Europe, Asia · 16 Days · 23 Moments · July 2017

Sander en Ilsa Bali, Indonesië 2017

Dag 15 Time flies when you're having fun! We hebben een hele mooie vakantie gehad! Heel veel gezien, leuke mensen ontmoet en erg lekker gegeten! Het was voor ons alle 2 de eerste keer Indonesië, maar ik durf hem wel aan! Zeker niet de laatste!! Vandaag laatste dagje Sanur. We hebben maar besloten om een dagje wat te relaxen en te lezen bij het zwembad. Ivm uitchecken etc. lijkt het ons handiger om niet meer naar het strand te gaan. En omdat het een heel mooi hotel is met een mooie tuin is dit geen straf. Om 12 uur hebben we uitgechecked en daarna nog lekker gelunched. Om 17 uur komt Wayan ons ophalen om ons naar het vliegveld te brengen. De terugvlucht is ook voorspoedig gegaan. En nu ik dit typ zit ik alweer thuis op de bank! Wij vonden het leuk om jullie op deze manier op de hoogte te houden van onze top trip naar Bali. We hopen dat jullie er ook zo over denken. Nu maar weer plannen maken voor de volgende Journi!

Dag 14 Boattripday! Varen van Lembogan terug naar Sanur beach! Vroeg wakker en na een lekker ontbijtje afscheid genomen van onze nieuwe vrienden op Ceningan Island. Iemand bracht ons met de boot naar de Yellow Bridge en daar werden we opgehaald en naar het strand gebracht waar de fastboats liggen (4 x250pk, dus dat schiet best op). Na een half uurtje varen aangekomen in Sanur. Een chauffeur heeft ons nog even keurig bij het hotel afgezet. We waren vroeg dus konden nog niet inchecken in ons Pippi Langkous huisje😉. Spullen bij de receptie achter gelaten en op naar het strand. Tenminste als we de weg weten. Maar gelukkig waren er 3 aardige meiden uit Taiwan die de weg wisten. Dus daar een stuk mee mee gelopen en we raken naar Taiwan op vakantie haha. Het leek het Taiwan promotie team wel. Nee leuke meiden. Na een paar uurtjes op het strand terug naar villa Kakelbont. Douchen en op naar het Sanur village festival! Hier wat gegeten, gekeken en daarna op het strand nog laatste biertje. 🏝

10 August 2017

Dag 13 Laatste dagje Nusa Ceningan, mooie plekjes gevonden en leuke mensen gesproken. Vanmorgen eerst weer op de scooter op pad geweest! Op naar Dreambeach! Echt een strandje uit een tv reclame of een reisprogramma. Heel mooi blauw water en wit zand! Erg mooie foto's gemaakt. Daarna heerlijk gelunched aan het water. Vanmiddag gesnorkeld tegen de rotsen van nusa Penida! Veel meer kleur in het koraal dan de vorige keer, en weer heel veel mooie vissen en zeeegels gezien! GoPro mee dus ook wel weer wat mooie vissen met felle kleuren op de camera! Erg leuk. Rond 4 uur terug. Dus meteen maar even douchen en schoon pak aan, en op de scooter naar Sunsetbeach voor de zonsondergang. Heerlijke snapper gegeten en Ilsa ging een keer voor pizza. Hele mooie locatie om te eten. Oh ja en heel toevallig was het eten ook nog lekker🤣. Daarna terug naar ons resort om aan de bar nog wat te drinken. Hier raakte we nog heel leuk aan de praat met mensen uit Quebec. Dus weer een erg mooie dag. Tot morgen!!!

Dag 12 Vanmorgen vroeg uit bed! 6 uur wekker, half 7 ontbijten, want om 7 uur werden we opgehaald! Nog wat andere mensen opgehaald in Ubud en vervolgens naar Sanur voor de overgang naar nusa Lembogan/ Cenigan. Tussen deze 2 eilanden ligt een smalle brug die je lopend of per scooter over kunt steken. De overgang duurde een half uurtje, dus dat was prima te doen. Aangekomen op Lembogang onze spullen weer bij elkaar gezocht (het was allemaal nog al hectisch). Vervolgens achterop een busje tot aan de brug gebracht met nog 2 andere meiden en toen maar gelopen naar Cenigan resort. Onze verblijfplaats voor de komende 2 nachten. Ingecheckt en welkomstdrankje gehad. Vervolgens een scooter gehuurd en een rondje over beide eilanden gereden. Onderweg even lunchen met een adembenemend uitzicht. Wat is het hier ook weer mooi! Dus een hoop mooie foto's gemaakt. Vanavond gegeten op resort en nog effe kennis gemaakt met een koppel uit Engeland/ Nieuw Zeeland. Erg leuk! Op naar morgen. Snorkelen!!!!!!

8 August 2017

Dag 11 Laatste dagje Ubud alweer. We hebben vanmorgen een stukje gelopen! Maar je kunt hier minder mooi door de rijstvelden lopen dan in Munduk, al zijn er genoeg! Daarna gelunched bij het zwembad en gerelaxed. Opeens zag Ilsa een slang in de struiken. Deze was een kikker aan het op eten! Was verder niet gevaarlijk volgens de locals! Even wat foto's gemaakt maar die staan op de camera! Daarna om 4 uur een fietstocht gemaakt met een gids! Dwars door de rijstvelden! Weer erg indrukwekkend om te zien. Was alleen een beetje martelen met de mountainbikes (wat een ouwe troep), die voor geen meter schakelde en aan alle kanten kraakte. Maar goed, ook daar maken ze zich hier niet druk om! Dat we terug kwamen werd er een grote kokosnoot voor ons neer gezet om al het verloren vocht weer aan te vullen. Nu net even lekker gedouched en dan zo even wat eten in Ubud in het centrum. Daarna tas inpakken want morgenochtend worden we om 7 uur opgehaald voor de overtocht naar Lembogan eiland! Tot morgen!

7 August 2017

Dag 10 Relaxdag! Wat hebben we allemaal gedaan? Helemaal niets! Gelegen, gezwommen in ons privezwembad! En verder niet heel veel. Genoten van het uitzicht, en een beetje gelezen. Heerlijke luie vakantiedag zullen we maar zeggen! Nu lekker slapen! Tot morgen

Dag 9 Wat hebben we weer een hoop gedaan! Vanmorgen afscheid genomen van iedereen in gangga homestay in Munduk. Dedi kwam ons om 9 uur halen. Eerste stop: Tambligan lake. Een groot meer in de bergen. Met een gids 2 uur door de jungle gelopen. Leuk om mee te maken. Vervolgens naar een tempel in Bratanlake. Best mooi, maar veel te druk! Snel wat foto's gemaakt en door naar Ubud. Over druk gesproken! In Ubud zijn ook "een paar" toeristen😂😂. Waren we niet gewend de afgelopen dagen! Maar goed lekker door naar Pajar House Ubud. Hier aangekomen werden we opgepikt door een scooter die ons verder bracht! Aangekomen bij receptie kregen we uitleg hoe het hier werkte. We kregen een gsm als we iets nodig hebben kunnen we bellen. En hebben ook pendelservice naar het centrum. Wij kregen een upgrade zeiden ze naar de suite! Nou een suite is het zeker! Zie foto's. We schrokken zelfs beetje van de luxe. Maar voor 60 euro per nacht op bali mag je ook wel wat verwachten🤣. Morgen meer Ubud!

Dag 8 Een dag een scooter gehuurd! Na 2 dagen met de benenwagen, nu iets waar benzine in kon als vervoersmiddel! Juist een scooter. We hadden gevraagd aan onze "vriend" Dedi wat nog de moeite waard was om te bekijken in de omgeving en die zei: Hotsprings in Banjar! Het was even zoeken maar uiteindelijk toch gevonden met hulp van een plaatselijk meisje op een scooter! Was het de moeite waard? Het was best aardig, maar voor ons geen hele speciale plek na alles wat we hier al gezien hebben! #luxeproblemen😉 De scooterrit terug was wel erg mooi over mooie bergweggetjes, erg leuk om te doen! Geluched in Munduk, en daarna wilden we nog naar het Tambliganmeer, maar toen we daar boven aankwamen was het zo bewolkt dat er weinig zicht was, en zijn we dus maar terug gegaan! Morgen komen we hier ook weer langs op de weg naar Ubud. Vanavond gegeten bij zonsondergang. Was erg lekker. En leuke Nederlanders uit Den Bosch ontmoet. Kortom weer een geslaagde dag aan de andere kant van de wereld!

Dag 7 Jullie zullen het niet geloven, maar het was weer een mooie dag. We hebben rijst gezien en rijst en rijst en.....Haha nee heel mooi om te zien hoe ze dat telen en voorzien van water hier! Vanmorgen om 9 uur gestart richting overkant van het dal gelopen, richting de rijstterrassen! Zo loop je langs de weg en ineens zit je via een slingerpaadje midden in de rijstvelden! Heel erg gaaf! Vervolgens wat gedronken en even uitgerust op een mooie locatie in het Lesong restaurant! Vervolgens weer verder lopen. We komen hier onderweg zoveel kinderen tegen die heel vriendelijk vragen hoe we heten en hoe het gaat. Erg grappig, ze praten ook bijna allemaal goed Engels, tenminste de jongere generatie! Vervolgens langs de weg bij een "warung" wat gedronken. Daar zaten de mannen al te zingen en aan het bier om elf uur s' morgens. Willen jullie ook bier? Haha nee dank je iets te vroeg😂. Op de terugweg na heel wat steile klimmetjes heerlijk gegeten bij onze vriend Dedi, die heeft hier een warung!

3 August 2017

Dag 6 Roadtripday! En deze keer van Pemuteran naar Munduk. We hadden via Wayan onze vorige chauffeur een naam van een vriend in Munduk gekregen Dedi genaamd! Deze kwam ons keurig op tijd om 9 uur ophalen! Vervolgens anderhalf uur in de auto naar Manduk! Weer een hele andere wereld dan aan het strand! Heel erg groen en midden tussen de rijstvelden! Net voor de middag aangekomen en we konden meteen onze kamer in. Dit was wel lekker want was eigenlijk pas 13 uur. Even bedacht wat gaan we nu doen. Besloten om naar 2 watervallen te gaan. Maar goed hoe kom je daar. Gaan kaart dus dan maar vragen onderweg! Na 2 keer gevraagd te hebben konden we de weg door de jungle wel vinden! Mooie wandeling richting 2 mooie watervallen dwars door de rimboe! Uiteindelijk daar ook heerlijk gegeten. Konden we ook wel gebruiken na veel klimmen, trappen lopen en weer dalen. Wat is het hier ook weer mooi. Uiteindelijk gegeten met 2 hele aardige nederlandse mensen hier in onze homestay. Kortom weer een top dag!

2 August 2017

Dag 5 Een actieve dag dit keer. Iig de ochtend. Eerst lekker ontbeten. Nasi goreng (gewoon omdat het kan) om 9 uur is best lekker! Daarna water laden (Het was erg warm vandaag), GoPro in de tas en lopen maar. Naar tempel Bukit Kursi, halverwege een berg! Het was eerst even zoeken naar het juiste paadje aangezien de bewegwijzering hier niet echt duidelijk is! Maar uiteindelijk toch gevonden! En toen? Nou trappen lopen. En niet één met 13 treden maar minimaal 300 (al voelde dit als minimaal 3000 bij 30 graden in de volle zon), maar je moet er wat voor over hebben. We kregen er een heel mooi uitzicht voor terug!! Nadat we een fotoalbum aan foto's hadden genomen, weer begonnen aan de afdaling! Weer 300 treden naar beneden! Ging een stuk makkelijker! Beneden wat gedronken bij een winkeltje onderaan de berg! Na de lunch die overigens weer top was, de middag doorgebracht op het strand! Laatste dagje alweer hier, morgen worden we om 9 uur weer opgehaald voor de volgende bestemming: Munduk.

1 August 2017

Vanavond voor het eten hebben we nog even gewandeld door een echte Balinese straat. Iedereen lacht en zegt vriendelijk gedag. Kippen met kuikentjes scharrelen door de tuinen en scooters rijden op en af. Wat een lekker sfeertje! Een leuke eettent was zo gevonden, met mooi uitzicht op de bergen. Het eten, een balinese rijsttafel, was ook weer erg lekker! Ps: we willen jullie niet jaloers maken, maar delen toch even de foto's.
Dag 4 En wat voor een dag 4!!! Wauw wat hebben wij fantastisch gesnorkeld vandaag!! Vanmorgen de wekker gezet, zwemkleding aan en ontbijten. Daarna werden we opgehaald om naar de plek te gaan vanwaar we gingen vertrekken richting Menjangan. Dit is een eilandje tussen Bali en Java in. En het scheen dat je daar wel aardig kon snorkelen. Nou dat was zacht uitgedrukt!! Wat een kleuren en wat een verschillende soorten vissen en koraal hebben wij vandaag gezien! Er stond een pittig windje, en het was niet echt een fantastische boot, dus slingerde we best wel. Maar aan de luwzijde van het eiland was het prima te doen! Naar onze ankerplaats gevaren, spullen aangetrokken en te water! We wisten niet wat we zagen! WAUW!! Een uurtje van deze onderwater wereld genoten toen het tijd was voor de lunch. Toen deze genuttigd was snel weer het water in en verder zwemmen naar een iets dieper gedeelte waar we weer hele andere vissen spotten! Na anderhalf uur weer terug naar de haven. Wat een top dag weer!

31 July 2017

Dag 3. Vandaag een dagje snorkelen op de planning! Helaas was er best veel wind. Hierdoor is het water dan een stuk troebeler, dus een stuk minder zicht! Het koraal hier voor de kust is door de opwarming van de aarde (volgens de eigenaar van ons geusthouse) bijna allemaal dood! Nu zijn ze een project gestart, om weer jong nieuw koraal aan te planten om weer iets te herstellen! Hier hebben ze dan matten met stroom eraan (vraag me niet hoe het werkt)op de zeebodem vast gemaakt, zodat het hier aan vast kan groeien. Ondanks dat heel veel verschillende soorten vissen in heel veel kleuren! Mooi om te zien. Morgen gaan we met een boot naar een eilandje waar je nog mooier kunt snorkelen. We zijn benieuwd! De GoPro gaat mee, dus we hopen hier wat mooie foto's/ filmpjes van te kunnen maken! Nu nog maar een paar plaatjes van ons huisje en diner! Tot morgen

Zondag! Roadtripday! Vandaag verplaatst van Seminyak naar Pemuteran! Vanmorgen eerst onderhandelen met de chauffeur (Wayan) over de prijs! Ook hier heb je uber/ grab, maar deze zijn niet te bereiken als je ze nodig hebt! Maar goed Wayan bleek een hele goede vervanging! Vanuit seminyak is het 125km, maar op bali doe je hier gewoon ruim 4 uur over! Wat een drukte. Onderweg naar de Royal tempel geweest en bij een koffie/ cacao en theeplantage geweest! Interessant om mee te maken. Ook hier weer erg aardige mensen! Uiteindelijk rond 3 uur in Pemuteran aan gekomen en ingecheckt in ons guesthouse. Vriendelijk ontvangen met een welkomstdrankje, omgekleed en naar het strand. Snorkel en flippers mee. Wat een verschillende soorten vissen hier! Daarna heerlijk gegeten op het strand...heerlijke soep en vervolgens had ik tonijn, en Ilsa een heerlijke mie! Kortom dag 2 was weer super! Oordeel zelf maar...

29 July 2017

Eerste hele dag op Bali zit er alweer bijna op! Nu 19.00 uur. Gaan zo even lekker eten op het strand! Live muziekje erbij (en misschien een biertje) en lekker eten! Het was vandaag de hele dag bewolkt helaas. Wel gewoon 30 graden overigens! Aan het eind van de middag opklaringen, dus morgen hopen we op meer zon. Morgen uitchecken en dan naar de andere kant van het eiland, naar Pemuteran. Hier schijn je heel mooi te kunnen snorkelen! We zijn benieuwd! O ja ook nog wel weer wat mooie foto's gemaakt!

28 July 2017

Aangekomen in Seminyak! Hotel Grandmas Plus! Erg vriendelijke mensen allemaal hier. Super vriendelijk ontvangen. Snel spullen op de kamer gedumpt en nog even een rondje gelopen! Heel veel terrasjes en veel live muziek. Uiteindelijk mooi op een zitzak op het strand. Hamburger en een bintang erbij, wie doet je wat. Mooie afsluiting na een lange vliegreis! Morgen lekker dagje relaxen!
Veilig geland! Nu in de rij bij de douane! En dan richting hotel!
Net geland in Singapore! Nu even benen strekken. Vliegtuig schoonmaken en tanken. Daarna mogen we nog even 2,5 uur terug in onze stoelen richting Bali! Ik moet mijn 4e film nog af kijken dus komt goed uit😂 P.s. plaatselijke tijd is nu 15:49 uur!

27 July 2017

Nog een uurtje of 20 te gaan!
Tas pakken! Altijd leuk👓 Op naar Bali! Vanavond om 20.55 uur vliegen! Morgen 19.25 uur landen we (plaatselijke tijd Bali) als alles volgens de planning verloopt! De bedoeling is dat we hier bij gaan houden hoe alles verloopt. Hopen dat we een beetje goede wifi verbinding hebben!