Netherlands, Belgium · 23 Days · 23 Moments · July 2017

Zomer 2017

En nu is het alweer voorbij! Op naar huis. Het regent en bliksemt volop dus echt blij dat we vandaag al naar huis gaan. De reis gaat voorspoedig en tegen half 5 zijn we weer fijn thuis!

14 August 2017

De laatste vakantiedag is alweer aangebroken en gelukkig is het een zonnige! Toen we kwamen leken drie weken camping zo lang maar ze zijn echt omgevlogen! Vandaag de voorbereidingen voor ons vertrek van morgen. In de ochtend eerst nog even een wandeling naar de winkel en op de terugweg zelfs een eekhoorntje gespot! Het inpakken gaat zeer voorspoedig en er is zelfs nog even tijd om te relaxen in Mariëlle's hangmat. Voor de laatste keer roosteren we marshmallows bij het kampvuur en plakken ze lekker tussen 2 biscuitjes 😋 Marloes haar tentje is ook al ingepakt dus die slaapt vanavond weer gezellig in de caravan. Morgen weer tijd om naar huis te gaan, we kijken wel weer uit naar ons eigen bed en douche 😄

Het logeren was super geslaagd en allemaal lekker geslapen tot 9u! Charlotte komt zelfs vanavond nog een nachtje! Na zoveel dagen slecht weer willen we eigelijk nog maar 1 ding: leuke dingen doen! Tja en waarom zou je dan niet gewoon nóg een keer maar Plopsa land gaan 😁 Hebben we ook het probleem van de gemiste stoeltjeslift opgelost 🖒 Henri blijft bij de tent om alvast wat op te ruimen én de eerste wedstrijd van de FC te luisteren. Dus die vermaakt zich ook prima. Plopsa is de 2de keer net zo leuk! Zie de foto's!

En het had blijkbaar nog niet genoeg geregend! Vandaag wéér een natte dag en we worden er met elkaar niet vrolijker op. De drie dames gaan dus samen op pad naar Spa. Leuk stadje waar we de oorspronkelijke Spa bron hebben bewonderd en ook met het treintje de berg op zijn gegaan. Ter compensatie van gemiste stoeltjeslift in Plopsa land. Alleen beneden is een toegangspoortjes dus we gaan stiekem 2x omhoog en naar beneden😁 Terug gaan we nog lekker uit eten met zn viertjes en smikkelen we van allerlei lekkers. En weer op de camping doen we de grote logeer wisseltruc. Marloes bij Rosalie en Charlotte bij Karlijn in het stapelbed. Giebeldegiebel!

Vandaag een iets drogere dag maar nog steeds wel bewolkt en koud. Het houtkacheltje in de kantine is zelf aan! De meiden maken er het beste van en zijn druk bezig met ' de hut' en schatzoeken. In de middag gaan we nog even met het treintje van het Wildpark Coo. Leuk ritje van 40 minuten en je mag de dieren ook nog voeren! Leuke afsluiting van de dag!

10 August 2017

It's raining it's raining, tears from my eyes...en dat de rest van dag🌧⛆. Getsie dachten we dat dinsdag nat was. Nou vandaag spant de kroon! Alle reden dus om eens lekker te shoppen in een winkelcentrum. Op een half uurtje rijden, letterlijk op de Luxemburgse grens is er één. Henri en Marloes blijven liever op de camping en doen nog een mega spelletjes ronde. Met Karlijn samen op pas en lekker de winkels bij langs. Het gekke van Luxemburg is altijd dat je in de ene winkel in 't Duits wordt aangesproken en de winkel erna weer in het Frans. Maar gelukkig had ik m'n talenknobbel mee 😅 We shoppen samen gezellig door en eten een lekker broodje. Zo kom je de sippe dagen wel door. Nog even wat boodschappen bij de Aldi en weer terug naar de camping. Karlijn toch nog wat moe van gisteren dus die tankt even bij op de terugweg. Terug op de camping komt direct het gekochte playmobil van pas voor het resterende tijdverdrijf tot aan het eten. En hop vroeg onder de wol vandaag! 👋👋

HOERA! Vandaag gaan we echt naar Plopsa land! Het park is niet heel groot, maar des te vaker kan je in de leukste attracties! We starten met de attracties voor de kleinere kinderen, maar marloes past nog prima in de Bumba botsauto's 😂 De wicky de viking achtbaan is leuk maar toch ook wel een beetje misselijkmakend, dus Karlijn wil er nooít meer in! De hele dag komen we plopsa figuren tegen die graag met je op de foto willen. Die foto wordt dan wel gemaakt door iemand van Plopsa voor €7.50 p stk, maar hè dat mag de pret niet drukken! Er is ook een hele coole waterbaan waar je kan kiezen uit twee glijbanen en met een bootje afgaat. En nog een keer en nog een keer! Voordeel van een park om de hoek is dat je gewoon bij de tent kan eten. Na het eten lopen we weer terug en doen nog een ronde leukste attracties! De stoeltjeslift was alleen al dicht helaas:-( Elke woensdag sluit Plopsa af met vuurwerk, dus blijven we om het nu van dichtbij en met muziek te zien, mooie afsluiting van de dag!

8 August 2017

Zacht tikt de regen.....oh nee de badhanddoeken hangen nog buiten! Snel uit bed om 8u en de boel naar binnen halen. De rest van de dag blijft druilerig en nattig⛆ Tja wat doe je dan zo'n dag, Karlijn heeft een goed plan en gaat haar eigen boek (over)schrijven. Bijna een dagtaak! Verder spelen we nog een spelletje, lezen een boek en Marloes wandelt met Marielle mee naar de winkel (in d'r Onesie😂) 'S avonds in de voortent gezellig met Martin en Marielle een spelletje doen en zo is deze regenachtige dag weer voorbij gelukkig. Morgen wordt het beter weer en gaan we (eindelijk mama!) naar Plopsa land!

7 August 2017

Vandaag een heerlijke zomerse dag! De komende dagen wordt niet heel best weer voorspeld, dus vandaag genieten we dubbel en dwars van het mooie weer! Op 30 minuten rijden ligt Lac du Robertville. Een prachtig stuwmeer waar je heerlijk kan zwemmen. Een superdag dus! Het water is heul koud maar daar zijn wij bikkels zo doorheen 😆 Karlijn springt zelfs van de steiger af het water in, stoer! Terug op de camping gaan we even een patatje eten, want dat hoort toch bij zwemmen? Na het douchen nog even bij het kampvuur voor het slapen gaan.

Vandaag hebben we met elkaar een gebied bezocht waar van alles te doen is. Domaine de Palongne. Naast allerlei outdoor dingen kun je ook een oude burcht, roofvogelshow, speeltuin en museum bezoeken. En daar zijn wij voor gegaan! Met de klim van gisteren nog in de benen moesten we ook nu flink omhoog richting burcht, dus het gemopper begon alweer 😆😅 Maar het was zeker de moeite waard en ook de speurtocht voor de kinderen in de burcht was erg leuk. De roofvogelshow was kleinschalig maar zeker leuk. Ook een kleine buizerd genaamd Olga stal de show 😁 De speeltuin gaf mooi wat beweging na het lange stilzitten. In het museum hoorden we nog veel over de schatten uit de put van de burcht, erg leuk om te zien dat gebruiksvoorwerpen van meer dan 500 jaar oud bewaard zijn gebleven. De terugreis is het tijd voor een tukkie en door de vele bochten schudden ze gezellig heen er weer achterin! Op de camping eten we gezellig pannenkoeken tot besluit met elkaar!

We hebben het zo naar ons zin dat we amper tijd hebben om weer even een verslagje te schrijven!Maar zo in het zonnetje nemen we er toch even de tijd voor! Vrijdag hebben we heel stoer een wandeling gemaakt. En niet zomaar 1....berg op 6 kilometer! En dat was best een dingetje voor de meiden😆 Met veel gesputter en getrek kwamen ze vooruit en met de belofte dat we op elk bankje dat we tegenkwamen zouden uitrusten, zijn we toch boven gekomen. De eerste halte was bij de stoeltjeslift van Plopsa Land. En van daaruit verder naar het hoogste punt, waar de parapenters van de berg af springen met hun parachutes. De uitzichten waren prachtig mooi. De afdaling was ook super leuk en we slipten en struikelden ons een weg terug naar beneden. Terug op de camping hebben de meiden veel lol in de camping-kano. Eerst met Martin en later ook met Henri. Als beloning voor het klimwerk eten we s avonds witte bonen in tomatensaus. Topdag!

3 August 2017

2 dagen van een beetje aanrommelen. Even naar de winkel en weer verder spelen op de camping! Marshmallows bij het kampvuur, dikke pret! Vanavond moedigen we de oranje dames aan, proost!

1 August 2017

Dinsdag worden we wakker met het getik van regen op de tent. Tijd voor een uitje dus vandaag! Na rijp beraad worden het de grotten van Remouchamps. Bij aankomst blijken we niet de enige met dat idee en we staan even in de rij voordat we kaartjes hebben. We moeten ook nog even wachten voordat we kunnen, maar een mooi momentje om de zelf gesmeerde bammetjes op te eten! De grot is prachtig en een beste wandeltocht. Tot besluit gaan we met z'n allen in een bootje en leggen nog een tocht van 700 m door de grot af. Echt een leuke, bijna claustrofobische, ervaring 😆 's avonds is het tijd voor een spelletje bij Martin en Marielle, gezellig!

31 July 2017

Vandaag een uitje naar Malmedy. Na een kwartiertje rijden zijn we er al. Knus klein stadje met een leuke speeltuin en een mooie Kathedraal. Na wat rondstruinen nog even langs de Lidl en komen we gewoon een oude bekende tegen. Erg toevallig! Rest van de middag de beek maar weer in, want we konden natuurlijk niet té lang weg blijven vond Marloes. Morgen wordt er wat regen verwacht dus gaan we er maar eens wat serieuzer op uit.

Het wordt bijna saai;-), weer een dagje camping. Wel met Karlijn naar de winkel gewandeld en das toch 45 min heen en 45 min terug. Onderweg heeft Karlijn bloemetjes geplukt en die staan nu gezellig op tafel! Er werd weer druk gezwommen en we zagen ook nog wat spannend voorbij zwemmen 🐍 En het afwassen op de camping blijft een feest! En niet eens onder dwang 😆 Morgen gaan we er toch maar eens op uit! Dat dan weer wel een beetje onder dwang, haha

29 July 2017

Vandaag de eerste zonnige dag! We hebben er van genoten. Marloes en karlijn lekker gezwommen in de beek en Marloes zelfs naar de overkant van het water. Martin en Marielle zijn vandaag ook aangekomen en de kinderen spelen direct fijn met elkaar!

28 July 2017

De watervallen! Zo om de hoek van de camping. Prachtig om te zien al dat denderende water. En poffertjes tot besluit vandaag 😋

27 July 2017

Gewoon een dagje camping en een wandeling naar de winkel. Mooie omgeving! Lekker bijkomen en wennen op de camping! Vandaag de eerste (kikker)visjes gevangen door de dames! Mega trots op de vangst 😁

26 July 2017

BELGIË!!!! Daar zijn we dan. Goede reis gehad en beland op een mooie camping. Toch best druk voor de kleine vierkante meters, maar we hebben ons lekker geïnstalleerd en de meisjes al even in de beek gespeeld. Erg leuk en het water tot de knieën ongeveer, heerlijk om in te spelen. Denk dat we het prima kunnen uithouden hier! Marloes wilde direct vanavond al in haar eigen tentje en karlijn in de Klamboe-tent bovenin het stapelbed! Om half elf werden we nog even verrast met een vuurwerkshow van buurman Plopsa land. Moe na deze drukke dag dus slapen komt vast goed! Weltrusten!
Dag 3: En weer doorrrr! Doei Camping 't Vresselse Bos Vanochtend op ons gemakje ingepakt en rond de middag weer On The Road! Op naar België!

25 July 2017

Dag 2: Na een goede nacht worden we om half 8 door Karlijn gewekt. Prima geslapen allemaal! We bereiden ons rustig aan voor op de reden van ons verblijf hier: De Efteling! We hebben er reuze veel zin in en tegen elf uur zijn we er dan! De dag vliegt voorbij met alle leuke attracties en ook genieten we van de Sprookjesboom Show. Tot besluit eten we een patatje en gaan richting camping. Het half uurtje wakker blijven was niet meer te doen voor Marloes en Karlijn. Terug op de camping wacht ons ook nog een attractie. ....de luifel is van de stokken geklapt door iets te veel water. Doek is gelukkig niet stuk. Met een touwtje zetten we het eerst maar provisorisch vast, morgen gaan we immers toch verder richting eindbestemming België!

24 July 2017

Dag 1! De vakantie is begonnen! Na het inpakken van de laatste spullen vertrekken we om half 11 richting Brabant. Drie uurtje rijden verder komen we aan. Nou ja, na het nodige slipwerk in de blubsie😆 We hadden een afslag genomen op advies van de TomTom, maar belanden op het bospad achter de camping🙈 Gelukkig was er een achter-ingang en lopen we net niet vast in de diepe plassen. De auto ziet er wel prachtig uit na afloop. Dat wordt poetsen! De camping is erg leuk, veel kinderen en zelfs de zon komt er door. Simone komt even langs en biedt een helpende hand met het opzetten van de luifel, handig! We eten gezellig macaroni terwijl Marloes en Karlijn amper tijd hebben om te eten, want er moet gespeeld worden met de nieuwe vriendjes!

23 July 2017

Bijna klaar voor vertrek! Vanavond nog even bij oma eten en morgen gaan we dan toch echt op VAKANTIE! Henri is er klaar voor!