4 Days · 10 Moments · December 2017

London, Great Britain 2017/2018

2 January 2018

Nou, onze reis zit er helaas weer op! We zijn zojuist thuis aangekomen. De vliegreis ging erg snel en best soepel op wat turbulentie na. We hebben een fantastisch weekend gehad en enorm genoten! Een prachtig begin van het nieuwe jaar 2018! 🥂
Helaas, de laatste dag is aangebroken. Nadat we wat hadden uitgeslapen, zijn we gelijk op pad gegaan. Onderweg hebben we nog wat kleine dingetjes gewinkeld en lekker gegeten. Na een kleine wandeling waren we bij Buckingham palace! Een prachtige plek! We hebben de wacht zien marcheren en hebben wat gewandeld in het park. Al met al een heerlijke middag! Nu nog de laatste dingetjes pakken en dan om 15.00 richting the Underground naar het vliegveld!

1 January 2018

Vanavond zijn we in The CocaCola London Eye geweest. We hadden tickets geboekt voor 4 personen, dus mam kon helaas niet mee. Nadat we met veel moeite de reservering hadden verzilvert en in de rij stonden om in te stappen, was er een groep Aziaten voor ons die 1 persoon miste en wij mochten het kaartje hebben!! Dus zijn we uiteindelijk toch met z’n alleen rond gegaan. Nadat we hadden genoten van het prachtige uitzicht, zijn we eerst met z’n alleen wat gaan eten. De jongens wouden graag een leuke Pub opzoeken dus wij hadden besloten om gezellig naar de film te gaan; Pitch perfect 3.
Goedemorgen! Na een prachtige avond gehad te hebben, zijn we weer vroeg opgestaan voor The New Years Day Parade. Helaas wou de rest niet mee, dus ben ik gezellig samen met mam geweest. We hebben eerst heerlijk ontbeten met thee, jus en een croissant om vervolgens de parade te gaan bekijken. Rick kwam ons halverwege opzoeken en toen zijn we met z’n drieën naar Knightbridge gegaan om daar heerlijk koffie met gebak te nemen. We moesten tenslotte wel die kant op. Want mam had gisteren potjes jam gekocht voor pap, maar die mogen helaas niet mee het vliegtuig in.. Dus hebben we ze maar terug gegeven! Anders zou het £33 kosten om ze naar Nederland te sturen en dat is voor 3 potjes jam á £10 stuk, toch wel erg veel geld.

31 December 2017

Jeetje, wat hebben we een prachtige avond gehad! We zijn eerst opzoek gegaan naar een eettentje en daarna doorgegaan naar onze boot. We werden verwelkomt met champagne en mochten een plekje uitzoeken. Helaas waren er niet genoeg tafels dus hebben wij gekozen voor een plekje dicht bij de live muziek en met uizicht bij het raam. We zijn eerst een aantal keer de Thames over gevaren waarna de boot werd stilgelegd om vervolgens het prachtige voor je gevoel eeuwigdurende vuurwerk te mogen bekijken. Allemaal in 1woord, FANTASTISCH 😍
Vandaag zijn we eerst begonnen met een ontbijt in het hotel. Nadat we allemaal lekker gegeten hadden, zijn we met the Underground naar Harrods gegaan, een gigantisch en exclusief warenhuis! We hebben er prachtige dingen gezien, van een 50 jaar oude whiskey voor £30.000 tot een fantastische afdeling met prachtig gebak en heerlijke bonbons 🍰! Vanwege de drukte hebben we helaas niet alles gezien, want daar werden Rick en ik een beetje gek van. Dus zijn we samen naar Oxford street gegaan, de langste winkelstraat van London. We hebben daar eerst lekker koffie gedronken om een beetje bij te komen en zijn daarna Oxford street af gelopen waar we natuurlijk de Primarkt tegen kwamen.. De winkel waar ik heel de dag naar gezocht heb toen ik met de middelbare school voor 1 dag in London was 😂.

30 December 2017

Nadat we Mam en Maaike hadden afgezet bij Piccadilly Circus voor Le Miserable, zijn Rick, Bart en ik Regent street af gelopen. We hadden daar een gigantische M&M winkel gevonden waar Rick helemaal gelukkig van werd, dus heeft die z’n eigen beker met ALLÉÉN blauwe M&M’s gekocht. Ook zijn we in een gigantische speelgoed winkel geweest, van wel 6 verdiepingen! Het was echt gigantisch! We hebben vandaag al ontzettend genoten en London heeft een goede eerste indruk bij ons achter gelaten!😍
Tower Bridge, één van de iconen van London! We hebben heerlijk langs de pier gelopen terwijl het begon te schemeren. Gelukkig werd het uitzicht er alleen maar beter van! Er kwam prachtige verlichting tevoorschijn waardoor de brug ook helemaal opleefde, prachtig!!
En we zijn veilig aangekomen. We hebben een prachtige kamer midden in de binnen stad, vlak bij the underground station Southwark. Het avontuur kan beginnen!