Netherlands, Malaysia · 38 Days · 10 Moments · September 2017

Het avontuur van Malou in Maleisië

14 October 2017

Lieve Allemaal! Vol trots kan ik zeggen dat ik weer veilig thuis ben. Dit was wat je wel kunt noemen het grootste avontuur uit mijn leven, tot nu toe. Ik hoop dat er nog heel veel avonturen gaan volgen! Ik heb de laatste 1.5 dag in Kuala Lumpur doorgebracht en hier lekker rustig aan gedaan en door de stad lopen struinen en zo de ene highlight na de andere tegengekomen! Vandaag heb ik mijn vakantie mogen afsluiten met een lunch aan het strand met de liefsten 😍. Wat een geluk. Bedankt voor al jullie lieve reacties. Op naar het volgende avontuur! 😊

12 October 2017

Lieve allemaal! Nog steeds alles goed met mij. Gisteren aangekomen op Langkawi met veel regen! Op de foto's de Ferry waarmee ik overgevaren ben + sfeer impressie op de Ferry 🤢. Ik had er ook voor kunnen kiezen om naar de Cameron Highlands te gaan vanaf Georgetown. Echter was ik daar waarschijnlijk alleen heen gegaan om mooie foto's te maken en te kunnen zeggen dat ik daar geweest ben. Zo steek ik niet (meer) in elkaar sinds deze reis. Ik zou vandaag wel 30 verschillende activiteiten kunnen gaan doen, bijvoorbeeld eilandhoppen of door de mangrove varen en jullie weer kunnen overspoelen met de ene prachtige foto na de andere. Maar vandaag doe ik lekker een dagje niets! Waarschijnlijk gaat het zo weer regenen, maar who cares? Genoeg leuke koffie tentjes hier om van de ene naar de andere te hoppen. Oh ja én ook genoeg leuke strandtentjes met tax free biertjes 😂😁. Morgen vlieg ik terug naar KL ✈.

9 October 2017

Wauw vandaag heb ik wederom zoveel moois mogen zien! Ik ben gisteravond laat aangekomen in Georgetown op het schiereiland Penang. Vanmorgen vroeg opgestaan om de verschillende street art werken te zien die verspreid door de stad op de muur gemaakt zijn. Zo onwijs tof en mooi gedaan. Vervolgens, om het heetst van de dag te vermijden, naar het upside down museum geweest wat een grote mindfuck is zoals je ziet op de foto's 😂. Toen weer lekker verder struinen door de stad, waar ik bij het volgende street art stuk aangesproken werd door een zeer goed engels sprekende local. Sorry papa en mama, ik had beloofd niet met vreemde mannen mee te gaan, maar we raakten aan de praat en hij wilde mij graag een écht stukje van de stad laten zien. Hij nam mij mee naar een houten steiger waar een soort long houses omheen gebouwd waren. Hier hebben we enige tijd zitten kletsen. Deze meneer prikte binnen enkele minuten dwars door mij heen, echt heel bizar maar zó onwijs leerzaam weer 😊.

6 October 2017

Wederom vanaf het vliegveld! Sabah zit erop en ik vlieg straks door naar Penang. Gisteren ben ik naar het paradijs Sapi Island geweest. Iets anders dan gepland, wilde naar het NP van Kota Kinabalu echter was de koning jarig en die gooide wat roet in het eten. Mogen snorkelen in zo'n paradijs 😊. Vandaag alsnog naar het National Park geweest! Dit was echt ongelofelijk gaaf. Ik heb samen met een Chileen twee trails gelopen. De foto's zeggen genoeg denk ik. Halverwege merkte ik ineens op dat mijn veter rood was in plaats van wit, dus ik keek even goed en toen kwam ik erachter dat er een bloedzuiger was die aan mijn voet begonnen was 😂. De Chileen vroeg of ik zielig wilde kijken voor de foto, zie hier het resultaat. Ik kan hier volgens mij die smile niet meer van mijn gezicht af krijgen 🙈. Nog even mijn charmes (en portemonnee) in de strijd moeten gooien om op tijd op het vliegveld te komen, want ze chauffeur van de minivan was van plan te wachten tot het busje vol was..
Met gepaste trots mag ik jullie vertellen dat ik wederom op het vliegveld ben beland! De verdwalingssessies duren inmiddels al iets minder lang dan op mijn eerste dagen, dus er is een stijgende lijn te zien😂. Mijn avontuur in Kuching zit erop! Wat een mooie dingen heb ik hier mogen zien en beleven en wat een fijne mensen heb ik mogen ontmoeten. Gisteren in mijn eentje een bezoekje gebracht aan een orang oetan rehabilitatie centrum en ze mogen bewonderen in het 'semi wild'. Zo ontzettend indrukwekkend als er op nog geen 5 meter afstand een orang oetan passeert 🙈. Gistermiddag lekker relaxed aan het water gezeten en een boekje gelezen. Gisteravond heb ik samen met een Nederlands meisje die ik ontmoette bij de orang oetans, dankzij een fijne tip van mijn lieve werkbegeleider, gegeten op het dak van een parkeergarage waar ze een food court gemaakt hadden. Eindelijk even mijn groenten gebrek kunnen aanvullen! Nu op naar mijn volgende avontuur in Kota Kinabalu! ✈

4 October 2017

Oké afgezien van het feit dat ik hier pas iets meer dan 24 uur ben ben ik stiekem toch al een beetje verliefd op Borneo geworden. Sorry papa en mama, ik had beloofd niet verliefd te worden 😂. Vandaag ben ik naar Bako NP geweest. Wat een fantastische ervaring. Samen met een Nederlands stel en een Belgisch meisje hebben we een trek gedaan door de jungle. Het meest spannende moment in mijn leven omdat we een aap troffen die ons wilde aanvallen (territorium gedrag). Dus wij hebben het op een snel lopen moeten zetten, echter tijdens die vlucht stonden we ook ineens oog in oog met een slang! Nog nooit zo hard kunnen wandelen op een soortgelijk pad als op de foto (met die boomwortels overal). Toen we van de aap verlost waren hebben we op het strand gewacht tot we opgepikt werden door een bootje (a la expeditie robinson)! Heb besloten nog een dagje langer in Kuching te blijven zodat ik morgen nog naar een Orangutan centre kan!

3 October 2017

Even een snel berichtje! Alles gaat super goed tot nu toe. Ik zit te wachten op mijn vlucht naar Borneo nu! Gisteren naar de Batu Caves geweest, waar aapjes los liepen en er meer duiven waren dan op de dam. Heel leuk, als ze niet vliegen 🙈. 's avonds naar the Petronas Towers. Mega indrukwekkend hoe groot en hoog dat is. Daar heb ik nog een licht show in de fonteinen meegepikt en vervolgens in een super leuk straatje gegeten met mijn reisbuddy en redder in nood voor 1 dag 😂. Zodra ik in Borneo gesetteld ben en wifi heb horen jullie mij wel weer! Geen zorgen om mij het gaat echt onwijs goed met me. Liefs

1 October 2017

Lieve allemaal, ik ben veilig aangekomen in Kuala Lumpur. Ik wil alvast mijn welgemeende excuses aanbieden aan mama, papa, Stephany en Kees, waaraan ik plechtig beloofd had om niet te verdwalen. Het spijt mij, het is niet gelukt helaas. Na drie keer in een verkeerde lift te stappen op het vliegveld is het mij uiteindelijk wel gelukt om in de goede trein en vervolgens goede metro te stappen, echter heb ik daarna ongeveer 1.5 uur gedaan over een stukje van nog geen kilometer 🙈. Gelukkig was er een behulpzame man, die waarschijnlijk de wanhoop in mijn ogen zag, die mij die juiste kant op gestuurd heeft. Net in Chinatown gegeten, waar de mensen naar mottenballen roken, je werkelijk ALLES wat je maar kunt bedenken geïmiteerd kunt kopen en waar iedereen je een 'Teksi' wil aanbieden. Mijn eerste 'Meehoon' op met varken (hoop ik) en garnalen. Morgen Kuala Lumpur in het licht verkennen en een plan maken voor de dag(en) erna. Dit is so far de beste keuze die ik ooit heb kunnen maken ✌😊

30 September 2017

Het avontuur gaat beginnen! Uitgerekend op zussendag heb ik de liefste zus die iemand zich maar kan wensen moeten achterlaten op Schiphol. Degene die mij en mijn zus goed kennen weten dat dit pijn doet en voelt alsof we nu geamputeerd zijn 😭. Maar zie het zo zus, ik ga vast even op voorverkenning voor onze volgende reis 😊. Hoe toevallig kwamen we Doortje en Deniz tegen die net terug zijn van hun fantastische reis naar Canada! Dit moest even vastgelegd worden. Ik zal blij zijn als ik zo door de douane ben en de vakantie 'echt' kan beginnen. Via deze weg probeer ik jullie (waar mogelijk ivm Wi-Fi) een beetje op de hoogte te houden van, tot nu toe, het grootste avontuur uit mijn leven. Uiteraard zijn alle suggesties en tips welkom 😁! Thanks voor alle support tot nu toe en alle lieve woorden en berichtjes van iedereen. Ik hoop dat ik jullie via deze weg een heel klein beetje kan laten meegenieten van mijn reis! Liefs 😘

7 September 2017

Binnenkort kun je hier mijn avontuur over mijn eerste solo backpack trip naar Maleisië volgen. De vlucht naar Kuala Lumpur is inmiddels geboekt. Benieuwd waar ik verder zal belanden? Stay tuned 😁