Europe, Asia · 45 Days · 29 Moments · July 2017

Maarten & Suzanne: MaleisiΓ« en Thailand

De laatste dag is over. Bangkok was een geweldige stad om in af te sluiten 😁 Morgen weer op naar Nederland! πŸ‡¨πŸ‡·βž‘οΈπŸ‡³πŸ‡±

In Sukothai hebben we lekker tijd doorgebracht bij het zwembad en zijn we naar het historisch park geweest. Jammer genoeg staan deze foto's op de camera net als die van Ayutthaya waar we nu zijn. Morgen gaan we naar Bangkok en dan zit het er al weer bijna op 😭

7 August 2017

Na Chiang Mai was Chiang Rai aan de beurt waar we naar de White Temple zijn geweest.

Het duurde even voor dat we de foto's hadden, maar het was het meer dan waard. Een van de gaafste momenten tot nu toe. 🐘

3 August 2017

Ik heb nog niet de tijd gehad om de foto's van de camera te halen en de filmpjes van de GoPro, maar zo zag ongeveer onze dag zipline er uit. Een aantal keer abseilen en veel slingeren in de lucht πŸ˜€ Daarnaast hebben we Thais leren koken tijdens een kookles πŸ₯˜
Na een vlucht vanuit Bangkok zijn we eergisteren avond goed aangekomen in Chiang Mai. Hebben overdag lekker de oude stad verkend die binnen oude stadsmuren ligt en vandaag gaan we zipline in de jungleπŸ’ƒ PS: deze tempel is helemaal van zilver! 🏯

1 August 2017

Kanchanaburi was top, de accommodatie aan het water echt adembenemend! πŸ’« De wolken zijn weg gebleven de laatste dagen dus we zweten ons rot. Gelukkig waren de Erawan watervallen lekker verkoelend. Daarnaast Kanchanaburi stad in geweest en de Death Railway bezocht. Heftig stukje geschiedenis. πŸ”™

We zijn erna vertrokken naar Phetchaburi, waar we volgens mij alle tempels gezien hebben die er zijn πŸ˜‚ Vandaag rijden we verder naar Kanchanaburi op naar de Erawan Falls. 😍

27 July 2017

Vanuit Champhon hebben we onze reis voort gezet naar Cha-am en Hua-Hin twee strand stadjes die nog geen 30 min van elkaar af liggen. In Cha-Am zijn we beland in een verlaten "pretpark", met 3-D schilderijen. Door het weer hebben we hier niet kunnen genieten van het strand dus hebben we binnen activiteiten gezocht.

25 July 2017

In Chumphon hebben we zo iets leuks gegeten! Een combinatie van courmette en soort van fondue. Je grilt het vlees in het midden en kookt je groenten, noodles enzo aan de rand. We weten niet zeker hoe het heet, maar volgens ons is het een steamboat. πŸ€”
We hebben een heerlijke tijd gehad in Khao Sok en genoten van de mooie natuur. β›°οΈπŸŒΏπŸŒ² Vandaag gaan we verder naar Chumphon of zoals Maarten zegt Champignon.

23 July 2017

De boomhut is helemaal leuk! Douche, slaapkamer en zelfs een balkon. Kregen wel bij het inchecken te horen dat de ramen en deuren dicht moeten want de aapjes die hier zitten blijven toch wilde dieren πŸ˜‚πŸ’
Vandaag begonnen met ontbijt in Phuket en toen zelf met de auto naar Khoa Sok National Park gereden 🚘 Waar we nu net zijn aangekomen en eens gaan kijken hoe onze boomhut is 😱🌴

22 July 2017

Overdag het Chaithararam Temple complex bezocht, op het strand gelegen en savonds een hele grote markt bezocht 😊

21 July 2017

Het is uiteindelijk Coral Island geworden, waar we naar toe zijn gegaan met de speedboot. We hebben heerlijk op Banana Beach een dag doorgebracht en daar gesnorkeld 🍌🌴

20 July 2017

Ons Guesthouse in Phuket is gewoon zo schattig dat ik het even moet delen 😍 Vandaag gaan we lekker het eiland verkennen, want het is een beetje bewolkt. Betekent niet dat het koud is... gewoon 32 graden πŸ˜‚ Het plan voor morgen is om te gaan eiland hoppen, maar dat ligt ook aan het weer β˜€οΈ

19 July 2017

Omdat de ferry niet zo'n succes is geweest vliegen we vandaag lekker naar Phuket! Het wordt wel een wereld reis, maar dat hebben we er voor over. Langkawi - Penang - Kuala Lumpur - Phuket ✈️ Het was of vliegen of meer dan 15 uur in de bus en alsnog een ferry dus de keuze was snel gemaakt. Jullie horen ons wel weer als we geland zijn! Kusjes πŸ’‹

18 July 2017

De laatste dagen zijn echt heerlijk geweest! We hebben lekker geluierd aan het strand en het zwembad 🌴 Vandaag naar de Skybridge geweest en de watervallen. Morgen gaan we terug naar Penang om vanuit daar te vliegen naar Phuket en dan begint ons avontuur in Thailand al weer! 😱 De tijd vliegt.

15 July 2017

Dus een ferry... niks voor ons! 🚒 We hebben niet over moeten geven, maar waren wel goed ziek. Gelukkig was het wel snel weg toen we weer met beide benen op de grond stonden. Nu aangekomen in het Ocean Residence Langkawi. Gaan lekker lunchen en dan kunnen we rond 3 uur onze kamer in. En dan beginnen de dagen van helemaal niks doen. We hebben besloten om met onze billen alleen maar op het strand te zitten πŸ–οΈ

14 July 2017

We hebben gisteren heerlijk uitgeslapen en toen de rest van de stad verkend. Een deel van de stad was meer business en de rest touristisch dus beetje in het touristische deel gebleven. Bij een tentje gegeten dat goed aangeschreven stond op TripAdvisor (My Own Cafe) en het was de moeite waard! πŸ₯˜ De Asam Laksa was zo lekker 😍

13 July 2017

Vanuit de Cameron Highlands zijn we eergisteren aangekomen in Penang. Een eiland dat je kan bereiken via een brug, leek net de Erasmusbrug! πŸ˜‚ In de bus Nederlanders leren kennen en gezellig de middag mee door gebracht. Lekker gelunched en door de stad gewandeld opzoek naar street art! Foto's volgen vanmiddag πŸ˜‹

12 July 2017

Vanuit Kuala Lumpur zijn we naar de Cameron Highlands gereisd, 4 uur in de bus waarvan het laatste uur ik mijn hart heb vastgehouden. Een grote bus op een weg die slecht is, bijna eenbaans en je kan door het woud de vallei zien. Gelukkig zijn we heel aangekomen en nemen we morgen een andere weg naar Penang. In Cameron Highland hebben we ons ondertussen vermaakt door na aankomst even rond te wandelen en een high tea te nuttigen. Door een tour met CS Travel & Tours konden we vandaag alle bezienswaardigheden in de Cameron Highlands zien die we wilde. We zijn langs de thee plantage gegaan, de fabriek, het museum, het Mossy Forest, de markt, de vlinder tuin, de aardbeien fabriek en een Buddha tempel.

9 July 2017

Er is genoeg te doen in Kuala Lumpur! Tot nu toe de Petronas Twin Towers bezocht, naar de Batu Caves geweest, gegeten in China Town (die hebben ze dus in elke stad tot nu toe) over de Central Market gewandeld waar we Durian geprobeerd hebben en Chicken Fried Rice. Durian is een Maleisische fruit dat je of heel lekker vindt of niet. Het bijzonder aan het fruit is dat het ontzettend stinkt. In het ov en hotels staan ook borden met: verboden voor Durian! Nou wij vonden het niet te eten en wij hadden de ijs variant waarin de smaak al minder is. Ik heb de smaak heel de middag in mijn mond gehad en het ging maar niet weg. Gelukkig was de Chicken Fried Rice heeeeel lekker! πŸ› Einde van de middag ook nog even lekker gezwommen en toen maar eens gewassen, moet ook gebeuren. πŸ˜‚

7 July 2017

Gisteren zijn we aangekomen in Melaka, super makkelijk gegaan met de bus vanuit Singapore! 🚘 In Melaka aangekomen nog even rond gekeken in de stad en gegeten naast het hotel bij een Koreaans BBQ restaurant. Hadden geen idee hoe het werkte wat erg grappig was voor ons en de serveerder. Vanmorgen ontbeten in het hotel en de stad in gegaan. Wij Nederlanders hebben echt onze sporen nagelaten, want ze hebben hier gewoon een Dutch Square πŸ˜‚ en een heel museum met dingen over de VOC enzo. We hebben de Jonker Walk gelopen waar, allemaal winkeltjes aan weerszijden zitten. Lekker ijskoffie gedronken in een cafeetje en daarna foto's gemaakt van muur schilderingen door de stad heen. Toen had Maarten het te heet en zijn we in het hotel even gaan zwemmen πŸ‘™ Daarna terug gegaan naar het centrum en daar lekker street food gegeten. Waren omgerekend voor eten en drinken nog geen 4 euro kwijt. 😱 Daarna lekker over de avond markt gestruind.

5 July 2017

Daarnaast hebben we vandaag nog een tempel, moskee een zoals Maarten het zegt een hippie buurt bezocht, waar we bij toeval een cafe tegen kwam met een Nederlands thema. Ook kon natuurlijk de Marina Sands niet ontbreken. 😊
Wat was dit mooi om te zien! Vandaag naar de Garden by de Bay geweest een plek waar ze in grote koepels (Flower Dome en Cloud Forest) heel het jaar door de lente creΓ«ren waardoor alles heel het jaar in bloei staat. Een dome was gewijd aan bloemen die in een mediterraans klimaat leven (deze was warm (23-25Β°C) en de andere stond vol met bloemen die komen uit de berg gebieden (nat en koud) van mediterraans klimaat.

4 July 2017

Vandaag veilig aangekomen in Singapore. Wat een reis was het! 😱 Vliegen met Emirates was zeker de moeite waard, maar het blijven vliegtuig stoelen. 😊 Aan eten en entertainment hadden we niks te kort. Wel hadden we met onze tweede vlucht 40 minuten vertraging. Waardoor alles met het tijdsverschil en midden in de nacht eeuwen leek te duren. Ook hebben we gezien dat Dubai, heeeel duur is. Patat met twee kip burgers daar vragen ze gewoon €30 voor. Gelukkig lekker kunnen slapen nadat we weer geΓ―nstalleerd waren en vanaf het vliegveld met een Grab (soort taxi) naar het hotel gebracht. In Chinatown nog even lekker wat gegeten en nu kijken of we de jetlag er uit kunnen slapen. Morgen weer een dag en dan gaan we verkennen! πŸ‡ΈπŸ‡¬

3 July 2017

We zijn ingecheckt en er klaar voor!

2 July 2017

Morgen is het zo ver! Dan vliegen we om 15:20 vanaf Schiphol naar Dubai om daar over te stappen en verder te vliegen naar Singapore. De eerste stop van onze reis. Singapore is de eerste stop, maar er komen er daarna nog veel meer in de 6 weken dat we weg zijn. De link hieronder geeft weer wat onze route is. https://drive.google.com/open?id=1_T-YuogC68DxJBsK4h-zFmeal60&usp=sharing