Thailand · 24 Days · 6 Moments · June 2017

Het avontuur van Romy in Thailand

10 July 2017

Laatste week van Thailand zijn Niels en ik met de scooters van Chang Mai naar Pai gereden. Dit is een rit van 4 uur door de bergen heen met dus een super mooi uitzicht. Pai is een beetje een hippie stadje met een hele relaxte sfeer. Hier hebben we 3 dagen rondgereden met scooters en zijn we naar hotsprings, grand canyon, rijstvelden en watervallen geweest. Daarna zijn we weer de hele rit teruggereden naar Chang Mai (nog steeds last van m'n stuitje dus niet zo heel comfortabel haha😣) en hebben we daar nog 2 andere vrienden van thuis ontmoet. We zijn naar een echte Muay Thai boks wedstrijd geweest, gaat er echt super heftig aan toe daar😱en de volgende dag naar de sticky waterfall (je blijft kleven aan de rotsen dus je kan de waterval beklimmen). Het regenseizoen is hier in Azië begonnen dus laatste dag zijn we naar de bios geweest haha. Nu ben ik weer verder alleen op pad gegaan en gevlogen naar Vietnam. Zal weer even een nieuwe Journi aanmaken voor dit nieuwe avontuur!😊

5 July 2017

Afgelopen dagen in Bangkok en Chang mai doorgebracht. In Bangkok ben ik naar veel verschillende tempels en de grand pallace geweest en een pingpong show gezien🤣, geef verder geen details. In Chang Mai heb ik een kookcursus gevolgd om verschillende Thaise gerechten te leren maken (gelukkig een receptenboekje meegekregen zodat ik het ook kan onthouden haha). Ook heb ik een Lady Boy show gezien (dat is hier dus helemaal een hype en geaccepteerd en zoals je kan zien op de foto zie je amper meer dat het mannen geweest zijn😱) en ben ik naar de grand canyon geweest. Dit is een uitgegraven meer met een groot waterpark er op met een whipe out baan. Ben van 9 meter hoog in het water gesprongen, ben wel op mijn kont geland dus kan nu niet meer zitten haha maar was wel trots op mezelf! Leukste wat ik gedaan heb was een olifantenopvang maar hier maak ik even een aparte blog voor aan voor al de leuke foto's🤗

4 July 2017

We (niels en ik; voor de mensen die Niels niet kennen dit is een goede vriend van thuis die mij is komen opzoeken hier) zijn naar een Elephant sanctuary geweest in Chang Mai. Hier zijn olifanten opgevangen die in een slechte situatie, zoals een circus ofzo, waren en gered zijn door deze organisatie. Ze leven nu in de natuur ,nog steeds niet helemaal wild natuurlijk zoals het hoort, maar ze worden nu tenminste wel goed behandeld. Er wordt niet op gereden en ze zien er gezond uit. We hebben ze mogen voeren en we zijn in een modderbad met ze geweest (heel goor want ze gingen daar ook gewoon in poepen en plassen haha) en daarna in de rivier gewassen. Super mooie beesten🐘🐘

27 June 2017

Afgelopen week op de eilanden koh phanghan & koh tao geweest. Koh phanghan was vooral relaxen en de bekende Moon party natuurlijk🌝. Koh Tao is een van de goedkoopste eilanden ter wereld om te duiken, dus hier heb ik dan ook mijn open water duikbrevet gehaald. Eerst theorie leren en een examen maken en daarna 2 dagen duiken. De eerste duik hebben we bepaalde skills geoefend zoals je bril op en af doen etc in ondiep water nog en de tweede duik zijn we 10meter diep gegaan om een beetje te wennen aan de druk op je oren en het koraal en vissen onder water. De tweede dag zijn we weer 2 keer gaan duiken (in totaal moet je 4x hebben gedoken om je brevet te halen). De derde duik zijn we 19meter diep gegaan (was best bang😱) en hebben we geoefend om met een kompas te werken onder water. En de vierde duik zijn we weer zo diep gegaan en hebben we vooral bepaalde vissen (NEMO😍, roggen, zeekomkommers, etc) gezocht. Dus duikbrevet nu in the pockett!🎉 Op naar de big famous city Bangkok!

21 June 2017

Krabi was heel leuk afgelopen dagen. We zijn met een bootje naar Railey beach geweest, een strand tussen de rotsen in en eind van de middag naar Tiger Cave Temple. Dit is een boeddhistische tempel op het topje van een berg (wie bouwt dat in godsnaam daar..) en om er te komen moesten we 1260 traptreden omhoog😅 maar het uitzicht was het zeker waard! We zijn gaan kayaken, gelukkig in grotten, want het ging opeens keihard stormen en regenen waardoor we alle richtingen op gingen en amper vooruit kwamen😂. Het duurde dan ook iets langer om bij de grotten te komen maar het was gelukt! En de volgende dag zijn we naar een national park gegaan om te hiken en naar een van de meest mooie viewpoints ever te gaan (hadden het online gezien en moesten er hoe dan ook een foto nemen haha). Mijn lichaam is dus weer helemaal afgetraind ha-ha not maar beweging heb ik wel nodig met al die bananen-nutella pannenkoeken hier🙊 morgenvroeg weer naar het volgende eilandje!

17 June 2017

Eerste dagen van mijn thailand avontuur ben ik in phuket en koh phi phi geweest. Dit is in het zuiden van Thailand, hier ga ik eiland hoppen en dan vervolgens naar het Noorden van Thailand voor meer cultuur. Phuket was niet onwijs veel te doen dus daar ben ik maar 1 dagje geweest. Koh phi phi is een van de bekendste eilanden van Thailand en is vooral bekend door de party's. Overdag vooral lekker gerelaxed en kayaken en 's avonds feesten op het strand met overal vuurshows, beerpong, live music en entertainment. Uitrusten was niet echt mogelijk want de hostels waren tegelijkertijd ook beach clubs😅 Ik ben ook 1 dag op een boottour gegaan met een piratenboot die dan naar alle verschillende eilanden en lagoons gaat om te snorkelen en kayaken. Het is echt precies zoals je je thailand voorsteld; blauw/groene zee met hoge rotsen en kleine houten bootjes, suuuuper mooi dus😍 Ik ben nu onderweg met een groepje Canadezen en Ieren naar een wat rustiger plekje; Krabi.