Germany, Austria, Italy · 389 Days · 84 Moments · July 2017

17 August 2017

Gaststâtte Haus Waldeck

16 August 2017

Laatste overnachting van onze reis

Bueno Ferragosto !

14 August 2017

Eendjes kijken in het donker
Lago Di Cei Na het ontbijt is papa gaan fietsen. Ondertussen heb ik de chocomousse gemaakt voor morgen. Daarna vertrokken we richting Cei. Daar hebben we gepicknickt en is het even gelukt om Oona te laten zwemmen. Zelf hebben we niet gezwommen omdat het te koud was.

Lago Di Ledro Vandaag hebben we voor de eerste keer in 4 jaar geen onweer gehad aan het Lago Di Ledro. Na onze picknick hebben we heel het meer rond gewandeld. Het was een prachtig zicht. Oona trok regelmatig richting water. Maar zwemmen ... Nee, dat wilde ze niet. Spelen is veel leuker!

Limone
Idro Aangekomen aan het Lago Di Lidro hebben we eerst gepicknickt. Aan het meer hebben we wat gewandeld en een ijsje gegeten. Terug aan de auto besloten we om door te rijden naar Limone, waar we cd avonds gegeten hebben met zicht op het bv Lago Di Garda.
Lago Di Valvestino Vandaag gingen we via het Lago Di Garda naar het Lago Di Valvestino. Onderweg hadden we een mooi uitzicht over het Gardameer. Langs kronkelende wegen bereikten we eindelijk ons doel. Het was een prachtig uitzicht, maar het was een teleurstelling dat het een stuwmeer was. Er zat niets anders op dan onze weg verder te zetten naar een volgend meer.

Vandaag hebben we het rustig aan gedaan. Na de boodschappen is papa een toertje gaan fietsen. Ik ben met Oona thuis gebleven. 's Middags hebben we thuis gegeten. Nadien wilden we gaan wandelen. Maar het begon te druppelen. Gelukkig was het vals alarm. We vertrokken voor een wandeling in Rovereto. Daar hebben we een terrasje gedaan. 's Avonds hebben we Giuseppe en Elisabeth uitgenodigd om te gaan eten. Het was een fijne avond.
Gisteren beloofde het weer niet veel goeds. We besloten om dan maar naar Trento te gaan. Het is een mooi stadje met vele imposante gebouwen en pleintjes. ( Foto's heeft papa vooral gemaakt.) Dreigende wolken beloofden niet veel goeds. Maar het was toch al middag. Dus besloten we een plekje te zoeken om te eten. Het begon al te rommelen in de verte en de eerste druppels vielen. Toen we klaar waren met eten, was het onweer ook door. We wandelden nog even verder in Trento voor we zouden afzakken naar Limone. Terug in de auto werden we getrakteerd op een nieuwe onweersbui. Dan maar naar ons appartement rijden? ... Het klaarde terug uit. We besloten om naar Riva te gaan. Daar hebben we even gewandeld. Maar de volgende onweersbui kondigde zich al aan. We zijn vlug een gelateria binnen gevlucht. Daar hebben we uiteindelijk zeker anderhalf uur gezeten. De regen viel met bakken uit de hemel. We besloten om dan toch maar naar huis te gaan.

10 August 2017

Riva

Na de wandeling was het tijd voor een pintje.
Vandaag hebben we een 'speciale' wandeling gemaakt, want er kwamen drie trappen in voor. Een soort van 'via ferrata', maar dan voor beginnelingen. Van Bussate naar Tempesta en terug, langs en boven het Gardameer met fantastische uitzichten over Torbole en Riva en de vele bootjes en surfers op het meer. Rond een uur of zes is het beginnen onweren en regenen, maar we waren daar eerder blij mee want het zorgde voor de nodige afkoeling. Vanavond zijn we lekker gaan eten: spaghetti met veel zeevruchten (allo scoglio) en licht gebakken tonijn. Toen we rond 22u thuiskwamen weerlichtte het heel fel, zonder echte blikseminslagen en gedonder, maar het zicht van het geflikkerd tussen de wolken was grandioos. Slaapwel!
Even aperitieven

8 August 2017

Lago Di Cei
Vandaag werden we uitgenodigd in Cei. Papa ging een toertje rijden met aankomst in Cei. Ik ben naar de markt in Rovereto geweest en naar de hondenweide. Rond de middag vertrokken we met Elisabeth en Giuseppe naar Cei. Daar werden we hartelijk ontvangen door de ouders van Giuseppe. We hebben lekker gegeten en genoten van de gastvrijheid. Filip, Elisabeth en ik zijn daarna met Oona gaan wandelen rond het Lago Di Cei. Toen werd nog maar eens duidelijk hoe zwaar de storm zondag was. Hele bomen lagen op de grond, stukken bomen waren afgebroken ... Rond 17 u zijn we terug naar ons appartement gegaan om ons wat op te frissen. Daarna vertrokken we met Elisabeth en Giuseppe en een Duits koppel naar een wijn domein. Daar kregen we wat uitleg, en mochten we proeven van de wijnen en de hapjes. 's Avonds zijn we nog naar Rovereto gewandeld om een lekker ijsje te eten. Het was weer een zonnige, fijne dag!
Rovereto
Wijndomein Fojaneghe
Wijnproeverij op het domein Conti Bossi Fedrigotti / Fojaneghe in Isera nabij Rovereto.

7 August 2017

Hoera, we zijn boven!
Een ver neefje van Oona
Picknick
Vandaag weer een stevige, maar mooie wandeling gemaakt in de Forra del lupo (vrij vertaalt 'Wolvenkloof' of 'Wolvengracht').We wandelden tussen de loopgraven in de bergen. Die soldaten moesten toch wel getraind zijn.
Relais Mozart

Vandaag vertrokken met een klein zonnetje richting Rovereto. Al snel zagen we in de verte donderwolken de hemel vullen. En ja, na een half uurtje begon het te druppelen, te regenen, te gieten...Op 20 km van Rovereto ruilde de middag voor de nacht. Het werd pikkedonker en de regen viel met bakken uit de hemel, vergezeld van donder en bliksem. Aangekomen bij Elisabeth, renden we van de auto naar ons appartement. Elisabeth nodigde ons uit in de keuken om iets te drinken. Bomen en takken lagen verspreid op de weg. Na het onweer konden we uitpakken en ons installeren. Daarna zijn we met Oona gaan wandelen. Overal lagen takken. Nu zitten we in ons vertrouwde restaurantje op het terras. We hebben juist verse tartaar gegeten, bereid aan onze tafel.
Verse tartaar
Gisteren een mooie wandeling gemaakt naar de watervallen. ( Cascade Saènt). Het was een pittige wandeling bergop. Onderweg kwamen we hier en daar een koetje tegen. Maar ze waren braaf. Boven hebben we gepicknickt. In de terugweg kwamen we een chalet tegen waar we iets gedronken hebben. Rondom ons aten ze allemaal taart en ijs. We hebben dan maar een stukje sachertorte besteld en gedeeld. ,,🤗 Terug aan de auto hebben we Oona papa laten zoeken in een soort doolhof. Terug thuis hebben we ingepakt voor we gingen eten in Piano. Het was lekker, maar de organisatie liep helemaal fout en er was geen terras.
Opklaringen

Wandeling naar de watervallen
Speciaal voor Anneke

Passo Di Stelvio, overwonnen door papa!
Deze namiddag is papa gaan fietsen op de Stelvio. Oona en ik hebben rustig gewandeld langs het water. Omdat Oona toch wel moe is van al het wandelen, hebben we dan maar een schaduwplekken opgezocht. Daar kon ze wat rusten terwijl ik wat gelezen heb in de Libelle. Daarna hebben we op een terrasje gewacht op papa. Omdat de weg naar ons appartement nog lang is, zijn we gestopt in Ponte Di Legno om te eten.
Eten in Bormio
Op weg via Passo Fabia naar Bormio

3 August 2017

Oona kijkt vanop ons balkon naar de poesjes buiten
Vandaag zijn we met het bakske vanuit Marilleva naar boven gegaan. En Oona deed dat goed. Vandaar hebben we bergop en bergaf gewandeld tot aan het Lago Delle Malghette (1890 m) . Daar hebben we gepicknickt en wat uitgerust. Want de terugweg stond ons nog te wachten. Oona geniet op en top. En wij natuurlijk ook. En een frisse pint smaakt eens zo goed na zo'n mooie wandeling.

2 August 2017

Vandaag eerst een wandeling gemaakt in het dorp. Daarna zijn we met de auto gereden tot aan het Lago Tovel. Op de parking moesten we de auto achter laten en met de bus nog 7 km verder. Oona moest haar muilband aan. En dat vond ze niet leuk. De wandeling rond het meer was mooi en rustig. Het hoeft niet altijd een zware wandeling te zijn.
Vandaag het Lago di Tovel rondgestapt

1 August 2017

Vandaag ging papa fietsen. Ik heb met Oona een grote wandeling gemaakt tussen de bergen van Passo Tonale.

31 July 2017

En op de terugweg kwamen we koeien tegen. Oona en ik vonden het toch beter om een ommetje te maken! Mijn 2 dames hadden schrik om door de weide te gaan. Dan maar een ommetje van een kilometer (pfff)
Wandeling naar Volgarida Belvedere
Eerste wandeling
Speciaal voor Joke
Gewekt door het geklingel van de kerktoren om 7 u. Onze dag begint hier al vroeg. De wolken hebben plaats gemaakt voor een stralend zonnetje.

Na het uitpakken, zijn we met de auto op zoek gegaan naar een restaurant. Donder en bliksem vergezelden ons, samen met de regen. Het appartement is ruim en mooi. Alleen de weg er naar toe, bezorgt me stress. Smalle straatjes waar onze auto niet echt voor gemaakt is. Ik weet nu al dat ik hier niet zal rijden. Morgen gaan we de omgeving wat verkennen. De krekeltjes beloven alvast goed weer. Oona is heel flink geweest in de auto. Maar ik denk dat ze ook uitkijkt naar wat meer actie. Mie van de vele files, gaan we nu ons bedje opzoeken. De spreuk boven ons bed moeten we nog ontcijferen. Slaap lekker!
Aangekomen in ons appartement na veel file. We worden hier verwelkomd met klank en lichtspel.😀
Nog effe stoppen. Veel file. Dus we moeten nog wat km doen.
Gezellig terrasje onderweg. Vandaag kunnen we niet zo vlot rijden.
Voetbalstadion van Bayern München
Heerlijk geslapen. Het is een goed bed. Alleen moeten we nog wat wennen aan Oona op de kamer. Zij vond het geweldig om rond te wandelen van de ene naar de andere kant.😃

29 July 2017

Mmm
Sante
En Oona is blij
Onze slaapkamer
En hier overnachten we We werden heel hartelijk ontvangen.