United States of America · 17 Days · 17 Moments · July 2018

Het avontuur van Patty in United States of Am

3 August 2018

Vandaag begonnen bij de autogarage omdat de olie vervangen moest worden. Je zou zeggen dat het verhuurbedrijf daar wel voor gezorgd zou hebben of in ieder geval een check hadden gedaan.. Uiteindelijk was het best grappig, een soort drive through. Daarna wilden we een stuk gaan wandelen in de bergen maar het pas was (helemaal in vergelijking met gisteren) vrij saai en toen begon het ook nog eens te regenen.. Dus zijn we maar gestopt om naar een outlet te gaan. Ik ben goed geslaagd, een paar schoenen, nieuw ondergoed bij Victoria Secrets en een nieuwe tas van Michael Kors! Daarna gaan eten bij ground round. Lekker Caribean steak gegeten en Margarita gedronken!☺

2 August 2018

Vandaag vertrokken richting Rutland wat in de Green Mountains ligt. Super mooie rit gehad door bergen met zoals de naam zegt, heel veel groen. Hier aangekomen zijn we geïnstalleerd in het hotel en daarna een late lunch. Vervolgens zijn we de Deer Leap Trail gaan doen. Een hike van 1.1 mile heen en dan weer terug. 3.5km lijkt niet veel maar het was toch goed pittig met klim en klauter partijen. Maar het uitzicht aan het einde was het zeker waard! Op de terugweg nog een slang tegen gekomen! Daarna terug richting hotel. Een paar kussens gekocht met olifantjes erop speciaal voor mams. En nu om half 11 's avonds een late night dinner!

1 August 2018

Vanmorgen wakker geschrokken door van mams die in ene over mij heen stond maar die ik niet had horen aankomen vanwege de oordoppen. Of we nog vieze was hadden😂 Na de was en het ontbijt zijn we op stap gegaan. Eerst naar Diana's bath wat een waterval is maar waar niet veel aan was. Daarna gegeten bij Applebees. Dit was zo goed bevallen dat we er 's avonds weer hebben gegeten. Tussendoor zijn we nog een scenic highway route gaan doen met mooie uitzichtpunten. Onderweg begon het te regenen dus besloten we maar om te gaan winkelen. Eerst naar een Christmas Loft waar Yvon zich heel goed kon vermaken en daarna kon het echte werk beginnen. Wat nieuwe jurkjes en broeken gekocht😊 Daarna dus weer gaan eten bij Applebees en toen was de dag alweer voorbij!

31 July 2018

Vandaag was het tijd om weer te vertrekken uit Boston. eerst de auto opgehaald in downtown. Mama reed maar wat een verkeer in Boston zeg! In 1 woord: chaotisch. Op weg naar onze volgende bestemming zijn we langs Harvard gereden. Viel een beetje tegen maar alsnog leuk om even te zien! Daarna zijn we doorgereden naar North Conway. Ik heb het laatste stuk gereden. North Conway ligt in de White Mountains wat onze volgende bestemming is. Morgen hier dus rondkijken en op zoek naar wat uitzichtpunten! Net lekker gegeten bij DeaconStreet waar 2 maaltijden voor 25 dollar was. Eerst lekker spareribs gegeten en vervolgens een tasje gemaakt van chocolade gevul met ijs en brownie en een soory van cookiedough koek. Erg lekker allemaal!

30 July 2018

Vandaag een relax dagje gehouden want iedereen was best moe. Lekker een beetje in de buurt rondgewandeld, cheese steak sandwich als lunch gegeten en natúúrlijk meegedaan aan de gratis happy hour in het hotel. Verder waar voorbereidingen voor morgen gedaan zoals het downloaden van kaarten en kijken waar we heen willen. 'S avonds weer bij de cheesecake factory gegeten aangezien alle cheesecakes voor de helft van de prijs gingen!

29 July 2018

Vandaag een lekker dagje gehad. Freedom trail gelopen wat super handig is aangegeven door een rood pad. Een food markt bezocht waar lekkere smoothies en clam chowder was. Verder parken, fonteinen, kerken en memorials tegengekomen. Daarna lekker happy hour in het hotel gedaan waar de wijn gratis is! Vervolgens weer heerlijk gegeten in the Cheesecake Factory waar ik kip had met parmaham, kaas op een bedje van pasta. veel te veel maar wel lekker! Morgen is het national cheesecake day waar alle cheesecakes voor de helft van de prijs gaan dus rara waar wij morgen eten😜

28 July 2018

Ietwat laat bericht maar vanuit New York naar Boston gekomen met de trein. Was een rit van 5uur. Hier aangekomen was de rest van de fam al gearriveerd. Gauw spullen in een hotel met privekamer!! Gezet. En toen even Boston in. Wat gebouwen en winkels bekeken en daarna gratis wijn gedronken in het hotel. 'S avonds gegeten bij the Cheesecake factory, lekker gamba's en steak want dat kan weer als je met de fam bent😜
Vanmorgen zijn Sara en ik lekker begonnen met een brunch in Central Park. Om 2uur hadden we kaartjes gereserveerd voor the Top of the Rock wat net mooi uitkwam want het was echt super weer! Zodra we daarna naar buiten liepen begon het te regenen. We zijn toen naar Stardust Dinner gegaan waarvoor we 45min in de rij hebben gestaan maar het was het waard. Lekker eten terwijl de bediendes op de tafel musical en normale nummers zongen! Daarna zijn we richting theater van Wicked gegaan om met de loting voor kaartjes mee te doen. In totaal worden er 26 kaartjes voor 30 dollar verkocht. Helaas niet gewonnen maar andere Nederlanders hadden dubbel gewonnen dus mochten we hen kaartjes. De man vond dat we 40pp moesten betalen ipv 30 omdat wij er niks voor hadden hoeven doen maar de vrouw en de zoon werden daar super boos om dus gelukkig toch voor de normale prijs gekregen. Ik was het er natuurlijk ook niet mee eens. De show was fantastisch en echt super goede zang dus goede afsluiter van New York!

26 July 2018

Vandaag een leuke relaxte dag gehad. Afgesproken met Sara om een dag op pad te gaan. Hadden alleen allebei geen wifi dus heeft ons een uur gekost om elkaar te vinden😂 We zijn via Wall street en de bull naar de ferry gegaan om statue of liberty te zien. Daarna naar Brooklyn voor het uitzicht op Manhattan. Lekker rondgelopen en een pasta gegeten waarvan de helft meegenomen omdat het zoveel was. Nog gebruik gemaakt van happy hours onder het genot van een worst en kaas plankje! Helemaal mijn ding natuurlijk. Daarna terug naar de Brooklyn Bridge om de skyline van Manhattan in he donker te zien! Nu gauw wasje draaien en dan lekker naar bed.

25 July 2018

Vanmorgen last minute toch maar besloten mee te gaan met de tour naar the Bronx. Was ook wel weer lang maar toch tof om te zien! Totaal anders dan verwacht. Mooie gebouwen en heel groen. Onder andere naar Yankees Stadium geweest. Daarna pizza gehaald bij Papa John. Het enige wat ik tot nu toe ongeveer eet😂 's Middags kwam Sara die ik ontmoet heb in Washington aan dus zijn we lekker gaan ronddwalen rond Times Square en fifth avenue en cocktails gaan drinken. Nog een paar schoenen gekocht van Guess🙈 voor maar 19 dollar! Nu lekker terug naar het hostel!

24 July 2018

Na een hele slechte nacht gehad te hebben omdat de airco het niet deed en een klein beetje katerig had ik bedacht mee te gaan op de greenwich village tour. Het begin was leuk, het gebouw waar Rachel en Monica van Friends wonen, het huis van Carrie Bradshaw en dat soort dingen. Na 1.5u was ik wel klaar mee maar de tour duurde uiteindelijk 5uur!! Bedacht morgen toch maar over te slaan ondanks dat het naar de Bronx is want het was echt te lang en saai. Vanmorgen had ik een berichtje gekregen van Nikhil, een jongen die ik in Washington ontmoet heb, dat hij een extra kaartje had voor Aladdin op Broadway en of ik zin had om mee te gaan. Hier zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Dus na de tour gauw terug naar het hostel om even te chillen en toen door naar Broadway. Super leuke musical ondanks dat we beperkt zicht hadden. We zaten op het balkon met echt 2 stoelen en niemand om ons heen. Voelde wel een beetje als royalty 😂 Was een leuke en gezellig avond! Nu eindelijk slapen. Fotos volgen nog!
Vanmorgen met een toer meegeweest naar lower east side met onder andere chinatown en little italy. Duurde 4uur dus veel te lang voor mij. Daarna met een paar mensen gaan lunchen en vervolgens met eoifa ofzoiets en pablo naar world trade centre en museum geweest. Zeer indrukwekkend. Toen we terig waren gauw mee met een pub crawl en na een aantal bierpong wn drankjes verder en een nachtelijke snack, nu lekker naar bed!

22 July 2018

Na een slechte nacht gehad te hebben omdat 1 van mijn kamergenootjes de hele nacht aan het rond stampen was en met deuren aan het gooien en ze overigens ook hun natte plu's bovenop mijn backpack en spullen hadden gegooid, was het vanmorgen tijd om te vertrekken uit Washington D.C. met als volgende stop New York. Na mijn backpack ingepakt te hebben, ben ik met de bus voor 1 dollar naar het station gegaan waar ik de trein naar New York heb genomen. De rit duurde iets minder dan 4uur en was heel relaxed alleen wel koud! Vervolgens met de metro naar he HI Hostel in Upper West Side. Hostel is van dezelfde keten als in Washington alleen heel anders. Veel groter! Samen met mijn roomie Sophie ben ik naar Times Square, Rockefeller Centre, Empire State Building en Grand Central Station gegaan. In Grand Central liepen we midden door een filmopname heen dus ben benieuwd of we beroemd worden. Iets met Sun shine as the stars. Het begon te hozen dus gauw ergens pizza eten. En nu chillen in t hostel!
Vandaag was een chill dag omdat het super hard regende. 's Ochtends eerst naar de dierentuin geweest met Maria wat heel chill was en daarna samen gaan lunchen. Smiddags lekker een beetje een het hostel gechilled en toen toch maar even wat gaan eten em borrelen in een lokaal café. Aan de praat geraakt met een lokale vrouw dus dat was super gezellig. Savonds zou ik mee gaan met een tour naar Georgetown maar omdat het zo hard regende hebben we met een paar besloten in plaats daarvan gewoon te gaan borrelen. Mini bierproeverij gedaan dus dat was leuk en gezellig zitten kletsen over de verschillen tussen Europa en Amerika. Nu lekker naar bed want morgen is het tijd voor New York!

21 July 2018

Vandaag de dag begonnen met een tour bij Capitol Hill. Station gezien, Supreme Court, Library en wat interessante verhalen gehoord. Daarna gauw wat gegeten in een food court voordat het tijd was voor mijn tour in de Capitol. Leuke gids en een mooi gebouw! Daarna tijdje in een park gechilled omdat ik zo'n pijn had in mn voeten vanwege de blaren. Gauw nog even de Smithsonian art gallery in geweest (moest plassen 😂) en alle musea zijn toch gratis! Savonds werd er in het hostel een gratis bbq georganiseerd vanwege de heropening van de patio. Daar waren al mijn drinking buddies van de dag ervoor ook dus dat was gezellig! Vervolgens met zijn allen nog even gaan borrelen in een beer brewery. Kortom, het was weer een geslaagde dag! Ook nog geleerd van een paar locals dat Washington bekend staat om zn hoge hiv rate..

19 July 2018

Vandaag drukke dag gehad met heel veel lopen dus de blaren staan op mijn voeten.. eerst naar het witte huis geweest, deze werd net afgezet maar geen idee waarom. Toen de National Mall op waar ik verschillende Memorials heb gezien. Nog langs de Arlington Cemetery waar het graf van JFK is en de unknown soldier. Wisseling van de wacht gezien incl kanonschoten. Ook nog een naar Old Post office geweest voor uitzicht! S avonds deelgenomen aan een pubcrawl wat super gezellig was! Naar een wijk geweest waar je anders nooit komt. Lisa onze gids wist er ook een hoop interessante weetjes over. Alvast een paar foto's de rest volgt morgen!

18 July 2018

Vandaag om half 2 vloog ik richting Washington. Je merkte meteen dat het richting Amerika was want op Schiphol duurde check in lang! Na een vlucht van 8uur waar de stewart goed voor mij zorgde (bleef met wijn en baileys komen) kwam ik in Washington DC aan. Ruim 2uur op het vliegveld omdat de rij bij de douane zo lang was. Daarna met de bus en de metro richting downtown. Mevrouw geholpen in de metro met haar bagage en vervolgens kreeg ik een metropas van haat dus was fijn. Gauw ingecheckt in het HI Hostel en toen naar een beer garden voor een patatje en een halve liter bier. En dan nu eindelijk tijd om te slapen. Pas 22uur hier maar het is 6uur tijdverschil!