Kenya · 8 Days · 7 Moments · August 2017

Het avontuur van Mrmiss in Kenya

24 August 2017

Vandaag zijn we afgereisd naar Kisumu. Even bij komen in ons tentje aan het Victoria meer. Wat een uitzicht hadden we toen we wakker werden 😍 Owja en Jeroen was druk met vogels spottenπŸ¦…

22 August 2017

We hadden het goede idee om een local met z'n auto te huren. Zo konden we de safari door Lake Nakuru veel voordeliger doen. Ik kan je vertellen, met de auto die je ziet op de foto's is het een hele ervaring om zo een safari te doen. Dit had ik niet willen missen, maar ik zal het ook niet snel nog een keer doen. Of Volgende keer even vragen of we van te voren de auto kunnen zien. Bijna vast gezeten in de modder, naar in z'n 1 de berg op, naar het raampje kan niet meer dicht, naar zwart door het opwaaiende stof uit de auto komen. Ja, achteraf een hilarisch ervaringπŸ˜‚

21 August 2017

Tijd om door te reizen naar de volgende bestemming "Nakuru". Aangekomen hebben we een Tuktuk chauffeur voor de hele dag gehuurd. De Carter van Nakuru bezocht. In de middag een hapje gegeten in de stad en in de avond Wildlife gespot vaag onze accommodatie. Die had namelijk zicht op het nationale park πŸ˜πŸ†πŸ˜

19 August 2017

De dag vroeg begonnen. Onderweg naar het Hells Gate National Park gestopt bij een local voor ontbijt. Een droog broodje en Afrikaanse thee (warme melk met een thee zakje erin). Hells Gate is een bijzonder park, omdat je er zelf vrij mag rond wandelen of fietsen. Terwijl in andere parken je de safari in een auto dient te doen. Dit komt doordat er in Hells Gate (bijna) geen luipaarden en leeuwen voorkomen. De foto's zullen voor zich spreken. In de avond (redelijk verbrand) weer in de doem aangekomen. Die tot onze verbazing helemaal vol zat. Echter heb ik alleen weer de Iraanse jongen gezien en de rest ging last naar bed en nog vroeger weg. Dus ik heb werkelijk geen idee wie er in het bed naast me heeft geslapen, hahaπŸ˜‚

18 August 2017

Vandaag is de dag dat we Nairobi gaan verlaten. Even weg van alle drukte en chaos in deze grote stad. Op naar het rustigere plaatsje Naivasha. Hier verblijven we op een camping die aan het meer van Naivasha ligt en wat bekend staat om haar Hippo's 😍 Na een busreisje van ongeveer 3 uurtjes aangekomen op de camping. In gecheckt in de dorm (mijn allereerste keer). De eerste nacht zijn er 4 van de 8 bedden bezet en ontmoeten we een Iraanse jongen die Kenia en Tanzania bezoekt in een maand. Ook hij was net begonnen aan zijn reis. In de avond naar het meer gelopen om toch eens te kijken of we hippo's kunnen spotten. Onderweg komen we een bord tegen wat ons waarschuwt voor de hippo's en ander Wildlife. Na wat gestaar naar het meer en we het eigenlijk bijna opgeven horen we ineens het geluid van een nijlpaard. Zodra we omdraaien nog even wachten, zien we ze dan eindelijk boven komen. Onze eerste "ontmoeting" met het Wildlife van Afrika. Wauw wat prachtig 😍😍

17 August 2017

Meer dan 24 uur later eindelijk aangekomen op onze eerste bestemming "Nairobi". Uit geput en wel met de taxichauffeur (mede-eigenaar van de homestay waar we slapen) richting de accommodatie vertrokken. Hier nog heerlijk kunnen slapen en nadat we rond het middaguur op waren, maar eens er op uit getrokken om toch de stad te gaan verkennen. Met de motorbike, naar de matatu (lokale bus) gebracht. Met de Matatu richting het centrum vertrokken en daar de Kenyatta toren bezocht wat een mooi uitzicht biedt op de stad. Leuke stad voor 1 a 2 nachtjes.

16 August 2017

De reis kan beginnen, best spannend zo een wereldreis. Eerste stop is Nairobi (Kenia). Een land wat net de politieke verkiezingen achter de rug heeft en het toch wel redelijk onrustig schijnt te zijn.. Dat is voor latere zorg, eerst maar eens de vluchten er naar toe overleven. Om wat geld te besparen een vlucht geregeld naar Barcelona, dan door naar Casablanca, met als eindbestemming Nairobi. Om 03h in de morgen verzamelen op Schiphol, om uiteindelijk om 2:30h de volgende nacht aan te komen op Nairobi Airport. Let the journi begin! ✈️🌍