Thailand · 21 Days · 27 Moments · August 2017

Het avontuur van kelly in Pattaya City Chon B

22 August 2017

21/8 De laatste echte dag. Groot deel ingepakt in de ochtend. Nog even terug de stad in want we waren weer wat vergeten bij ons favo winkeltje miniso. Met de open taxi naar central marina en met de oom naar de familie. Hier een tijd gezeten en met de honden gespeeld. In de avond gegeten bij jasmine's (kwamen we eerste week nl'ers tegen die het erg lekker vonden zeiden ze). Gegeten en een cocktail gedronken alvast op kannica haar verjaardag. Thuis naar de 7/11 laatste boodschapjes en werden gebeld door rene dat de kat beviel en we moesten komen. Eenmaal thuis stond de taart met kaarsjes aan en werd er gezongen, het was een verassing. Nog even voor de laatste keer gezwommen tot een uur of 00.30 en tot een uur of 2 wat filmpjes gekeken en ingepakt hierna gaan slapen.
20/8 Vroeg op ivm offer doen daarna besloten om de laatste rondes door de winkelstraten te maken met zn tweeën. Nog een keer een mango smoothie en bananen roti. Na het winkelen nog op het strand gezeten en naar walking street gelopen. Hierna terug met de open taxi naar central festival en hier de even gezeten wachtende op onze taxi. Ondertussen zaten er 2 mensen naast ons op de trap buiten met een half aap achtige. Zo'n aapje met die grote ogen heel schattig (foto en naam volgt maar zit in het vliegtuig). Hier hoorde ik van kannica dat deze beestjes dus sterven door aanraking. Dit zorgt dat ze depressief worden en een stofje aanmaken wat hen langzaam laat sterven. Eenmaal eindelijk thuis na alle file en geren doordat de taxi aan de andere kant van het winkelcentrum stond nog gegeten bij het bruin cafe. Prima eten en lekker dichtbij. Oja jafi en iet (nichten) kwamen na 3 weken geen woord te zeggen opeens in het zwembad bij ons. Uiteindelijk nog best leuk. (Thankgod google translate).

20 August 2017

19/5 ko samet. Om 7 uur werden we ( wij + 3 nichten) opgehaald, dit zou eerst 4 uur in de ochtend zijn maar gelukkig werd het wat later. Om half a kwart voor 9 kwamen we bij de boot en 40 minuten later waren we op ko samet. De boot op moest via een plankje en een gammel trapje daarna naar het zitgedeelte. Op ko samet een open taxi tour gedaan langs alle mooie strandjes op het eiland. Uiteindelijk werden we afgezet bij het laatste strand en hebben hier gezwommen en gezond. Het water was erg mooi rondom het eiland. Echt prachtig eiland en blij dat we dit als soort van afsluiter hebben gedaan. In de avond nog even gegeten bij het bruin cafe om de hoek. Oja we zagen een hond met geverfde wenkbrauwen, gebeurt wel vaker hier. En de kittens zijn uit het plafond gehaald (zie foto) 3 rode en 1 witte, heel lief.
18/5 tempel Met mai haar broer naar een tempel geweest. De tempel ligt op zo'n 2 uur afstand van ons huis af. Geld gegeven en rituelen gedaan. Bladgoud op de beelden geplakt. Praatje gemaakt met de vrouwelijke monniken die buiten zaten, wat een lieve mensen. Het was erg mooi.

18 August 2017

17/8 Wilden naar het strand maar gingen eerst naar central marina, een winkelcentrum. Nieuwe schoenen gekocht en thee gehaald. Uiteindelijk hebben we het strand niet gehaald want gingen gelijk door naar de familie.
16/8 Met de hele familie naar de waterval. Ondertussen apen gevoerd en langs een chinese tempel. Samen met kannica naar boven geklommen op de waterval en daar in het water gezeten op een vlak stuk. Stenen hoppen. Echt prachtig. De familie ging hierna nog naar een tempel maar wij waren zeiknat en hadden schoenen vol zand.
15/8 Nong nooch garden. Een grote botanische tuin met olifanten, een tijger aan een touwtje (neem aan gedrogeerd) en een kinderboerderij. De olifanten blijven toch altijd het mooist maar dit park was ook leuk. Uiteindelijk nog op een olifant gezeten voor een foto voor thuis. Niet op gereden alleen 5 meter voor de foto. In de avond met zn tweeën bij shabushi gegeten (sumo achtig).

14/8 Het is een moederdagweekend dus overal retedruk. We zijn vandaag souvenirs gaan shoppen wat aardig gelukt is. We hebben wat gegeten in het winkelcentrum en hebben thuis een paar foto ideeën uitgeprobeerd. De foto van onze huiskat was het best gelukt.
13/8 Niet zoveel gedaan. Gezwommen, foto's bekeken en netflix. In de avond naar de film Annabelle. Persoonlijk heb ik niks met horrorfilms en vind ik ze niet eng maar kannica wel dus ik had die avond een kamergenootje. We zijn met de scooter naar de bioscoop gegaan. Bij kannica haar nichten achterop, we zijn zover ik heb kunnen zien tot max 70 a 75 km per uur gegaan. 😂😂

12/8 Eerst geskypet met de jarige job en daarna naar central festival. Tijdje rondgesnuffeld en bekers bij de starbucks gehaald om mijn verzameling te beginnen. Verder bij jomtien weer gegeten en thuis de film de blind side gekeken. Het is dit weekend mega druk ivm thaise moederdag.
Deel 2 kao kheow De olifanten voerden wij met het fruit en groente uit de plastic zak die wij gekocht hadden. Een van de olifanten vond het alleen te langszaam gaan en stopte zijn slurf in de tas om hem te pakken en ik kan je vertellen daar kan je niks meer aan doen als hij hem heeft. Het zal ook vast niet de eerste keer xijn dat hij een tas fruit op eet. Ook hebben wij giraffen en nijlpaarden gevoerd dit zonder problemen naja alleen irritante toeristen die je opzij duwen, maar met de dieren niks mis. Aan het einde zijn we naar een gedeelte geweest met koala's, wasberen, kleine nijlpaarden, otters etc. Hier hadden wij het karretje geparkeerd en bleven kannica haar ouders in de andere wachten. Toen we terug kwamen zat er een aap in ons karretje, hij had het flesje drinken er al uitgegooid en was niet van plan weg te gaan. Zwaaien en bedreigen met een tak hielp maar de vrouw die dreigde met een katapult te schieten deed het hem. Hierna konden wij weer verder en zijn we naar huis gegaan.
11/8 deel 1 Vandaag naar khao kheow open zoo geweest. Hier rijd je in golfkarretjes het park door. Het park ligt ongeveer 50 min rijden van ons vandaan en in alle taxi's zit airco dus de rit was goed te doen en heel mooi. In dit park ben je heel dichtbij de dieren. Zo stonden we een meter boven een nijlpaard, een arm lengte van een neushoorn en aaide wij giraffen en olifanten. Het park is diervriendelijk in tegenstelling tot velen hier die dat totaal niet zijn, denk aan gedrogeerde tijgers en geslagen olifanten. Het enige probleem in dit park is dat het stikt van de loslopende apen. Deze komen uit de bergen (waar dit park zich ook enigszinds op bevindt) en zijn ook niet te stoppen. Ben je twee seconden uit je kar dan jatten ze alles wat je lief is. Vooral de zakken met fruit die we hadden voor de nijlpaarden, olifanten en giraffen. Deze apen zijn erg agressief en zijn met veel want planten zich voort als gekken. (Te weinig tekens dus zie deel 2)

Khao kheow open zoo

10 August 2017

10/8 Vandaag de activiteit gedaan die al vanaf seconde een op het lijstje stond. De sanctuary of truth bezocht! Eerst gegeten bij boncafe (ook gegeten in een van de eerste dagen) daarna meteen door. Het is een heilig gebouw waar alles van hout en hieruit ook uitgesneden is. Je moet het gezien hebben. Een hele tijd binnen geweest en heel veel foto's gemaakt want het is gewoon ronduit prachtig. Toen we eruit waren was er nog een showtje toevallig die we onder genot van een fruitsmoothie (mango voor mij) bekeken. In de avond snel een tosti en naar het land van de familie. Hier de honden eten gegeven naja snoepjes en gegeten. Verse garnalen mee van de markt, helemaal zelf voor het eerst zo'n grote garnaal opengemaakt en ging nog goed ook. Gezellig met zijn allen gegeten op het land.
9/8 Hele dag gewacht tot mai (moeder kannica) aankwam bij het huis, wat even op zich liet wachten. In de middag gezwommen , serie gekeken terwijl iedereen sliep, naar de 7/11 en mini big C (supermarktjes om de hoek) en foto's gemaakt bij een mooie roze muur (nieuwe profielfoto voor op facebook 😂). In de avond met zijn alle bij het bruin cafe van dag 1 gegeten en nog wat rondgelopen.
Sanctuary of truth
Sanctuary of truth 10-08-17

8/8 Einde van de middag naar mini siam geweest. Verder niet enorm veel gedaan. Zeker een aanrader mocht je in de buurt zijn. (De foto's hierin zijn met mijn telefoon gemaakt er komt nog meer van mijn camera)

8 August 2017

7/8 Een rustig dagje. In de avond met kannica en haar nicht naar de bioscoop geweest en de film dunkirk geweest. Daarna in het winkelcentrum gegeten wat zo niet de moeite was dat ik de foto ben vergeten ( sorry ka 😉). Eenmaal thuis gelijk gaan slapen

6/8 Het plan was om naar pattaya waterpark te gaan, een zwembad met wat glijbanen. De taxi gebeld maar die snapte het niet en zou ons terug bellen. Opeens ging de bel en stond de taxi opeens voor de deur. Uiteindelijk toch naar het zwembad gegaan. Daar aangekomen merkte we gelijk dat het water heel ondiep was, het kwam tot je heupen. Waarschijnlijk omdat niet heel veel mensen hier kunnen zwemmen. Op jomtiem hebben we bij een heel lekker tentje gegeten. Volgens kannica en haar vader de beste in de buurt. Hierna gelopen over het strand en met de open taxi richting het winkelcentrum en vanaf daar een stuk verder gelopen naar de volgende en tot slot nog een stukje naar huis, we zijn net aangekomen thuis.
5/8 Vandaag naar Underwater world geweest. We hadden het een stuk groter verwacht maar waren er in een uurtje weer uit. Het had vooral veel aquariums en een otter en dat was het wel. Hierna zijn we naarwalking street gegaan maar dit is eigenlijk het mooiste in de avond dus we zij doorgelopen naar een winkelcentrum. Even rondgesnuffeld en uiteindelijk op de bovenste etage een tijdje rondgelopen. Hier was een arcadehal, namaak madame tousseau, een soort spookhuis en een freakshow. In de avond bij een luxe tent gegeten en toen we na een tijd thuis waren nog gezwommen en gekletst met de nicht van kannica.

Vandaag vooral een strand dag gehad. In de ochtend thuis wat gegeten en daarna op naar het strand. De hele tijd in het water en ander onder de parasol (alsnog verbrand maar had ook niet anders verwacht). Verder niet mega veel gedaan. We hebben even door het winkelcentrum Central Festival gelopen (veel winkels en reclame voor attracties in Pattaya) op zoek naar verderop wat te eten. Tussendoor even over een thaise bazaar gelopen en gekeken naar alle leuke souvenirs voor mee naar huis. Het eten was vandaag een stukje minder het vlees was niet super doorgebakken maar net goed. Als toetje een mango smoothie gehaald voor 60 baht wat wel heel duur is, helemaal 1.50 maar deze viel om en de helft lag op mijn telefoon. Het bekertje was iets minder stevig dan gedacht, maar thank god heb ik een veel te duur en mega goed hoesje om mijn telefoon dat alles aan kan (ook het zwembad).Uiteindelijk thuis nog even gezwommen zoals elke dag.

Gisteren (3/8) zijn we op avontuur geweest naar een supermarkt die een aardig stuk verder zat dan we dachten. Dus veel gelopen en stukjes gepakt met de taxi. Ontbeten langs de boulevard bij boncafe en toen weer op avontuur terug, dit was wel een stuk makkelijker. Ons zwembad is gister schoongemaakt. Dit wordt 3 keer per week gedaan. Er zit ongeveer een chloor in wat in een zwembad zo groot als haarlem hoort maar ja. Het is in iedergeval niet vies, alleen kom ik platina blond thuis. 's Avonds gegeten bij het bruin cafe vlakbij ons huis, de eerste echte maaltijd hier en het was erg lekker. Mij werd verteld dat waar we vanavond gaan eten het beste restaurant is dus dat gaan we zien. En natuurlijk, de eetfoto's!

3 August 2017

Aangekomen in het huis gister. Even boodschappen gehaald om de avond door te komen, daarna meteen het zwembad ingesprongen. Naja meteen... eerst alle opblaasdieren moeten opblazen. Goed geslapen en niet gestoken (afkloppen!!) Wat we vandaag gaan doen geen idee.
Nederlandse tijd 03:47. In totaal een ruim uurtje geslapen, maar heb verder totaal niet het gevoel dat ik slaap nodig heb. De film fate of the furious oftewel fast en furious 8 gezien, wat goed en leuk tijdverdrijf was. Nu duurt die 11 uur toch lang. Wat eigenlijk meer dan 12 uur is, ik weet niet meer hoe ik moet zitten en wil ook mijn scherm niet aanzetten ivm het storen van de anderen passagiers (hoewel een hoop hier schijt aan hebben maar hey laat ik eens vriendelijk doen en meedenken). Nog een ruime 5.5 uur te gaan en dan kan ik eindelijk van die stoel af, die wandelingetjes van 5 meter baar de wc zijn de moeite haast niet. Misschien in de ochtend maar even het vliegtuig door om mijn reismaatje op te zoeken. Geschreven 17:24 thaise tijd Uiteindelijk zo'n 3 uur geslapen max 4 maar blijkbaar was de slaap niet nodig. Nog a dolpins tale 2 gekeken en toen kwamen we ongeveer aan op het vliegveld. Door de douane ging snel en de koffers stonden al klaar. Nu met de auto naar ons huisje.

1 August 2017

Nu ik dit schrijf om 22:51 zijn we net de lucht in. De geplande tijd was 21:40 maar ja het is net het openbaar vervoer. Terwijl de vrouw aan de andere kant van het gangpad een schiedgebedje doet en ik op mijn inmiddels smaakloze kauw kijk ik naar het scherm hoe hoog we zitten. Ik heb een goede plek aan het gangpad met twee aardige meiden naast me. Maar jezus wat gaat een vliegtuig hard als hij opstijgt. Ja kel, dat zal iedereen wel weten maar ik dus nog niet. Terwijl de vrouw aan de andere kant van het gangpad schiedgebedjes zat te doen ging ik mijn eerste vlucht maken, en ondanks dat ging ik er toch goed in. Een tijdje het gevoel alsof je heel hard over een heuvel rijd (dat gevoel in je buik) , wat mijn moeder altijd express deed. Nu zijn we wat stabieler en voelt het een stuk beter. Ik kan zeggen dat ik mijn eerste bewuste opstijging (als je dat zo kan noemen) als best oke heb ervaren. Op naar de rest van de vlucht!