Italy · 8 Days · 12 Moments · July 2017

Het avontuur van Stefanie in Italië

27 July 2017

Dag 8: Palermo Deze morgen een super ontbijt gehad in onze b&b we waren de enige gasten dus zaten we daar tussen de kunstwerken aan ons tafeltje ons ontbijt te nuttigen. We hadden besloten om enkele bezienswaardigheden te bezoeken vandaag. Dus zogezegd zo gedaan eerst een kerk, dan nog een kerk en dan nog een kerk... ja veel kerken hadden ze hier wel in Palermo... wat je hier wel hebt is dat de kerken er langs buiten niet echt uitzien als kerken of tich nirt zoals bij ons. Maar als je binnen gaat vind je soms echte pareltjes. Met prachtige schilderijen op het plafond en fenomenale nissen... Tussen al die kerkbezoeken door lassen we genoeg bevoorrading stops in met dat weer 30°c, en een kleverig kleedje aan mijn lijf wat dit zeker geen luxe. Wat hier ook wel heel opvallend is far alles hier niet duur is. We hebben nu een biertje en een halve liter water op en heb hier €4 voor neergeteld. Bestel hetzelfde in roma of milaan en je bent het dubbele kwijt.

26 July 2017

Dag 7 : Santa Maria di leuca - Palermo In de auto gaven we onze volgende bestemming in Palermo - via maqueda - 7. Na wat tellen kwam de gps uit op 780km. Met Mathias sprak ik af dat ik de eerste 400km zou rijden en hij dan de laatste 400 kilometers. Na 400 kilometers was ik toch blij om het stuur te mogen afgeven aan Mathias. Nog 210 km en dan werd van ons verwacht dat we de ferry zouden nemen... EN dat deden we dan ook. Spannend was het wel je staat in een boot tussen camions en auto's plots gaat de poort voor je dicht de deur achter je gaat dicht. Alles schud en beeft... en zie je op de gps dat je richting het water gaat. Grappig is het wel. Rond 19u kwamen we aan in een super drukke vuile buurt. Ik zag er eerlijk gezegd enorm tegen op om daar 2nachten te moeten doorbrengen. Die italianen rijden als zotten, milieubuwust zijn ze ook al niet. Dit beloven 2 top dagen te zijn... niet dus. 😡

25 July 2017

Dag 6: Eén woord: rustdag Ik kan vandaag beschrijven als een dag vol lekker luiheden. Van het terras naar het bed naar het zwembad en nog eens terug. 's avonds besloten we dan wel om wat te gaan eten in het dorpje aan de zee niet zo ver van ons hotel vandaan. Mathias had een beetje pech het bleek een visrestaurant te zijn. Helaas...

24 July 2017

Dag 5: Vico Equince - Santa Maria Di Leuca Vandaag stonden er +-350kilometers op onze agenda. Toch best een aardig ritje. Maar wel eentje uit de film... Ik kan het amper in woorden omschrijven. Zo prachtig, rustig,.... Bij het aankomen aan ons hotel had ik hetzelfde gevoel als onderweg eentje... het was er eentje uit de films. Ik voelde me net een ster we werden met een golfkarretje tot aan oner kamer gebracht. Deze bleek een hele suite te zijn. Onze kamer bleek dan nog eens super dicht bij het zwembad en het ontbijt te liggen... net een ster dus.

23 July 2017

Dag 4: Vico Equence Vandaag hadden we het lumineuze idee om wat kuststadjes te bezoeken... leuk toch denk je dan! Dat vonden wij ook. Dus na het ontbijt stapten we in onze gehuurde peugeot 3008. We vertrokken vol goeie moed naar Sorrento... Het leek erop dat we een toffe dag zouden hebben aan de kust. Was dat even verkeerd ingeschat. De italianen moeten het begrip PARKING nog uitvinden. Dus zonder een plekje te vinden reden we verder de bergen in om een badplaatsje te zoeken die iets rustiger was bleek dat bijna iedereen in Europa daar in de buurt zat... Wat een drukte. Dus besloten we dan maar om terug koers te zetten naar het hotel... Op de terugweg passeerden we enkele bosbrandjes door de aanhoudende droogte vliegt er regelmatig wel wat in brand. Als je rondom je keek zag je overal rookpluimen.

22 July 2017

Dag 3 : Vico Equence Na een voormiddagje Pompei en wat stof te hebben gegeten... zetten we verder koers naar onze eindbestemming voor vandaag en morgen... Vico Equence een rustig stadje op het eerste zicht. Wat we niet voorzien hadden was dat er een film festival aan de gang was... beroemdheden hebben we jammer genoeg niet gespot. Maar wat dit stadje wel te bieden heeft is een prachtig uitzicht... waar we die avond dan ook volop van hebben genoten tijdens een prachtige zonsondergang....
Dag 3: Napels - Pompei Vandaag gaan we ons in de geschiedenis van Pompei verdiepen, althans deze voormiddag. Na wat langzoeken hebben we dan toch onze auto weten te parkeren, dat op nog geen 100meter van de ingang. We verwachten ons aan enkele ruïnes, stapels stenen en veel zand, wat hebben we dat verkeerd ingeschat... de archeologische site van Pompei is groot, interessant, prachtig, leerrijk,.... gewoon weg de moeite waard.
Dag 2: Napels Deze dag stond in het teken van citytrippin. Als eerste vonden we de Santa Chiara. Een prachtig klooster uit de 14e eeuw. Die tijdens de tweede wereldoorlog plat werd gebombardeerd. Na 10jaar renoveren stond het klooster terug in zijn oorspronkelijke staat... Met zijn prachtige geschiedenis en zijn fenomenale tuin met de achthoekige zuilen, alsook de kleurrijke mozaikmuren heeft dit klooster zeker een impact op me gehad. Daarna bezochten we terug een klooster waar ze een ondergrondse site hebben ontdekt. Het moest vroeger een marktplein voorstellen nu zijn het nog enkele muren en opstappen alsook een stuk van de straat die zichtbaar zijn. Met de nodige uitleg en wat verbeelding kan je de bakker en het tolhuisje waarnemen. Zeker de moeite waard om te bezichtigen. Als laatste maakten we een uitgebreide wandeling door een park die dicht bij de zee ligt. Onze wandeling sloten we af met een

21 July 2017

Dag1: Napels : Castel Nuovo Nadat we onze rental car, een peugeot 3008, hebben geparkeerd, onze valiezen in onze gigantische kamer hebben achtergelaten gaan we richting een kasteel dat we tegenkwamen op onze zoektocht naar een parkeergarage. Zo te zien zaten we in een b&b die vrij centraal ligt. Op nog geen 10minuten wandelen kwamen we aan bij castel nuovo. Een kasteel met een rijke geschiedenis, nu ook een verzamelplaats voor enkele kunstenaars, al dat werd ons meegegeven door een stemmetje die uit een tablet kwam. Vanuit de ene ruimte zetten we voet in een andere ruimte daar deden we toch wel een onsmakelijke ontdekken van enkel opgegraven lijken, beetje luguber, maar toch zeker een meerwaarde bij het vrijgeven van de opgravingen. Met een trap die in het linkerdeel van het kasteel ligt komen we uit bij een balkon die ons een overzicht geeft op de haven en de bergen die wat verder liggen. Dit beloofd een prachtige rondreis te worden...
Dag 1: Lesquin - Napels: vertraagde vlucht. Deze morgen om 9u40, 20 minuten later of aangegeven, gaan we de lucht in. Met easy jet, die ruimer is dan rayn air, zetten we onze eerste kilometers in richting onze rondreis door zuiditalie. Onze eerste stop word Napels. Aangekomen in de luchthaven. Rond 12u30 halen we onze bagage van de rolband. Gepakt en gezakt zoeken we waar we heen moeten om onze rentalcar op te pikken. In de mail die we ontvingen van rentalcar stond onze auto klaar op de luchthaven, wat ze ons niet verteld hadden was dat we hier een shuttle voor nodig hadden, net als 30 andere toeristen. Daar stonden we dan in de volle hitte te wachten op de shuttle in de blakende zon... één woord... okselvijvers. 😕

20 July 2017

Dag 1: Uitzicht vanuit onze slaapkamer.