Denmark, Norway, Belgium · 14 Days · 25 Moments · July 2017

Het avontuur van Liesl en Vickje in Norway

14 August 2017

Het eindigen van de reis doen we in Glabbeek samen met Donkey! Ik vond het echt een super super leuke vakantie die ik nooit zal vergeten! Wim en Greet, heel heel hard bedankt dat ik mee mocht gaan, ik heb er echt van genoten!!!

Eerste dagje van de terugweg zit er jammer genoeg op. Ik wou liever dat alles nog moest beginnen... Vandaag hebben we de ferry genomen van kristiansand naar Denemarken. Slapen doen we ook in Denemarken. Vanavond hebben we nog kunnen genieten van een prachtige zonsondergang vandop de drie heuvels in Knebel. De mooiste foto's van de zonsondergang volgens later 😉

Vandaag hebbeb we gewandeld naar de preikestolen! Super ervaring !! Mooie wandeling richting de preikestolen en op het moment dat je boven komt, heb je een WAUW gevoel!! Hoe prachtig kan de natuur zijn! Ongelofelijk! Super blij dat we dit gedaan hebben ! Na de leuke wandeling zijn we naar Stavanger geweest voor een super leuke avond! Aperitief: kippenbouten hoofdgerecht: pasta en dessert: churros! Leuke en gezellige stad! En de Ricco was heel blij met zijn gekregen condoom! 😉

Vandaag zijn we gereden richting de laatste bestemming, jammer dat het er bijna op zit want het is echt super leuk geweest. 2 ferry's genomen om in Stavanger te geraken. Leuk gespeeld op het dek met de wind, we konden bijna vliegen!! En eindelijk is het gebeurd we hebben onze eerste vis gevangen!!! Na zo lang proberen is het eindelijk gelukt!! En het bleef niet bij 1, we hebben er zelfs 4 gevangen!!

10 August 2017

Vandaag hebben we Bergen bezocht. Het ijscafé, bryggen, de winkelstraat...

Extra foto's

8 August 2017

Gisteren en vandaag stond de tweedaagse op het programma. De eerste dag moesten we 14 km doen, in deze 14 km moesten we 1100m stijgen, dus echt een zware beklimming. Maar we zijn er geraakt rond kwart na 6 waren we aan onze hut. Na een stevig avondmaal zijn we gaan vissen in een vijver omdat een man ons succes had gegarandeerd maar helaas wij hadden geen succes, jammer gelukkig werd onze avond toch nog goed gemaakt door een zalige jacuzzi met zonsondergang, echt zalig!! We hadden die dag ook heel veel geluk met het weer geen druppel regen en zon!! ☀️De volgende dag stond het vervolg op het programma een tocht van 24 km, maar jammer genoeg hebben we die niet genomen en hebben we dezelfde weg terug genomen. Maar deze tocht was ook nog heel leuk maar we zwaar voor de knietjes. Rond 4 uur hadden we de auto bereikt en zijn we doorgereden naar Bergen. Na 2 super leuke maar vermoeiende dagen was iedereen moe en zijn we na een lekker pizzake ons bedje ingekropen.

7 August 2017

Extra foto's op de 10e foto zie je de zelf gevangen mosselen.
De dag goed begonnen met de zon (de eerste die we zagen). We zijn met het bootje naar de winkel gegaan, dit in combinatie met de zon, beter kan je je dag niet beginnen. Hierna zijn we met de auto naar flåm gereden om hier de trein te nemen, flåmsbana. Mooie rit langs vele mooie natuur. Op de 9e foto zie je de waterval, hier konden we even uitstappen voor een mooie foto. Eens we boven waren gingen we met de fiets naar beneden. Super leuke tocht, maar het eerste deel was zeker niet makkelijk het, het pad zie je op de 7e foto langs de waterval, gelukkig hadden de fietsen goeie remmen. Na een leuke dag hebben we mosselen friet gegeten die Vince en Ricco zelf gevangen hadden, vis hadden we niet kunnen vangen maar mosselen wel, echt lekker!!

Op onze wandeling zijn we ook veel beesten tegengekomen. Enkele schapen, geiten en koeien. De schapen waren nog de liefste van allemaal, de geiten daar aan tegen, daar hadden moeke Vicktor en ik bang van omdat die achter ons aan zaten. En de koeien vonden we ook niet zo prettig. Naast deze drie soorten zaten er in het bos ook twee bergtrollen ( zie eerste foto) 😉🇳🇴
Sochtends een poging gedaan om naar de winkel te gaan, met de auto, zodat we eens samen konden cruisen in Noorwegen, maar helaas was de winkel gesloten. In de namiddag hebben we (moeke, vake, Vicktor en ik) een wandeling gemaakt, hele leuke en avontuurlijke wandeling. Wel verkeerd gelopen, we waren eventjes verdwaald, maar gelukkig heeft ons wandeling instinct ons toch terug bij de auto gekregen. Na 2 uur en half hadden we een super tof avontuur achter de rug dat we niet snel zullen vergeten.

Vandaag super mooie wandeling gemaakt naar de gletsjer, Bondhus Breen. 3 uur en half gewandeld, super leuke wandeling alleen hadden we een beetje pech met het weer. In het begin van de wandeling was het droog maar op het einde is het hard beginnen regenen, maar dat heeft de wandeling zeker niet minder leuk gemaakt !! 🏔️
Nog wat extra fotootjes 🇳🇴

Vandaag even een klein beetje gaan kayakken en daarna verschillende pogingen gedaan om een vis te vangen zoals op foto 6, maar helaas zonder succes... Toch leuk om te doen! Na het eten nog met het bootje gaan varen en op pontonneke gaan springen 😉

3 August 2017

Vandaag eerst de ferry genomen en daarna doorgereden naar Ulvik. Smiddags op een mooi plaatsje gestopt om te eten. Gepasseerd langs vele mooie natuur. Heel mooi!! 🇳🇴

2 August 2017

Nog wat foto's 😘
Vertrokken in Kopenhagen richting Noorwegen. Onderweg gestopt in fjällbacka voor een wandeling met prachtig uitzicht en een heerlijke duik in het water. Daarna nog een lekkere pizza gegeten. 🍕

1 August 2017

Vandaag een leuke stadswandeling gemaakt met een aantal opdrachtjes 😉 vele mooie dingen gezien en ook heel veel gewandeld! De dag afgesloten met een super leuke tocht met het bootje op het water, gelukkig zonder regen. Morgen rijden we verder met de auto. 🇩🇰

31 July 2017

Nog wat extra fotootjes.
Na een vlotte tot en een stukje met de ferry zijn we goed aangekomen in Kopenhagen. Hierna zijn we een beetje gaan wandelen in de stad en hebben we heel gezellig gegeten langs het water. Eerste indruk van de stad is super!