Europe · 12 Days · 13 Moments · August 2017

Het avontuur van romy in Umag, Croatia

Dinsdag 15 augustus. Vandaag wezen parasailen, dit was zo vet. We wilden het al een aantal dagen, maar het waaide te hard. En vandaag kon het eindelijk, toen we op de boot zaten nog andere Nederlanders ontmoet, ze snapte niks van wat die man zei, maar hij praatte gewoon engels😂. Na het parasailen nog even wat gedronken en toen voor het avondeten naar Umag, hier wat gegeten en nog even gewinkeld. En dat was dan m'n laatste volle dag in Kroatië, morgen weer naar huis.

14 August 2017

Maandag 14 augustus. Vandaag niet super veel gedaan vooral op het strand gelegen, toen nog ff netflix gekeken en daarna weer terug naar het huisje. In de avond naar Novigrad geweest, daar echt super lekkere pizza gegeten, dit was het eerste restaurant waar ze pizza hawaii hadden❤

Zondag 13 augustus. Vandaag vroeg op, want we gingen met een boot op excursie. Dit was echt super mooi om te zien en ze hadden echt een super goede service, we kregen zelfs een apart busje aangezien de rolstoel niet in de grote bus paste. Toen de boot op, het leek wel een piratenschip😂. We wisten vantevoren al dat er een kans zou zijn dat er dolfijnen zouden zien, maar ik had niet verwacht dat we ze ook echt zouden zien❤. Als eerste tussenstop waren we in Vrsar, hier eerst naar een hotelrestaurant gelopen, maar daar liepen we na 5 minuten al weer weg, toen maar ergens een ijsje gehaald. Tussen Vrsar en Rovinj (onze laatste stop) zijn we een kanaal in gevaren, hier gingen we langs een piratengrot, hier hebben vroeger piraten in gezeten. Hierna door naar Rovinj, ook een erg mooie stad met een gigantische jachthaven. Hier nog even over de markt gelopen, wat gedronken en toen weer terug naar de boot. Hierna gingen we weer terug naar het huisje.

Zaterdag 12 augustus. Vandaag vooral veel aan het strand gelegen, een paar tijdschriften gelezen en nog ff netflix gekeken. Hierna een rondje over het park gelopen, weet eens een ander deel van het park gezien (het park is echt mega groot). Een tentje gezien waar we die avond besloten te eten, was opzich wel lekker, hadden alleen koude friet, maar werd goed opgelost en kregen zelfs extra aangeboden. Hierna weer terug naar het huisje en die avond niet super laat naar bed.

Vrijdag 11 augustus. Vandaag naar Grožnjan. Een mooi plaatsje, maar veel bergen en zeer vervelende tegels. Eerst een rondje gelopen en toen een restaurantje opgezocht, hier hadden ze zulke lekkere crêpes. Maar toen mijn moeder nog een portie wilde bestellen kregen we te horen dat de keuken te vol was en dat het lang kon duren, er waren letterlijk 6 tafels bezet😂😂. Hierna weer richting de camping gereden, maar toen als kleine verrassing nog wezen karten. Dat was echt super grappig aangezien het op een buiten baan was en er mega veel stof was. 'S avonds nog pizza gegeten in Umag zelf, die waren ook echt super lekker.

10 August 2017

Donderdag 10 augustus. Vandaag lekker helemaal niks gedaan. In de ochtend was het al een beetje donker en ja hoor, 's middags was er weer een storm, wel minder dan de vorige keer. Je moest bijna jagen naar je eten aangezien alle kleine tentjes op het park dicht waren vanwege de storm, en ook het restaurant was erg druk, toen maar even naar Umag gereden om daar wat te eten.
Woensdag 9 augustus. Vandaag eerst de hele ochtend aan het strand gelegen, dit keer wel het water in geweest. Hierna even snel geluncht en tegen de avond zijn we richting Poreč gereden. Onderweg ergens gegeten, echt super lekker eten en een te gek uitzicht vanaf het restaurant. Hierna doorgereden naar Poreč, hier weer even het plaatsje verkend en wat spulletjes gekocht. Ergens op een terrasje gezeten en toen rond een uur of 10 weer terug naar huis, hier nog even op een terrasje gezeten.

8 August 2017

Dinsdag 8 augustus Vandaag in de ochtend naar Umag zelf geweest, hier eerst een paar winkeltjes gekeken en toen over een markt gelopen. Hierna nog even langs het water gelopen. Op de weg terug nog even een ijsje gehaald (hij zat redelijk dichtbij het ijs uit Italië😍😂), hierna nog even naar het zwembad geweest.
Maandag 7 augustus. Vandaag naar het strand geweest, maar dat vond ik niet zo super😂 door de storm van gisteren was er allemaal koraal aangespoeld en lag er ook veel koraal aan het kust gebied, dit maakte de grond erg glad aangezien er hier geen zandstranden zijn, maar alleen kiezelstranden. Ik ben eventjes het water in gegaan om wat foto's te maken, maar ben daarna maar weer gaan zonnen, ook dit keer weer licht verbrand. Hierna gingen we naar het huisje, ff netflix gekeken en daarna weg voor het avondeten. We gingen naar hetzelfde tentje als gisteren, maar dit keer kregen we wel ons eten, het was super lekker en ook erg gezellig. Hierna hebben we nog een klein rondje over het park gelopen en zijn we weer terug naar huis gegaan, bij het huisje nog wat gedronken en toen binnen nog ff een spelletje gedaan.

Zondag 6 augustus. Vandaag eerst naar het zwembad geweest, het is best wel groot alleen moest je betalen voor een bedje dus was het of op de stenen liggen of op het gras, ik heb na het zwemmen nog een half uurtje op een laag muurtje bij de familie gelegen en ben toen al aardig bijgekleurd en op mijn schouders verbrand. Na het zwemmen hebben we even geluncht, hierna gingen mijn ouders naar voor om nog een aantal dingen te tekenen en zijn mijn broertje en ik ze later achterna gegaan om te gaan avondeten, van de vrouw van 'happy camp' kregen we een kaartje met daarop de naam van een gezellig tentje waar je lekker kon eten, dus daar gingen we naartoe. Daar aangekomen kregen we te horen dat het die avond flink kon gaan stormen, maar we besloten toch om er te blijven. Het bleef een hele tijd rustig, maar nadat we er 20 minuten hadden gezeten moesten alle lampen uit en begon het ineens super hard te waaien, daar was de storm, zelfs alle elektriciteit was uitgevallen.

Zaterdag 5 augustus. Vanmorgen eerst lekker ontbeten, en toen vertrokken naar Kroatië. Een rit die normaal gesproken 6 uur duurt, nou wij deden er het dubbele over, in totaal 12 uur onderweg geweest. Toen we eindelijk bij het park aankwamen was iedereen kei moe, maar we moesten eerst nog alle bedden opmaken en de koffers uitpakken😴😴. Maar lig nu toch echt eindelijk in bed, morgen maar eens een kijkje nemen bij het zwembad, denk ik.

Na een reis nu van tien uur vanmiddag aangekomen in ons hotel in München, eerst even op het terras gezeten en daarna nog eventjes naar de kamer om netflix te kijken, de kamers zien er best wel mooi uit en de bedden liggen echt super lekker. Hierna gingen we wat eten, wanneer we beneden in de lobby aankomen krijgen we allereerst te horen dat er in het hotel zelf geen echt restaurant is (het eten wordt er niet vers bereid), we konden dus kiezen om naar het centrum te gaan en daar wat te eten (dat was 20 minuten lopen of met de auto) of bij het hotel ernaast te gaan zitten. We besloten om naar het naast gelegen hotel te gaan en daar wat te eten, toen we daar aankwamen werden we vriendelijk ontvangen en mochten we plaatsnemen. Het eten was echt super lekker, het enigste nadeel was dat de helft van ons pas te eten kreeg nadat de andere helft het al op had aangezien ze ons eten aan een andere tafel hadden gegeven.

3 August 2017

Koffers gepakt ✅ Cameratas gepakt ✅ Toilettas gepakt ✅ Telefoon en tablet aan de oplader ✅ Usb vol met films en muziek ✅ Nu lekker in bed om over 4 uur en driekwartier weer op te staan en me klaar te maken voor de autorit naar onze eerste overnachting in München