Austria · 5 Days · 9 Moments · July 2017

Talia en Veerle in Wenen

13 July 2017

Vandaag is alweer de laatste dag in Wenen. We hadden zo'n beetje alles in de stad wel al gezien en waren ook aardig moe, dus we besloten de Naschmarkt te bezoeken. Dit is een marktje met souvenirs, exotisch eten, en kleren. Ik heb er een leuk armbandje en een soort wandkleed gekocht. De mensen zijn wel wat opdringerig, maar er hangt wel een gezellig sfeer! Daarna zijn we uitgeput op een terrasje bij het Stadtpark gaan zitten.

12 July 2017

Vandaag wilden we even een rustiger dagje. We besloten naar Belvedere Palace te gaan. Het paleis is heel mooi met een grote tuin en binnen had je verschillende kunstexposities met kunstwerken door de jaren heen.

11 July 2017

Door een tip van de receptioniste zijn we ergens anders gaan eten dan normaal. Tussen kettenbrückengasse en stadtpark is er een boulevard met allemaal verschillende etenstentjes. Daar hebben we gegeten bij TeWa. Normaal ben ik niet zo van de biologische dingen, maar dit was wel lekker! Ook waren er weinig touristen en meer locals. Daarna zijn we naar het stadtpark gegaan waar je dichtbij allemaal strandtentjes met echt zand hebt. Zodat je toch nog een beetje strandgevoel hebt. Ook hier meer locals dan touristen.
Vandaag hebben we City Walk I gelopen. Hiermee kwamen langs de meeste bezienswaardigheden van Wenen, zoals: Vienna State Opera, St. Stephen's Cathedral, the imperial Hofbrug, Kunsthistorisches Museum en the Baroque Karlskirche.

10 July 2017

Aan het eind van de middag begon het flink te regenen dus dat leek ons het perfecte moment om het paleis van Schönbrunn van binnen te bekijken. Ik kan me herinneren dat ik hier vroeger ook een keer was geweest, maar ik vond het niet erg om nog een keer te zien! Helaas mochten we binnen geen foto's maken...
Na heerlijk 12 uur geslapen te hebben en een lekker ontbijtje, waren we klaar voor dag 2. We hadden besloten naar de dierentuin van Schönbrunn te gaan. Dit was zeker de moeite waard! Het was super groot met veel verschillende dieren, die overigens genoeg ruimte hadden (wat niet vaak voorkomt in dierentuinen...). En het was ook nog eens lekker rustig.

9 July 2017

Na onze powernap (van 2 uur!) hadden we weer honger en besloten we dat we zin hadden in een echte wiener schnitzel. Eerst natuurlijk nog fout gelopen (mijn schuld..), maar uiteindelijk toch restaurant Schilling gevonden met de lekkerste schnitzel die ik ooit heb gegeten.
In de middag besloten we naar het reuzenrad te lopen aan de andere kant van de stad. Dit was alleen wel verder dan we dachten... Eenmaal bij het park aangekomen kwamen we erachter dat er niet alleen een reuzenrad was, maar een heel pretpark! Daar hebben we ons wel een tijdje kunnen vermaken.
Nadat we waren ingecheckt bij het hotel, werd het tijd voor een ontbijtje. 5 minuten met de metro zaten we in het centrum waar veel moois is te zien. Al gauw kwamen we een Würstelstand tegen met de grootste hotdogs die ik ooit heb gezien. Dat noem je een nog eens een ontbijt!