgen beetje rustig aan gedaan. Taxi genomen naar district 1. Ff een broodje gegeten en toen naar Bitexco Financial Tower gegaan, je kon tot de 49ste verdieping, echt een mega uitzicht over de stad. Vandaar uit zijn we naar de Notre Damekathedraal gelopen, vervolgens naar het hoofdpostkantoor en het onafhankelijkheidspaleis. Hier waren we wel even zoet mee. Het was erg warm, zeker in de stad merk je dat erg dus alles in een trager tempo. Wat gegeten op de Ben Thanmarkt en daarna verder over deze markt gestruind. De tour voor morgen naar de tunnels geboekt en voor maandag de tour naar de Mekong Delta. Dus nog een paar drukke dagen.

21 March 2019

Vandaag laatste ontbijtje in het Osaka hotel gehad, heerlijke dagen hier gehad. De taxi kwam om ons naar het vliegveld van Danang te brengen. Onderweg werden we gelukkig nog getrakteerd op de buffel met de honden er op. De chauffeur stopte zodat we dit even konden vast leggen. Bij de luchthaven aangekomen werd ons meteen mede gedeeld dat het vliegtuig vertraging had. Dit zijn we onderhand wel gewend hier😃 Uurtje vliegen en we zijn weer bijna 1000km verder. Aangekomen bij het appartement in de Galaxi tower 9. Dit complex ligt in district 4. We zitten op 8 hoog en kunnen mooi uitkijken over de stad. Op de derde verdieping kunnen we gebruik maken van het zwembad.

20 March 2019

Heerlijk ochtendje strand, een rustig plekje ontdekt. Lekker met de fiets gegaan, zijn wel krakkemikkige fietsen maar je kan ze hier gewoon gebruiken.

19 March 2019

Vandaag een golfdag op Montgomerie links. Een hele aparte ervaring want je speelt hier allemaal met een caddie. Niet goed gespeeld maar wel genoten, golfen is hier belachelijk duur wel 3 keer de prijs van Nederland. Maar als je hier toch bent dan wil je toch een keer spelen. Na het golfen nog ff op de fiets naar het strand geweest. ‘S avonds lekker Hoi An in om wat te eten. Een zeer geslaagde dag.

18 March 2019

Vandaag om 8.00 uur opgehaald voor een dagje naar Bana Hills te gaan. Eerst nog andere mensen opgehaald en toen een uurtje gereden. Daar aangekomen kwam je meteen in de massa toeristen. We zijn met een kabelbaan omhoog gegaan, je kwam boven bij de bloementuinen en de goldenbridge en een grote buddha van 27 meter hoog. Daarna nog een stuk met de kabelbaan omhoog en hier waren nog wat tempels en een theehuis. Het was erg toeristisch. Om 17.00 uur waren we terug bij het hotel, ff lekker gezwommen en daarna Hoi An in om lekker te eten. Een super sfeervolle plaats met allerlei gekleurde lampions.

17 March 2019

Vandaag met de easyriders op pad geweest. Achter op de motor van Hue naar Hoi An. Als eerste langs de Cau Hai Lagune gereden. Een enorme lagune wel 25km, hier lagen allemaal vissersbootjes. Vroeger leefden er 3 generaties op de bootjes, tegenwoordig leven ze in huisjes vlakbij de lagune. Daarna reden we door naar Elephant spring, deze bronnen danken de naam aan een groot rotsblok in de vorm van een olifant. Ff lekker afgekoeld en vervolgde we de weg naar het strand om te genieten van een lekkere lunch. Heerlijk gereden over de Hai Van Pas, een pas van 25 km lang en bijna 500 meter hoog. Een mooie rit naar Danang over de drakenbrug. Laatste stop was Marble Mountain, hier ging je met een lift omhoog en lopend naar beneden waar je grotten en tempels kon bewonderen. Dit was erg toeristisch. Laatste stukje was nog 18km rijden en werden we afgezet bij ons hotel voor de komende 4 nachten. Het was een fantastische dag.

16 March 2019

Vandaag een relaxdag, in de ochtend ff rondje door de stad geslenterd en ‘s middags naar het strand. Voor morgen geregeld dat we bij de easyriders achterop gaan richting Hoi An. We zullen de Hai Van pas nemen, marble mountain, elephantspring en de lagune bezichtigen. Hoop dat we een beetje easy de stad uitkomen. ‘S avonds lekker gegeten en de avondmarkt over geweest.

15 March 2019

Vandaag om 8.00 uur lekker ontbijtje gehad. Om 9.00 uur was de chauffeur er. Als eerste bracht gij ons naar Tu Duc Tomb erg mooi, we konden daar een uurtje rond kijken. Daarna reden we verder naar Khai Dinh Tomb ook dit was zeer de moeite waard. Daar hebben we ongeveer een half uur rond gekeken. De chauffeur bracht ons daarna naar Min Mang Tomb en ook deze was erg mooi, over het algemeen bleven we net voor de grote groepen. Toen we hier uitgekeken waren gingen we naar de boot. Op de boot kregen we een heerlijke vegetarische lunch. De boot bracht ons over de parfumrivier naar Thien Mu Pagode. Ook dit was prachtig, de boot bracht ins naar de laatste bestemming van vandaag de Citadel. Alle bezienswaardigheden waren echt de moeite waard. Lekker een terrasje gepakt en ongeveer 20 minuutjes terug gewandeld naar het hotel. Lekker ons ff opgeknapt en gerust. Om 19.30 uur gingen we naar een local restaurant wat aanbevolen was door het hotel. Echt heerlijk gegeten en de ober sprak Nederlands😃
Na het eten hebben Ria en ik heerlijk een voetenmassage laten doen. De avond afgesloten met een heerlijke cocktail. Echt veel gezien deze dag.

14 March 2019

Slecht geslapen, om 7.15 ontbeten en daarna naar het treinstation. De trein had 15 min vertraging dus we vertrokken om 8.30 uur. Jammer dat we niet alleen in de coupe waren we moesten hem delen met twee Vietnamezen. De trein was denk ik zo’n 50 jaar oud en rammelden aan alle kanten. Na 12 uur reizen ben je het ook echt wel zat. We werden netjes opgehaald van het station en naar het hotel gebracht. We werden op een leuke manier welkom geheten met een drankje en vers fruit. We hebben meteen een leuke tour voor morgen geregeld. Nog ff lekker gegeten en een stukje gewandeld door Hue, eerste indruk van deze stad is geweldig.

13 March 2019

Vandaag zouden we eerst met de bus naar Ninh Binh gaan en van daar uit met de nachttrein naar Hue. In de ochtend kregen we een berichtje dat de trein overboekt was😬 Er was geen andere mogelijkheid om deze dag nog verder te reizen. Hotel geboekt voor deze nacht en morgenochtend een treinrit van 12 uur naar Hue. Jammer van deze dag. We hebben wel bij een heerlijk restaurantje gegeten. Vandaag maar een paar foto’s van vanmorgen tijdens een kleine wandeling in Halong. Morgen trakteer ik jullie op wat trein plaatjes😃

12 March 2019

Om 8.45 uur werden we opgehaald bij het hotel om een dagtrip te beleven op de Halong Bay. Om 9.30 zaten we op de boot, er werd van alles uitgelegd over alle eilandjes in de Halong Bay. Om 11.00 uur kwamen we bij de grot die echt de moeite was om te bezoeken. Na dit bezoek kregen we een goede lunch op de boot. De boot ging verder en bij de volgende stop konden we een half uurtje kajakken, erg mooi om dit hier te doen. Op de rotsen leefden een groep apen. Als laatste gingen we naar Titov eiland waar je de berg op kon of lekker ff van het strand genieten. Het was een prachtige dag, wat is het hier adembenemend mooi. ‘S avonds lekker gegeten en nog een drankje gedaan op Job zijn verjaardag.

11 March 2019

Vandaag op tijd opgehaald door privé chauffeur, eerst nog even de watervallen van bovenaf bekeken bij een tempelcomplex. Daarna zijn we naar Halong gereden, erg lange rit want de chauffeur wist het gaspedaal niet echt te vinden. Rond 18.00 uur kwamen we bij het hotel, echt een super luxe kamer. Halong Bay trip geregeld voor morgen, we zijn heel benieuwd. Lekker gegeten en nu heerlijk relaxen😊

10 March 2019

Vanmorgen eerst bij een local een heerlijke broodje gegeten. Daarna door gereden naar Ban Gioc. Aangekomen in de homestay zagen we dat dit een slaapzaaltje was, dit stond niet op booking.com😬 Eerst maar naar de watervallen gegaan, deze waten erg mooi. Bij de watervallen was een hotel, kamers daar geregeld, spullen opgehaald bij de homestay. Nu nog spannend of we hier morgen makkelijk weg kunnen komen😃

9 March 2019

Vandaag eerst lekker ontbijtje gehad en toen weer met de chauffeur de rit hervat. Vandaag was het zicht beter en hebben we prachtige uitzichten gehad. We hebben ook een mooie wandeling kunnen maken door dit adembenemende landschap. Zijn nu in Cao Bang en morgen gaan we naar de mooiste watervallen van Vietnam.

8 March 2019

Vandaag werden we om 9.00 uur opgehaald door onze chauffeur voor de komende dagen. Het begon erg mistig wat wel heel jammer was want hebben we toch mooie uitzichten moeten missen. Gelukkig klaarde het wel wat op. We hebben leuke dorpjes bezocht en zijn bij het Vuong Palace geweest. We zijn ook naar de grens met China geweest en ff een voetje in China gezet. Zijn nu voor de nacht in Dong Van en vertrekken morgen om 8.00 uur voor het vervolg van de route.

7 March 2019

Vandaag een beetje rustdag gehad. Liggen nu in de nachtbus naar Ha Giang. Ben benieuwd hoe dit bevalt. Morgen auto met chauffeur voor de komende drie dagen. Hoop echt dat het weer wat beter wordt als we daar aankomen. Wel weer een avontuur😊

6 March 2019

Eerst lekker ontbeten en de regenkleding aangedaan voor de wandeling. Ria en Chris zijn direct naar de homestay gewandeld en Theo, Door en ik zijn met May verder gegaan met onze tweedaagse tracking. Het was al snel te warm, dus alle regenkleding weer uit gedaan. Het stuk voor de lunch was goed te doen. Lekker een lunch in een plaatselijk restaurantje genuttigd. Daarna kregen we het zwaar, we hadden smalle glibberige kleipaden met hele steile stukken. Doordat het zo glibberig was ging je toch iets krampachtig lopen. Het was wel zeker de moeite waard, ik had dit echt niet willen missen. Wel weer blij dat we hulp kregen van de lieve bevolking, zonder hun zou ik toch wel een keer onderuit zijn gegaan. Vanavond weer gegeten in de homestay waar we eergisteren ook waren. Hier slapen we vannacht ook. Morgen een rustdag en in de avond nemen we de nachtbus naar Ha Giang😊

5 March 2019

Op dinsdag begonnen met de tweedaagse tracking. May was onze gids, een vlotte vrouw die goed Engels sprak. Ze was erg open en we konden dan ook alles aan haar vragen. We hebben bij het huis van haar zus gegeten ze heeft heerlijk gekookt voor ons. Na de lunch hervatten we onze wandeling naar de homestay voor die avond. Het was echt prachtig we werden af en toe wel geholpen door de dames van de hmong stam want er zaten lastige stukken bij om te lopen. Bij de homestay lekker een douche genomen en ff wat gerust. May kwam ons die avond ophalen om bij haar te eten. Heel leuk om te zien hoe zij leven en haar kindertjes te ontmoeten. En weer heel lekker gegeten, maar goed dat we 15km gelopen hadden.

4 March 2019

Vroeg vertrokken uit Hanoi. De bus vertrok om 7.00 uur en om 12.15 uur kwamen we in Sapa aan. Daarna werden we opgehaald door de chauffeur en met een klein uurtje kwamen we bij onze locatie. Er kwamen al snel mensen om proberen spullen aan ons te verkopen, als je er niet op in gaat heb je er niet veel last van. Lekker wat gegeten, en daarna buiten in het zonnetje gezeten. Vanavond een familie diner met andere gasten. Morgen op een tweedaagse hike😊

3 March 2019

Vandaag eerst naar de tempel van de literatuur geweest. Daarna zijn we de Franse wijk in geweest. Natuurlijk vaak genoeg een lekker drankje en hapje genuttigd. Ze hebben hier trouwens heerlijke thee. Morgen moeten we vroeg op dan hebben we een busreis van 6 uur voor de boeg😊

2 March 2019

Heerlijke eerste dag in Hanoi. De oude wijk, daarna Hoan Kiem Lake. Waterpoppentheater heel bijzonder, erg leuk om een keer gezien te hebben. Nog lekker de avondmarkt op geweest en een super leuk restaurant ontdekt met heerlijk eten en hele vriendelijke bediening. Ze heeft ons wat gewoontes bijgeleerd van het Vietnamese eten.

1 March 2019

En maar wachten. Door het hevige weer konden we niet op Dubai AirPort landen, eerst naar een andere luchthaven om bij te tanken. Toen het weer wat rustiger werd konden we dan toch naar Dubai AirPort vliegen. Natuurlijk was de aansluiting al weg. Nu vliegen we straks eerst naar Saigon en dan weer overstappen op Hanoi. Uiteindelijk als verder alles goed verloopt komen we 12 uur later dan gepland aan in Hanoi. Helemaal brak nu😬

28 February 2019

Wij zijn klaar voor het avontuur😃