Belgium, Netherlands, India · 109 Days · 30 Moments · May 2017

Het avontuur van Maxim en Emily in India

16 September 2017

Laatste avondmaal
Dag 13: Joipur Vandaag onze laatste sightseeing dag. We stonden vroeg op om Joipur te ontdekken. Een eerste halte was een soort paleis, enkel voor vrouwen. Hier moest men door de ramen kijken naar de festiviteiten. Want vrouwen mochten niet naar buiten komen, mannen heersten de wereld -wat een nostalgie-. Op weg naar het fort nog een oude vorm van een trappenput gezien waar men water ging halen. Daarna naar het fort geweest waar je met olifanten naar boven kon gebracht worden. De dieren worden mishandeld dus van onze organisatie werd dit niet toegelaten. Het fort op zich was opnieuw indrukwekkend. Ook hier was een mini Chinese muur van 12km in zijn glorietijden. Na ons fort bezoek hebben we de astrologie van de 17de eeuw opgesnoven. Door allerlei uitvindingen kon men toen al horoscopen, tijd, gradatie van de zon enz bepalen. Dit was zeer leerlijk. Op het eind nog een mooie foto genomen bij het waterpaleis, dat momenteel wordt omgebouwd naar een hotel. Vanavond laatste avondmaal Xxx

15 September 2017

Dag 11: Udaipur - Jojowar Vandaag een lange rit voor de boeg. Om 9u waren we klaar om te vertrekken. Tijdens onze rit nam onze chauffeur ons mee naar een nieuwe tempel. Deze lag halverwege onze tocht dus was een deugddoende wandeling. De tempel was mooi, met schitterende uitzichten op de bergen. Het was zonder gids dus kregen we een audiogids mee. Rond 17u kwamen we aan in het hotel. Een prachtig hotel met een proper zwembad, en gezien de lange rit wouden we er meteen inspringen. Voor het eerst ook Lassie gedronken. Dit op yoghurt-gebaseerde drankje leek op een smoothie. Daarna opnieuw gaan eten maar dit keer was het geen hoogvlieger. Toch een mooi en gezellige plek om te vertoeven, alleen was het eten deze keer niet van de kwaliteit die we van onze chauffeur kenden. We hadden wss verkeerde keuzes gemaakt en besloten beiden niets speciaal meer te vragen. Slaapwel, morgen het fort van Jojowar!
Dag 10: Udaipur [1/2] Vandaag onze tweede dag in de progressieve betoverende stad Udaipur. Progressief omdat we voor het eerst vrouwen zelfstandig zien. Vrouwen lopen met vriendinnen op straat, rijden met brommers -eerste maal dat we dit zien, normaal zijn ze op de achtergrond in hun huizen terwijl het straatbeeld mannelijk is-. Voor ons een verademing, en gezellig vertoeven. S'morgens bezochten we één van de vele tempels. Dit maal van de Hindoe's. Het was een tempel die me deed denken aan de Azteken. Na een mooie wandeling door de kleine straatjes die Udaipur rijk is naar het stadspaleis gebracht. Onze gids kende de vele kleine straatjes uit zijn hoofd en gaf overal uitleg. Daarbij politieke thema's niet ontwijkend -bv het feit dat vrouwen zo vrij rondliepen-. Hij was daar oprecht trots op, en noemde het een positieve evolutie van het onderwijssysteem die men aan het vervormen is. Bv: door aan meisjes gratis fietsen te voorzien. Het stadspaleis is zoals alles hier indrukwekkend...
Dag 12: Jojowar - Joipur Vanmorgen werden we om 8u30 opgewacht door onze gids. Deze nam ons eerst mee naar een paleis, die op een tempel geleek. Hier zagen we voor het eerst een cobra. Niet te dichtbij komen was de boodschap. Slenterend de begraafplaatsen en de tuin bezocht van de bouwers van het fort. Het fort op zich was veel indrukwekkender. We hadden een prachtig zicht op de blauwe stad Jojowar. In het fort zagen we opnieuw indrukwekkende vertrekken, vergaderzalen en binnenplekken. Bepaalde daarvan waren met Belgische . Daarnaast ook veel goud, schilderijen met zeer veel details, kinderkamers enz. Dit fort baadde in rijkdom. Het had ook een 9km lange muur, die de stad omarmde. Een groot deel bestond nog, een ander was tijdens de kolonisatie vernietigd. Na deze mooie tocht moesten we doorrijden naar Jaipur, onze laatste bestemming voor New Delhi. Ook dit was een lange rit rijden!

13 September 2017

Dag 10: Udaipur [2/2] Het stadspaleis bestond uit verschillende delen, die via nauwe trappen waren verbonden. Dit was ter defensie voor eventuele aanvallen. Zo is er een indrukwekkende binnentuin, schitterende slaapvertrekken, prachtige uitzichten -al doet Emily daar ook alle eer aan 😍-. Dit paleis werd gebouwd door de erfgenamen van de zonnekoningen. Dit is te zien aan het prachtige beeld uit goud vervaardigd. Terwijl we met de gids on topic en off topic verhalen deelden vloog de tijd voorbij. Eenmaal terug op het hotel waren de weergoden ons niet gunstig gezind. Regen viel onze kanten uit dus was het schuilen. We dronken koffie en lazen een boek. Ikzelf ging naar de spa om mijn rug te masseren. Het voelde eerder als de kine dan een massage maar ik had er toch deugd van.. S'avonds opnieuw naar hetzelfde restaurant geweest. We kregen een VIP-plek op het tweede verdiep met opnieuw een adembenemend zicht! Moe en voldaan in ons bedje gekropen!

12 September 2017

Dag 9: Pushkar- Udaipur extra foto's [2/2]
Dag 9: Pushkar- Udaipur extra foto's [1/2]
Dag 9:Pushkar - Udaipur Vandaag niet zo'n lange trip naar Udaipur, city of lakes. In de voormiddag aangekomen in het hotel waar ze uitstekende wifi hebben (wow). Na ons GSM-uurtje was het tijd voor onze intussen dagelijkse plons in het zwembad. Om 16u30 hadden we met onze gids afgesproken aan het meer voor een boottocht. Deze was zeer rustgevend en enorm mooi. Het grote meer heeft in het midden een hotel, dat 1000€ per nacht kost voor de basiskamer. Niet meteen voor onze portefeuille. Op het meer is ook een prachtig eiland aangelegd, dat luistert naar de naam Jagmandir Ghat. Dit kan afgehuurd worden voor privéfeestjes, maar is wss ook onbetaalbaar. Nietegenstaand is het overdag open voor toeristen. Na een wandeling terug naar het hotel geweest. De dag hebben we afgesloten met een romantisch diner voor twee aan het meer. Voor het eerst vis in India gegeten en het was verukkelijk! Morgen een tempel en de city hall bezoeken. Kusjes van ons

11 September 2017

Dag 8: Pushkar - Jojowar Vandaag pas om 9 uur afgesproken, toch besloten we -sportievelingen dat we zijn- om onze wekker te zetten om 7u30. We zijn direct gaan zwemmen, om de dag fris te beginnen. Na een goed, lekker ontbijtje waren we klaar om te vertrekken. Onderweg naar Jojowar, die dicht bij de jungle ligt, kwamen we de apenmaffia tegen. Als je één aap in de ogen kijkt komen er plots 10 apen tevoorschijn. Zeer grappig om te zien. Jojowar op zich is een arme stad, dit vertaalt zich ook in het hotel. Toch is er een zwembad, dus kunnen we lekker afkoeling zoeken in het water. Als activiteit stond er een jeepsafari gepland met oldtimers. Het safari gedeelte viel nogal tegen, de wegen lagen al bij al niet slecht, en dieren zagen we niet-behalve de heilige koe-. Maar toch een mooie tempel gezien met priesters die wiet rookten. Daarna naar een boerderij geweest om te zien hoe men daar leefde. Indrukwekkend toch om te zien. Avondeten in hotel, spinazie&bloemkool dus Emily blij. Xx
MONKEYMAFFIA 🐒🐒🙊🙉🐵🙈⚔️⚔️

10 September 2017

Dag 7: Ramtanboer - Pushkar Vandaag opnieuw een eindje rijden naar Pushkar. Pushkar wordt ook wel een heilige stad genoemd door zijn vele tempels. Aangekomen in Pushkar gingen we eerst naar het hotel. Dit hotel is het mooiste tot nu toe, en volgens onze chauffeur zal dit ook het mooiste zijn. Het bestaat uit een zeer mooie tuin, een lekker restaurant, mooi zwembad en de kamers liggen iets verder van alles verwijderd. Dit is een oase van rust. Om 17u hadden we afgesproken met onze gids. Hij vertelde ons over de geschiedenis van India, en zijn vele geloven. Daarna nam hij ons mee naar allerlei tempels en gebedsplaatsen. Pushkar staat er vol van, elk een ander deel erend -de bomen, het water, de liefde,...- het was intussen donker wat deze avondwandeling extra speciaal maakte. We liepen door verscheidene straatjes vol kleine winkeltjes met lokale specialiteiten. We waren wel wat moe dus na 3uur gingen we naar het hotel om te eten. Buikje vol oogjes dicht!

9 September 2017

Hotel Ramthanboer 🙊
Dag 5: Agra - Ramtanboer Vandaag een tripje van 6,5 uur. Veel hebben we dus niet gezien of gedaan. Rond 16u wel in het hotel dus konden we wel lekker zwemmen. Normaal is dit een all-in hotel, maar dat was dus niet zo. Toen we gingen gaan eten -een lekker en verzorgd buffet- werd ons een fles witte wijn aangesmeerd. Wij dachten oorspronkelijk dat dit gratis was maar achteraf koste deze 3000 rand -40€-. Daar waren we dus niet zo blij om. Anders enkel UNO gespeeld en vroeg het bed in want morgen om 5u opstaan om tijgers te spotten. Spannend!!
Dag 6: Ramtanboer Vanmorgen zéer vroeg wakker gebeld om op te staan, want om half zes was het verzamelen geblazen. We gingen vandaag een safaritocht doen op zoek naar de Bengaalse tijgers. Tijgers hebben we uiteindelijk niet gevonden wel een hoop antilopen, apen, en herten. Het park op zich was hobbelig, maar zonder de tijgers niet echt speciaal.. Toch hadden we een leuke ochtend. Vroeg op betekend ook dat we nog een lange dag voor elkaar hadden, waar rusten voorop stond. We waren als eerst in het zwembad, dus dat was mooi meegenomen. Onder de stralende zon was het om 10u30 al bakken! S'middags en s'avonds hebben we in het hotel lekker gegeten! Morgen 8u30 naar een nieuwe stad! Groetjes
Safaritocht Ramtnboer

8 September 2017

Dag 4: New Delhi - Agra [3/3] De zoon van de Koning bouwde extra paleizen aan in wit marmer, waardoor een deel van het rode fort wit gekleid zijn. Het rode fort werd ook tijdens de Britse kolonie uitvoerig gebruikt. Hun defensiemechanieken waren ook toen zeer nuttig. Ook nu gebruikt defensie India het gebouw nog voor 80%, de andere 20% is open voor toeristen. Toen we op het hotel kwamen eindelijk genoten van onze eerste plons in het zwembad. Door de hitte was dit zeer welkom! Na de verfrissing -en Emily haar dutje- zijn we gaan eten in een BBQ restaurant. Het was een buffetprincipe, maar toen de voorgerechten kwamen hadden we of genoeg of stond onze mond in brand. Gelukkig hadden ze voor ons dan een niet pikante versie gegeten. Voor het eerst echt Indisch eten gegeten, en voor Emily was dit een beetje te pikant! Toch hebben we alles geproefd. Nu ons bedje in, morgen 6uur rijden om overmorgen vroeg tijgers te zien! Slaapwel mama 😅
Dag 4: New Delhi - Agra [2/3] Dit alles is op zich al indrukwekkend. Net zoals de ingangspoort dat we doormoeten. Het valt ook op dat er weinig toeristen India ontdekken, want her en der vragen Indiërs die meer noordelijk wonen om een foto. Emily en ik zijn echt BOLLYWOODstars! 😂. De Taj Mahal op zich is een prachtig gebouw. Alles is gemaakt van wit marmer en in dat marmer zijn er allemaal speciale stenen ingewerkt. Éen steen, waar ze de versen van de Koran mee hebben geschreven, komt van België -de zwarte onixsteen- Na deze indrukwekkende en prachtige rondleiding, en de vele foto's is het tijd om naar het rode fort te gaan van Agra. Daar heeft de koning van toen zijn laatste levensjaren in "gevangenis" doorgebracht. Het rode fort krijgt zijn naam door de rode steen die gebruikt is om deze te bouwen. Omgeven door een sluis(die nu droog staat) heeft het fort drie ingangen. Dit was ter defensie voor wie het fort trachtte in te nemen. In de tijd van de Mongolen was dit hun paleis..
Dag 4: New Delhi - Agra [1/3] Vandaag zijn we al vroeg uit de veren, want op 8u komt onze chauffeur ons halen. Fris en monster wachten we dan ook aan de lobby. Maar door de helse regenplons s'nachts was de weg van zijn huis naar hier onder water gelopen. Hij had onverwachte file dus kon Emily nog een dutje doen. Rond kwart voor 9 zijn we dan toch vertrokken. Eenmaal aangekomen in Agra (+/-13u30) konden we ons settelen in onze kamer in the seven hills tower hotel. Zoals gewoonlijk worden we door de overdaad aan mankrachten op onze wenken bediend. Dan volgt éen van de vele hoogtepunten van deze reis: de Taj Mahal. Een wereldwonder! Op weg naar de Taj Mahal zien we voor het eerst wilde aapjes. Emily had dus meteen vrienden gemaakt. De Taj Mahal heeft drie ingangen. Wij kwamen de noordelijk ingang binnen en waren toen al betoverd van de schoonheid. De ingangen zijn identiek, net zoals de Taj Mahal zelf. Eenmaal op de middellijn is alles in perfecte symmetrie...

7 September 2017

Taj Mahal

6 September 2017

Dag 3: New Delhi [2/3] In het midden de heilige fontein, waar men vreemd genoeg zich mee waste. Na de moskee gingen we verder in de koele wagen (wat een luxe, het is hier verdomd warm) naar wat je kan vergelijken met de Menenpoort in Ieper. Het is een prachtige poort waar een eeuwige vlam brand. Dit ter nagedachtenis van de Indische en Britse soldaten die in WOI en anderen oorlogen zijn gesneuveld. Ook hier stonden de namen in gegraveerd. Onze rit werd verder gezet richting de presidentiële woonst van India -Ram Nath Kovind- deze stond op het eind van een prachtige straat, de huizen in die straat waren telkens de gebouwen van de verschillende ministeries. Denk aan onze Wetstraat. Hier mochten we niet parkeren dus werden we snel uit de wagen gedropt om wat foto's te nemen. Na een goede 5 minuten gingen we naar de laatste rustplek van Mahatma Ghandi. Ghandi leefde simpel, zonder veel luxe en vocht onder andere voor gelijkheid iedereen. Het huis was zijn laatste rustplek.
Dag 3: New Delhi [1/3] Vandaag onze eerste echte kennismaking met India. Na het ontbijt stond onze chauffeur met gids reeds klaar. We reden eerst naar Old Delhi, waar we al snel door de drukte te voet onze tocht moesten verder zetten. Na een 5-tal minuten nam onze gids ons mee op een authentiek ritje op de Riksja. Het scootertje toerde met ons rond in het stadscentrum, maneuvrerend door een mensen/brommer/autozee. Overal waar we keken waren mensen producten aan het verkopen in minuscule winkeltjes. Sommigen waren zelf op de staan van hun fiets aan het koken! De Riksja bracht ons naar de grootste moskee van New Delhi. Er kunnen 15k mensen binnen en 25k mensen tegelijkertijd buiten bidden. Omdat we te Westers -cfr.te naakt- kregen we beiden aangepaste kledij. Emily kreeg een overkleed en ik mocht een rok aandoen. Verder waren ook onze schoenen niet welkom, dus waren we qua kledij op ons paasbest. Het was een prachtige moskee, die omringd was met een muur waar iedereen kon zitten...
Dag 2: Schiphol - Zurich - New Delhi [2/2] Het eerste wat opviel was de enorme hitte die ons overviel. Het is momenteel nog zeer vochtig, dus dit viel wel een beetje op onze adem. Gelukkig zaten we snel in de wagen die met airco was uitgerust. Alles is op het eerste zicht properder en minder chaotisch dan verwacht. Onze eerste nacht verblijven we in the Africa Avenue in het zuiden van New Delhi. Dit stadshotel is relatief basic, maar heeft toch alles wat het nodig is. Free wifi is dus het eerste wat bij ons aan ging. Nu is het intussen 20 voor 3 dus zullen we nu de lakens in duiken. Morgen om 9u30 vertrekken we voor een eerste echte kennismaking met New Delhi. Slaapwel!

5 September 2017

Dag 2: Schiphol - Zurich - New Delhi Vandaag start onze reis pas echt. Vroeg uit de veren om op tijd de schuttel dienst te nemen naar de luchthaven. Om 6u30 waren we beiden uitgecheckt in het hotel. Eenmaal toegekomen op de luchthaven van Schiphol hadden we nog tijd zat om een Starbucks te drinken (Hazelnoot-Latte). Om 9u45 hadden we onze vlucht richting Zurich, maar door security problemen had de vlieger vertraging opgelopen. Vandaar dat we ons moesten haasten richting de transfervlucht naar New Delhi. Zo hadden we Zurich niet echt voorgesteld, want we hebben eigenlijk niets gezien buiten de transferruimte. Er was geen tijd. Op de langste vlucht van de dag naar New Delhi keken we enkele films ter ontspanning. Voor de rest een goede vlucht gehad. Door het tijdsverschil van +3,5 uur was het intussen bijna middernacht. Gelukkig hadden we onze visums al geregeld, waardoor alles verliep. Onze chauffeur stond ons op te wachten dus konden we de eerste indrukken van New Delhi op ...

4 September 2017

Dag 1: Wingene - Schiphol [2/2] We bestelden eerst en vooral een lekker aperitiefje. Tot onze verbazing was de "Gin van de week" een Belgisch toppertje. De Double You gin smaakte perfect met zijn zoethout en jeneverbesjes na onze lange autorit. We bestelden elk een hamburger (laatste maal 100%rundsvlees). Ik ging de Italiaanse toer op met buffelmozzarella en pesto en Emily bleef bij de gewone met inktvisring en kaas. Daarb dronk ik een glaasje Merlot bij. Afsluiten deden we uiteraard met een Latte (Emily haar favo drank 🤤). Nog niet moe dus nog even van de gym geproefd in het hotel. Was meteen duidelijk dat ik zal rusten deze komende weken en niet zal sporten 😅. Hopelijk snel terug op het voetbalplein, want de conditie kan beter, mss moeten we de trappen van de Taj Mahal oplopen 😱. Nu slapen want om 6u gaat de wekker! 9u45 stijgen we op 👍🏻✈️🛩. See ya Tomorro. Slaapwel vrienden (of Mama, je bent de enige voor wie ik dit maak en wss leest 😂 😘), Emily en Maxje vanuit
Dag 1: Wingene - Schiphol [1/2] Vanmorgen nog even gerust voordat we vandaag de grens over gingen. Men spreekt gelukkig dezelfde taal dus dat komt wel goed! Rond de middag vertrokken vanuit ons favoriete boerengat Wingene naar ons hotel Schiphol waar we 1 nacht verblijven en onze wagen 14 dagen laten staan. Onderweg gestopt aan een tankstation om een lekkere tomatensoep met extra croutons te eten in dit druilige weer van vandaag. Toen we opnieuw stopten was er "toevallig" een Burger King aanwezig. We kwamen er snel uit dat ik snel een burgertje ging halen en Emily de koffie's. Een "long chilli cheese" en een latte macchiato verder konden we onze reis verderzetten. Aangekomen in ons hotel Park Inn by Radisson *** beslisten we niet meer naar Amsterdam te rijden. We gingen gewoon in het hotel iets eten...

26 July 2017

My LOVE with her new awesome pillow.