Vietnam · 12 Days · 7 Moments · October 2017

Het avontuur van Maureen in Ho Chi Minh-stad,

25 October 2017

Vandaag boodschappen gedaan en gegeten bij Mango' Bay Resort. Prachtig en heerlijk!!!

18 October 2017

Vandaag heerlijk ontspannen en gegeten op het resort.

17 October 2017

Vandaag overdag rustig aan en in de avond naar de night market.

16 October 2017

Vlucht van Ho Chi Minh naar Phu Quoc. Aangekomen en verrast door heerlijk resort. Wijntje Ilja open gemaakt en gegeten in resort.

15 October 2017

Voor vandaag hebben we een tour geboekt naar de Cu Chi tunnels. De wekker gezet, maar gelukkig zijn we de laatste dagen uit onszelf vroeg wakker. Met een groepje gaan we met een minivan naar de tunnels. Dit is ongeveer 2,5 uur rijden en tussendoor stoppen we eerst nog bij een sprinkhanen farm. Hier worden we enorm vriendelijk ontvangen dooe een echtpaar van 81 en 86 jaar oud. Hier krijgen we als ontbijt loempia's met gefrituurde sprinkhanen. Tja.. Daarna rijden we door naar de tunnels.

14 October 2017

Vandaag zijn we naar de Bitexco toren en het War Remants Museum gelopen. Lopend zie je toch het meest van de stad. We voelen ons hier gelijk thuis. Het lukt even niet om in 1 keer de weg te vinden naar het museum, maar dat mag de pret niet drukken. Het uitzicht van de Bitexco toren is gaaf! Uiteindelijk is het museum ook de moeite waard. Wat ontzettend indrukwekkend! Je leert op deze manier zoveel meer dan uit de geschiedenisboeken op school. Op de terugweg bij een super leuk tentje onze eerste 'fresh' loempia's gegeten. Ons omgekleed en op advies van de receptie dame gaan eten bij restaurant de Secret Garden. Wat haar naam eer aandoet want het is bijna niet te vinden, maar wat is het onzettend mooi en gezellig! En het eten... goddelijk!

13 October 2017

Na een reis via KUL zijn we dan eindelijk aangekomen in SGN. Rond het middag uur zijn we in het hotel. We hebben een uurtje of 2 geslapen, ons opgefrist en zijn naar het rooftop terrace gegaan. Waar we dit hotel voor hebben geboekt. En wat een succes! We voelen ons verrassend fit, het uitzicht is prachtig en de drankjes heerlijk. Een top eerste dag en Ho Chi Minh!