Europe, North America · 23 Days · 17 Moments · September 2017

The American Dream

29 September 2017

P H O E N I X | D A Y T W O Last full day in the USA. Wat een warme dag was het, 36 graden. Vandaag ben ik criss cross door de stad heen gegaan, zoveel dingen gezien en ook the University campus. In de middag ben ik naar de film geweest in the AMC theatre, de warmte ontdoken voor 2 uur. Later kwam ik een zaakje tegen waar ze poké bowls verkochten ☺️ Vanavond bestond m'n avond uit inpakken, inchecken, shuttle regelen en praten met mijn kamergenoten Good night!
S E D O N A N P Spontaan een trip naar Sedona National Park. Gisteren in de ochtend besloten we in het hostel om naar dit mooie park te gaan. Samen met twee hostelgenoten zijn we een half uur later de auto ingegaan en zijn we gaan rijden. Met op de planning de loop met alle mooie rocks, de slide rock park & de trail bij West Fork. It was A-ma-zing

27 September 2017

P H O E N I X | N I G H T O N E Van LA naar m'n laatste bestemming Phoenix. Na weer met de hond weggeweest te zijn, ben ik aangekomen in Phoenix. What a lovely city so far Na het inchecken had ik met een Duitse afgesproken om een kop koffie te drinken, wat uiteindelijk dit grote ijsje was. Met een fortune cookie erop. Op woensdag is er altijd open museum dag en zijn we het art museum ingedoken, heb er een paar Dutchies aan de muur gespot. Ook een heel tof werk van Anish Kapoor mogen spotten. Zeker een museum om eens te buurten! Nighty-night

25 September 2017

L O S A N G E L E S | D A Y O N E Vandaag mijn eerste dagje LA. Met een Rooftop swimmingpool, was mijn keuze makkelijk vandaag. Een dagje aan het zwembad vandaag en later even een beetje buurt bekijken. Joeee 🌞

24 September 2017

F I V E D A Y S I N S A N F R A N C I S C O Long, long time ago Afgelopen dagen heb ik in San Francisco gezeten & de eerste dag Yosemite bezocht. Op de tweede dag heb ik een rondje kust gedaan; De Ferry Building, Pier 39, Lombard street, Palace of fine arts theatre, Crissy Field & CF point. Heb alles te voet gedaan en kwam heel veel mooie dingen tegen onderweg. Ben ook op het strand geweest, waar een honden meeting was. De derde dag ben ik de stad meer ingeweest; Mission Dolores Park, SF City Hall, de Painted Ladies, Alomo Square Park & Union Square. Op dag 4 ben ik weer langs het water gelopen tussen de Ferry Building & Pier 39. Nog even genoten van de zeeleeuwen. Daarna ben ik nog door de stad gaan wandelen. Vandaag was dag 5 en ben ik om 8 uur gaan doorreizen naar the City of Angels. Daarvoor nog even door Chinatown geweest en een kopje koffie gehaald. Alle foto's staan op m'n camera, vandaar dat er weinig foto's zijn.

20 September 2017

Y O S E M I T E N P Gisteren ben ik met een tour naar het Yosemite National Park geweest. Wat adembenemend mooi was dit. Het gevoel wat je hebt en wat je daar ziet is niet in woorden uit te drukken.

19 September 2017

S E A T T L E | D A Y T H R E E Vanochtend startte ik mijn ochtend met een kopje coffee bij de allereerste Starbucks uit 1912. Nog een kleine wandeling gemaakt & daarna naar het vliegveld gegaan. Next stop San Francisco! ☺️

18 September 2017

S E A T T L E | D A Y T W O A rainy day again De dag begon zonnig en veranderde uiteindelijk in een regenachtige middag. Aan de blaadjes die vallen van de bomen, merk je dat Amerika ook kennismaakt met the Autumn. Vandaag over de Pike Place Market gelopen, met alle lokale vissers, bookstores, Chinese stores, ateliers & nog veel andere soorten stores. Met de lange rij rond de eerste sbucks, heb ik deze weer overgeslagen. Uiteindelijk ben ik bij de pier beland, met een lange boulevard waar de zeelucht en de vis goed te ruiken is. Hier ben ik lekker uitgewaaid & genoten van de zeelucht en het uitzicht. Vlak daarna is het weer hard gaan regenen en mag ik morgen weer verder reizen naar San Francisco

17 September 2017

S E A T T L E | D A Y O N E A rainy day in Seattle Vandaag begon ik mijn dag bij de reserve store van Sbucks. It's heaven for a coffee lover. So many different beans you can get there. Uiteindelijk heb ik de paradeisi bean op de clover press genomen, it was 👌🏻💕 Aangezien het regent ben ik vooral door wat winkels heen gegaan en nu uiteindelijk aan een kopje koffie in de Starbucks. Will see what tomorrow brings.

16 September 2017

S E A T T L E | F I R S T N I G H T Aangekomen in Seattle met Pike Place tegenover mijn hostel, zit ik in een super leuke buurt & vlak aan het water. De allereerste Sbucks heb ik al gespot, er stond een rij tot ongeveer einde van het blok en ben er nog niet binnen geweest. M'n kamer genoot komt uit Zuid Korea en is echt super lief (: (Tik de eerste foto even open btw)

15 September 2017

P O R T L A N D Vanaf de eerste straat die ik zag dacht ik al; ik ben verliefd op Portland. Nu na een dag, I'm sure of it. Portland heeft hele rustige en chille sfeer. Door de fijne stad ben ik vaak vergeten foto's te maken 😅 Alsnog wel een aantal gemaakt. Vandaag ben ik langs Powell's geweest, een bookstore van 4 verdiepingen en met z'n eigen plattegrond. Heb ik 's werelds kleinste park bezocht. Ben ik langs de foodtrucks & voodoo donuts geweest. Door het park en over de brug voor een mooi uitzicht. Met tot slot ook een bezoekje aan de kapper te brengen, weer een ervaring rijker. Morgen verder naar Seattle!

13 September 2017

R O A D T R I P Gistermiddag ben ik om 12 uur op de bus gestapt en heb een reis van 29 uur gemaakt, wat eigenlijk maar 18 uur hoorde te duren. In het kort; bosbrand & afgesloten wegen. Daardoor 6 uur moeten wachten en moeten omreizen. Het filmpje wil hij niet plaatsen en plaats 2 foto's van het uitzicht tijdens de reis. Morgen ga ik een dagje Portland! ☺️

12 September 2017

S A L T L A K E C I T Y Gisteren was de laatste dag in Denver. Hierin ben ik weer door LoDo heengelopen en een boek gelezen in Union Station. Vandaag een dag om te besteden in Salt Lake City. Wat een verborgen pareltje is dit. De stad is omringd door bergen en is ontzettend groen. De stad is in 1800 gebouwd & de brede wegen zijn de vanaf het begin gebouwd, zodat de wagens met paarden konden keren. Het geloof in de stad is Mormoons en heeft z'n geschiedenis hier achtergelaten. Mijn dag ben ik begonnen met een wandeling naar Temple Square, met vervolgens een flinke heuvel opwaarts naar the Utah State Capitol. Even langs het winkelcentrum geweest. Verder een paar parken, the Beehive House & Cathedral of the Madeleine. Salt Lake City is echt een aanrader & nog helemaal niet toeristisch. Voelde alsof ik de enige toerist was 😉

10 September 2017

D E N V E R | D A Y T W O Warm sunny day, a little bit sunburnt. In het Civic Center Parc is een leuk Mexicaans stadsfestival aan de gang met allemaal Mexicaanse muziek etc. Vandaag ben ik weer door LoDo heengelopen en langs het Larimer Square gegaan (foto 1) Ben ik over de Millennium Bridge gelopen en een park wandeling gemaakt door het Commons Parc. Mijn weg vervolgde ik door een ijsje te halen bij Little Man en ben ik rustig teruggelopen. Om vervolgens in het zonnetje van een kop coffee te mogen genieten, met een Amerikaanse demonstratie op de achtergrond.

9 September 2017

D E N V E R | D A Y O N E Dag 1 in Denver. Een super mooie en rustige stad. Het is vandaag rond de 30 graden en ben door de stad heen gaan wandelen. Union station, Colorado state capital, art museum, Rockmount Ranch Wear tot een klein boekenwinkeltje. Als je rondloopt ontdek je genoeg verborgen pareltjes. Heb een upgrade gekregen van een hostelroom naar een privé kamer. Vannacht kwam het dak naar beneden vallen 😂 Ben vanochtend weer verhuisd

8 September 2017

T R A V E L D A Y | P A R T 2 Phoenix I love you, but Denver is waiting! See you soon. Upgrade gekregen voor een privé kamer in het hostel & tips gekregen van een local in de bus. Good night!

7 September 2017

T R A V E L D A Y Vandaag is de dag dat de reis begint; 24 dagen met 8 steden. Vandaag dan ook op de planning; 3 vluchten Amsterdam - Madrid - Chicago - Phoenix. Morgenmiddag vlieg ik door naar Denver en kom maar op met dat wafelontbijt!