Morocco · 5 Days · 7 Moments · February 2018

Het avontuur van Roman in Taghazout, Marokko

14 February 2018

Vandaag zijn we met een groepje van 6 naar Marrakesh gegaan. We vertrokken erg vroeg, wat ook wel nodig was aangezien de reis ongeveer 3,5 uur duurt. Marrakesh is een geweldige stad. Super groot met heel veel kleine straatjes en veel mensen. Je kan er makkelijk verdwalen en uren lopen zonder uit de oude stad te komen. Mensen eten op het dak en leven veel op straat. Hier worden doeken en verschillende kruiden gekocht. Zo zijn we langs marktjes gekomen met marrokaanse kleden, thee, kippen, schoenen en kruiden. Aan de buitenkant van de stad ligt een erg groot plein waar iedereen in de avond samen komt. Hier staan verhalen vertellers die oude verhalen vertellen in het Arabisch en mensen die muziek maken. Ook staan er meerdere slangenbezweerders. We hebben naast de stad ook het oude paleis bezocht. Na heel veel lopen en zien vertrokken we rond 21:00 terug naar taghazout. Waar we rond 1 dood moe in slaap vielen.

13 February 2018

Vandaag was weer een goede surfdag. We zijn gaan focussen op de wat hogere golfen en hebben geoefend op paddlen en timen. Vooral het timen van en spotten van een goede Golf is erg lastig. Je kan niet te laat of vroeg zijn want dan gaat het fout. Te laat vlieg je over de kop en te vroeg dan zak je gewoon het water in. Precies timen is dus nodig. Na heel veel oefenen was ik dood moe en heeft iedereen nog even gechillt in het hostel. Daarna is iedereen snel lekker gaan slapen.

12 February 2018

Vandaag was er een uitstapje gepland. We gingen met iedereen naar paradise valley. Een heel mooie vallei met watertjes waar je van hoog in kan springen. Toen we aankwamen zijn ik en 10 andere nog een lange route gaan lopen tot we niet verder konden. Hier kwamen we een man tegen die in de bergen woonde met zijn hond. De route was erg mooi en bijzonder. Op de terugweg hebben we heerlijk Tajin gegeten bij een restaurantje. Een plaatselijke stoofpot met ei. Morgen gaan we weer lekker surfen!

11 February 2018

Vandaag gingen we voor de 2de keer surfen. Waar we de eerste dag alleen na de breking van de Golf probeerde op te staan en te surfen gingen we vandaag proberen iets meer te doen. We leerde hoe we op een omslaande golf moesten surfen en hoe je de golfen ziet aankomen en kan beordelen. Ook hebben we manieren geleerd om goed te peddelen en snel op te staan. Het was een heel erg uitputtende sessie met veel spierpijn in de avond. In de avond ben ik nog een rondje gaan maken door het stadje en daarna lekker gaan slapen.

10 February 2018

Vandaag was onze eerste surfles. De dag begon met het ontbijt bij het hostel. Waar we aan grote tafels met z'n allen gingen eten. Door de tuin van het hostel lopen schildpadden die een domme toerist ooit gekocht heeft en toen niet mee kon nemen het vliegtuig in. Na het verdelen van wetsuits en wat uitleg gingen we het busje in, waarmee we met marrokaanse muziek langs de kust reden. Onze eindbestemming was plaga taghazout. Een wat toeristisch strandje met hoge golven. Er lopen veel verkopers rond met marrokaanse thee of eten en mensen die je een ritje willen laten maken op een dromedaris. Na de uitleg gingen we het water in. In het begin is het erg moeilijk om op alles tegelijk te letten en ben ik erg vaak gevallen. Uiteindelijk kreeg ik het wel onder de knie en kon ik best wat golfjes pakken. Het enige waar ik soms wel in de problemen raakte is als je precies onder een brekende golf terechtkomt, de wasmachine. Na de les zijn we nog 2 uur zelf gaan surfen, waarna ik echt dood moe was.

9 February 2018

We kwamen rond 21:30 aan in Taghazout, waar we meteen naar ons hostel liepen. Er zijn 4 verdiepingen met 4 bedden per kamers met panterdekens. Het ligt in een klein straatje met een paar straat winkeltjes. Net zoals in Aziƫ verkopen veel mensen het zelfde naast elkaar. Hier zijn dat vooral surf winkels. We zijn het dorp in gegaan en hebben wat gegeten. Ik at Tajin, een stoofpot die ze hier bijna elke dag eten. Ze zijn er in 100 verschillende soorten (met kip, vlees vegetarisch vis enz). Hierna ben ik op het dak met twee andere nog even gaan chillen. Het uitzicht is echt super mooi hier en je hoort de zee de hele tijd. Morgen begint onze eerste surfles en gaan we met z'n allen ontbijten in het andere surf hostel waar de rest van de groep overnacht.
Vandaag zijn we aangekomen om 18:30 op het vliegveld van agadir. Omdat we als laatst uit het vliegtuig kwamen moesten we als langst wachten voor de paspoort controle. Uiteindelijk na een anderhalf uur liepen we het vliegveld uit en pakte we een 16 persoonsbus naar het hostel. Onderweg reden we na dat we dit duidelijk hadden gemaakt met veel hand gebaren langs iemand van weth die ergens in het centrum bij een busstation stond. Zo kwamen we met een kleine omweg uiteindelijk in taghazout aan.