Netherlands, Indonesia · 23 Days · 23 Moments · April 2017

Suze en Iris in Bali!

12 May 2017

Laatste journi helaas.. Ik ben nu op het vliegveld van Denpasar en wacht op m'n 17 uur durende vlucht terug naar Nederland. Vandaag was nog een leuke dag! In de ochtend heb ik weer ontbeten bij Oka en daarna heb ik nog even het strand opgezocht. Heb ik weer, het regende namelijk.. Met Laura die ik vanuit het hostel kende ben ik gaan lunchen bij Betelnut (we hebben ze goed gesponsord deze vakantie) en daarna heb ik gelukkig nog even in de zon op het strand kunnen liggen! Half 5 vertrok ik dan naar het vliegveld. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn verhaaltjes te lezen, ik vond het in ieder geval leuk om ze te schrijven! Tot snel in Nederland :)

11 May 2017

Laatste dagje met Iris samen :'( Die moest natuurlijk begonnen worden met een smoothie bowl bij Betelnut! Daarna zijn we naar een yogales gegaan bij een andere studio, erg ontspannen :) De rest van de dag hebben we bij beachclub Finn doorgebracht, een heerlijke middag bij het zwembad en strand! Iris had om 20.30 uur de taxi naar het vliegveld, dus we waren weer bijtijds terug in het hostel. Raar idee dat ik nu in m'n eentje ben en over precies een dag alweer bijna in Singapore zit. p.s. Ja dat ben ik op de scooter! En ik ging vandaag zelfs in tempo Iris, dus met 50 km per uur over de goede wegen ;)

10 May 2017

Een heerlijke ontspannen dag in Canggu :) Iris ging op motorcross trip, dus de ochtend en middag had ik voor mijzelf. Ik heb lekker rustig aan gedaan, ontbeten bij Oka's bakery, ben in m'n eentje (ja was best wel trots haha) gescooterd naar de winkels en heb lekker geluncht :) Daarna was Iris weer terug en hebben we geshopt en wederom naar een prachtige sunset gekeken! We hadden goed gezelschap van een aantal honden.. Vanavond lekker pizza gegeten bij Deus en een drankje gedaan op de leuke vakantie :) Iris vliegt morgenavond namelijk al naar Dubai, ik pas vrijdagavond weer naar Amsterdam.

9 May 2017

En we zijn weer terug in Canggu! Al was het wel jammer om ons paleisje van een hotel in Uluwatu gedag te moeten zeggen ;) Na het ontbijt bij een tentje in de buurt zijn we nog even naar het strand geweest, Monkey beach :) Om half 2 namen we de taxi, die er zoals gebruikelijk langer over deed dan vooraf was gezegd. Tegen half 4 waren we weer terug in ons vertrouwde hostel. We hebben een late lunch bij Betelnut genomen en zijn daarna voor de sunset naar het strand gegaan. Wederom een plaatje! Daarna hebben we bij The Lawn nog wat gegeten. Voelt heel fijn en relaxed om hier weer terug te zijn!

8 May 2017

Een ontspannen dag, waarop we vooral veel eettentjes hebben uitgeprobeerd :) Vanochtend hebben we goed ontbeten bij het Mango Tree Cafe (is ook echt rondom een mangoboom gebouwd!) en daarna zijn we richting de tempel gereden. Dit bleek een toeristische trekpleister, dus zijn we maar door gereden naar secret beach. Een verborgen strand waar je via rotsen naartoe klimt! Helaas ging het wederom regenen, dus hebben we in de buurt wat gedronken. Daarna hebben we geluncht bij het Bukit Cafe (ook de lunch is uitgebreid en lekker!) en zijn we verder bij het zwembad bij het hotel gebleven. Aan het eind van de middag namen we een heerlijke full body Balinese massage :) Vanavond hebben we gegeten bij een burgertentje. Morgen alweer op naar onze laatste bestemming: Canggu!

7 May 2017

Een grote verrassing, onze eerste dag in Uluwatu zijn we naar het strand geweest ;) In de ochtend eerst heerlijk ontbeten bij het Bukit cafe en daarna zijn we naar Bingin Beach gescooterd. Supermooi uitzicht op de kliffen gezien! Helaas ging het regenen, dus zijn we gaan schuilen bij een surferscafe. Toen het droog werd zijn we naar Padang Padang beach gegaan en daar hebben we het grootste gedeelte van de middag doorgebracht. Een late lunch hebben we gegeten bij de Buddha Soul bar (heel rustgevend tentje inderdaad). Tijdens de sunset was het party time bij Single Fin! De place to be hier op zondag dus daar hebben we dansjes gedaan :)

6 May 2017

Het was wederom een drukke reisdag! Maar voordat we gingen vliegen hebben we nog even een surflesje meegepakt. Rond 9 uur vertrokken we vanaf onze homestay en hebben een prachtige rit op de scooter gemaakt (helaas geen foto's van..) van een half uur naar een beginnersstrandje. De golven waren hier een stuk makkelijker dan de vorige keer :) Daarna zijn we weer terug gegaan, hebben ons opgefrist en wat gegeten en zijn daarna rond half 4 naar het vliegveld gegaan. Onze vlucht van 25 minuten had helaas een uur vertraging, dus inclusief taxirit waren we pas tegen half 10 in Uluwatu. We zitten gelukkig in een onwijs mooi hotel, Pinkcoco :) Na een laat diner zijn we lekker gaan slapen!

5 May 2017

Onze enige hele dag op Lombok hebben we goed besteed aan het strand! Vanochtend kregen we eerst heerlijke pannenkoekjes als ontbijt in onze homestay. Daarna zijn we met de scooter op pad gegaan naar Tanjung Aan Beach (blijkbaar hebben we iets met koeien op de weg..), een heel idyllisch plekje met een wit strand en helderblauwe zee! Het was ons plan om te gaan strandhoppen, maar dit plekje beviel ons zo goed dat we zijn gebleven. Rond half 4 zijn we terug gegaan naar het hotel en zijn toen nog wel even langs Seger Beach gereden, echt een plaatje ook :) Iris is vanmiddag naar yoga geweest en daarna hebben we heerlijk gegeten bij de Surfer's Bar waar een liveband speelde (en een hele mooie quote aan de muur hing!). Nu weer inpakken en klaarmaken voor de vlucht terug naar Bali morgen.

4 May 2017

Weinig plaatjes van vandaag, het was namelijk een echte reisdag. We zijn in Gili gebleven tot 13.45, toen namen we de boot naar Lombok. In de regen.. We hadden hem bijna gemist omdat ze ons de verkeerde boot op stuurden, maar gelukkig heeft Iris ons gered :) De boot bleek eerst langs de andere Gili eilanden te gaan, dus die hebben we nu ook gezien ;) Bij aankomst op Lombok hadden we nog een autorit van zo'n 2,5 uur voor de boeg (nog steeds in de regen..). Rond 5 uur waren we dan eindelijk bij onze homestay en scheen de zon! We zijn nog even naar Kuta beach gelopen, wat een heerlijke rustige en mooie omgeving hier :) Daarna een salade gegeten, morgen gaan we de stranden verkennen op onze oude vertrouwde scooter!

3 May 2017

Wederom een relaxte dag! Vanochtend zijn we met de fiets naar de Banyan Tree geweest voor een lekker bowl ontbijtje. Zoals jullie op de foto's kunnen zien kwamen we onderweg een flinke wegversperring tegen.. Na het ontbijt hebben we de hotels voor de komende dagen vastgelegd en daarna zijn we neergeploft bij een tentje aan het strand. Bij Le Pirate hebben we weer geluncht en daarna ook aan het strand gelegen. Het wordt een beetje saai, maar ook vanavond een hele mooie sunset gezien! De Night Market was goed bevallen, dus ook vanavond hebben we daar weer lekker gegeten :) Morgen op naar Lombok voor 2 nachten, daarna Uluwatu!

2 May 2017

Een heerlijke stranddag hebben we gehad! Eerst lekker ontbeten met een vertrouwde granola fruit bowl bij een restaurantje in de hoofdstraat. Daarna hebben we de boot geboekt naar Lombok voor over 2 dagen. De rest van de ochtend was heel actief, we hebben namelijk het hele eiland (dat was wel 10 km) rond gefietst! Vervolgens zijn we gaan zitten bij de Vintage Bar en zijn daar pas na de sunset weer weg gegaan ;) Vanavond hebben we gegeten bij de Night Market, Indonesisch eten voor een prikkie! Morgen dus nog meer strand en ontspannen op de planning :)

1 May 2017

En we zijn in Gili Trawangan :) Vanochtend hebben we de boot genomen vanaf Lembongan, een vaart van zo'n kleine 3 uur. En toen kwamen we rond half 2 in de regen aan op een eiland waar je niets kunt doen behalve naar het strand gaan.. Dus hebben we maar lekker geluncht bij de Vintage Bar (heeele lekkere salade!). We waren al bang voor de komende dagen, maar gelukkig kwam het zonnetje al snel tevoorschijn en hebben we alsnog een mooie zonsondergang gezien bij Le Pirate. Daar hebben we ook gegeten vanavond :) Het eiland is wel echt heel anders dan wat we tot nu toe gewend waren, er rijden namelijk geen motorvoertuigen dus in plaats daarvan zijn er fietsen en paard en wagen ;) We hebben dus alles met de fiets gedaan vandaag!

30 April 2017

Vanochtend zijn we weer vroeg opgestaan (wel om 7 uur ;)) om te gaan snorkelen! Met een bootje zijn we naar 3 verschillende plekken gevaren om het leven onder water te kunnen zien. En wat was het mooi! Heel helder en blauw en onwijs veel vissen. Leuk om m'n nieuwe camera uit te proberen :) Iris heeft zelfs de manta ray gespot! Rond half 1 waren we weer terug bij het hotel en hebben we even uitgerust van deze heftige inspanning ;) 's Middags hebben we gechilld bij het Bali Eco Deli Café met een heerlijke lunch! Daarna zijn we door gescooterd naar Sandy Bay, waar we tijdens het eten een mooie sunset hebben gezien :) Morgen op naar de Gili's!

29 April 2017

Vandaag hebben we het eiland ontdekt per scooter! En ik heb ook eindelijk zelf gereden :) De wegen zijn hier een stuk slechter dan op Bali, maar gelukkig is er ook veel minder verkeer. En wat is het hier mooi! Blauwe zee, witte stranden.. We hebben prachtige viewpoints gezien. De middag hebben we doorgebracht bij Sandy Bay Bar, met een onwijs mooi uitzicht vanaf het zwembad. Vanavond gegeten bij een restaurantje bij Mushroom Bay, waar het uitzicht ook weer werkelijk een plaatje was! Morgenochtend hebben we een snorkeltrip gepland :)

28 April 2017

Vandaag was weer een reisdag. We zijn nu namelijk in Nusa Lembongan :) Vanochtend is Iris naar yoga geweest en heb ik rustig ontbeten en m'n spullen ingepakt in het hostel. Daarna zijn we met de scooter nog wat rond gaan rijden en hebben we ook de markt in Ubud bezocht. Toen dus op naar Sanur voor de boot! De taxi was een uur te laat (ja ik was inderdaad in de stress) maar ook de boot bleek een uur te laat te zijn. Leuk detail: opstap via het strand! Aankomst was rond sunset tijd, dus de eerste aanblik van het eiland was goed :) We zitten de komende 3 nachten weer heerlijk in een hotel. Het eten (speciaal bereid door de moeder des huizes) was er in ieder geval al erg goed vanavond!

27 April 2017

Even een iets latere update dan normaal, gisteren was namelijk nogal een vermoeiende dag! We stonden 1.30 uur op om de Mount Batur te kunnen beklimmen met een tour. Onwijs gaaf om daar de zonsopkomst te zien! Het was ruim 1,5 uur naar boven en beneden klimmen (en ik was natuurlijk een van de stumpers die ook nog eens viel) maar het was zeker de moeite waard. Daarna zijn we nog naar een koffieplantage geweest en hebben we de rijstvelden gezien. Rond 12 uur waren we terug in het hostel en daarna hebben we de hotels voor de komende dagen vastgelegd onder het genot van een lunch bij het Clear Cafe (echt een hele leuke hotspot!). De rest van de middag rustig aan gedaan en 's avonds bij een Italiaan gegeten. Toen bijtijds gaan slapen :)

26 April 2017

Vandaag ben ik met onwijs veel spierpijn opgestaan, al die rare sporten ben ik duidelijk niet gewend ;) We zijn de dag begonnen met een ontbijtje in een cafeetje in de buurt en daarna zijn we weer met de scooter op pad gegaan! Een mooie route van een uur naar een waterval :) In het Clear Cafe hebben we bij terugkomst een late lunch genomen en daarna zijn we naar een kookles gegaan. In 3,5 uur tijd hebben we geleerd om 5 verschillende gerechten te bereiden, erg leuk (en heel lekker) om te doen! Nu maar bijtijds proberen te slapen, vannacht om 2 uur gaan we namelijk een berg beklimmen..

25 April 2017

De eerste journi vanuit Ubud :) Vanochtend hebben we genoten van een ontbijtje in het hotel, een keertje gewone toast met boter was toch ook wel erg lekker. Daarna zijn we spontaan gaan surfen! Eerst een half uurtje theorie gehad en daarna begon het echte werk. Met allebei een privé instructeur (voordeel van in Bali zijn in het laagseizoen) leek het soms alsof we echte professionals waren en konden we zowaar rechtop blijven staan ;) Gelukkig geen rare verwondingen deze keer. Het was wel erg vermoeiend, maar we konden goed uitrusten tijdens de 2 uur durende taxirit daarna naar Ubud. Vanuit het hostel Fuji Bungalows hebben we een erg mooi uitzicht nu! Vanavond hebben we rondgelopen in het toeristische dorpje en zijn we gaan eten bij een Indonesisch restaurantje. Morgen gaan we leren om zelf iets uit de Indonesische keuken te bereiden :)

24 April 2017

Vandaag was onze eerste meer actieve dag in Canggu. Uiteraard de dag begonnen met een super healthy smoothie bowl! Daarna hebben we een lesje Hata Chakra gevolgd bij een yogacentrum in de buurt. Het was 1,5 uur lang zweten in de meest onmogelijke houdingen, maar erg leuk om te doen! Daarna zijn we met de taxi naar het hotel gegaan en dat is toch wel een verademing. Lekker een rustige kamer met z'n tweetjes, een eigen badkamer en een zwembad op het rooftop :) Daar hebben we dus de middag doorgebracht en naar een hele mooie sunset gekeken. 's Avonds zijn we naar Finn's Beach Club gegaan waar we met uitzicht op het strand hebben gegeten. Aan mooie uitzichten geen gebrek vandaag!

23 April 2017

Ook vandaag was weer heerlijk ontspannen! We zijn terug gegaan naar Batelmut voor een lekker en gezond ontbijtje. Daarna hebben we plannen voor de komende dagen gemaakt. We hebben besloten nog een dag in Canggu te blijven omdat het zo heerlijk relaxed is! En om onszelf even te verwennen hebben we een nacht in een hotel geboekt :) Daarna gaan we naar Ubud waar we 3 dagen in een hostel zullen zitten. In de middag hebben we een flink tochtje met de scooter gemaakt (want ja, die 50 cent aan benzine moeten we er toch uit halen) en zijn we in de buurt van Seminyak uitgekomen. Daar hebben we weer op het strand gelegen en een leuke wandeling gemaakt. Het strand bleek de hotspot voor veel Balinezen op zondag! Daarna de eerste cocktail van de vakantie genomen en de dag afgesloten met een gezellige barbecue in het hostel :)

22 April 2017

Nieuwe dag, nieuwe journi :) Vandaag zijn we de buurt gaan verkennen met de scooter! Eerst natuurlijk even rustig wakker geworden en in de open lucht een douche genomen. Rond het middaguur (we weten het, niet het meest koele moment) zijn we met de scooter op pad gegaan! Iris als driver uiteraard en we zijn bij een leuke beach club uitgekomen. Daar wat gegeten en gedronken en de rest van de middag heerlijk op het strand doorgebracht. En natuurlijk voor het eerst gezwommen in de Balinese zee! Vanavond hebben we ook voor de eerste keer Aziatisch gegeten, geen idee wat het was maar het staat op de foto ;) Wederom een redelijk rustige dag, maar goed om bij te komen voor ons allebei!

21 April 2017

Dag 1 in Canggu! Een dag waarop we rustig de omgeving hebben verkend en langzaam aan de hitte proberen te wennen ;) Want in Nederland kan het wel koud zijn, hier in Bali is de gevoelstemperatuur 40 graden! We zijn vanaf het hostel naar het strand gelopen en hebben onderweg bij verschillende restaurantjes gestopt om te ontbijten en te schuilen voor een enorme hoosbui! In de middag even rustig aan gedaan in het chille hostel en vanavond hebben we bij een heerlijk lounge barretje aan het strand gegeten. De avond afgesloten met een echte bintang bij Old Mans :) Al met al een hele rustige eerste dag, voor morgen hebben we een scooter gehuurd dus dat belooft meer sensatie! p.s. Op de laatste foto zien jullie onze open lucht douche!

20 April 2017

Daar gaan we dan, op naar Bali! Mijn vlucht ging om 20.55 uur, dus voor vertrek heb ik nog even met papa en mama gegeten op Schiphol. Na de gate Iris ook nog even gespot, die ik zo'n 20 uur later in Denpasar weer zag. Beide vluchten gelukkig zonder problemen verlopen! Bij aankomst was het een chaos aan taxi chauffeurs die met bordjes klaar stonden om de toeristen op te halen. Er kwam nog extra heisa bij toen er een bekend Koreaans acteurskoppel arriveerde en iedereen met hen op de foto wilde.. Uit alle drukte zijn we met ons eigen taximannetje naar hostel The Farm in Canggu gebracht. Daar kwamen we rond half 12 in de avond aan, tijd voor een welverdiende nachtrust :)