Belgium, Iceland · 10 Days · 15 Moments · September 2017

Het avontuur van liesl in IJsland

20 September 2017

Dag 2: En polen die ons brachten tot in Hrauneyjar, op 40 km van landmannalaugar de start van onze 4 daagse. Hier zetten we ons tentje op en gingen we een koude nacht te gemoet.

16 September 2017

Dag 6: na onze busrit waren we op route 1 en starten we ons liftavontuur, we hadden zoveel geluk, na 5 min stopte er een Marokkaanse vrouw die zo lief was en we mochten helemaal met haar mee, over twee dagen zou ze in jokulsarlon zijn en ze zeiden dat we bij haar mochten blijven tot dat, super voor ons want dan konden we ook andere kleine dingen langs de weg bezoeken. De eerste stop was seljalandsfoss een mooie waterval, je kon er helemaal achter gaan maar dan werd je wel heel nat! Volgende stop was skogafoss een andere waterval, we sliepen aan de voet van de waterval in ons tentje, heel mooi!!
Dag 6
Dag 6: laatste wandeldag,15 km. In het begin prachtige canyon oversteken en dan nog een hele tijd wandelen langs de canyon. Heel mooi! Prachtige kleuren dat de natuur kan hebben! En ja je ziet het goed, vickje was gevallen!! We waren bijna aan het einde maar toen moesten we over een rivier, niet zo maar een rivier een hele wilde en hoge rivier, dus nu moesten we echt onze broek uitdoen! Het water was hoger als onze knieën en ooh zo krachtig!! Maar het is ons gelukt! Het allerlaatste stuk van de wandeling was door een IJslands bos iets wat je niet vaak tegen komt! En na een laatste helling zagen we de laatste hut! Zalig gevoel toen we aankwamen en we waren nog net op tijd voor de bus, een half uurtje wachten en dan konden we op de bus. Het was een wilde busrit met een 4x4 bus, speciaal maar toch een beetje eng soms dacht ik dat we gingen vallen haha!

14 September 2017

Dag 5: Weer een speciale dag vandaag, we zijn anderhalf jaar samen vandaag, joepieeee!!! Weer een mooie dag!! We begonnen de dag met een zalige douche!! Fris begonnen de aan onze 11,2 km wandeling. Het meeste van onze wandeling vandaag was vlak, het leek alsof we in een IJslandse grand canyon liepen. Heel in het begin moesten we een rivier oversteken tot aan de knieën we twijfelden om onze broeken uit te doen maar deden het toch gewoon door onze broek omhoog te trekken en gelukkig werden onze broeken niet echt nat. Bij het oversteken van de volgende rivier over stenen had ik een evenwichtsprobleem en viel bijna met heel m'n rugzak in het water, gelukkig is vick me komen redden 😉 en deze avond was speciaal, van de natuur kregen we een zalig cadeau, het Noorderlicht!! Vickje was al slapen maar gelukkig had ik genoeg geduld en ik zag het komen, riep m'n schatje wakker en samen konden we genieten van het prachtige natuurfenomeen!!
Extra foto's van dag 4
Vandaag is het de tweede dag van onze wandeling, maar ook een speciale dag want ik wordt volwassen 😉 toen ik opstond werd ik direct blij omdat het weer weer geweldig was!! En kreeg ik ook twee super leuke cadeautjes van m'n allerliefste schat! Ik zie hem graag! Er stond een wandeling op het programma van 15,9 km, toen we vertrokken hadden we prachtig zicht en weer leek het alsof we helemaal alleen waten, zalig! Prachtige natuur!! Middag aten deden we aan een hut met prachtig zicht op het meer en een lekker colaatje, voor Vick zijn eerste slokje in meer dan een maand tijd! We wandelden nog een beetje verder naar de volgende hut en moesten de eerste keer een rivier oversteken maar niet zo een wilde. Vandaag aten we iets lekkerder dan pasta met tomatensaus, lekkere spaghetti carbonara. Het was een open hemel dus hopen op Noorderlicht, maar helaas, om half 1 gaf ik het op, volgens mij kwam het door vickje zijn gezaag! Het was een geweldig avontuur voor op m'n verjaardag!!

13 September 2017

Dag 3
Dag 3: Savonds deden we ook nog een kleine avondwandeling naar een plaats met prachtig uitzicht!
We staan op, doen ons tentje open en zie een helblauwe hemel, zalig!!! Het was nog heel vroeg in de ochtend maar we hadden geluk dezelfde polen als gisteren namen ons mee recht naar landmannalaugar, wat een mooie autorit, zo een mooie natuur, geweldig!! Om 10:10 konden we starten met dag 1 van onze tocht, 11 km stond er op het programma, niet veel maar we moesten wel heel veel stijgen. Het was een zware wandeling want we waren nog niet zo gewoon aan onze zware rugzak. Maar wat een prachtige natuur, als je rond je keek zag je niks alleen maar natuurlijk echt geweldig!!! Op de wandeling waren er veel hot springs met de vieze rotte eieren geur. Smiddags aten we op een prachtige plaats in de zon onze bookes en gingen verder tot de hut. Voldaan en moe kwamen we aan, zette ons tentje op en aten vieze noodles. Snachts was het zo koud dat er zelfs ijs op onze tent stond. Maar al bij al hadden we goed geslapen ! Jammer genoeg geen noordelicht...

12 September 2017

Vandaag zijn we heel vroeg opgestaan om onze bus op te wachten voor de goldon circle. Eerst hadden we wat stress dat de bus niet ging komen omdat we al heel lang aant wachten waren maar gelukkig kwam hij toch nog. Na een leuke kennismaking met de gids en wat extra uitleg over IJsland was onze eerste stop dingvellir, een nationaal park waar je de Euraziatische en zuid amerikaanse continentale platen uit elkaar ziet gaan. Na een leuke wandeling reden we door naar gullfoss een prachtige super grote waterval, je werd helemaal nat als je dichtbij ging staan. Na ons middagmaal zijn we doorgereden naar de plaats waar ooit Geysir actief was, maar nu konden we er genieten van Strokkur die hoog de lucht in spoot en ook van nog vele andere speciale hot springs. Op onze terugweg stopten we nog in een stenenmuseum en hier vroegen we de chauffeur om ons achter te laten zodat we konden starten met liften richting eindbestemming landmannalaugar. En we hadden geluk want we ontmoeten twee IJslanders

11 September 2017

Super toffe eerste dag, na een goeie vlucht hebben we de bus tot in Reykjavik genomen. Nadat we ons geïnstalleerd hadden in het hostel zijn we naar de stad getrokken voor een verkenning. Leuke stad en enkele heel mooie gebouwen. in het terugkomen zijn we helemaal langs de oceaan gewandeld, heel mooi terwijl de zon onderging! Hierna hebben we ons eten gekookt en nog een avondwandeling gemaakt en geloof het of niet maar we hebben het noorderlicht gezien echt ongeloofelijk!! Fantastisch!!! 😀😀😀
En weg zijn we voor een onvergetelijk avontuur!! Het gaan geweldig worden !! 🇮🇸🇮🇸