North America, South America · 97 Days · 32 Moments · August 2017

Het avontuur van Loes in Zuid Amerika

26 November 2017

Bambuda Lodge De laatste 2 daagjes zijn aangebroken. We wilde dit extra speciaal maken dus boekte we bij Bambuda Lodge. Aangekomen bleken we de juiste keuze gemaakt te hebben. Wat een top locatie. Heerlijk zwembad met een zonneplek dat uitkijkt over de zee. Heerlijk eten en drinken. Top activiteiten als een hike door de jungle, prachtige snorkelplek recht voor de pier, een (behoorlijk enge) glijbaan en super leuke mensen. We hebben 2 dagen heerlijk ontspannen en genoten! En nu is het zover, ik ben terug in Panama en mijn vlucht gaat vanmiddag. Via Miami en Madrid en land dinsdag avond om 18:30 in amsterdam. Zo gek het avontuur is voorbij ๐Ÿ˜• Het was een super reis met ongelofelijke nieuwe indrukken, nieuwe vrienden en herinneringen voor de rest van mijn leven. Ik voel me vereerd dat ik dit mocht doen en wil jullie allemaal bedanken voor het volgen van mijn avontuur en al jullie lieve berichtjes dat heeft deze tijd nog specialer gemaakt voor mij! Hele dikke kus en tot snel!

24 November 2017

Panama en Isla Colon (Bocas del Toro) 1 dagje hadden we in Panama. We wilde zoveel mogelijk zien dus namen we de hop on hop off bus. Eerste stop Panama kanaal. Sorry maar voor een Nederlander is dit niet heel indrukwekkend gewoon een grote sluis ๐Ÿ˜‚ dat dit in 1914 is opgeleverd is wel heel indrukwekkend dat moet ik nageven. Volgende stop was Isla Flamingo een grote haven waar we eigenlijk alleen maar lunchte en ik het geniale idee had 2 liter sangria te bestellen dus licht aangeschoten gingen we op naar de volgende stop het historisch centrum wat een heel sfeervol en gezellige buurt bleek te zijn. Toen lekker bedje in want de wekker ging weer vroeg op naar Bocas del Toro. De eerste 2 dagen verbleven we op isla Colon het weer was wisselvallig dus besloten we fietsen te huren en beide dagen beetje de stad en stranden te bezoeken, te relaxen in cafeetjes en beachbars en genoten van heerlijk sushi. Nu op naar Isla Solarte voor nog 2 daagjes genieten in een echte lodge ben benieuwd.

22 November 2017

Zeilen naar Panama. Op donderdag avond werden we om 19:30 bij de haven verwacht. Tijdens het welkoms woord zei Onze schipper (Loik) dat het weer niet mee zat en we daarom midden in de nacht zouden vertrekken, we mochten doorslapen zei hij lachend, bij vertrek van de boot snapte we pas waarom hij zo moest lachen. De eerste dag zaten we gewoon in een storm, Ik heb echt de hele dag boven een emmer gehangen. De tweede ochtend was een stuk aangenamer na nog 6 uur varen ging het anker uit tussen prachtige eilandjes. Een extra stop vertelde de Loik omdat we zo ziek geweest waren. Alle dagen vertrokken we vroeg en voeren we naar het volgende eiland tot zo zo rond de lunch. We aten verse vis en kreeft wat locals ons verkochten per bootje zo lekker! Ook de laatste dag voerde we een paar uurtjes naar een nieuw eiland waar we snorkelde. Toen had Loik nog een verassing, de taxi zou pas de volgende dag pas om 14 komen ipv 8. Dit als goedmakertje voor onze eerste dag. Wat een super ervaring!

16 November 2017

Cartagena, Met de nachtbus kwamen we aan in Cartegena de havenstad vanwaar onze zeiltocht naar Panama vertrekt. Cartegena zelf is een grote stad met een charmant oud centrum. Ons hostel hadden we hier dan ook uitgezocht en de eerste dag namen we gelijk een walking tour om meer te weten te komen over de geschiedenis van deze stad. Zo leerde we dat ze hier een muur om de stad hebben gebouwd om zich te beschermen tegen, onder andere, Nederlandse piraten. Na de tour zijn we met de hele groep gezellig een hapje gaan eten. De volgende dag scheen de zon dus bezochten we het locale strand en struinde we door de straatjes op zoek naar goede koopjes. Nu staat de backpack klaar en we staan op het punt de taxi richting de haven in te stappen. Onze 5 daagse zeilavontuur gaat beginnen spannend!!! Dikke kus

13 November 2017

Nog wat extra foto's van het paintballen

12 November 2017

Medellin, Met een nachtvlucht vertrokken we van Quito richting Medellin. Onze eerste indruk was een kleine shock. De bus die ons naar het centrum bracht stopte helaas niet in de beste buurt waardoor wij gelijk te zien kregen wat een drugsstad doet met enkele inwoners. Gelukkig konden met een taxi snel richting ons hostel dat gelegen was aan de andere kant van de stad. Ons hostel lag in een super leuke buurt vol leuke hostels en restaurants al snel wisten we dan ook ons programma voor de aankomende 3 dagen. We starte met een graffiti tour in comuna 13 tot de dood van escobar de gevaarlijkste buurt van Medellin. Nu staat de buurt bekend als meest gezellig en kleurrijkste. We vonden het hier geweldig! De volgende dag gingen we op een Pablo escobar paintbal tour in een van zijn huizen heel gaaf! We bezochten een lava meer en een kleurrijk stadje (sorry weet alle namen niet meer). De laatste dag bezochten we nog het graf van escobar en de Botanic garden. Nu de nachtbus naar Cartegena!

11 November 2017

Quito, en roosje is er!! Quito is niet een hele bijzondere stad, maar het functioneert als een fijne uitvalsbasis. Het heeft een historisch en modern gedeelte en vanuit hier kun je goed dagtrips doen door heel Ecuador. Zo bezocht ik wat kerken en nam ik de teleferiquo de berg op. Toen een kleine tussenstop amazone โ˜บ๏ธ en toen snel terug want roosje zou komen. En ze is er!!! Zo blij!! We hadden samen 1,5 dagje in Ecuador hahaha ik heb betere tijdsinschattingen gehad, maar we wilde er het meeste uithalen dus namen we een tour waardoor we zoveel mogelijk zouden zien en doen. Op de ochtend namen we de bus richting Otavalo. Zo kregen we een goede indruk van de omgeving. We bezochten een dierenmarkt waar ze de cavia verkochten, een delicatesse hier (we hebben het niet geprobeerd hoor), toen op naar een handicraft markt waar we lekker souvenirs Konden inslaan en toen bezochten we nog een prachtig meer. Na een heerlijk diner in het centrum van quito pakte we onze spullen op naar Colombi

9 November 2017

De Amazone, Vanuit Quito nam ik de nachtbus naar Lago Agrio, vanaf daar was het nog 2 uur per bus en 2 uur in een kleine rivier boot naar de Guancamayo lodge in Cuyabeno (de amazone). Het was midden in de jungle en toch was de lodge redelijk luxe. 4 dagen 3 nachten zou ik hier verblijven en elke dag bestond uit 2 activiteiten. De eerste dag kwamen we rond 1 aan kregen een heerlijke lunch (het eten was elke keer super) en er was toen tijd om lekker te zwemmen. Op de avond voeren we naar het grote meer in de buurt om de zonsondergang te zien en kaaimannen te spotten. Dag 2 bestond uit een dag en nacht wandeling in de jungle. De meeste indruk hebben de insecten en vooral alle grote spinnen gemaakt, echt op mijn gemak liep ik er niet ๐Ÿ˜‚๐Ÿคฆ๐Ÿผโ€โ™€๏ธ. De 3de dag bestond uit een bezoek aan de locale bevolking en de sjamaan. We leerde koken en sommige van ons kregen een reinigings ritueel. Dag 4 stond in het teken van de zonsopgang en de rit terug naar Quito want morgen komt roosje aan!! โ˜บ๏ธ

2 November 2017

San Cristobal, Dit is het kleinste eiland van de 3 maar door de locals word hij gezien als het centrum van de Galapagos. De haven ligt gelegen tussen verschillende stranden die allemaal bezet worden door grote zeeleeuw kolonies. De eerste dag ging ik zelf op pad. San cristobal leent zich er namelijk voor om gewoon lekker stukken te gaan lopen door de prachtige natuur en langs de stranden. In een van de baaitjes kun je snorkelen met de zeeleeuwen ze spelen gewoon met je terwijl je in het water ligt geweldig! Op aanraden van een aantal locals besloot ik nog een snorkeltrip te boeken naar kickerrock, een eilandformatie ongeveer 45 min per boot te bereiken. Met een catamaran gingen we op weg, het was goed weer dus het zonnetje scheen en onze guide gaf aan dat we met een beetje mazzel zelfs een hamerhaai zouden kunnen zien. En we hadden mazzel na ongeveer 20 min in het water kwam hij onder ons door zwemmen gevolgd door witpunt haaien en zeeschildpadden. Geweldig! Dankje Galapagos!

30 October 2017

Amazing isla Isabella 2 uur stuiteren op een kleine speedboot en ik kwam aan op een nieuw paradijs. Het grootse eiland van de 3 die ik ga bezoeken. Ik had een super leuk hostel waar ik tijdens het koken gelijk een leuke klik had met alle andere gasten. Op mijn eerste dag bezocht ik Puerto Villamil bay wat bezaaid was met zeehonden. Daarna ging ik snorkelen in Concha Perla. De zeehonden kwamen hier letterlijk met je spelen terwijl je on het water lag. Hier ontmoete ik ook Michelle en James en samen besloten we de volgende dag een tour te boeken naar les Tuneles een landschap en snorkel locatie die je gezien moet hebben. De volgende ochtend gingen we met een man of 8 richting de boten die ons naar het tunnel landschap brachten, hier zag ik de Nasca- en bleuboobies van heel dichtbij broeden en zwommen de roggen en schildpadden door de tunnels. Toen Tijd om te snorkelen. Een droom kwam uit ik zwom met schildpadden, haaien en zeepaardjes. Onbeschrijfelijk zo mooi! Nu isla cristobel๐Ÿ˜

27 October 2017

Galapagos - Isla santa cruz (1ste eiland) Vanuit guiyaquil vloog ik naar de Galapagos. Ik heb lang getwijfeld of ik dit wel moest doen, Galapagos staat namelijk niet bekend als echt budgetproof locatie, maar ik dacht ik ben nu zo dichtbij dit moet ik doen. En wat een kado! Galapagos is geweldig, het is bijna niet te beschrijven het is alsof er op een maanlandschap een jungle is ontstaan waar nog nooit een mens voet heeft gezet. Dieren lopen volledig vrij rond en zijn totaal niet bang. Ik bracht een bezoekje aan het Charles Darwin center, de plek waar reuze schildpadden worden groot gebracht. Met de watertaxi ging ik naar grietas waar je prachtig kan snorkelen ik een grote kloof. Ik bezocht een schildpadden reservaat waar miljoenen jaren oude lavatunnels waren en ik bezocht playa turtoga. Een heerlijk strand 2,5 km van het centrum. En dit was pas eiland 1 zo benieuwd wat de andere gaan brengen. Op naar isla Isabella.

23 October 2017

Lima en toen de grens over naar Ecuador, Op advies van Renate zocht ik een hostel in de wijk Baranco een wijk met een gezellig centrum met leuke restaurantjes versiert met de mooiste graffiti. Omdat ik rond de middag arriveerde kon ik mooi gelijk aansluiten bij de walkingtour door deze wijk, een van mijn favoriete activiteiten als ik in een grote stad ben. De tweede dag nam ik de bus naar het oude centrum waar ik vooral genoot van een kopje koffie bij Starbucks (ja zeg maar niks ๐Ÿ˜œ) in de middag bezocht ik Miraflores. Ik was iets te enthousiast waardoor mijn route op een aantal km meer uitkwam dan gepland, maar het was bijna geheel langs de kust dus zeker geen straf. De volgende ochtend nam ik een vliegtuig naar priura echt geen drol aan๐Ÿ˜‚ maar de plek waar de bus over de grens met Ecuador vertrekt. Het was een rit van 9 uur maar niet oncomfortabel. Na een nachtje in Loja nam ik de bus naar vilcabamba. Klein stadje prachtig tussen de bergen waar ik kon ontspannen en uren wandele

17 October 2017

Ica, Huacachina en paracas. Vanuit Ica is het maar 10 min met de taxi naar huacachina een oase midden in het zand. Slim als ze zijn vind je hier een aantal budget proof Lodges Inc zwembad waar je de hele dag kan genieten van de warmte. Ik koos voor een tent wat een van de meest luxe slaapplaatsen van deze reis bleek te zijn hahaha. Het deed me vooral denken aan glamping. Om de zonsondergang te zien beklom in de duinen wat een grotere uitdaging was dan ik dacht, elke 2 stappen die je zet zak je 1 terug het zand in hahaha Bij terugkomst ontmoete ik een super leuk koppel uit Nederland, die deden iets vets met een ongebouwde bus reisde ze door zuid Amerika, # gaat op de bukketlist ๐Ÿ˜‰ Na Ica reisde ik naar paracas waar ik een bezoek bracht aan de balastas islands en het reservaat. Je ziet hier vooral veel vogels en zeeleeuwen in hun natuurlijk habitat zeker de moeite waard! S'avonds heb ik een hapje gegeten met jitska en selina. Dat was veel te gezellig hahaha ๐Ÿนโ˜บ๏ธ nu op naar Lima!

14 October 2017

Rainbow mountain met Renate en Thomas en toen relaxen want daar was ik echt aan toe! 1 dagje hadden we samen, en je raad het al we gingen hiken ๐Ÿ˜‚ ik was nog halfdood van mijn trip naar machu pitchu en hun 4 daagse reis zou de dag daarna nog beginnen maar wij besloten toch de rainbow mountain te beklimmen 5000 meter de lucht in. Bij terugkomst in Cusco stonden ze (Renate en Thomas) op me te wachten de lieverds! Het was nog steeds mijn verjaardag en ik kreeg het beste kado ever een fantastisch shirt (voor de oplettende onder jullie ik heb hem aan op een van de foto's ๐Ÿ˜‰). Samen hebben we nog een hapje gegeten en wat gedronken om de dag feestelijk af te sluiten. Opnieuw ging de volgende dag de wekker om 3 uur We sleurde onszelf de bus in en na 3 uur rijden konden we beginnen aan onze klim. Conditie of niet die hoogte breekt je totaal op, elke stap voelt als een teveel ๐Ÿ˜‚. Gesloopt bereikte we eindelijk de top het was het waard! En nu tijd voor zon en ontspanning ik ben in Ica!

10 October 2017

Inca jungle trail. 7 oktober begon mijn 4 daagse trekking naar matchu pitchu. Ik bleek in een kleine groep geplaatst te zijn met het super lieve stel Sam en Aaron uit Engeland. De eerste dag bestond uit een toffe fietstocht (vooral bergaf!) en een middag raften. Lekker actief dus en iets waar ik naar had uitgekeken na al het hiken. De tweede dag bestond uit 10 uur hiken berg op, berg af door de jungle flink pittig dus maar zo leuk! We bezochten locals en eindigde in een heerlijke hotspring. De derde dag begon met ziplinen, ik heb toch beetje hoogtevrees hihi maar het ging goed en de middag was een 4 uur hike naar onze laatste overnachting machu pitchu town! Op 10 oktober (ja mijn verjaardag โ˜บ๏ธ) was het dan zo ver machu pithcu! Ik vond het prachtig!!! Wat een betoverende stad met een bijzonder verleden. Als kers op de taart beklom ik de machu pitchu mountain waar een groep Nederlanders op de top lang zal ze leven zong!!! Wat wil je nog meer! Dankje Machu pitchu Ik kom zeker terug

4 October 2017

Arequipa & Calco Canyon Met de nachtbus aangekomen in Arequipa heb ik snel de calco canyon geboekt. Om 3 ging de wekker en nog geen 10 min later stapte ik de volle bus on vol slaperige mede hikers. Het viel me gelijk op dat er Nederlanders in mijn groep zaten iets wat ik nog niet had mogen mee maken. Bas en Chantal super leuke mensen uit Deventer! De eerste dag deden we een hike van +/- 15 km. Eerst afdalen en dan Peru flat (wat staat voor begin en eind is zelfde hoogte ๐Ÿ˜‚) we sliepen in een super leuke oase midden tussen de bergen met zelfs een zwembad! Echt een lange avond werd het niet. Iedereen was kapot dus om 21 sliepen we. Om 4:40 ging de wekker want het was tijd de berg op te lopen. 1,5 km recht de berg op, ik heb nog nooit mijn benen zo gevoeld hihi. Maar wat een voldoening aan de top de komen! Weer een unieke ervaring die ik niet had willen missen. Met de nachtbus ben ik aangekomen in cusco en morgen begint mijn 4 daagse avontuur naar matchu pitchu! Spannend!!! Liefs ๐Ÿ˜˜

1 October 2017

La Paz, Copacabana en Puno (lake titikaka) Via een nachtbus vanuit uyuni kwam ik aan in la Paz, een stad die bekend staat om de indoor markt, die gelukkig heel betaalbaar was dus mam ik heb weer zonnebrand! Heel leuk, ik kwam eva, die ik ontmoet had in iquazu, tegen op de trap van het hostel, we hadden het zelfde hostel geboekt en ook de zelfde reisagenda voor de dagen daarop dus besloten we samen te reizen t/m Puno. Na mijn tocht op zoutvlakte was ik eigenlijk wel toe aan een beetje relaxen dus lake titikaka leek me hier een uitstekende plek voor. Ik had alleen vergeten te checken wat de temperatuur was en ondanks dat de zon wel scheen was het veel te koud om op het strand te liggen๐Ÿ˜…๐Ÿ˜‚ Er zat niks anders op de loopschoenen weer aan te trekken en een bezoek te brengen aan isla sel sol en luna. Die avond zijn we gelijk doorgereisd naar puno waar ik een super avond met Renate en Thomas heb gehad! Dankzij hun tip brachten we vervolgens 1 nacht door bij locals op een eiland voor Puno

25 September 2017

Saler de Uyuni 3 dagen en 2 nachten zou het duren. Een reis van san pedro de atacama (Chile) naar Uyuni (Bolivia). Om 7 werd ik opgepikt uit het hostel, ik had de reisorganisatie gevraagd me in te delen met in ieder geval iemand die Engels sprak dus in de bus maakte ik kennis met augustus die zowel Spaans, Frans en Engels sprak hartstikke handig. Mijn andere reisgenootjes waren Diego, Reinaldo en Stefanie. Super lieve en leuke mensen die ontzettend hun best deden om Engels te spreken. De eerste dag bezochten we verschillende meren en flamingo Lagunes, wat ik natuurlijk helemaal fantastisch vond. We sliepen in een klein hostel midden in de woestijn. De tweede dag bezochten we la copa del mundo en de vallei la luna prachtige natuurlandschappen met enorme rotspartijen. We sliepen in een heus zouthostel. De derde dag waren we er dan de zoutvlakte de wekker ging 4:30 om de zonsopkomst te zien. Ook bezochten we het eerste zouthotel maar eindeloze zoutvlakte maakte de meeste indruk! Kus

23 September 2017

San pedro de atacama, Van Santiago vloog ik naar san pedro de atacama een klein dorp dat leeft op tourisme. Ik had een leuk hostel klein stukje lopen van het dorp dus dat hield me goed in beweging. Atacama zelf heeft het zo veel te bieden maar de dagtrips die je kan maken zijn in overvloed. Ik koos voor een astronomie sessie en een bezoek aan de lago del luna (maan landschap) en vanaf zondag boekte ik de saler del uyuni de reis die je gemaakt moet hebben maar daar gaat de volgende update over. Ik was blij met mijn keuze zo veel sterren heb ik echt nog nooit gezien, zie de foto zo was het echt adembenemend toch? Ook het bezoek aan del luna was tof de gids sprak zelfs Engels hahaha Ik zeg weer een geslaagde stop!

21 September 2017

Santiago 5 nachten had ik hier. Behoorlijk lang dus als je het vergelijkt met mijn andere stops. Een dagje heb ik gebruikt voor Valparaiso dus in totaal mocht ik 3 dagen slenteren door de straatjes van Santiago. De eerste dag leek het me slim om me op te geven voor een free walking tour. Super handig een jongen die je alles laat zien over wat je moet weten en welke must See je echt niet missen kan. Ik heb eigenlijk gewoon gedaan wat hij vertelde de dagen daarop hihi. Dus aan het eind van de week kon ik afstrepen; het beklimmen van de saint Christopher heuvel, het bezoek aan 5 musea en alle daar omheen gesitueerde wijken en ik ben zelfs naar de kapper geweest. Geen zorgen je ziet er werkelijk niks van hahaha. Ik ben nu aangekomen in san pedro de atacama en vanavond ga ik sterren kijken heel benieuwd dikke kuss

19 September 2017

Mendoza en Valparaiso. Vanuit Ushuaia is het een lange tocht omhoog per bus, ik besloot dus lekker het vliegtuig te pakken. Dit gaf me gelijk nog de mogelijkheid om Mendoza de bezoeken het absolute walhalla voor wijn liefhebbers. Mendoza zelf is niet veel aan maar eenmaal in muaipu aangekomen en op de fiets gestapt heb ik toch best een hele leuke dag gehad met vooral veel wijn ๐Ÿทโ˜บ๏ธ Vanuit Mendoza de overtocht gemaakt naar Chille richting Santiago. Ik heb ongeveer 4 dagen hier dus ik zal een Santiago vlog maken, maar tijdens mijn tweede dag hier bezocht ik het prachtige Valparaiso. De havenstad van Santiago te bereiken per bus van +/- 1,5 uur. Deze stad staat bekend om 54 heuvels waar de fel gekleurde huisjes op gebouwd zijn en de prachtige graffiti die de straten siert. Ik deed eerst zelf een geweldige tour, vond ik zelf ๐Ÿ˜, en kwam toen een meisje tegen die me vertelde over een graffiti tour. Samen kregen we uitleg over alle kunst en ik vond het geweldig! Weer een echt hoogtepunt!

15 September 2017

Ik heb slechter uitzicht gehad in een vliegtuig ๐Ÿ˜‡

13 September 2017

Ushuaia el Fin del Mundo. Helaas maak ik niet de oversteek naar Antarctica dat staat mijn budget niet toe maar ushuaia zelf is ook zeker de moeite waard. Dag 1 de stad verkend en een hele mooie hike een berg op gemaakt. Dag 2 dacht ik ga iets doen wat ik nog nooit gedaan heb dus ik heb op een hondenslee gereden. Wat een kracht zit er achter die beestjes en allemaal zo lief en speels weer een super ervaring! Morgen neem ik het vliegtuig richting Mendoza eens kijken waar die lekkere wijn nou precies vandaan komt โ˜บ๏ธ Kussie

11 September 2017

Het beklimmen van de Fitz Roz een van de top 20 bezienswaardigheden in Argentiniรซ. Eigenlijk stond hij niet op mijn echte to do lijstje maar hij lag maar 235 km van el calafate dan kan ik het natuurlijk niet laten. Ik had me weer vastgezogen aan een super leuk stel uit nieuw Zeeland en samen hebben we de berg getrotseerd. We hebben ongeveer 18 km gedaan, best goed toch? Ons eindpunt een prachtig meer met uitzicht op Fitz Roz!

7 September 2017

Wat een geweldig land is dit, vol onverwachte nieuwe plaatsjes achter elke hoek. Tijdens mijn tweede dag in Puerto Madryn heb ik samen net Rosie en affie (uit Londen) de bus genomen naar Puerto Piramides de plek om walvissen te spotten. Met de boot konden we tot 5 meter afstand komen zo dichtbij en het waren en zo veel ongelofelijk. Tijd om verder af te zakken naar el calafate! Inmiddels begin in te wennen aan het feit dat echt niks hier enigszins optijd vertrekt dus ik maak me niet druk meer bij vertraging van meer dan 2 uur. El calafate staat bekend op de Perito Moreno gletsjer dus dit was natuurlijk mijn eerste bestemming..... echt wouw zo mooi, zo schoon en zo puur heb ik de natuur nog nooit gezien ademloos heb ik uren rondgelopen en genoten. Het kost misschien wel wat moeite om hier te komen maar het was het absoluut waard! Ik ben misschien nog geen 2 weken weg maar ik heb nu al het gevoel een wereldreis erop te hebben zitten, wat kan de wereld toch mooi zijn. Dikke kus ๐Ÿ’‹๐Ÿ’‹

6 September 2017

Dag lieve allemaal, Daar was ik weer terug in Buenos Aires. Dit keer met een hele andere ervaring dan de eerste paar dagen. Bij aankomst in het hostel was mijn oude kamergenootje zich net klaar aan het maken om een biefstuk te gaan eten in een "must do" restaurant. Met de hele kamer zijn we een hapje gaan eten en ik moet zeggen zeker in de top 10 beste biefstukken ooit โ˜บ๏ธ De volgende dag had ik alleen de ochtend omdat om 3 mijn bus richting Puerto madryn zou gaan. Om 7 opgestaan om eerst la Boca te verkennen heel sfeervol nog wel wat rustig door het tijdstip, en toen snel door naar Palermo. Wat een fantastische wijk is dat! Als ik dit geweten had was ik hier direct heen gegaan. De wijk is zo sfeervol vol straatkunst echt geweldig. Helaas moest ik snel door want de bus stond te wachten En daar ging ik met de bus 17 uur, ik moet zeggen een prettige ervaring, stoelen kunnen plat dus heerlijk geslapen. Ik ben nu in Puerto madryn en heb de walvissen al gespot. Morgen de tour ben benieuw

2 September 2017

2 heerlijke dagjes gehad bij de iquazu falls. Gisteren aan de kant van Braziliรซ begonnen samen met Eva die gelukkig Spaans sprak dus ik heb me lekker laten leiden door haar ๐Ÿ˜ฌ vandaar de Argentijnse kant bezocht met ter afsluiting een lekkere boot douche onder de waterval! Ik zeg 2de stop geslaagd! Morgen terug naar buenos aires dikke Kuss vanuit hier

1 September 2017

Nog een vlucht dacht ik, kan niet fout gaan dacht ik uhhh wederom 8 uur vertraging en de Vlucht is maar 1,5 uur ๐Ÿ˜ฑ Naja dan maar lekker lezen kussie

31 August 2017

Eerste echte dagje zit erop, wat een enorme stad zeg. Eerlijk ik stond wat onzeker op toch wennen op een kamer slapen met allemaal vreemde. Er is een meisje die echt altijd ligt de slapen maakt niet uit welk moment ik de kamer op kom, die zal wel bezig zijn met een bijkom week hihi. Het mooiste aan buenos aires zelf vind ik de begraafplaats, ben zelfs perongeluk op het graf van Evita gestuit. Morgen weer vliegen hou jullie op de hoogte dikke kus!

30 August 2017

En dan heb je opeens 12 uur vertraging en krijg je een kamer aangeboden in New york, toch jammer dat hij zo ver van het centrum af ligt had nog wel even een bezoekje willen brengen aan times square Naja voor de volgende keer!

29 August 2017

Ben er helemaal klaar voor, ingecheckt en door de douane en nu wachten op de eerste overstap Londen ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š ga jullie allemaal missen maar ook mega genieten dikke kus