Netherlands, Thailand · 26 Days · 58 Moments · March 2018

Het avontuur van Priscilla in Thailand

25 April 2018

Daar gaan we dan. De vakantie zit er helaas alweer op.. maar wat heb ik me enorm vermaakt! Tot snel allemaal 🤗😘

22 April 2018

Te veel mooie foto's
De wonderen van de onderwaterwereld aan het ontdekken vandaag met een speedbootje...en iets met Bounty eiland???😎😎 @Koh Rok

21 April 2018

Bamboo beach ♡
Ao nui beach♡
Het verlaten Klong Nin beach.. Een verfrissend duikje en weer door voor een lunch at the Why not bar
Vandaag is motormuizendag!! We gaan het erop wagen..anders kom je nergens in het leven, right?! Lekker rondkachelen over het eiland..verlaten strandjes ontdekken en naar het nationaal park. Als eerst vanochtend naar de wellfare gegaan. Een opvang voor straathonden en katten die verzorgd worden en geadopteerd kunnen worden. Ik heb puppy Olive mogen uitlaten en uiteraard wat geknuffeld met de kittens.. schattig en verleidelijk😍😍 dus snel maar weer weg🤣

20 April 2018

Good evening Koh Lanta @Klong Khong beach🍺
Ik wil hier nooit meer weggggggg😣😣😣😣 ♡Beach♡ ♡Reggea♡ ♡Sea♡ ♡Bungalowhutjes♡ ♡Cocktails♡ ♡Great people♡
En mijn bootje ligt alweer klaar voor vertrek. Nog even nagenieten van dit mooie eiland op de schommel boven het water😍 and off we go!! To Koh Lanta om mijn laatste paar daagjes door te brengen 😣😎 Ps: check de tas van mijn kapitein ook even goed 😎😎😂😂

19 April 2018

Terug richting resorts met tussenstop op Reggeabeach voor een lunch. Heerlijk reggea op de achtergrond en dobberen maar!! And again...nadat dat ene meisje een foto heeft gemaakt had ik het hele strand weer voor mijzelf 😎😁😊🌴🐟 Enjoying my Coconut milkshake and Chicken sandwich🍽🍹
Het hoekje om en daar zijn we dan eindelijk!! Door de vele rotsen is het nog best lastig om een beetje snel te kajakken. Het strand is inderdaad prachtig en omgeven door palmbomen...Helaas heb ik mijn machete niet bij me, anders had ik kunnen kijken hoe snel ik deze kokosnoot open had gekregen als een echte Robinson😂 Het wordt hier snel vloed dus helaas kan ik niet meer op het strand liggen. Zometeen maar weer rustig terug peddelen richting Reggeabeach. Kijken of ze iets te eten hebben daar😁🐟🐠
Kajak adventure richting Coconut beach! Vandaag heb ik besloten met de kajak rond te gaan omdat lopen hier op het eiland echt amper te doen is. Er zijn zoveel heuvels en slechte paden dat ik waarschijnlijk meer zal schelden dan genieten. Dus..we pakken de kajak richting Coconut beach!! Dit schijnt het mooiste strand te zijn, dus kom maar op... Na een half uur peddelen tegen de wind in kom ik eerst nog langs een ander mooi strandje. Bekend onder de backpackers en reggea liefhebbers..daar blijf ik straks wel even hangen. Na een korte tussenstop en duik peddel ik weer verder..🐟🐠 het is zo warm!!

18 April 2018

Heerlijk hier!! ❤Beachlife❤ 🌴Strand voor mezelf🌴
Vandaag met de ferry vertrokken richting Koh Jum.. Wat een belevenis! Na een 2uur durende vaartocht op een bloedhete ferry waar alleen nog buiten plek was in de brandende zon kwam ik aan bij het eiland Koh Jum. Nou ja...we kwamen niet aan maar stopten midden op zee. De longtailboats van de resorts komen je midden op zee oppikken. Backpack op de rug en overstappen dus maar!! Best lastig met die golven😅 Eenmaal aangekomen wil ik hier denk ik nooit meer weg...wat is het hier rustig en mooi....mijn bungalow is een klein paradijsje en voorzien van alles wat je nodig hebt: een prachtige douche, een kingsize bed met nog een goed matras ook, een klamboe een balkon...en niet te vergeten het belangrijkste; een hangmat!!😍😍... Ik ga maar eens een rondje strand doen. Proost!!

17 April 2018

Lets use that Selfie stick for a time😂Like a Chinese tourist😣😎 Selfie timmmeeee
Say hello to Krabi Ao Nang! Lets go to Railey Beach and Pha nang cave😎 Gisterenavond in Ao Nang aangekomen na een nogal vervelende rit van 3uur. Lekker geslapen in het hostel en nu een dagje genieten van Railey beach voordat ik morgen weer vertrek richting Koh Jum of Koh Lanta..keuzes keuzes 😁

16 April 2018

Na het kajakken hebben we ontbeten en zijn we terug gegaan met een tussenstop bij nog een andere grot, erg Mooi! Het landschap is prachtig..echt genieten! Toen we weer aankwamen op bewoonde wereld liep ik een winkel in en heb ik enorm gelachen. Zie laatste foto😉
Vanochtend zijn we om 6uur opgestaan. Om 6.45 zouden we met de boot wildlife gaan spotten. Omdat ik al genoeg apen had gezien ben ik alleen gaan kajakken en heb ik zielsalleen midden op het meer genoten van de zonsopkomst.. Wat wil je nog meer😍

15 April 2018

We hebben zo'n 4 uur door de jungle gewandeld richting de Bat cave. Op mijn geleende waterschoenen ging dit best oké ondanks mijn voet. We hebben apen, hagedissen, cicades, toekans en grote spinnen gezien. In de grot zaten uiteraard erg veel vleermuizen..Wat een schattige beesten! Behalve dat hun pis stinkt😂 in de grot stond het water nog aardig hoog dus soms stond het water tot aan je nek en kon je niet zien waar je liep..erg Cool! De boottocht terug was ook prachtig. Alle apen werden wakker, de zon ging onder... dit landschap is net een sprookje!😍😃
Gisterenochtend gingen we dan richting Khao Sok lake in het nationale park. Na een aardige busrit eindelijk op de boot gestapt en al snel kwamen de prachtige krijtrotsen tevoorschijn. Eenmaal aangekomen bij onze lake houses hebben we ons klaargemaakt voor de Jungle Trek en het bezoeken van de Bat cave..

14 April 2018

Omg...mijn schoenen!!! Gisteren met Songkran mijn sportschoenen gedragen. Serieus...ze stinken naar de dood😂😂 Oh ja en ik ben in 5minuten tijd 9 dikke vette muggenbulten verder. Zelfs mét deet op😣
Skypen met het thuisfront. Altijd leuk😂😎
Een klein rondje door de tuin.. Lekker kleurrijk hier😍🦎🕷🐝🐜🌸🌹🌿🌴🌺🦋
Vandaag weer een kort nachtje om door te vliegen naar Surat Thani om 07.10u. Vanuit daar met 2 Nederlandse jongens (tegengekomen op het vliegveld) de taxi gepakt naar mijn, jawel: very own bungalow. Vandaag maar eens lekker chillen om bij te komen van Songkran in Morning mist resort. Ps: de eerste slangen zijn al voorbijgekomen in mijn tuin😎🙄

13 April 2018

Zo. Hier zijn we weer met een update! De afgelopen 2 dagen was het gekkenhuis in Chiang Mai. 12 april ben ik samen met mijn mattie Dorian uit Canada de stad in gegaan en daar bleek Thais nieuwjaar al flink gevierd te worden! Super leuk feestje gehad en iets te weinig geslapen. Gisteren begon Songkran dan echt en zijn we om 12u de stad ingegaan. Wat een gekkenhuis!! Nog nooit zoiets gezien! Trucks vol met zwembaden, enorme buckets water met ijs erin en hele families die vanuit de trucks emmers vol water over iedereen die voorbij komt gooien. We waren door en door nat! Duizenden mensen met waterpistolen, emmers en iedereen 'doopt' elkaar door de ander nat te spuiten of gooien en je zo geluk te wensen in het nieuwe jaar. Crazy! Maar super leuk...'s Avonds bekaf thuisgekomen. Samen nog snel wat gegeten en weer afscheid genomen. Dat is het enige nadeel...Je ontmoet zoveel lieve mensen, maar iedereen gaat weer zijn eigen weg. Ps: jammer dat ik hier geen video's kan plaatsen.

12 April 2018

Let the game begin!!!☔☔💧💧🌊🌊☀️Songkrannn☀️😎😎👙👙🎉🎉 Im armed bitchess haha
Uitzicht✔ Vastklikken ✔ Gaan met die banaan✔ Fly like a monkey✔
Daar gaan we dan!! Om 7.00u vertrokken om te gaan ziplinen in de jungle! Zin innnn😎😎

11 April 2018

Vandaag verlaat ik Pai weer en ga ik met de bus terug naar Chiang Mai om te ziplinen in de jungle en Thais nieuwjaar te vieren. Verdrietig, want wat is het hier een fijn plekje en wat heb ik een lieve mensen ontmoet.. Bijzondere ontmoetingen en gesprekken die me aan het denken hebben gezet... Weer een ervaring rijker die ik in mijn hart mee zal dragen❤

9 April 2018

Kom ik er net ook nog achter op het dak van mijn bungalow een privé zonneterras te hebben. Op het moment vooral heel handig om te gebruiken als waslijn 😎🤣 Ik zit hier wel even goed!!
Voor de laatste 2 nachten in Pai een hotel geboekt: The countryside Village. Dit is het uitzicht vanuit mijn ramen...hoe leuk!!!😍

8 April 2018

Never had a dish with this many flavours.. Birmese salad made of fermented thealeaves. Very special!
Vandaag wakker geworden met mijn tweede Mahi'tje en de kinderen die hier wonen..Zulke lieve schatjes! De poes stond vanacht op de trap van mijn stapelbed voor mijn klamboe te mauwen dat ze erbij wilde liggen😂 Daarna zijn we naar de Sai Ngam hot springs gereden. Heeeerlijk warm water en ik heb nog nooit zulk helder water gezien! Daarna een groot gedeelte van de Mae Hong Son route gereden met mooie uitzichten en een fruitshake als afsluiter aan de riverside aan het water tussen de lokale bevolking. We werden een beetje raar aangekeken 😎

7 April 2018

Vandaag hadden we vooral een lui dagje... Uiteindelijk zijn we in de middag toch maar een rondje gaan rijden op de scooter en zijn we langs Memorial Bridge gereden.. Daarna een tour door de bergen gedaan en toen kwamen we nog wat arme olifantjes tegen.. Vanavond de eerste kroegentocht op de planning. Gezelligheid!!

6 April 2018

Als afsluiter van de middag doorgereden voor een klim door de Grand Canyon van Pai. Prachtig!! Lekker stoffig, maar prachtige uitzichten...😍😍 vooral niet naar beneden kijken en niet uitglijden 😉 dan lig je beneden 🙈🙃
Na de Witte Buddha zijn we doorgereden naar een waterval en een landsplit die ontstaan is door een aardbeving. Hier kregen we van de farmer een gratis rosely limonade met lekkers. Hij komt rond van donaties die hij krijgt van de toeristen omdat zijn land niet meer vruchtbaar is door de aardbeving.
Vandaag na een ochtend chillen in de hangmat met de scooter met Hilde en Fabienne naar de Witte Buddha gereden en de trap met 300 treden opgelopen. Super warm maar erg mooi en prachtig uitzicht over Pai.

5 April 2018

Op de scootert naar de markt😎
Aangekomen in Pai en het is 39 graden!! Warmpjes. Met een zware rugzak in de volle zon richting het hostel gelopen. Het zou 20minuten moeten zijn. Na 10 minuten trek ik het niet meer en kom ik dit tentje tegen waar deze vriendelijke man slow coffee aan het maken is. Ik neem liever wat kouds😅 een tonic dan maar! Hij spreekt slecht Engels en een Japanse jongen die er verblijft komt vertalen. Ik raak met hem in gesprek en hij blijkt in Japan kok te zijn geweest. Hij helpt het hostel nu dingen op te bouwen en heeft net een siroop gemaakt van gember. Ik krijg wat voor in mijn tonic...en TADA: We have ginger ale voor 50ct. Dit smaakt goed! Ik blijf een tijdje met hem en een Zwitser kletsen en die brengt me uiteindelijk op de scooter naar mijn hostel. Thanks, dat had ik echt nodig met die hitte Haha!! Ik heb me opgefrist en hang nu in een hangmat te kletsen met een Brazo. Het begint te regenen en het uitzicht is werkelijk prachtig. Dit moet ik met jullie delen....😍😍😍😍 I love Pai already
Bye bye Doi Doo Dao hostel! Thanks for your hospitality! Op naar Pai met de minivan!⛰ 700 speldbochten in 3 uur. Kijken hoeveel er gaan kotsen 🤣

4 April 2018

Na de Sticky Waterfalls zijn we even gaan relaxen. Het was tijd voor een Herbal Thai Massage. Ik ben gemarteld door die man maar ik ga morgenvroeg denk ik weer!! Daarna geshopt op de night market en een ijsje gehaald! Oreo-m&m met chocoladesaus🤤😋
Vandaag met een groep van 12 Nederlanders(Ja, je vindt ze overal🙈) naar de Sticky Waterfalls gereden. Deze waterval is zo stroef dat je hem kunt beklimmen. Dat hebben we dus ook gedaan! Erg leuk en mooie omgeving!

3 April 2018

Wat heb ik gelachen vanavond! Na de nightmarket zijn we naar de Ladyboy cabaretshow geweest.. enorm kleurige show. Zo slecht dat het goed was!! Leuke afsluiter vd dag. Morgen met de hele club naar de Sticky waterfalls !😁
Tweede tempel: Wat ChediLuang De temperatuur was tot een uur of 13u hier veel aangenamer dan in Bangkok. Daarna helaas erg warm, dus om half 4 lekker richting het hostel om op te frissen. Vanavond gaan we met een groepje naar de Nightmarket en naar Lady cabaret show..🤣
Aankomst in Chiang Mai: hostel vol Nederlanders😄 met Hilde en Pernille(meisje die ook net is aangekomen in mijn hostel) wat tempels wezen bekijken in deze relaxte stad. De sfeer is hier heel anders dan in Bangkok, heerlijk! Eerste Tempel: Wat Phra Singh
Na een, toch aparte, nacht in de trein aangekomen in Chiang Mai. Het was een hobbelige, schommelige en lichte(de lampen bleven aan?!) nacht. Wel 10x wakker geworden door een pijnlijke rug, snurkgeluiden of een droom waarin ik iedereen hoorde uitstappen en ikzelf maar niet wakker te krijgen was 😂 Gelukkig is het allemaal goed gekomen en kan ik gaan genieten van de natuur. Nu al meer op mijn plek dan in de grote stad!😊 De groetennn

2 April 2018

Jeeeej! Het is ons allemaal gelukt. Na wat gedoe over de tickets (we wilden graag het lage bed ipv de hoge zonder raam) zitten we om 18.10 in de nachttrein en kan onze grote tas vd rug af(iets met pakezel). Allebei in een andere coupe maar het ziet er echt goed uit! Het valt ons allemaal reuze mee en ik heb zo'n vermoeden dat ik wel lekker ga slapen met dat geschommel van de trein. De bedden worden om 19.00 al opgemaakt dus ik ga maar lekker vroeg slapen! Morgen mijn eerste dagje in Chiang Mai..Ik ben benieuwd hoe de bergen me gaan bevallen na de drukte, chaos, wolkenkrabbers en geluiden van Bangkok. Ik denk heel goed😍 Zin in!!
Vandaag verlaat ik het Rambuttri hotel in Bangkok, neem ik afscheid van Rachida en ga ik weer op pad. De laatste dag in Bangkok voor ik vanavond met Hilde de nachttrein pak naar Chiang Mai. Ik moest natuurlijk even snel door MBK shopping mall(snel weer weg.. I dont like it!😂) om vooral door te kunnen lopen naar Mango Tango. Hier verkopen ze alleen maar gerechten met mango😍😍😍 I love it! Daarna via de skytrain door naar Lumphini park om een paar uurtjes te chillen en varanen te bekijken.. heerlijk dagje. Nu op met de metro naar treinstation Hua Lamphong!! Let's go to Chiang Mai!

1 April 2018

De Co van Kessel fietstour was geweldig! Vooral veel lokale dingen gezien en echt door de kleinste steegjes van Bangkok gefietst! De fietsen moesten ook een aantal keren mee op de boot! En Oh ja...mijn eerste tuktuk ritje is ook een feit. Doodeng😦 #nooitmeer
Na de lunch en een goede bak koffie toch nog maar een rondje om gedaan richting chinatown en The Golden Buddha. In deze wijk ook nog de lokale markt overgelopen. De geuren en kleuren komen je tegemoet. Wat ruikt al dat eten Lekker!! 😍Ik kan het niet laten om een pastei met kokos te proberen.. yam! Nu 5 uur lang fietsen met de Co van Kessel tour. Ik ben benieuwd, want ben nu al drijfnat! Wat is het warm😯 maar ik klaag niet!!!
Vandaag vroeg op voor een wandeling richting het Koninklijk Paleis en Wat Pho. Zoals je kunt zien zijn de eekhoorntjes hier erg tam. Na een aantal keer de weg kwijt te zijn geraakt kom ik na 45 minuten lopen dan eindelijk aan bij Wat Pho en loop er een uurtje rond. Het is een groter complex dan gedacht en de liggende boeddha is erg indrukwekkend! Daarna een poging tot het Koninklijk Paleis, midden in de stoeten vol Chinezen. Ik heb gelijk minder zin. Blijkbaar is mijn sarong ook niet voldoende om mijn schouders te bedekken; Nee, je moet echt een t-shirt kopen. Nou weet je, laat dan maar! Volgende keer beter 🤣 Ik heb weer lekker de boot gepakt richting Co van Kessel. Daar ga ik straks de fietsroute doen om 13uur. Nu eerst genieten van mijn eerste lunch van de 7eleven: yakult met een warme tosti. Lekker!

31 March 2018

De eerste avond is aangebroken en het eerste kokosijsje is ook een feit!! Yammmmm.... #gezellighier @Khaosanroad
En ook met een rondje door de achterbuurt kom je nog mooie pareltjes tegen... #heerlijkrondstruinen #bloedheet #maarwelmooi!
Boottochtje naar Wat Arun
Daar zijn we dan! Aangekomen in Bangkok na een gebroken nacht.. Helaas is het ook hier grijs en nat...maar wel 30 graden warmer! Lekker broeien😅 maar nu eerst in een koele taxi richting het hotel met nog 2 andere Hollandse meiden! Gezellig!

30 March 2018

Daar gaan we dan eindelijk!! Waar ging ik ook alweer naartoe?! 😎 En Oh Ja...mijn reismaatje voor de eerste 2 dagen is blijkbaar fan van snapchat...whaha! Gezelligheid