Austria, Slovenia, Italy · 11 Days · 10 Moments · August 2017

Dag 10 & 11 - omdat we weinig hebben meegemaakt zijn deze twee dagen bij elkaar. Gisteren werden we wakker van een onwijze klap in combinatie met een heftige beving. Waarschijnlijk was ergens de donder ingeslagen, het klonk erg dichtbij.. Het heeft ook tot 15:00 geregend, dus we hebben allemaal spelletjes gedaan. Vervolgens konden we gelukkig nog wel een paar uurtjes naar strand. Vandaag hetzelfde, zijn ook lekker naar strand geweest. De laatste zonnestralen gepakt. We hebben lekker gegeten en cocktails gedronken. Toen we bestelden had ik een losse friet erbij besteld. Helaas snapte de ober dat niet en kreeg ik patat op Mn pizza 😅. Beetje vreemd! Leuke avond afgesloten met spelletjes. Zo bijtijds liggen want morgen gaat de wekker om 6:00 uur om aan de terug reis te gaan beginnen.. tot snel!

Dag 9 - Portoferraio. Vandaag zijn we naar de hoofdstad gereden. Hier wonen 12000 van de 30000 inwoners en is de plek waar veel geschiedenis van Napoleon te zien is. We hebben dan ook door de stad gestruind naar plekjes en door leuke straatjes gewandeld. We zijn het huis in geweest waar Napoleon 'gewoond' heeft en hier ook van het uitzicht genoten. Echt een leuke stad om te slenteren en lekker iets te drinken. Ook lagen er prachtige jachten, dus wij hebben onze toekomst doelen even bijgesteld🛳. Op het strand was helaas geen plek dus we zijn doorgereden naar een anders stadje - Porto Azzuro om daar lekker een paar uur op strand te spenderen. En jawel het was strand zoals wij dat kennen; zand!! Heeerlijk genoten, vooral in de schaduw, van weer een dagje mooi weer. Daarna zijn we weer doorgereden naar het volgende stadje bij de haven om daar lekker te eten en te drinken. Eerste restaurant werden we zo slecht geholpen en weggekeken dat we maar weg zijn gegaan, maar daarna heerlijk gegeten
Dag 8 - Rio Marina. Vandaag begonnen wij lekker op het strand. Hier zijn we tot ongeveer 16:00 uur gebleven en vervolgens hadden we een jeepsafari geboekt naar de mijnen. We gingen offroad de bergen op, lekker gammel. Hier zijn we naar mooie uitzichtpunten geweest en hebben we oude mijnen gezien. Aan het eind van de route mochten we ook zelf nog graven naar ertsen. Als echte mijnwerkers hebben we staan hakken en kwamen we helemaal zwart de berg weer af. Maar we hebben allemaal wel een tasje vol steentjes; we gaan maar een eigen toeristenwinkel beginnen. Daarna hebben we thuis lekker gekookt en nog de hele avond drankjes gedronken en spelletjes gedaan. 🍷

8 August 2017

Dag 7 - Nisportino. Vandaag de dag goed begonnen met een zelfgemaakt ontbijt. Wat super chill is op deze camping is dat ze de broodjes 's ochtends bij je tent bezorgen! Vervolgens zijn we weer een Roadtrip gaan maken en dit keer naar de andere kant van het eiland voor een strandje waar we mooi de zonsondergang konden kijken. Natas reed dit keer gelukkig, want het was weer zo'n zelfde weg als hoe we hierheen kwamen... Hoog de berg op om er vervolgens met kronkel wegen af te gaan. We hebben het makkelijk gered onder leiding van Natas en zijn vervolgens lekker bij dat strandje gaan liggen. Daan heeft haar nieuwe snorkelset uitgeprobeerd en zee egels en allerlei vissen gezien🐠. Ook hebben we lekker geklepperd en op onze luchtbedden gechilld. Prima vakantiedag weer! We hebben tot half 9 gezeten want toen kwam de zonsondergang. En wat was deze mooi! Daarna terug gereden om bij een restaurantje lekker pizza te eten en drankjes te doen🍕. Nu aftersunnen want we zijn allemaal wel beetje verbra

Dag 6 - Rio Marina en Cortano. Vandaag hebben we een rustig dagje gehad. We zijn eerst naar Rio Marina gereden en hebben hier even rondgelopen en wat gegeten bij een leuk tentje. Daarna zijn we doorgereden naar Cortano. Hier hebben we heerlijk middagje op strand gelegen, eigenlijk vooral in zee gelegen.... Het was erg warm, dus we moesten ook met de slippertjes naar de zee lopen. Dit bleek later een slecht idee, want mijn slippers waren ineens kwijt. Ik heb er 1 terug gevonden, maar helaas is de andere aan een tweede leven begonnen 😥😥. Nadat we van strand kwamen zijn we naar de supermarkt geweest voor bbq spullen en hebben we lekker voor onze hut gebbqd 🍴. Daarna nog lekker drankjes en spelletjes gedaan en nu is het weer tijd voor onze bedjes. Goodnighttttt

Dag 5 - Pisa en Elba. Vandaag onze reis begonnen naar het eiland Elba. Toen we hierheen reden zagen we op de borden Pisa staan en konden we het niet laten om even langs te rijden. De toeristische foto gemaakt van duwen tegen de toren van Pisa en even lekker gelunched. Vervolgens door naar de eindbestemming..We hebben een tijd in de file gestaan voordat we bij de veerboot aankwamen. Hier stonden we in de rij zonder kaartje, dus die moesten we eerst gaan halen. De Ferry was in thema van Batman, dus als Mn broers lezen: die foto is voor jullie! Doordat de Ferry naar het gedeelte waar wij heen moesten kapot was, kwamen we aan de andere kant van de berg uit. Helaas was ik de gelukkige die reed en ik heb doodsangsten gehad bij al die smalle bochten en wegen op de berg. Die meiden maar lachen! 😭 gelukkig is alles goed gegaan en zijn we aangekomen op onze camping. Lekker gegeten in Cavo -een stad bij de haven 🍴en daarna bij de tent drankjes gedronken en spelletjes gedaan. Ultiem camping gevo

Dag 4 - Florence. Weer bijna de hele middag in de auto gezeten (wat je liever deed dan buiten zijn met 42 graden) naar de nieuwe bestemming: Italië 🚙. Wat een prachtig land en de stad waar we zijn neergestreken is ook prachtig - Florence. We hebben de bus gepakt naar een gedeelte boven in de stad en zijn vervolgens naar beneden gaan lopen. Wat een mooie gebouwen en wat een mooi gebied. Nadat we van alles gezien hadden zijn we lekker gaan eten bij een restaurantje. Hier kon ik het niet laten om een mini gitaar te kopen 😳.Ook in de avonduren blijft het hier rond de 38 graden. ☀️morgen gaan we door naar het eiland Elba. Hier hebben we een camping geboekt! Tot morgen en slaap lekker xx

3 August 2017

Dag 3 - Bohinjsko. Vandaag op naar Mostnica kloof gegaan. Hier hebben wij een mooie, maar pittige wandeltocht gemaakt. Het was 35 graden in de schaduw, dus het zweet liep van ons af. Wel hebben we het restaurantje op de top bereikt en hebben hier lekker wat gedronken. Op de terugweg zijn we gaan 'zwemmen' in potholes. Helaas waren die zo onwijs koud dat we ons alleen konden onderdompelen en zo snel mogelijk er weer uit gingen. Danielle is de enige diehard die kopje onder ging. Na dit avontuur zijn we naar het grootste meer van Slovenië gegaan; Bohinj meer. Hier hebben we lekker gezwommen en gelegen. Helaas konden we niet vliegvissen, want dat konden we nergens vinden. Rond half 9 waren we thuis en toen zijn we lekker allemaal gaan douchen en opfrissen. Mooie jurkjes aangetrokken en lekker naar het centrum gelopen om te eten. Allemaal een pizza die we niet opkregen met lekkere cocktails... geslaagd dagje weer!! 🌴

2 August 2017

Dag 2: Ljubljana. Vanmorgen rond 9:00 vertrokken naar Slovenië. Omdat we door Duitsland gereden en daar weer flinke files stonden, waren we pas half 4 bij ons hotel. Nadat we waren ingecheckt zijn we naar een kasteel gelopen en hebben we de stad van bovenaf gezien. Mooi uitzicht! Daarna lekker naar een restaurantje en daar wat gegeten. Toen we daar weggingen was er een straatorkest bezig; wat speelden zij fantastisch. We zijn hier dus ook even blijven zitten 🎶. Daar gingen we weg omdat het begon met onweren. Onderweg naar een terrasje hebben we een slot aan de brug gehangen om onze vakantie te vereeuwigen. Bij het cocktail drinken werd de onweer nog veel erger. Hier hebben we een prachtige foto en filmpje kunnen maken. Het idee kwam om in de auto naar de top te rijden om daar nog beter zicht te hebben op het onweer - helaas toen we aankwamen was het meeste al overgewaaid 🌩🌩Tot morgen allemaal, dan hebben wij een sportieve dag in de planning met wandelen, kanoën en wellicht vliegviss

1 August 2017

Dag 1 - Mayrhofen. Om 5:00 stapten wij in de auto om op weg te gaan naar Oostenrijk - Slovenië - Italië. Na 12 uur kwamen we eindelijk in Mayrhofen aan. We zijn naar het hostel gegaan waar Monique werkt en daar even op visite gegaan. Ze zit hier al sinds mei dus een bekend gezicht vond ze wel fijn. Na even bij een meertje gezeten te hebben, gingen we daarna eten op de berg. Tenminste dat dachten we.... toen we daar met pijn en moeite waren heen gereden, bleek het restaurant dicht te zijn😅. Wel paar uitzichtfoto's gemaakt en daarna doorgegaan naar een ander restaurant. Toen we naar beneden reden in de bergen hadden we alleen problemen met de auto... Lekkere rubbergeur en half uur verder kwamen we dan eindelijk aan bij het volgende restaurant. Lekker gegeten met Monique en daarna nog paar spellen gedaan. Wel vroeg naar bed voor het ritje naar Slovenië.