Europe · 26 Days · 22 Moments · April 2017

Backpacking Europa 2017!

23 May 2017

Gisteren zijn we in Brussel gestrand ipv Gent! Daar de nacht doorgebracht en de stad bekeken. Zijn nu net in Gent aangekomen. Hostel met gekke bedden en het kost ons 27 euro per nacht! Het wordt steeds duurder hoe dichter je bij huis bent!!

22 May 2017

En daar gaan we dan op naar Gent. De laatste bestemming voor dat we naar huis gaan. Berlijn was super, helemaal verliefd geworden op deze prachtige stad! Het was helemaal hoe ik mezelf had voorgesteld. Gisteren zijn we naar een groot park geweest, waar elke zondag karaoke wordt gehouden en een (super leuke) markt staat. Als klapper op de vuurpijl heeft een van deelnemers zijn vrouw ten huwelijk gevraagd!! Savonds gingen we uit. In het hostel vertelde meerdere mensen tegen ons dat het een van de leukste clubs was in Berlijn....maar we kwamen uit bij een Gay-party! Wat een gekke beleving. Maar wel uitzicht over heel de stad op het dakterras!

21 May 2017

Wat een gekke avond gisteren! We waren iets aan het drinken met onze huisgenoten toen er opeens een man kwam met een bordje. Een van ons (een Indische) jongen keek op het bordje en Alex (komt uit Engeland, maar werkt in de hostel in Berlijn) riep kei hard en vaak niet kijken niet kijken, ik leg het je later uit waarom! Toen de man net weg was zei hij: hij steelt telefoons als je op dat bordje kijkt en vroeg aan de indische jongen: heb je alles? En ja hoor, zijn nieuwe IPhone 7 was weg!! Ik moest natuurlijk de Hero uithangen, dus ging samen met hem kijken of hem nog ergens zagen. We zagen niets, opeens vroeg iemand (met DIKKE Porsche) of hij ons kon helpen. Maar het was te vergeefs! Wij hebben daarna nog wel een leuke avond gehad in een House/Techno club in een oude bank en waren om half 6 weer bij onze hostel. Het werd al licht! Vandaag gaan we naar een soort van karaoke festival in een park en hopen we nog iets op te vangen van de Berlijnse muur.

18 May 2017

Kort maar krachtig Praag bezocht! We hebben alles al gezien in 1 dag dus vandaag vertrekken wij richting Berlijn. Het is (maar) 4 uur met de trein. Gisteren uit geweest met een meisje uit de VS, een privé optreden gehad van iemand uit Las Vegas en het lekkerste toetje ever gevonden hier. Nog een weekje en dan zijn we weer thuis, wat is het voorbij gevlogen!

16 May 2017

Vandaag weer 7 uur met de trein! Onderweg naar Praag! Doei doei Wroclaw, see youuuuuu.
Rustig dagje gehad vandaag in Wroclaw! Hierbij een foto van ons ontbijt! Onwijs goed!

15 May 2017

En de plannen zijn weer verandert! We zijn in Wroclaw (een andere plaats in Polen). Polen is zooooooo leuk!!

12 May 2017

Krakau, wat ben je prachtig! We zitten in een hostel voor 13 euro met ontbijt en avondeten. Vandaag naar de top van een berg geklommen en gisteren een nieuwe piercing gezet. Helaas is het morgen al weer tijd om te vertrekken naar een nieuwe stad: Praag, we komen eraan!!!
Biertje op het terras in Katowice (Polen)! Wachten tot onze trein gaat richting Krakau.

10 May 2017

We zijn gisteren aangekomen in Wenen. Op het station van Bratislava hebben we een Franse jongen ontmoet, hij was ook aan het interrailen. Met hem hebben we een hostel gezocht, maar voordat we een goede gevonden hadden moesten we 8 km lopen met backpacks!! De hostel is wel wat duurder dan in de andere landen. We betalen hier 20 euro en (bijv.) Boedapest hebben we maar 11 euro betaald. In het hostel aangekomen hebben we onze backpacks weggezet en zijn we pizza gaan eten bij de Vappiano. Daarna hebben we een spelletje gespeeld en zijn we terug gegaan naar de kamer. In de kamer sliepen we met een Brazaliaan, Japanner, de Fransman die we hadden ontmoet en later kwam er nog een Nederlander bij! Nadat we ons zelf hadden voorgesteld, vroeg de Nederlander (Hugo) of we wat mee gingen drinken. Eef en ik wezen het eerst af, maar zijn later wel gegaan naar de bar beneden in onze hostel. En het was hartstikke gezellig!! Vandaag gaan we de stad verkennen, (waarschijnlijk) op de fiets! Spreek jullie!

9 May 2017

We zijn 2 dagen in Wenen geweest. De eerste dag hebben we veel mooie gebouwen bezocht. Vandaag zijn we naar een rivier geweest om te zwemmen en daarna naar een enorm park, het was heel lekker weer! Nu zijn we onderweg naar Ostrava (een stad in Tsjechië), daar overnachten we en morgen gaan we verder reizen naar Krakau. Onwijs benieuwd naar Polen, al veel over gehoord... maar zo weinig van gezien. In Krakau blijven we ook meerdere dagen!

8 May 2017

Eerste avondmaal in Bratislava!!

7 May 2017

Leuke tijd gehad in Boedapest! Tijd om te vertrekken naar Bratislava!
Vandaag naar de Spa geweest en nu lekker aan een cocktail. Vanavond uiteten en stappen in Boedapest.

5 May 2017

Van Raaijka zijn we naar Zagreb gegaan met de trein. Deze treinreis duurde erg lang. Aangekomen in Zagreb zijn we onze hostel op gaan zoeken. Het was een supspace hostel! In het hostel hebben we een andere Nederlander ontmoet, Richard! Hij was voor zijn werk overgevlogen. We hebben met hem vandaag de stad bekeken. Tijdens het bekijken van de stad kwamen kwamen we uitgelopen bij het #orangebikeride evenement uit. Dit evenement stond helemaal in het teken van fietsen en Nederland! Ik kon het als echte Nederlander natuurlijk niet laten om een rondje te fietsen door de stad en we kregen alle drie een T-shirtje! Nu onderweg naar Boedapest, op naar nog meer mooie avonturen. Dreams come true😀

4 May 2017

Living the good life! 🇭🇷

3 May 2017

Now we are in Ljubljana Slovenië! Het is zo mooi hier. We slapen in een oude gevangenis en rondom deze hostel is alles bekladdert met graffiti. In de bus hier naar toe hebben we aardige Poolse jongens ontmoet, hiermee hebben we gisteren de hele dag rondgelopen hier en uit geweest. Wat je uitgaan kan noemen: er was helemaal niets open!!! Vandaag vertrekken we misschien naar Zagreb, maar dat weten we nog niet helemaal zeker... we zullen zien wat de dag brengt!

2 May 2017

Venetië is prachtig!! Vanavond vertrekken we naar Trieste daar slapen we en daarna gaan we naar Ljubljana in Slovenië. Enjoying life ❤️

1 May 2017

Even een fotootje van de trein waar we nu in zitten. We hadden de verkeerde gepakt, maar een super aardige vrouw heeft gefixt dat we onze kaartjes konden gebruiken voor de volgende trein (high speed)!! Nog ff 2 uur chillen en dan zijn we er: Venetië. Lange lange dag!!! ✌🏼
We zijn in Torino Italië!! Parijs was zo gaaf, kei veel dingen meegemaakt. Mensen ontmoet uit de VS, zuid-Afrika en India! Vandaag net op tijd de trein gehaald hier naar toe. Over een halfuurtje de trein naar Venetië! Hier een mooie foto van ons uitzicht. Ohja, kei slecht weer hier en in Parijs gisterenavond ook!!

30 April 2017

Zo daar gaan we dan! Eindelijk is het zo ver: wij gaan backpacken door Europa. Om 6 uur ging de wekker, best wel vroeg op een zondag ochtend. Om half 8 ging de trein, op station hebben we afscheid genomen van onze familie. Al snel kwamen we er achter dat Eef een tasje was vergeten om mee te nemen, deze had de moeder van Eef nog vast. Gelukkig zaten we in een stoptrein dus we zijn gelijk bij Essen uitgestapt. Toen we het daar waren hebben we eerst rustig ons ontbijt op. Eef had brood en jam mee genomen haha. Na dat we een uur hebben gewacht zijn we in de volgende trein gestapt naar Antwerpen. Op Antwerpen centraal werden we leuk ontvangen door verschillende militairen. Één van hen riep naar mij héy collega! Haha, kan ook niet anders met zo'n grote leger tas op mijn rug. Vervolgens hebben we de trein gepakt naar Lille, om daarna de trein te pakken naar Parijs. We hebben bewust niet voor de Thalys gekozen, omdat we anders moesten reserveren en qua tijd was dit te doen!

27 April 2017

Nog 3 dagen en dan gaat de grote reis beginnen!