Europe, Asia · 10 Days · 25 Moments · February 2018

Het avontuur van Paulinda in Dubai - Verenigd

3 March 2018

Was een kort nachtje.....ze dachten dat het wel prettig was om in de nacht kamers te gaan stofzuigen etc. die zijn niet goed! Om 7.45 gingen we ontbijten en daarna nog even heerlijk een uurtje in de zon gelegen. Om 10.30 uur van boord en gaan direct dóór naar de koffers, met de koffers zo het busje in die ons naar het vliegveld bracht. Daar zijn we best vroeg,want kunnen pas om 14.30uur inchecken en we gaan om 17.30 vliegen🙄 Dat wordt dus een dagje hangen/wachten op het vliegveld. Maar de WIFI is TOP Ondertussen ontvangen we berichtjes en foto's dat het in Rozenburg Wit is🤤nu nog minder zin om weer naar huis te gaan🤔 Wel heel lief onze buurtjes hebben ons straatje geveegd.

2 March 2018

Vanmorgen een beetje rustig aan gedaan, rond 11.30 uur gingen we van boord. We namen een taxi naar de Mall van Dubai om nog wat te shoppen en Dubai van hoge hoogte te gaan bekijken vanaf het hoogste gebouw ter wereld. De Burj Khalifa van meer dan 800 meter hoog. Wij gaan gelukkig maar tot de helft, hoog zat! De dames worden weer erg blij van alle mooie winkels en er worden leuke spullen gescoord. Om 17.00 uur gaan we met de lift in 40 kilometer per uur naar de 124e verdieping, daar aangekomen heb je werkelijk een prachtig uitzicht ondanks dat het bewolkt is. We wachten nog totdat de fonteinen beneden aan gaan en gaan dan weer richting de lift om naar beneden te gaan. Het was zeker de moeite waard! Tess en ik gaan samen nog even op stap om nog een mooie tas te scoren en de andere gaan alvast naar het restaurant. Na het eten gaan we weer naar het schip en is het helaas toch echt tijd om onze koffers in te pakken. We moeten morgenochtend om 8.00uur van de kamer.

1 March 2018

Aan boord gaan weer eerst lekker war eten en drinken en tijdens de lunch breekt het zonnetje alweer dóór. We hebben een héérlijk plekje op het bovenste dek gevonden, wat is dat genieten dat zonnetje. Vandaag is oma Quak 79 jaar geworden en die bellen we nog even om te feliciteren. Ze zei dat het in Rozenburg -8 was geweest vannacht 😲 dat maakt het warme zonnetje hier nog extra genieten. In de avond gaan we voor de laatste keer eten in het restaurant, de meiden willen onze obers adopteren!! We drinken nog wat in een bar en als wij naar theater gaan, gaan opa en oma hun bed in. Wij hebben nog een gezellige avond in de lounge bar en het is al snel weer laat. Morgen een beetje uitslapen we willen om 11.00 uur van boord, we zullen dan weer terug in Dubai zijn.
We zijn vandaag in Khasab (Oman) en willen kijken of we hier dolfijnen kunnen spotten. We gaan om 10.00 uur met de tender aan wal. Daar regelen Wil en Gert gelijk een bootje waar we met zijn zessen naar de dolfijnen worden gebracht. Nu is de prijs 20€ pp en als we het via een excursie hadden gedaan dan 69€ weer een goede deal dus. Het is niet het mooiste bootje en Tess vind het ook helemaal niets, maar het is echt prima we varen sneller dan die grote boten zitten maar met zijn 6e ipv 60 en onze kapitein is een aardige kerel. We varen tussen de fjorden het is duidelijk dat het hier erg droog is, geen groen te bekennen! Na een uurtje varen spotten we ook echt een stuk of 5 dolfijnen GEWELDIG. We varen nog een stukje verder naar een 'tropisch' 🤔eiland, gaan even van boord En Tess en Gert nemen een verfrissende duik. Als we terug varen veranderd het weer en wordt de zee wat wilder en net voordat we de tender weer instappen begint het te regenen.

28 February 2018

We eten met ons vier, Ger blijft nog even bij Wil die bij de dokter aan een infuus ligt. Ze heeft koorts de griep heeft haar te pakken. Echt zo jammer, we duimen weer dat het morgen beter met haar zal gaan. Na het eten lopen we langs de fotozaak om te kijken of er nog wat leuks tussen zit van shoot van gisterenavond. De foto's van de meiden vind ik echt heel mooi geworden en kiezen is dan altijd lastig. De foto's zijn óók aardig aan de prijs anders zou je zeggen we nemen ze allemaal. Uiteindelijk kiezen we een paar mooie uit. We gaan vanavond na de show in het theater naar ons bed, even een avondje op tijd naar bed.
Ja hoor we moesten eraan geloven,vanuit een koffer achterin de taxi kwam de kleding die we over onze kleding aan moesten trekken en een hoofddoek voor ons dames was een feit! Na 5 min hadden we het al bloedheet! Gert zijn jurk was duidelijk te kort en bij Ger en Wil te lang😉 De gebedsruimte voor vrouwen was minder mooi aangekleed en een stuk kleiner als die van de mannen. Onze gids vertelde ook hier wéér veel,duidelijk ook Trots op zijn geloof.
Vandaag waren we een dag in Muscat (Oman) we gingen van boord en namen een taxi. Dat was al een belevenis op zich, wel 10 a 15 taxichauffeurs die ons graag in de taxi wilde krijgen. We maakte een deal voor 3 uur touren voor 75 euro, eenmaal in de taxi bleek het per uur te zijn, grapjas die chauffeur 😅. Wij er weer uit!! Gelijk weer allemaal drukte om ons mee te nemen, vrij snel zaten we met onze 1e deal in een mooiere taxi en een veel vriendelijke chauffeur. Onderweg vertelde hij over van alles wat we tegen kwamen, ook waarom er iemand werd aangehouden door de politie, "zijn auto was vies!....250€ boete 😲alles in goed Engels een prima Gids. We reden als eerste naar de moskee
Na de moskee werden we naar het opera house gebracht, daar wel even wat rond gelopen, maar konden er niet betalen met euro's dus verder niet heel veel gezien. Nog even rondgelopen om een WIFI punt te vinden, maar dat is niet gelukt. Onze laatste stop was bij het paleis van de Sultan, zag er netjes uit maar vond het van buiten geen prachtig Paleis, zal binnen vast heel mooi zijn maar de Sultan deed zijn deur niet open. Misschien was hij niet thuis, maar op een van zijn 2 jachten die voor zijn deur lagen! De taxichauffeur bracht ons weer keurig na 3 uur naar de terminal. En we gaan weer verder met genieten van de luxe van de cruise en het fijne zonnetje. Wil is toch nog niet fit en gaat zelfs even langs de dokter, krijgt medicijnen en duikt haar bed weer in. Het is toch wel te hopen voor haar dat ze vanaf morgen nog van deze vakantie zal kunnen genieten

27 February 2018

Het theater was ook weer vermaak genoeg en na de show gingen we nog wat drinken in de lounge bar. Hier worden Gert en ik gevraagd om mee te doen aan Romeo en Julia....gelukkig zeiden we allebei tegelijk heel snel NÉÉ hahahaha Wat was ik blij, maar wat hebben we gelachen om de andere kanidaten😂😂 Nog even met de meiden gedanst en zo was het snel weer laat.
.....Wij hadden ons gewoon bijna verslapen!! Althans mijn klok liep achter. Niemand die dat geloofde natuurlijk maar het was toch echt zó en zo zaten de dames al met opa en oma aan tafel op ons te wachten. Elise Tess en ik hadden gegrilde lam,máár dat vonden we niet zo heel lekker. Onze bediening weet gelukkig al prima dat we brood en frietjes ook heel lekker vinden dus die stonden ook op tafel,komen niets te kort. De fotoshoot ontkomen we weer niet aan😂 Oma Wil gaat op tijd slapen opa Ger die drinkt nog gezellig nog wat met ons mee en als wij het theater opzoeken,besteld opa nog een Wiskey en vertrekt ook naar zijn kamer.
Vandaag waren we de hele dag op zee, we zijn onderweg naar Muscat en dat is een stukkie varen. Het werdt dus een Lazy Day! De dames begonnen deze dag met iets uiteslapen en hadden de wekker om 10.00 uur gezet. Wij hadden toen al ontbeten en lagen al op onze zonnebedjes te genieten van het heerlijke zonnetje. Wil was er gelukkig ook weer bij, nog niet Top fit maar ze voelt zich wel weer een stuk beter. De dames ontbijten deze ochtend lekker buiten. We lezen wat, luisteren muziek, kijken naar het vermaak rond het zwembad en af en toe vallen de oogjes even dicht. Als lunch halen we wat pizza punten en we hebben het heerlijk zo met zijn zessen. Vanavond is het gala avond dus de dames gaan op tijd naar hun kamer om lekker uitgebreid te douchen en te tutten. Wij drinken nog wat, het zonnetje verdwijnt zo langzaam aan ook en wij gaan nog wat relaxen op de kamer (lees slapen😉) en ons dan opfrissen voor het diner.
Wil was er wel even bij het avondeten maar echt nog niet fit, na het eten maar gelijk weer haar bed in gegaan....Zo jammer, zeker voor haar. Wij zijn met Ger nog wat gaan drinken in de lounge bar, Gert ook zijn 1e Wiskey gedronken. Heb nog even met Tess gedanst en verder heerlijk mensen gekeken, naar de band geluisterd ze spelen echt leuke muziek. De dames zijn nog even naar het theater gegaan terwijl de mannen hun wiskey drinken. De dames ontkwamen deze avond niet aan de fotograaf en gingen dus op de foto, morgen is kijken wat het geworden is. Vooral Elise verheugd zich erop dat haar foto's in de gang hangen hahahaha Het animatie team had vanavond een show met optredens was ook wel weer even lachen. Papa en mama gingen na afloop naar hun hut maar de dames wilde nog even een kijkje in de discotheek nemen. We horen vast morgen wel hoe het is geweest😉

26 February 2018

Zo jammer, Wil is ziek geworden (hoofdpijn en snip verkouden) ze bleef in bed vandaag. Toen we om 8.30 uur gingen ontbijten was het al heerlijk weer het gaat een mooie dag worden. We halen kaartjes voor de tender en we mogen om 11.15 uur van boord. We liggen bij het eiland Sir Bani Yas en gaan er een strand dagje van maken. Ger blijft bij aan boord een beetje zorgen voor Wil. Terwijl we op onze beurt wachten om te vertrekken worden er grappige verborgen camera filmpjes gedraaid. Onze 'boottocht' duurt denk een kleine 10 min en dan staan we gelijk op het strand. Ook hier is het voor ons All inclusief en er is ook voor een buffet-lunch gezorgd, WIFI en heerlijke strandbedden staan ervoor ons klaar, kortom GENIETEN! Na wat eten, drinken en zonnen gaan we weer aan boord om daar nog even verder te chillen op het dek!

25 February 2018

Na het eten nog wat gedronken in de pianobar, Gert nog even aan wal voor de WIFI, (voetbaluitslagen) meiden uiteraard méé. Nadat de mannen nog een Irische koffie namen gingen Ger en Wil op tijd naar bed en wij zochten nog even het theater op. Was best een leuke show en daarna nog even op zoek waar het gezellig was om wat te drinken. Het werd de lounge bar op de 7e waar een white party aan de gang was. Gezellig druk,leuke muziek en erg enthousiaste animatie. De dames kwamen er niet onderuit, er moest gedanst worden.
Vanmiddag allemaal een kleine siësta gehouden en jawel dáár was ie weer...de ZON en dus het dek op en nog wat zonnestralen meepikken vandaag. Meiden ook nog even in de whirlpool geweest. Ineens was het alweer 18.00 uur en dus tijd om ons klaar te maken voor het diner. Weer heerlijk en gezellig gegeten met elkaar.
De lotto getallen zijn gececkt en.....Elise is blij 265 euries gewonnen!! We kiezen ervoor om vandaag van de luxe van de cruise te genieten, eten, drinken en chillen. We drinken wat aan de zwembadbar en spelen 31-en, halen tussendoor nog een lekker ijsje en dan is het alweer lunchtijd 😉
Allemaal lekker op tijd gaan slapen gisterenavond en vanmorgen fris en fruitig om 9.00 uur aan het ontbijt. Heerlijk eten ook hier wéér. Na het ontbijt even de juiste kamer nmrs op ieders naam gezet, de dames even met oma van boord voor de WIFI en de mannen en ik kijken even of en wat we gaan doen vandaag. Het is vandaag nog niet zo mooi weer, bewolkt en wind.

24 February 2018

Het is ongeveer 40 min rijden en dan zijn we in de haven waar het prachtige schip de MSC Splendida ligt WOWWW wat een mooi en groot schip. Ook hier gaat alles zo voorspoedig en zijn we zo ingecheckt,alhoewel hier trekken de dames ook weer een hoop mannelijke aandacht en nemen de mannen achter de balie rustig alle tijd om het is goed te bekijken hahahaha. We gaan als eerst allemaal even onze hut bekijken,de meiden hebben samen een hut wat super is natuurlijk. De koffers worden nog gebracht en dus gaan we eerst maar is wat drinken. En nu is Elise haar 1e cocktail van de vakantie een feit 'sex on the beach'. We frissen ons wat op gaan eten en om 20.30 nog wat verlichte veiligheidsinstructies pfff zo'n zin in allemáál (not). We zijn best moe en besluiten lekker te gaan slapen en morgen om 9.00 uur te ontbijten zzzzzzzz zzzzzzz
Wat een NACHT....Tess werd ziek en heeft flink overgegeven, Tess kwam bij mama slapen en papa ging naar de andere kamer waar ook Elise wakker was geworden. Snel proberen weer te slapen maar dat heeft even geduurd! Vandaag dus een beetje brak maar gelukkig is Tess niet ziek meer. We checken na het ontbijt uit en wandelen naar het winkelcentrum nog maar even shoppen pas om 15.20 komt de taxi ons ophalen om naar het cruiseschip te gaan. In dit winkelcentrum is zelf een heuse ijsbaan met pinguïns,maar deze slaan wij even over hóór, juist zo blij dat het hier niet vriest! Na een hapje en drankje bij de Mac gaan we terug naar het Hotel en wachten we daar op onze taxi.

23 February 2018

La Mer is echt geweldig leuk! Een mooie boulevard aan een strandje met heel veel eet-gelegenheden en leuke winkels om te shoppen. De dames zien gelijk een hele mooie toffe make- up winkel waar ze wel heel graag 'even' rond willen kijken. Het ziet er allemaal zo ontzettend leuk uit, DE plek om uiteraard weer wat foto's te maken😉dus dat doen we dan ook volop en we drinken wat op een terrasje. Er is een foodtruck festival en er zijn wat activiteiten om het Chinese nieuwjaar te vieren. Als we een tijdje hebben rond gelopen besluiten we om met de taxi naar het Hard Rock café te gaan om daar te gaan eten....óók in Dubai moeten we er geweest zijn natúúrlijk. We hebben een 6 pers taxi en worden voor de deur van het Hard Rock café afgezet en we hebben heerlijk gegeten. Elise verheugde zich op een cocktail máár helaas je moet hier in Dubai 21 jaar zijn om alcohol te drinken dan maar een Fanta. Tess kiest wel een alcoholvrije cocktail. Oma en de meiden eindigen de dag met zwemmen op Het dak.
Shoppen shoppen shoppen wij dames houden ervan en hier kan je wel dagen shoppen. Na een paar uurtjes willen we toch ook even naar buiten om dat heerlijke zonnetje even te voelen. Wat is het héérlijk buiten zelfs erg warm in het zonnetje, maar wij klagen niet, in Nederland is het tenslotte ruim onder het vriespunt 😁 We maken foto's en kijken als de fonteinen aan gaan. Dan zoeken we een plekje op een terras om te gaan lunchen. Ook hier weer lekker eten en ontzettend vriendelijke bediening, we eindigen onze lunch met een aangeboden Turkse thee. Uiteraard vragen we de WIFI code en checken we weer even onze sociaal media. Van Leontine krijgen we de tip om naar La Mer te gaan, zij is hier vorige week geweest voor haar werk. We vragen wat hulp aan de bediening of ze kunnen vertellen hoe daar te komen. Ook hier weer Super aardig en we besluiten om er gelijk na de lunch met taxi naar toe te gaan.
Dag 2 Onze 1e echte vakantiedag begonnen we om 8.00 uur met een heerlijk uitgebreid ontbijt. Opa Ger en oma Wil zijn vandaag 40 jaar getrouwd, ze hebben een taart gekregen vanuit Aussie. We maken plannen bij het ontbijt om naar de Dubai mall te gaan een GROOT winkelcentrum met zelfs een aquarium erin. We gaan met een shuttle bus vanuit het hotel naar het metrostation . We komen eerst bij een wat 'kleiner' winkelcentrum maar hier kijken we onze ogen al uit....WAUWWW Wat een mooie winkels. Wij zijn niet de enige die de ogen uitkijken, niet normaal, de meiden zijn een ware bezienswaardigheid er worden zelfs ongegeneerd foto's van ze gemaakt . Ach we lachen er vooral om, er zullen heel wat mannen vandaag last hebben van hun verrekte nek😁

22 February 2018

Ger en Gert hebben een klein blokje om gelopen, terwijl wij dames even gebruik maken van de Wifi. Het zwembad is ook even bekeken en dáár moeten we morgen echt even gebruik van maken, helemaal bovenop het dak, met verwarmd water en een prachtig uitzicht. Om 19.00 uur zijn we heerlijk gaan eten en dat smaakte goed! Vol,moe en voldaan allemaal naar onze hotelkamer om een douche te nemen en dan lekker op tijd te gaan slapen (dat gaat vast bij allemaal lukken😉) Tess neemt trouwens geen douche maar een heerlijk bad, want dat is pas ECHT vakantie voor Tess.
We zijn in Dubai!!! Een prima en vooral voorspoedige reis gehad Rond 16.40 uur landen we en om 17.20 uur zaten we al met al onze bagage in de taxi op weg naar het Hotel, een half uurtje rijden ongeveer. Als we in het hotel zijn, beslissen we om ons even op te frissen en dan in het hotel wat te eten. Zodat we vanavond lekker op tijd gaan slapen en morgen fris en fruitig aan het ontbijt en de dag kunnen gaan beginnen. Ik zeg een mega goed plan, kijk nu al uit naar morgen, maar eerst zo lekker eten.
*Heel vroeg ging het wekkertje 2.15 uur,maar het was voor wat leuks. We gaan op VAKANTIE, heerlijk naar de zon in Dubai. *Het voordeel van dit tijdstip is dat het heel rustig is op de weg en we dus zo op Schiphol zijn. Alles loopt lekker door,auto parkeren, inchecken, douane dat we nog ruim de tijd hebben om even lekker te ontbijten voordat we zo aan boord gaan. *Wat een TOP plaatsen hebben we, heerlijk ruim bij de nooduitgangen, we zitten gezellig met zijn zessen "op een rijtje" Opa Ger slaapt al voordat we opstijgen 😅 *We vertrekken in het donker, maar al snel zien we het zonnetje opkomen en die reist de hele reis heerlijk met ons mee. De reis verloopt goed, we vermaken ons wel met telefoon, e reader, tijdschriften en zo af en toe sluit iemand even zijn ogen😪😪😪 De entertainment aan boord is niet veel, geen radio of tv te bekennen, wel komen regelmatig de stewardessen langs met hun winkeltje met lekkers, de sandwiches, chocola en nacho cheese zijn favoriet. *de reis duurt 6.40