Netherlands, Vietnam · 4 Days · 4 Moments · May 2017

Het avontuur van Mitchel in Vietnam

2 June 2017

Bye Hanoi.. Een dag eerder dan gepland waren we eigenlijk al klaar met Hanoi en besloten een bus te regelen naar Sa Pa. In eerste instantie hadden we een bepaalde soort bus in gedachten maar helaas sprak er bij dat bureau niemand 1 enkel woord Engels dus hebben we een normale bus geboekt. Voor 18 dollar pp hadden we een retourtje naar Sa Pa. De bus zou om 22:00 vertrekken dus wij netjes om 20:45 verzamelen (nadat de Uber chauffeur het adres niet kon vinden door een night market). Tassen bij het bureau gezet en aan de overkant nog even lekker wat gegeten.

1 June 2017

De tweede dag in Hanoi!!! Nadat we het ontbijt op een haar na hadden gemist door Vin zijn wekker (4,5 uur te laat) besloten we om de stad in te gaan. We hebben even wat gegeten en zijn vervolgens via de tempels naar het mausoleum van Ho Chi Minh gegaan. Hierna besloten we om een drankje in The Old Quarter te gaan drinken. We zijn hier naartoe gebracht door een vent met een bakfiets waar we vervolgens het goedkoopste biertje hebben gedronken (nog geen 20 cent). Na ons thuis wat te hebben opgefrist hebben we een verrukkelijke Pho gegeten bij Pho Gia Truyen voor nog geen 2 euro pp! Vervolgens besloten we nog een drankje te doen in de Beerstreet waar we Sharma Ram Prasad hebben ontmoet. Indiase jongen die werkt in Japan en op vakantie was naar Vietnam. Hij wilde graag mailcontact om beter Engels te leren en gaf zijn visitekaartje. Als laatste hebben we die avond 3 nederlanders leren kennen waar we nog een aantal biertjes mee op hebben!

31 May 2017

Eenmaal aangekomen in Hanoi besloten we naar Het Hoan Kiem meer te gaan. Hier hebben we naar de locals gekeken en gewoon een beetje rondgesnuffeld (veel meer kon je ook niet doen doordat het ruim 40 graden was in Hanoi...) Na een rondje lopen in deze temperatuur was het een goed idee om een lekker koud biertje te drinken in de MangoBeer club , HET EERSTE BIERTJE!!! Vervolgens besloten we ons even op te frissen en wat in onze straat te gaan eten. Als eerst bestelden we wat sateetjes bij een vrouwtje die dit vers voor ons stond te grillen. Hierna hebben we op straat een hotpot voor twee personen gedaan waardoor we ons eigen eten in een soort bouillon konden bereiden (echt een aanrader). Nadat ik , per ongeluk, een dikke fooi had gegeven besloten we lekker te gaan slapen.

30 May 2017

Na lang wachten was het eindelijk zo ver... de reis kan beginnen!! De vlucht van Amsterdam naar Hanoi om 11:15 met een korte tussenstap op Singapore zorgde ervoor dat we de volgende dag om 12:00 uur aankwamen op het vliegveld. Na het pinnen van wat Dong had Vincent het idee om een onofficiƫle taxi te regelen voor 300k.. hierdoor werden we net buiten het vliegveld gebracht door een groen golfkarretje waar een taxi ons vervolgens naar het hotel zou brengen. Volgens met maps.me of we goed reden is alles gelukkig goed gegaan!