France, Spain, Portugal · 17 Days · 63 Moments · July 2017

2017 | Roadtrip Portugal

Foto dump
Nadat we ons prachtige plekje, tussen de duinen hebben verlaten, rijden we nog even langs de kust omhoog. Met als doel "de plek van de sardientjes" te bezoeken. Helaas was de fabriek niet meer toegankelijk voor publiek, en was het strand aldaar toeristisch. We zijn nog even doorgereden en hebben op een leuke parkeerplek, lekker geluncht met wentelteefjes. Uiteindelijk zijn we in Guimarães beland bij een mooi kasteel! En we treffen het, want er zijn kraampjes en gezellige Portugese muziek. 's avonds zijn er optredens, van muziek, zang en dans. Het wordt een late avond, en vanmorgen heel vroeg, 7 uur, werden we bijzonder luid gewekt door een heus lied, voortgebracht door kerkklokken. Om de lokale bevolking op te roepen voor de mis. We zijn toen maar snel opgestaan en verder gegaan.
Natural Reserve of São Jacinto Dunes, São Jacinto, Portugal 🚐♥️🇵🇹🏕🏖🆓 Het kan zo simpel! Natuurgebied, busje (absoluut geen tenten) rotzooi meenemen. ML
Ik ben de koning PJL
Op de camping lekker veel mozaïek, daar moet je natuurlijk ook foto's van maken. Hihi! PJL

10 August 2017

Stijn is lekker de komkommer aan het snijden voor iedereen. PJL
Camping Termas da Azenha (tussen de rijstvelden) Hoop mozaïek van 101 dalmatiërs (Psst waren ernaar 34, gecheckt door Stijn) tot deze slang. Pepijn heeft nog wat mooie op de foto staan.
Wat een stranden ML
Dagje strand Tekst volgt
Aan het FaceTimen met oma Geke
Lekker uitzicht tijdens het eten en het klaar maken van het ontbijt. PJL
Lekker genieten van de Atlantische oceaan. PJL
Bom Dia, iedereen slaapt nog! En met zijn alle in de bus! .... wordt vervolgt Eerst ff wakker worden ....... He buren;) links en rechts

Lekker nog even 's avonds naar het strand bij de Atlantische oceaan. PJL
Cabo do Roca .... wat een uitzicht! Maar erg druk, het liep al tegen etenstijd aan dus we moesten ons nog even druk maken gaan maken over het diner! Diner aan Zee - Praia Grande. Zo als de hele vakantie blijven we ons verbazen over de schoonheid van 🇵🇹🇵🇹🇵🇹🇵🇹 Na paar minuten rijden, vonden we een zeer geschikte locatie om te dineren. Was wel wat passen en meten in de bus. 🤣 ML
Het uit zicht over de Atlantische oceaan
Lekker krap in de bus eten klaarmaken en koken op de Parker plaats PJL
Gisteren afscheid genomen van de familie, wat hadden de kids en "opa alfredo en oma maria" het er zwaar mee. Maar komt vast wel weel goed. Verstekelingen, scheelde niet veel of we waren met zijn 6 weg gereden 🤣 -> op naar Cabo do Roca. Het westelijkste punt van Europa. ML
Foto dump ban afgelopen dagen

8 August 2017

Mobiele eenheid PJL
Mooi dagje strand! ML

7 August 2017

Vervelen? Nee dat doen we niet! Een van de broers heeft het huis tegenover gekocht met zwembad!! En In Santarem valt er genoeg cultuur te snuiven! Dus na Patricia ons mee naar Porta do Sol, gigantisch uitzicht over het agrarische gebied achter Santarem. En opa had nog een vis op de kop getikt dus onder toezicht van de kids werd deze schoongemaakt! En toen we terug waren van weer wat cultuur, bezoekje aan een Decathlon en boodschappen kon de bbq gelijk aan! ML

Familie Verder op weg naar het zuiden, toen ik net zo oud was als de kids nu. Logeerde ik in Ens (geboorte dorp van Geke). En was dan bijna altijd op pad met mijn neef Ronnie. Toen die vernam dat we deze zomer in Portugal zaten, werden we al uit genodigd om langs te komen in Benfica do Ribatejo. Dorpje waar mijn nicht Patricia is geboren. De poort stond al open toen we aan kwamen!! En na de verjaardag van Ronnie 5/8, was vandaag 6/8 Senna jarig, 10 jaar!! En dat vieren ze in Portugal met overdaad aan zoetigheid! ML

Een vriendin van ons is met haar man en inmiddels 11 jarige dochter, ruim 2 jaar geleden verhuisd naar zijn ouderlijk huis in een klein dorpje. Waar ze een heerlijk glashelder zwemplek hadden midden in het dorp vlak bij de kleine (alleen tenten) camping. Na paar uurtjes terras. Werden we door opa uit genodigd om mee te eten! En nog ff bij te kletsen! (Detail; opa zelf was de hort op ;) ML
Op de Eco camping Moinhos do Dão vermaakte de kids zich uitstekend op en rond de oude bouw restanten van de Molen (moinhos), langs de rivier (Dão) en in een kajak op de rivier. Tot op het moment van vertrekken, lekker op ontdekking op het eiland. Kreeften, salamanders jagen (zie foto) ML
Zo weer klaar voor een ritje en uiteraard ff wat boodschappen! ML

Natuurlijk ook nog even tijd gemaakt voor wat cultuur in Viseu. Naast dat we bijna in iedere stad wel een Decathlon bezoeken. Mogen de kids ook geloven aan paar uur stevig heuveltje op en af wandelen in de smalle straten van Viseu. Met af en toe mooie uitzichten. En op deze heerlijke warme dag werd het wandelen nog even beloond. Met ..... waar was de parkeerplaats nu! ML
3 augustus. Het leuke van op vakantie gaan zoals wij doen is dat je onverwachts langer blijft op plekken die je leuk vindt zoals deze camping. Wat een ervaringen. Na ontbijt zijn de kids naar het zwembad en de trampoline gegaan. Omzichtig nog even uit te leven. En zo konden wij rustig inpakken, wat trouwens een stuk sneller gaat dan met de sleurhut! Ook de campings die we aan doen, zijn stuk makkelijker te bereiken dan met. ML

3 August 2017

Zo eindelijk aangekomen! Op de tweede Portugese camping en aanraden van een collega van Laura. Een heuze natuur camping. De moeder van deze dame, heeft een winkel in het centrum van Delft, waar Laura ook is geweest. Voor de rest is het hier gewoon mooi en rustig. En vanavond gaan we eerst barbecueën hamburger Ala-Stijn. ML
Ik ben met de 4x4 tocht als 1ige kind door een heeeeeeel diep dal heen ge gaan en toen moest ik er uit getrokken worden met 2 lieren PJL
In Portugal is het erg leuk want wij hebben een leuke wandelroute gelopen. wij hebben een 4x4 tocht gereden en bij de 4x4 tocht zijn door riviertjes gereden met Grooten keien en alle mensen waren aan het stof happen het was erg leuk Lsl

2 August 2017

Vandaag een reuze ervaring! 4x4 off road met Toyota Landcruizers, Land Rovers Defender (de favoriet) en de beesten van Jeep Wranglers. Op de foto een diep dal en een heel steile helling, papa en Pepijn hadden allebei een plekje bemachtigd in een Jeep! Alleen je rode wrangler waar Pepijn in zat durfte het met de Toyota Landcruizer aan om deze trail te doen! "Maar wat was het spannend" bevestigd Pepijn. "Maar ik wist dat de bestuurders veel ervaring hebben, dus was niet bang" ML
Off Road 4x4 vandaag! Maar heb je een brute Ford F150 Raptor 4x4 met 420pk kan je niet mee! 🤣 Hij is te breed.... ML

1 August 2017

Dinsdag wasdag;) Maar vandaag tijd voor een dagje zwembad (en vriendjes) Morgen op pad met de serieuze machines ML

31 July 2017

Google tijdlijn van vandaag ML
LBLF
Het was een heuse zoektocht, maar we hebben uiteindelijk het startpunt van onze wandelroute gevonden. De tocht ging eerst bergaf richting een waterval. Prachtig uitzicht, maar ook duidelijk de sporen van de bosbranden in 2015. Waarnaar de natuur weer druk bezig is met zijn herstel. Natuurlijk maken we ons eigen verhaal, dat vanuit de blikseminslag de bosbrand zou kunnen zijn ontstaan. Onderweg komen we restanten tegen van oude watermolen huisjes. Dan komen we bij de waterval alwaar er lekker gezwommen werd. Mooi helder water. Hierna gaan we dezelfde weg terug (een andere is er niet) en dus bergop. Eerlijk is eerlijk, mijn conditie kan nog wel wat hulp gebruiken. Maar wat een kanjers die kids en Marc die gerust een sprintje mee omhoog trok. Weer terug in het dorpje, zien we een echt Portugees vrouwtje op pad. Kortom een mooi dagje natuur en cultuur! LBLF
Op de zoektocht naar het startpunt zijn we uiteindelijk, maar naar een dorpje gegaan om eerst gaan eten. Dit was een schot in de roos en met de buikjes vol reden we toch maar weer terug naar de plek waar we dachten dat we best in de buurt zouden zijn. En ja daar was het!!! Onderweg zijn we ook nog op een camping gekomen, met een uitzicht over een vallei en loslopende ezels en het zwembad spreekt voor zich zie de een na laatste foto! ML
Vandaag een wandeling op het programma, maar kunnen hem niet vinden ;) de laatste keer dat ie gelopen was was ook in 2012. Ach ze leveren wel leuke plaatjes en ervaringen op! Traffic is trouwens geen 4x4. Dus we schuiven nu maar ergens aan voor een Portugese lunch (almoco). ML

Ook schoon maken hoort er bij. Hihi PJL
Even een rustig dagje op camping ! Is plannen maken voor de overige dagen. De kids vermaken zich kostelijk ML
Lekker samen bommetjes maken! Lotte en Stijn PJL
Yesssssss In Portugal Yesssssss PJL
Bom dia, a camping with a view! ML

29 July 2017

Na een lange dag zijn we om 23:23(Portugese tijd aan gekomen) uurtje eerder. Was een erg lange dag! Maar we werden hartelijk ontvangen. Door Olav ! Na de bus uit geprobeerd te hebben als 4x4, geen succes! Toch maar ergens anders geparkeerd! We kijken morgen wel verder! Welterusten ML
Omdat we toch maar doorrijden, net ff gezellig langs de snelweg gegeten. ETA 00:10 gepland. De kids hebben alle ruimte en liggen inmiddels lekker in te dutten. En Laura tikt nog ff door inclusief de laatste 115km tol vrij! Proost ML
Rustig opgestaan vanochtend, en de kids hebben nog lekker gespeeld in de speeltuin. Zouden eigenlijk in twee etappes reizen naar quinta dalijo. Maar de kids hebben het goed gedaan en ook de siësta bevalt hun goed. We hebben zojuist even boodschappen gedaan en daarmee de rustpauze. Zijn nu op weg voor het laatste stukje! Ooooo jaaa en of het bevalt op vakantie zonder caravan!! ML
Inmiddels zijn we via de Franse kust, Spanje ingereden. Het kwik is inmiddels opgelopen naar 32 graden. We hebben meteen "de siësta" geïntroduceerd. 😴 LBLF
We gaan nu onderweg naar volgende camping voor paar dagen verblijf. Verwachting is dat we onderweg een overnachting doen om de kids niet te veel op de proef te stellen. En moeten ook nog boodschappen doen, want de boodschappen raken op. Website van de camping http://www.quintadalijo.com/ ML

28 July 2017

Vavond 21:15 nog ff een drankje gedaan op de centrale buitenruimte. Onder de Platanen. Pepijn, mama en ondergetekende waren er met zijn alle overeen, dat dit wel een heel leuke camping is! EN VAST is terugkomen. Waar Stijn & Lotte zijn? Stijn schooiert met zijn Duitse variant Marcel door het duister. En Lotte is opstap met haar Franse "Amie Huit" Nu weer erg laat naar bed, het is al na elven, morgen een niet een al te lange rit 3á4 uur. Richting 🇵🇹 República Portuguesa. ML
Stijn zit lekker op de draai molen PJL
Lekker proosten saampjes PJL
Lekker drinken PJL
De leuke opstelling PJL
Nu maar is even plannen wat we morgen gaan doen! Beetje op tijd vertrekken! En nog een camping voor we Portugal intrekken! ML
Fontain Chaud DAX, een warm water fontein. 1814-1818 Even rusten met een lekkernij bij de patisserie vandaan. Die dacht dat we een drie-ling hadden. ML
We zitten op een Leuke camping in de natuur PJL
Gisteravond kwamen we laat aan. Maar op een gave plek voor de kids! Snel alles opzetten en spelen maar. Met de camper zijn we snel klaar en koken maar! Met een paar lampjes van een feestje is de plek helemaal klaar. ML

27 July 2017

Camping du Toy in Herm is zo typisch Franse natuurcamping, die je verbeelding van kamperen in Frankrijk werkelijkheid laat worden. Dus we zouden er weer eens naar terug. Na een heel lange rit, gelukkig regende het regelmatig onderweg. En hebben de apen zich uitstekend gedragen achter in! Ondanks de 2 uur extra aan files! Ook erg leuk zijn de routes, die je zo nu en dan rijdt om de files te vermijden. ML

26 July 2017

De eerste stop Delft - Neufchatel. Camping Sainte Claire. Is onze eerste stop. Bewolkt en regenachtig. ML