United States of America · 31 Days · 25 Moments · March 2018

Het avontuur van Tatiana in Californië

11 April 2018

Ik heb al bijna 2 weken niks meer geplaatst maar ik leef nog hoor! San Francisco was super maar 2 weken achter elkaar bleek toch wel een beetje lang. De eerste week was het heerlijk weer maar na een paar dagen sloeg het om en was het te koud om naar buiten te gaan en gewoon te genieten. Verder had ik alles wat er te zien was al wel gezien dus de laatste paar dagen heb ik niet zoveel gedaan eigenlijk. Eergisteren vertrok ik daarom weer naar San Diego om de zon en het strand op te zoeken! Na een hele lange, oncomfortabele busreis met Greyhound ben ik toch best blij om hier weer te zijn. Met het hostel aan het strand en een week mooi weer zul je mij niet meer horen klagen!

1 April 2018

Wat mijn favoriete stad is? Zeker San Francisco! Gisteren heb ik erg veel gezien en heel erg genoten. Ik begon met het nemen van een cable car, het is aardig populair dus na een uur(!) wachten in de rij zat ik er eindelijk in. Het bracht me weer naar de pier waar ik zag dat ze boot tours hadden. Sinds mijn bezoek aan Alcatraz niet meer doorging omdat het uitverkocht was besloot ik dus een boot tour te doen, zo kwam ik toch langs Alcatraz en zelfs onder de Golden Gate Bridge! Vervolgens liep ik door naar Ghirardelli Square, wat vroeger een chocolade fabriek is geweest en waar ze nu nog steeds chocola verkopen. Ik kreeg wat gratis chocola en ben toen weer verder gelopen naar de Lombard Street! Een erg toffe straat die met bochtjes naar beneden loopt. Verder had ik gezien dat er iets verderop een "Easter Parade" was en ging daar een kijkje nemen. Het bleek een soort van kleine markt/kermis te zijn en er was een hele gezellige sfeer. Al bij al dus echt een hele leuke dag gehad gisteren!

31 March 2018

Gisteren werd ik wakker met hoofdpijn en heb ik eigenlijk niet zo veel gedaan. Ik had gelezen dat The Mission district een mooi gebied was in SF dus daar ben ik naartoe gelopen, maar ik vond het niet zoveel aan en heb meteen een uber terug naar het hostel genomen. De heenweg had ik gelopen, maar het was 4 km en super benauwd dus daar had ik met die hoofdpijn niet zo'n zin meer in. Eenmaal terug bij het hostel was het alweer 2 uur en had ik geen zin om ergens anders weer naartoe te gaan. Toch vond ik dat ik niet de hele dag in het hostel door kon brengen dus dacht ik: laat ik weer eens naar de bioscoop gaan! Tot nu toe ben ik in elke stad naar de bioscoop toe gegaan, Los Angeles: Red Sparrow, San Diego: Love, Simon en gisteren dus San Francisco: Game Night. Het was echt een mega bioscoop met de meest comfortabele stoelen ooit! De film was ook erg leuk dus uiteindelijk heb ik toch nog genoten van mijn dag :)

29 March 2018

Vanwege het perfecte weer (25C° & zon) besloot ik eergisteren om naar het Golden Gate Park te gaan. Normaal gesproken loop ik overal naartoe, omdat dat en geld bespaart en het openbaar vervoer niet het beste is in Amerika, maar dit bleek 10 km verderop te zitten dus daar had ik even niet zo'n zin in. Voor $2,75 kon ik een bus nemen naar het Golden Gate Park, maar toen zag ik dat die bus ook doorreed naar het strand! Met dit weer had ik daar eigenlijk ook wel zin in dus change of plans ik ging een dagje naar het strand. Het was niet bepaald een mooi strand en ook niet populair maar het was er wel heerlijk! Diezelfde avond had ik een show gepland staan van Bianca Del Rio en het was echt geweldig. Het was een comedy show en ik heb in tijden niet zo hard gelachen!

28 March 2018

Daar zijn we dan: San Francisco! 2 dagen geleden vertrok ik vanuit San Diego met een Greyhound bus met een overstap in LA. Het was ongeveer 3 uur naar LA en vervolgens ongeveer 11 uur naar San Francisco. Ik had expres een rit 's nachts gekozen zodat ik een overnachting minder te betalen had. Bij de 2e busrit werd ik rond 6 uur wakker en hoorde ik dat we 35 minuten hadden om even uit te rekken en wat te eten. Ik weet van mezelf dat het geluk me vaak tegen zit dus ik besloot om in de bus te blijven zodat ik zeker wist dat ik 'm niet ging missen. Na een uur begon ik me af te vragen waarom we nog steeds stil stonden en of ik niet over had moeten stappen. Er was nergens een buschauffeur te bekennen dus ik bleef maar gewoon zitten, net zoals de anderen inzittenden. 2 uur later kwam er eindelijk een buschauffeur aan en vertelde ons dat ze ons letterlijk vergeten waren en dat ze hem opgebeld hadden. Met wat vertraging kwam ik uiteindelijk in San Francisco aan!
Vandaag was mijn eerste dag in een nieuwe stad dus dat betekent: ga naar buiten, ga wat lopen en kijk wat er allemaal is. Ik had even opgezocht hoe je naar de Wisherman's Wharf moest lopen en dat is letterlijk een rechte lijn vanuit mijn hostel, dus ik besloot om dat te gaan doen. Iets daarnaast zit Pier 39 dus ook daar ben ik gaan kijken! Super leuk om die zeehonden in het wild te zien. Na weer een stukje lopen kwam ik een grasveld tegen aan het water en heb daar 2 uur in de zon doorgebracht, heerlijk!

25 March 2018

Wow al 2 weken voorbij! De afgelopen 2 dagen waren de twee leukste dagen in San Diego voor mij. Eergisteren ben ik samen met 5 mensen naar Tijuana, Mexico geweest. We hebben wat gegeten en gedronken, zijn een paar clubs ingegaan en aan het einde van de avond hebben we wat taco's geproefd van de straat. We waren vroeg in de ochtend pas terug dus de rest van de ochtend heb ik alleen maar geslapen. Toen ik wakker werd had ik wel zin om wat te gaan doen en het weer was heerlijk dus ik ben naar een oud gedeelte van San Diego gegaan. Er waren allemaal winkeltjes met een Mexicaanse style en live muziek, super gezellig! 's Avonds had het hostel een bonfire georganiseerd bij een van hun hostels bij het strand en ondanks dat ik zo moe was besloot ik om te gaan omdat het mijn laatste avond was. Verder heb ik me zojuist uitgecheckt en vertrek ik vanavond naaaaar San Francisco!

23 March 2018

Hehe okay, deze week was ik niet zo fanatiek met deze blog als vorige week. Maar dat komt vooral ook omdat ik vorige week echt elke dag iets deed en dus iets te vertellen had en dat is deze week niet het geval. Het hostel is wel super, iedereen is vriendelijk en er wordt veel meer gepraat dan waar ik vorige week was! Het weer daarentegen is super saai en daardoor krijg ik ook minder zin om iets te zien of te doen. Ik ben een dag naar de kust toegelopen en heb daar wat rondgefietst, ik ben een dag alleen maar de bios geweest en gisteren ben ik naar La Jolla geweest. Iedereen hier zei dat ik daar echt naar toe moest gaan dus dat deed ik, maar blijkbaar was er een cove waar je tussen de zeehonden kon lopen en dat had ik dus een beetje gemist😅 verder breng ik mijn tijd door in het hostel en rust lekker uit, ook niet verkeerd!

20 March 2018

Oof ik ben al 2 dagen vergeten bij te houden! Zoveel is er ook niet gebeurd eigenlijk dus jullie missen niks. Maandag ben ik vertrokken vanuit LA naar San Diego met een Greyhound bus, wat niet zo soepel ging. Ik was op zoek naar het bus station en raakte verdwaald in LA waardoor ik mijn bus gemist heb! Uiteindelijk heb ik het gevonden en een nieuwe ticket gekocht en 4 uur later bevond ik me in San Diego! Ik had besloten om naar m'n hostel te gaan lopen wat ongeveer 3 kwartier zou duren maaaarr natuurlijk was ik naar het verkeerde hostel gelopen hehe. Gelukkig was het wel van dezelfde eigenaren en waren ze zo lief om mij er naar toe te rijden. De volgende ochtend ben ik met een Duitse meid naar het Balboa park gelopen en 's middags ben ik in mijn eentje naar het Pacific Beach gegaan! En that's it, lekker rustig San Diego aan het bekijken.

19 March 2018

De eerste week is alweer om, wow! Gisteren was een heel relaxed dagje en heb ik eigenlijk helemaal niks gedaan. In de afgelopen week heb ik alles gezien wat ik wilde zien in Los Angeles dus kon ik wel een dagje relaxen gebruiken. Ook heb ik mijn eerste was gedraaid! Ik had niet veel schone kleren meer dus ik ben op onderzoek uitgegaan naar hoe je een wasmachine gebruikt, en dat is goed gelukt hahaha. De rest van de middag heb ik op het dakterras van het hostel doorgebracht, lekker in de zon. 'S avonds had ik afgesproken om met Gabriela, en de Duitse en Deense jongen om de film Palmtrees in the snow te gaan kijken. Het was heel gezellig, maar ik was zo moe van de drukke week dat ik in slaap ben gevallen tijdens de film😅 vanochtend heb ik me uitgecheckt bij het hostel en ik neem zo de bus met als eindbestemming: San Diego!

17 March 2018

"New York" een straat waar veel verschillende series en films gefilmd zijn, ook gebruikt in Friends! Het huis van de DiLaurentis in Pretty Little Liars. Het café waar Mia (Emma Stone) werkte in La La Land! De kerk die veel te zien was in Pretty Little Liars. De vele sets! En verder wat kostuums en auto van Batman (?)
Vandaag was zaterdag en vandaag realiseerde ik me dat mijn eerste week alweer bijna voorbij is, het gaat zo snel! Ik ben dus in LA en ik heb altijd al een studio tour willen doen en Warner Bros Studios zag er best goed uit. Bij het ontbijt had ik het erover met Tom, de Nederlandse jongen waarmee ik gisteren ging eten, en het leek hem ook wel leuk dus ik zei dat hij natuurlijk welkom was om mee te gaan! Tom was later aan de praat geraakt met een andere meid uit het hostel, Gabriela en die wilde ook wel mee. Met z'n 3en hebben we een hele leuke middag gehad en de studio bezichtigd! We hebben wat plekken gezien waar ze Friends hebben gefilmd, Pretty Little Liars, La La Land en we mochten de set binnen van The Big Bang Theory! Heel gaaf om dat allemaal te zien dus. Daarna zijn we nog even naar de bios gegaan, Red Sparrow, ingewikkelde maar wel erg leuke film! De rest van de avond hebben we op de bank gezeten met nog een Duitse en een Deense jongen en gelachen. Erg gezellige dag dus!

16 March 2018

Vanochtend werd ik wakker zonder grootse plannen dus besloot ik om weer naar de Walk of Fame te gaan! Ik was er maandag al geweest, maar door de Hollywood tour had ik er eigenlijk nog niet zoveel van gezien. Op Twitter had ik voorbij zien komen dat RuPaul (shame on you als je hem niet kent) toevallig vandaag zijn ster zou krijgen dus ik ben meteen aan de wandel gegaan! Het was al 10 uur, om 11.30 zou het beginnen en het was een dik uur lopen. Het is moeilijk om uit te leggen hoe het in elkaar zat maar het was voor de "onuitgenodigden" nogal moeilijk om mee te kijken. MAAR niet getreurd, ik heb 'm van heel dichtbij kunnen zien en horen!! Na zo'n half uur was het afgelopen en ben ik verder gelopen. Basic walk of fame tourist: sterren kijken op de grond, stoppen om foto's te maken en souvenirs winkel bekijken. Toen ik eenmaal terug was bij m'n hostel vroegen 2 jongens, waarvan 1 Nederlands, of ik zin had om mee te gaan om wat te eten dus dat hebben we gezellig gedaan! Rustig dagje dus :)

15 March 2018

Het was op dat moment genieten in de zon, maar nu?
Vandaag trok ik erop uit met het idee om alleen even naar het Griffith Observatory te lopen, maar het was perfect weer en ik had wel zin om een stukje te wandelen. Dat stukje wandelen werd uiteindelijk wel een erg groot stukje. In het begin volgde ik gewoon de toeristische stroom de berg op, maar toen ik eenmaal het Hollywood sign zag dacht ik goh, daar kan ik ook wel naar toe lopen! Ik hoorde iedereen om me heen vragen hoe je daar ooit moest komen, maar niemand die het wist. Het was ongeveer 12 uur en ik had toch nog de hele dag voor me dus ik besloot om het zelf maar uit te zoeken. Langzamerhand werden de touristen minder en op een gegeven liep ik helemaal alleen in de bergen, met nog steeds geen flauw benul waar ik naar toe moest. Na een uur vond ik eindelijk een map en weer een uur later stond ik dan eindelijk achter het Hollywood sign! Wat ik alleen wel vergeten was, was dat ik dat hele pokke eind ook weer terug moest lopen 😅 dus 7 uur en 30 km later had ik wel een taco verdiend

14 March 2018

Ik begon de dag goed vandaag toen ik zag dat het zonnetje al heerlijk scheen! Ik had nog geen plannen voor de dag maar omdat de zon scheen leek het me wel een goed idee om het strand eens op te zoeken. Ik koos voor Santa Monica! Het was ongeveer een uurtje rijden met de bus vanaf mijn hostel en kostte maar $1,75. Dat was alleen wel een dingetje want dit is pas mijn 2e dag hier en je moest per se gepast contact betalen, maar ja, ik heb nog niet zulk klein geld natuurlijk. Uiteindelijk heb ik dus de heen en terugreis gratis gereisd, omdat de chauffeurs geen zin hadden in moeilijkheden. Ik ben er achter gekomen dat werkende Amerikanen aardig snel boos kunnen worden😅 Santa Monica was verder erg mooi en heel gezellig! Ik heb lekker m'n schoenen uitgedaan en heb een groot deel van het strand met mijn voeten in de zee gelopen. Ondertussen vroegen allemaal koppels mij of ik foto's van ze wilde maken en er was zelfs een Aziatische jongen die met mij op de foto wilde! Een erg relax dagje dus
Griffith Park met daarbij een foto waarbij de zon eindelijk doorbrak! Om vervolgens 5 minuten later weer weg te gaan jammer genoeg.
Eenmaal bij de Walk of Fame werd ik aangesproken door een vriendelijk jongen voor een Hollywood Tour. Het is soms wel fijn om een meisje te zijn want de prijs zakte meteen van $50 naar $20! Het is toch wel iets wat ik nog wou doen en voor die prijs kon ik geen nee zeggen. Dus 10 minuten later zat ik in een open busje met een super leuke enthousiaste gids! Hij bracht ons naar oude plekken en gebouwen in Hollywood en vertelde er van alles over. Vervolgens reden we door naar de Hollywood Hills waarbij we veel huizen te zien kregen van beroemde mensen. O.a van Justin Timberlake, Donald Trump, Katy Perry, Nelson Mandela en vele anderen! Het huis van Justin Bieber was grotendeels van glas en heel toevallig liep hij er net dus iedereen in de bus vond het helemaal geweldig dat we hem zagen. De tour vervolgde naar Beverly Hills wat echt het tegenovergestelde is van Los Angeles dus dat was heel mooi om te zien! Na anderhalf uur was de tour voorbij en ben ik weer terug naar m'n hostel gelopen.
V.l.n.r. Donald Trump, Zac Efron, Justin Bieber, Justin Timberlake, Katy Perry, Nelson Mandela
Gisteren werd ik om 5:30 al wakker vanwege het tijdsverschil met Nederland, waar het dan al 13:30 was. Ik was wel goed uitgerust en ben na een lekker ontbijt dus meteen op stap gegaan! Mijn plan was om gewoon rustig alles rondom mijn hostel te bekijken, maar een paar km verder kwam ik opeens een erg leuk park tegen, the Griffith Park. Ik was er totaal niet op gekleed, maar ben toch lekker naar boven gelopen. Na bijna de top bereikt te hebben besloot ik om weer naar beneden te lopen en ben zo naar The Walk Of Fame gelopen. Het wordt best duidelijk dat je er bent zodra je alleen nog maar sterren op de grond ziet staan😉 De drukte viel heel erg mee omdat het natuurlijk buiten hoogseizoen valt, dus dat was wel fijn. Het weer daarintegen, valt helaas tot nu toe nogal tegen, veel zon heb ik nog niet gezien
Houston was niet bepaald de leukste ervaring. Zelfs na 10 uur vliegen voelde het bij aankomst eigenlijk nog steeds alsof ik gewoon in Schiphol liep. In Amerika is de controle alleen super streng dus toen ik eenmaal aankwam bij de douane werden mij allemaal vragen gesteld. Blijkbaar kwam ik niet zo goed over want op een gegeven moment riep de douane heel hard de escort bij zich om mij weg te halen. Ik werd meegenomen naar een kamertje voor verhoor, en dat was wel een eng moment. Na een serie van vragen die, laten we zeggen, op niet zo'n aardige toon gebracht werden, mocht ik weer gaan. Ik had nog net genoeg tijd om mijn volgende vlucht te halen naar LA. Vanwege die gebeurtenis zat ik in een nogal negatieve vibe dus het was niet bepaald de leukste vlucht. Eenmaal aangekomen in LA stond er buiten een shuttle bus op me te wachten die mij naar het hostel zou brengen. Na 15 uur vliegen was ik behoorlijk moe dus nadat ik was ingechekt viel ik meteen heerlijk in slaap in mijn bed.

12 March 2018

Gisteren was het zover! Om 10:15 vertrok ik van Schiphol naar LA met een overstap in Houston. Normaal ben ik heel erg gespannen als ik ergens naar toe ga waar ik niet weet wat ik kan verwachten, maar deze keer was het anders. Heel gek, maar ik voelde me doodnormaal, zelfs toen ik in het vliegtuig zat was het alsof ik nog steeds die avond gewoon thuis zou komen en in m'n eigen bed zou ploffen. De eerste vlucht duurde erg lang, gelukkig was er entertainment en eten aan boord! Meteen nadat we zaten kwamen de stewards en stewardessen langs met thee/koffie, een snackje, een warme maaltijd en nog meer drinken. Best prima, dacht ik, toen ik daar mijn filmpje zat te kijken met lekkere pasta. Na een uur was iedereen het al zat en gingen alle klepjes van de ramen dicht zodat ze konden slapen. Voor mij zat slapen er niet echt in, vliegtuig stoelen zijn niet bepaald de comfortabelste stoelen om in te slapen. Maar goed, 4 films, 3 spelletjes en 10 uur later was ik eindelijk geland in Houston...