Netherlands, France · 6 Days · 11 Moments · August 2017

Het avontuur van Marcel en Rosa in Frankrijk

10 August 2017

Gister hadden wij ons laatste dagje. Dit hebben we besteed in Arles. Mooie stad die deels op de UNESCO werelderfgoedlijst staat. De stad was niet super druk. Ik ben erg geneigd te zeggen sla Avignon over en rijd door naar Arles. Na Arles zijn we nog even richting de kust gereden en daarna terug naar de camping. En nu vertrekken helaas..

Gisteravond nog even in Avignon geweest, lekker gegeten daar en vervolgens nog even langs het pauselijk paleis geweest. Vandaag is het de bedoeling om naar Arles te gaan. We worden alleen verhinderd door een 6tal kittens en een moeder kat die van mijn linker voorwiel hun huis gemaakt hebben. Gister hebben we ze al verhuisd, maar ze zijn 's avonds gewoon weer terug verhuisd. Tips zijn welkom!
Gisteren, na vertrokken te zijn van de camping, zijn we in de omgeving gaan kijken voor een nieuwe camping. Vanaf half 10 tot 12 zijn we camping na camping afgegaan, zonder succes. Hierop hebben wij besloten dat het gebied vol was. Vervolgens zijn we vertrokken naar Avignon, beide nog nooit geweest en op relatief korte afstand. Hier was het bij de eerste camping raak. Plaats voor 3 nachten. De camping is niet de mooiste maar dat is niet erg. Het centrum van Avignon ligt op loopafstand. De tent opzetten was nog een behoorlijke klus. Deze was namelijk in de nacht en ochtend nat geregend en tijdens het regenen ingepakt. Normaal weegt het tentdoek zo'n 33 kilo, nat schat ik hem op 60 kilo. Maar toen die eenmaal stond hebben we heerlijk gebbqt en konden we eindelijk even zitten. Vandaag zijn we na een rustig ontbijt, verstoord door een 20tal wespen, het centrum in gewandeld. In het kort, mooi maar toeristisch. Gelukkig dus ook veel terrasjes!

7 August 2017

Dit hebben we maar gedaan, het was al te laat om nog veel langer te zoeken. Morgen verplaatsen naar een beter plekje. Moet niet te moeilijk zijn. (3/3)
Vanuit de toren begrepen wij ineens waarom deze persé hier gebouwd moest worden. Als je de vijand vanaf deze plek niet aan zou kunnen zien komen dan moest je zeker een afspraak bij de opticien. Na alles goed en wel ontdekt te hebben besloten we door te gaan. We moesten nog een behoorlijk stuk en het lastigste stuk weg moest nog komen, bleek achteraf. Want vervolgens kwamen wij op een weggetje terecht dat ons terug zou leiden naar de hoofdweg. Dit weggetje bracht ons van 900 meter hoogte naar 450 meter hoogte. Het weggetje was alleen maar een paar km lang, dit betekende dat het weggetje gemiddeld ver boven de 10% uitkwam. Ook was er een stuk met in 500 meter ongeveer 10 haarspeldbochten. We hebben geen foto's van deze weg, want rijden was belangrijker. Na dit avontuurlijke ritje overleefd te hebben zijn we op zoek gegaan naar een campingplaats. Bij de eerste 3 campings werden we geweigerd omdat ze vol waren. Vervolgens konden we een plek kunnen krijgen voor 1 nacht. (2/3)
Nadat we onze tent afgebroken hebben, lastig gevallen zijn door een wesp tijdens ons ontbijt en afscheid genomen hebben van onze buren zijn wij vertrokken richting het zuidoosten. Via achteraf wegen en kleine dorpjes kwamen wij langzaam dichter bij de ardeche. Voordat we er waren kwamen wij in een file terecht en vingen wij, met onze beperkte franstalige oren, op dat er een "l'accident" was gebeurt verderop. Hierop besloten te keren. Vervolgens kwamen wij op paadjes terecht waar de hellingsgraad regelmatig de 16% passeerde. Met ons leven in de waagschaal spotte wij een mooie uitkijktoren bovenop een berg. We besloten deze te gaan onderzoeken. Toen we dichterbij kwamen hoorde we water kletteren Dit bleek een waterval te zijn. Afdalen dus, op avontuur! Een pad was er eigenlijk nauwelijks en de dieptes waren behoorlijk, maar ons doorzettingsvermogen ook.Na de waterval van dichtbij gezien te hebben vochten wij ons een weg naar boven, om toch nog een rondje om de uitkijktoren te lopen.(1/3)

Vandaag hebben we een wandeling gemaakt. Niet te zien op de vermoeide marcel foto is dat het enorm stijl omhoog loopt. De wandeling leidt ons naar de bovenkant van een oude vulkaan. De krater van de vulkaan is zo'n 30 meter diep. Vanaf hier kunnen we de wijde omtrek zien. Ook zien we de stad Clermont-Ferrand in de verte. Hierna lopen we via de andere kant van de vulkaan over onhandige trappen naar beneden terug naar de auto. We hebben er dan zo'n 6 km op zitten en ruim 400 meter geklommen. Met de auto rijden we terug richting de camping via een meertje. Ook weer een vulkanische krater. Vervolgens door naar de camping, tijd voor een biertje, wat verbazing over de schoonheid van het kasteel, een avondmaal en een potje "strandtennis". Rosa smijt alleen na een paar keer overspelen haar racket per ongeluk over de camping. Die is nu ziek. Morgen verplaatsen, naar ongeveer richting ergens toe. Voor nu een wijntje en morgen het weerbericht van de omgeving bekijken. 18+ graden zou fijn zijn.
Heerlijk geslapen onder de uitkijk van het kasteel. Nu een bak koffie voordat we de omgeving gaan ontdekken. Ps. De camera van mij mobiel kan niet meer focussen, dus op de achtergrond het 15e eeuwse kasteel met vaagheidsfilter

Zo, tentje staat met bloed zweet en een paar traantjes. Deze camping is behoorlijk mooi. Er staat een 15e eeuws kasteel op de camping. We zijn voor het mooie iets te lang doorgereden maar goed dat is niet erg. Nu even eten!