Seychelles · 17 Days · 12 Moments · May 2018

Het avontuur van Thea in Seychelles

29 May 2018

Gisteren aangekomen op La Digue! Prachtig weer! Mooie kamer met fantastisch uitzicht op zee. Fietsje gehuurd en daarna wezen touren. Zijn naar Grand Anse geweest. Super mooi strand daar. Mochten niet zwemmen ivm de verraderlijke stroming. Maar wel ff lekker op het strand gelegen. Voor het eerst echt super lekker avond eten gehad. Heerlijke tonijn ๐ŸŸ. Vanmorgen werden we wakker en het was bewolkt. Zo als we het avontuur begonnen moeten we het ook eindigen lijkt. Fotoโ€™s gemaakt van de plek waar ik ook een puzzel van heb. Alleen op hun foto stond wel zon ๐Ÿคฃ. Verder nog gefietst, onderuitgegaan omdat je als echte Hollander probeert te fietsen met een paraplu en je voorrem in knijpt...(no response please ๐Ÿ˜๐Ÿ™„). Maar ook dat weer overleeft! Alles voor een GeoCache hรจ ๐Ÿ˜! Hopelijk morgen nog beetje zon. โ€˜S middags om kwart voor 4 de boot terug naar Praslin. En dan begint onze terug reis! Op naar de diertjes thuis!!

27 May 2018

Gisteren wezen duiken! 2 duiken gemaakt. Eerste duik ging wat moeizaam en was best pittig. Maar toch 41 minuten gedoken. Mooie zwemmende schildpad gezien ๐Ÿ˜! 2e duik was beter. Mega vis gezien (zie plaatje van de vis) Dit is niet onze eigen foto maar wel de vis die we hebben gezien. Denk dat hij zo groot was als mijn bovenlijf ๐Ÿ˜ฎ!! En nog 2 haaien, murene en roggen! Na het duiken nog even rondgetoerd met de auto. Blijft toch leuk met zoโ€™n klein autootje links rijden ๐Ÿ˜Š! Vandaag relaxed zondagje gehad. Met de bus naar Cote dโ€™Or stand geweest. Heerlijk geluierd! Vanavond koffer weer inpakken want morgen gaan we naar onze laatste stop, La Digue!

25 May 2018

Gisteren zijn we met de auto naar Valleรฉ de Mai geweest. Was super mooi om te zien. We hadden een privรฉ gids en die vertelde ons een hoop en ook op een leuke manier. De tour zou 1,5 uur duren maar dat werd wel 2 uur. Daarna zelf nog even erdoor heen gelopen. Vandaag hebben we gezeild op een grote catamaran. Waren in totaal met zoโ€™n 40 man. Eerste stuk werd het grootzeil gehesen. Helaas niet vol tuig gegaan. Na een tijdje waren we bij de eerste snorkelstek. Wel wat vis maar niet mega veel. Maar het geeft wel goede hoop voor het duiken morgen. We zijn ook naar Curieus Island geweest. Daar lopen een hoop van die grote schildpadden. Alleen omdat je daar met 50 man toeristen staat van meerdere boten is het iets minder. De wandeling van 1,7 km was ook door de warmte en het klimmen een pittige wandeling. Het eiland zelf viel wel beetje tegen. Na het eiland zijn we nog verder gevaren naar een mooi stuk strand. Einde van de dag weer terug naar het hotel! Op naar morgen en het duiken!!

23 May 2018

Vandaag met de boot van Mahe naar Praslin gegaan. Was een overtocht van een uurtje. Prima te doen. Aangekomen bij het hotel waar we nu de aankomende vijf nachten zitten. Kamer ziet er top uit. Ruim en alles zit er op en eraan. We hebben een lekker groot balkon waar we heerlijk naar zee kunnen kijken. Hotel verder valt wat tegen. We hadden hier een hoop van verwacht en helaas voldoet het niet helemaal aan de verwachting. Daarom voor morgen maar weer een auto gehuurd. Als het goed is zit op dit eiland een van de mooiste stranden van de wereld. Dus die gaan we maar even opzoeken ๐Ÿ˜„! Eiland zelf is 12 kilometer lang en 5 meter breed, dus we zijn er denk ik zo doorheen gereden ๐Ÿ˜‚. Maar vast genoeg te zien! Wordt vervolgt!!

21 May 2018

Vandaag zijn we naar de botanische tuin geweest in Victoria. We hadden geen auto dus het vervoer ging met de lokale bus. De bus kost hier 7 Roepie. Omgerekend is dit โ‚ฌ 0,44! Op naar Victoria met de eerste bus die we tegen kwamen. Het was een onbewolkte dag dus bloedje heet. We konden ook niet zitten in de bus dus het werd staan. Ik denk dat we wel met zoโ€™n 40 man in de bus zaten. En zo groot was die bus niet ๐Ÿ˜‚. Na 2 busreizen verder zijn we aangekomen bij de botanische tuin. Eerst maar wat eten. Onderweg naar het restaurant kwamen we langs de grote schildpadden. Voor 50 roepie kon je ze ook voeren. Als echte toerist natuurlijk gedaan. Na het eten, drinken en acclimatiseren zijn we verder gegaan in de botanische tuin. Prachtige natuur! Zoveel groen, vogels, keien en bloemen etc. Na de botanische tuin weer de busreis terug. We waren erg blij weer bij het hotel te zijn aankomen. Meteen een heerlijke verkoelende duik genomen en genoten van de zonsondergang. Een zeer geslaagde dag!

20 May 2018

We begonnen de dag vandaag goed! Beetje zon in het vooruitzicht. Kwart over 10 en wij lagen op het bedje! Maar dat was voor kort want daar kwam een plensbui! Zie foto 1 en daarna foto 2. Gelukkig was dat de laatste bui voor de rest van de ochtend/middag. We hebben vandaag heerlijk van het zonnetje genoten en zijn ook beide flink verkleurd (okรฉ lees voor mij flink rood ๐Ÿฆ) Lekker geluncht in het hotel en daarna nog lekker gewandeld over het strand. En als de zon er is....pfff wat is het dan heet zeg! Gelukkig is het water echt lekker! Nu weer relaxen op de kamer en straks lekker aan het avondeten. Gisteren hadden we een Japanse avond dus lekker sushi ๐Ÿ˜! Heel benieuwd wat het vanavond gaat worden!

19 May 2018

Vanmorgen hadden we blauwe lucht!! Jeeej!! Gisteren was de zee echt ontzettend wild ivm de plensbuien maar vanmorgen was hij weer mooi kalm. Wekker vroeg gezet omdat we om 08.30 bij de duikschool moesten zijn. Met een beetje zenuwen richting de duikschool gelopen wat circa 8 minuten lopen is. We gingen met 4 personen duiken dus dat was een mooi klein groepje. Mijn eerste wrakduik!! Diepste duik was 21,4 meter. We kregen geen eigen duikcomputer dus ik wist niet dat het al zo diep was. Was wel gaaf! 2 schildpadden gezien ๐Ÿ˜! 2e duik was stukje verderop en dan bij een rif. Maximale diepte was 13,3 meter. Weer een schildpad gezien ๐Ÿ˜„! Het duiken op zich ging goed! Geen problemen gehad en het is net als fietsen. Je weet gelijk weer hoe het was en hoe het moest! Toen we terug kwamen scheen het zonnetje nog ๐Ÿ˜Ž! Helaas toen we op het strand kwamen was de zon weg en de regen gearriveerd. Dus maar op naar een biertje ๐Ÿป! Nu toch ff lekker liggen en hopen op nog wat zon ๐ŸŒง๐ŸŒฆโ˜€๏ธ๐Ÿคž๐Ÿป!

18 May 2018

Vanmorgen begonnen we met mooi weer! Was warm en benauwd! Autootje geregeld en met een Hyundai I10 konden we de Seychellen onveilig maken. Dat was toch even raar om links te rijden!! Pff vooral een rotonde is ff wennen en ergens een parkeerplaats oprijden. Ik reed bij het hotel al tegen de richting in+ bij de pin automaat ook de uitrit in. ๐Ÿ™ˆ....oeps! Maar voor zover zijn dat de enige blunders gelukkig! We hebben het ik ieder geval overleefd! Het begon dus met mooi weer maar rond een uur of 1 is het gaan regenen. Ook niet een klein beetje regen....gewoon een mega wolkbreuk... en die is nog steeds niet gestopt (het is nu 19.11 uur!) Dus nu ff bijkomen op de kamer en relaxen. Morgen maar ff kijken of duiken wel handig is want denk kwa zicht dat het erg slecht is! Wordt vervolgt....

17 May 2018

We hebben vandaag zon gespot!! Jeeeej! Ook blauwe lucht gezien! Dus we hebben goede hoop dat dit zo blijft of beter wordt! Nu zitten we weer lekker aan een biertje te genieten van de zonsondergang ๐Ÿ˜Š! Voelt al bijna als vakantie ๐Ÿ˜Ž!
Het regent, het regent, alles wordt nat โ˜”๏ธ๐Ÿคจ! Het was in de ochtend nog droog, maar tot nu toe heeft het de rest van de ochtend geregend. Vannacht wel echt heerlijk geslapen! Kussens en bed zijn goed ๐Ÿ‘๐Ÿป๐Ÿ˜„!! Net even langs de supermarkt geweest en wat dingetjes ingeslagen. Ook de mega landschildpadden gezien! Wat een gave beesten zeg! Voor nu ff chillen op ons bijzondere balkon. Iedereen die op de gang loopt, zal ons begroeten aangezien we zo goed als op de gang zitten ๐Ÿ™ˆ!

16 May 2018

Eerste indruk van Mahe! Pat heeft een lokaal biertje (Sewbrew) en ik heb een Heineken. Met nog een biertje voor Pat en een sandwich erbij zijn we richting de โ‚ฌ28,- kwijt! Dat is best prijzig! Morgen gaan we verder verkennen en dan vrijdag waarschijnlijk een auto huren. Was even vergeten dat ze hier links rijden ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ๐Ÿ˜ณ!! Dat wordt nog een avontuur!
15 mei vertrokken richting de Seychellen. Was een stressvolle ochtend want ik moest nog even langs mijn vader. Die werd 65 die dag!! Douane ging soepel en snel en na een lekker broodje te hebben gegeten zijn we richting de Gate gegaan. Daar aangekomen konden we eigenlijk gelijk instappen! Vlucht was prima en op Dubai 2 uur overstap tijd wat ook prima te doen is. Na 4,5 uur doorvliegen aangekomen op Mahe! En toen regende het โ˜”๏ธ๐Ÿ™ˆ๐Ÿ˜”! En dan is mei, juni en juli de tijd waarop het minder zou regenen. Ze gaven aan dat in de ochtend vaak regent maar de middag de zon meestal schijnt. Nou eerst zien, dan geloven ๐Ÿค”. Ingecheckt op de kamer en even lekker gaan slapen. Wij waren best kapot! Na een tukkie en een lekkere douche gaan we zo maar eens kijken naar de wereld van de Seychellen ๐Ÿ˜ƒ!