Europe, Asia · 21 Days · 106 Moments · September 2017

Het avontuur van Kumar in Azie

30 September 2017

Vliegtuig staat klaar. We gaan eerst naar Dubai Ben gelukkig nu pas wat ziekjes geworden.

29 September 2017

In Xi'an en Peking heb ik bijna altijd de metro genomen om op verschillende plekken te komen daarom een impressie van de chineze metro. Bij elke ingang gaat je tas door de scan. Ze zijn hier strikt met security. En uit die ingewikkelde metro map wist ik me aardig de weg te vinden. Ze waren wel altijd vol.
In de avonduren een loopje door de stad gedaan en kwam een chinese shoarma tent tegen. Nou die moeten nog veel leren van de turken.
Het Beijing National Aquatics Center, ook bekend als Water Cube, is een watersportcentrum in Peking, China. Het werd speciaal voor de Olympische Zomerspelen 2008 gebouwd en is door zijn architectuur een van de indrukwekkendstesportaccommodaties van de Spelen. Het werd na de spelen omgebouwd tot subtropisch zwembad. Het heropende zijn deuren in augustus 2010.
Had een tour genomen dus mocht ook een kijkje nemen waar de bobo's zaten
Als sportliefhebber toch maar ook een bezoek gebracht aan het olympisch dorp vaan 2008. Het olympisch stadion ook wel genoemd als vogelsnest was apart.
De verboden stad bestaat uit heel wat paleizen en hallen en elk hal had een functie.
Via de pl ein kom je De Verboden Stad binnen. Deze was de plaats van waaruit de Chinese keizers van de Ming- en de Qing-dynastie hun rijk bestuurden. De in de Chinesehoofdstad Peking (Beijing) gelegen stad werd gebouwd en voltooid onder de Yongle-keizer, in 1422.
Vandaag Het Tiananmenplein bezocht , in het Nederlands vaak Plein van de Hemelse Vrede genoemd. Het plein is 880 meter lang en 500 meter breed. Op het oppervlak van 440.000 m2 kunnen minstens een miljoen mensen samenkomen. Het plein is vernoemd naar de Tiananmen (de Poort van de Hemelse Vrede) die aan het plein gelegen is.

28 September 2017

Na de muur ben ik de stad in geweest en kwam deze lekkernijen tegen
En nog een paar van de Muur.
Vandaag weer eentje dat we van het lijstje kunnen schrappen. Ben naar de grote muur geweest. Heb het gelopen en een mooie uitzicht gezien.

27 September 2017

Na een vlucht van 1 uur en 30 min. Aangekomen in Peking. Lokale bus genomen richting naar mijn Hostel. Van uit station was het nog 15 min. lopen naar mijn eind bestemming. Onderweg al wat interessant gezien.
Het einde komt inzicht. Lastste lokale vlucht naar Peking. Kreeg een plekje helemaal achterin.😁😁

26 September 2017

Dit was de heetste noodle die ik ooit heb gegeten. Was was dit peper.😝😝😝
En de laatste over Huashan Mountain
Nog meer impressie van de berg trekking
Vandaag Huashan Mountain beklommen. Met de bus ga je naar de kabelbaan, waar je het errste deel naar boven wordt gebracht. Vervolgens begin je me de verdere klim. Helaas was het weer slecht en was er veel bewolking van uit top van de berg, zodat je nikna nierts kon zien. Na een paar uurtjes te hebben gewandeld, de top bereikt van 2154 meter. Trots ben ik op me zelf, maar het was wel een aanslag en beproeving voor mijn knieën. Het op de planken lopen, is niet door gegaan van wege het weer.

25 September 2017

In de avonuren wat gewandeld in de stad en wat op viel is dat je hier echt alle exclusieve merken te vinden zijn. Zelfs die ik nog nooit eerder van heb gehoord. Zelfs Etam die failliet is in NL , vind je wel hier. Sportshops heb je er tientallen van. En de prijzen ? Duurrrrrr...
En meer streetfood...
Daarna zijn we door de street food market geweest van Xian. Heb nog een broodje geprobeerd.
En nog een beetje..... En mijn israelische nieuwe vrienden
En nog meer impressies
Vandaag de bekende Terracotta warrios bezocht met 2 Nieuwe vrienden uit Israel die ik heb oontmoet in onze hotel, het was heel indrukwekkend. Deze waren deel van de derde Mummy film met Jet Li.

24 September 2017

Ben goed en veilig aangekomen in het hotel in Xian. Ben heel aardig geholpen door de dame aan de balie met welke bus/trein/metro en taxi ik kan nemen om mijn bezoekjes te doen. Bij aankomst gelijk kennis gemaakt met andere gasten om samen morgen plekken te bezoeken 😁
Voor degenie die de foto's bekijken, wil ik even melden dat als je een foto ziet je meestal kan bladeren naar andere foto's. Als er meer foto's zijn merk je aan de stippen onderaan bij de eerste foto. Door met je vinger naar links te schuiven op de foto zie je de andere foto's.
Nu wachten op het vliegveld van Hangzhou om naar Xi'an te vliegen voor de volgende avontuur

23 September 2017

Na de trouwen gingen we ( de vrienden) naar een kroeg om ook te feesten.
En toen was het eten......totaal 27 gerechten
En toen hadden we het officiële deel van de trouwerij in een hele mooie zal in een chique hotel
De rit van Shanghai naar Deqing duurde 2.5 uur. Aangekomen waren de bruidspaar in traditionele kleren. We konden gelijk aan tafel foor de lunch en vervolgens wat foto's gemaakt. Verder moesten we poseren in chinees kledij ala gangster.
Vroeg in de ochtend een taxi genomen met andere vrienden , totaal 4 op weg naar Deqing. Nou het weer is net als Nederland.😭😭
De vlucht van Manila naar Shanghai duur 3 uurtjes. Heb toch een beetje kunnen slapen gezien ik 3 stoelen terbeschikking had. Op de airport nog even een paar uurtjes wachten ( net als backpacker)om samen met anderen mee te rijden naar de locatie van de bruiloft.

22 September 2017

Het is nog wachten en wachten 😥
Iemand zat te roken in de vliegtuig
Vandaag zeggen we dag tegen Boracay. Lekker gerelaxed en genoten. Leuke mensen ontmoet via pubcrawl. De zee en strand was geweldig. Nu wachten voor de vlucht naar Manila om daarna de vlucht naar Shanghai.

21 September 2017

En vanavond had ik een mexicaans schotel. Met een hele lekkere frozen ice tea🤗
Vandaag weer een dagje strand gepakt, want de zon vandaag volop. De andere dagen was het soms nogwel bewolkt en soms regen. Vandaag ook de zonsondergang meegemaakt. Ik heb nog nooit zoveel mensen met selfie sticks bij me kaar gezien. En mijn naam laten maken in het zand.Heb ook strand wandeling gedaan en gezien de strand 5 km is totaal 10 gelopen😁😁

20 September 2017

En nog meer mooie strand
Vandaag met de boot een tour gedaan rpnd het eiland en dan tussenstops gemaakt om te snorkelen, en andere eilanden te zien. Hier alvast een indruk van mooie stranden

19 September 2017

Vandaag is het dagje strand☀️☀️☀️

18 September 2017

S'avonds pub crawler gedaan, bedoeling is dat je met z'n alleen in een groep naar pub van pub gaan om wat te drinken en te dansen. We dragen allemaal het zelfde tshirt. Was heel gezellig.
Na aankomst de eerste impressie van het strand en het gebied. Vond het grappig hoe ze een familie ijsje verkopen
En toen van de haven met mini busje door de stad bij mijn hotel Red Coco Inn aangekomen. De receptie dames waren in iedergeval heel vriendelijk en de kamer xiet er goed uit. Zelfs een bijbeltje 😊 als het nodig is. Ik kreeg een upgrade naar een kamer met balkon voor het geval ik moest roken. Helaas net toen ik aan kwam barstte het los van de regen.
Vervolgens een boot trip naar het Eiland Boracay van 15 min. Waar mijn eind bestemming is.
Vervolgens met de bus door de stad naar een andere gebouw om je koffers te halen
Na een vlucht ban 35 min. Aan gekomen op het vliegveld. En toen begon de wereldreis naar het hotel
Eindelijk richting de beach😁😁😁✈🏊‍♂️
Vandaag gaan we maar Boracay, alleen is het wachten op de vliegveld tussen al deze mensen.

17 September 2017

Na onze berblijf in een hiisje afgelopen nacht, zijn we vertrokken uit Tagaytay, maar eerst zijn we gaan brunchen en daarna naar bakery shop gegaan om de meest lekkere coco cream pie te eten. Wat was die lekker.

16 September 2017

Lekker Filipijns gegeten met een mooie uitzicht van uit het restaurant.
Toen we klaar waren gingen we richting een Filippijnse restaurant op een berg. Hier verkochten ze straatijs dus moest ik gelijk proberen.
En toen gingen we gek doen, idee van de gids 😁😁
Na 1.5 uur lopen zijn wij bij de vulkaan aangekomen. Het was best warm en geen wind. Je ziet dat we in de vulkaan zijn en hier en daar kook het water nog. Sommige plekken was het best heet om te lopen.
Mount Taal Mount Taal in de provincie Batangas van deFilipijnen is een van de gevaarlijkste vulkanenvan Zuidoost-Azië. Van deze vulkaan zijn meer dan 30 uitbarstingen bekend, waarbij veel slachtoffers gevallen zijn. De vulkaan ligt op Vulcano Island in hetTaalmeer. De vulkaan is een zogenaamdetufsteen-kegelvulkaan. Dit zijn steile kegelvormige vulkanen met een diepe wijde krater. De kegel is samengesteld uit dunne fijne stof. Het kratermeer van de vulkaan is 1,9 km in doorsnee, blauwgroen van kleur en maximaal 76 meter diep en 311 meter Sinds 1977 is de vulkaan niet meer uitgebarsten, maar sinds 1991 is hij wel diverse malen onrustig geweest
Voor dat we naar de vulkaan kunnen gaan moesten we eerst met de boot varen om er bij te komen. Jason had geen zin om mee te gaan.
Vandaag vroeg opgestaan voor een trekking naar de nog actieve vulkaan Taal . Eerst zijn we gaan ontbijten in een lokale restaurantje. We zijn samen met Gionna en haar vriend Jason en ook met Ana, die ook een oud collega was.

15 September 2017

In de avond gegeten met Gionna en daarna met trein en minibus terug gereden.
En de derde deel ( buikje schoot er we uit😀😀)
Nu de paragliding zelf
Vandaag ben ik met mijn oud collega Gionna waar ik samen mee heb gewerkt, zijn we gaan paragliding vanuit een berg van ongeveer 400 meter hoog.

14 September 2017

In de avonduren lekker gegeten bij een food bazaar. Was ook een live band. Hierna naar bed gegaan want was 21 wakker.
Ook hier in Intramuros street food gegeten. Kip,vis,en varkensvlees. Later kreeg ik nog lever en maagjes gegeten. En toen moest ik met de koks op de foto. En dit alles voor 2 euro.
De San Agustin kerk. Het is een kerk, maar ook een bij gebouw is een museum
Beluarte de San Diego
Wat meer van de oude wijk
Kathedraal van Manila en de omgeving
Na een korte slaap in de nacht vlucht aangekomen in de Filippijnen om 7:00. Gelijk met Uber taxi naar hotel om in te checken om gelijk daarna wat te gaan zien van Manila. Ben naar de wijk Intramuros geweest. Intramuros is de oudste wijk van Manilla. De naam komt van het Latijnse "intra muros" en betekent letterlijk: "binnen de muren". De wijk is ook effectief omgeven door dikke, hoge muren. Het zijn de restanten van de Spaanse kolonisatie. In de wijk op de zuidoever van de Pasig zijn nog veel overblijfselen uit de Spaanse tijd te vinden, zoals het Palacio del Gobernador, de Kathedraal van Manilla en Fort Santiago. In de Spaanse koloniale periode was Intramuros de zetel van het Spaanse bestuur en werd beschouwd als het feitelijke Manilla. Tegenwoordig is de wijk een van de bezienswaardigheden van de stad Manilla
Na de tour een een Vietnamees massage gehad. Het aparte van deze masage bedrijf is dat de masseurs blind zijn. Heb nog steeds spierpijntjes van deze behandeling.Vervolgens een taxi gemomen naar het vliegveld om naar de Filippijnen te vliegen. Gelukkig had ik drie stoelen voor me zelf want ik zou echt niet passen met mijn benen. Helaas heb ik wel een brandverwonding over gehouden aan deze tour op de scooter. Heb namelijk met voet verbrand aan de uitlaat. De mensen van de tour hebben wel allerlei spullen gekocht bij de apotheek voor de behandeling.

13 September 2017

Vervolgens een heerlijke lokale ijsje en een 2 ronde lokale streetfood en de bekend egg coffee drinken wat ook typisch lokaal Vietnamees is.
Oudste brug van Vietnam
Bij de boedistische pagoda tempel
En toen was het etens tijd zoals de lokale daar eten in de street food. Wat ik heb gegeten noemen ze de presidents food. Dat komt omdat Obama precies hetzelfde heeft gegeten tijdens zijn bexoek vorig jaar.
Dit is wat er is overgebleven van de B52 bommemwerper doe door de vietnamezen zijn neer gehaald.
Het museum van Ho Chi Ming
Lokale dames wouden met mij op de foto 😊
Vervolgens naar de presidentieel paleis van toen malige president Ho Chi Ming en de bijjhorende gebouwen en tuinen.
Vandaag heb ik een dag tour gedaan op de scooter. Zou zelf rijden, maar na het verkeer te hebben gezien, maar besloten achter te zitten. Het eerste stop punt was het mausoleum van Ho Chi Ming. De eerste eerste president van Vietnam. Hij heeft gezorgd dat Vietnam onafhankelijk werd.

12 September 2017

Tijdens de tour 2 zwitserse dames ontmoet. Een is opgegroeid in nederland en kon ze nog aardig nederlands. We hebben die avond gezamenlijk gegeten en toen nog wat cocktails gedronken. Leuk zitten kletsen. Btw de ene dacht dat ik 30 was en de andere dacht 35 😂😂😂😂😂😂😂😂
Na de boottochtje van 1.5 uur zijn we een fiets tocht gaan maken van een uur door de natuur en de rijstvelden.
Omdat het zo mooi is nog een paar foto's. En kwamen geiten tegen. Hier eordt heel veel geit gegeten in de buurt.
Vervolgens zijn we naar Tam Coc gegaan voor een bootjes tocht, gevaren door een oud vrouwtje. Wat was deze natuur mooi.
Vanochtend met de bus trip van 2 uur maar de provincie Ninh Binh geweest om de tempels van te name van koning King Dinh Tien Hoang (923-979),and Le Dai Hanh (941-1005).

11 September 2017

Vanavond weer lekker gegeten voor een paar euro's
Vervolgens zijn we de Dong Thien Cung grot bezocht, wast okk heel mooi was om te zien de reisleider had bijna voor elke gesteente een vorm kunnen uit halen met gebruik van je fantasie.
Aangemeerd konden we per Kayak verder om de bergen te bezichtigen. Kon deze dame uit Korea uit onze groep niet alleen laten gaan en ging gezellig met haar mee. Was een sportieve spontane met die kon roeien. Hoefde bijna zelf niets te doen 😁. De andere lieten hun zelf varen door anderen.
Impressie van Ha Long Bay tijdens het varen. Dit is ook een UNESCO erfgoed.
Na de bus rit zijn we aangekomen bij de Haven waar we dan met de boot naar Long Bay zouden varen. Tijdens de vaartocht kregen een lunch aangeboden. We waren een totale groep van 22. Maar heb het meest gelachen met een 55+ familie uit Zuid-Afrika. 3 zussen met hun mannen.
Vandaag een met de bus 3,5 uur 😥naar Long Bay.
Afgelopen nacht goed geslapen en had geen last van jetleg. De errste ontbijt in Hanoi ging er ook in. Was nog allemaal te doen.

10 September 2017

De avond - Het blijjkt dat elk weekend ze de straten afsluiten voor auto en scooter verkeer in de stad, zodat en overal straatmuzikanten optreden en het was ook nog eens erg druk bij de eettentjes. Heb zelfs weer rollijsjes gegeten 😁. Zelfs 1 van die straat muziekanten speelde despasito voor de deur van mijn hotel. Zie wat indrukken. Moet wel zeggen dat het wel heel gezellig was.Nu naar bed , want morgen vroeg gaan we bootje varen.
De eerste avondmaaltijd is goed bevallen, voor 4 euro een lekker soep en gebakken noodles. Was nog eens gezellig ook met die bedieners.
Ging geld pinnen en dacht dat ik miljonair was geworden, maar kwam bedrogen uit😀😀
De eerste indruk gemaakt van de stad door hier en daar te lopen door allerlei straatjes. Kwam deze vriendelijke dame tegen die ik dacht die wil me een tour verkopen van de zoveel. Maar dat bleek niet zo. Ze stuudeert toerisme en wil graag met toeristen een babbeltje doen om haar engels onder de knie te krijgen. Verder veel van het zelfde aan winkels/shops. Het buiten eten ruikt wel lekker als je er langs loopt, maar zal vandaag toch ergens binnen eten. Vanavond het nacht/avond leven bewonderen😁
Net voor de uitgang van het hotel zat deze mevrouw haar roerei te bakken. Hopen dat het niet voor het ontbijt is
Impressie van mijn hotel voor de komende dagen, het oogt oud, maar het xiet er allemaal schoon uit en de airco doet het goed, dan wat de foto laat zien. Zit op de 3 verdieping en heb zicht op de straat, wat een beetje luidruchtige is. Heb zelf een computer in de kamer die het alleen niet doet.😟 Al met al tevreden met de kamer voor 15 euro p/d inclusief ontbijt☺
Na een half uur te hebben gewacht voor afhandeling van de visa kon ik het vliegveld uit en dankzij Uber gelijk een taxi binnen 2 minuten ( taxi op vligveld zelf vraagen 2,5 meer). Het enige was dat de taxi chauffeur geen woord engels sprak, maar was wel altijd vrolijk. In een half uur bracht hij mij naar mijn hotel, via toch wel een rustige rijksweg, waar shooters ook rijden. Het is hier 5 uur eerder dan Nederland
Na een goede vlucht aangekomen in Hanoi. Gelukkig een paar uurtjes kunnen slapen in de vliegtuig.
Kwam deze 100 jaar oude cognac tegen, dacht die koop ik, maar zou gelijk arm worden dus maar gelaten🤔
Na een goede vlucht van 6 uurtjes aangekomen Dubai.na een wandeling van 30 min. aangekomen bij de volgende gate die over 2 uurtjes vertrek het is nu hier 1:33 in de nacht. Even een hapje nemen en klaar maken voor de volgende vlucht van 6 en half uurtje.

9 September 2017

Begin van deze maatschappij te houden , zelfs voor economy krijg je de menukaart😋
Entertainment is ook goed , kan zelfs mee kijken wat er boven de vliegtuig gebeurt. Maar wat ik niet eerder ben tegengekomen is zo'n sticker systeem dat je op je stoel moet plakken of ze je wel of niet moeten wakker maken ( zie foto).
We zitten en bijna klaar voor vertrek. Moet ook zeggen dat voor een economy class zelf ik best ruim zit 😊
Dikke vliegtuig staat er al, maar we moeten nog allemaal wachten. We zullen kijken of we een stewardess kunnen verleiden om mijn te stoel te ruilen voor zo'n dikke stoel 😁
Kleine tegenslag, vertraging van 20 min. Dan maar wat langer wachten 😞
Vandaag begint de avontuur, nu nog even wachten voor het inchecken. De eerste vlucht gaat naar Dubai om van daar over te stappen naar Hanoi. En nog even ook de laatste groetjes van mijn vrouwtje op Schiphol.