Vietnam, Cambodia, Thailand · 34 Days · 8 Moments · February 2018

Niels & Karlijn Vietnam, Cambodja, Thailand

20 March 2018

Al weer de onze laatste up-date helaas; morgen vliegen we weer richting huis. Afgelopen week zijn we in Thailand geweest, het plan was 4 nachten Koh Samet, wat er 3 werden omdat we de laatste boot hadden gemist. Dus maar een nachtje Pattaya, wat ook meer dan genoeg was/is. Uileg waarom, ff Pattaya google-en πŸ˜‰ 3 heerlijke dagen op n mooi tropisch eiland gehad, 1 dag rond gecrosst op n jawel , elektrische scooter en 2 dagen niets gedaan ( gedronken en in de schaduw gelegen, wat n hitte β˜€οΈβ›±). Daarna nog even 2 dagen Bangkok, love it! Wat n stad. Uiteraard naar Khoasan Road geweest, de stapstraat, naar n skybar en een fietstour door de stad gedaan.πŸš΄β€β™€οΈπŸŽ‰ We hebben echt een super vakantie/reis gehad. In totaal meer dan 5000km gereist ( zonder vlucht ) heel veel verschillende vervoersmiddelen πŸš΄β€β™€οΈπŸš—πŸš‚πŸšπŸ›΅πŸ›ΆπŸš€en zo ontzettend veel gezien en gedaan! Om nooit meer te vergeten! Het plannen voor volgend jaar kan beginnen πŸ˜‰

9 March 2018

Een goede avond. 5 dagen geleden zijn we met de boot aangekomen in Phnom Penh. Wat een mooie en zeer indrukwekkende stad. Naar de S-21 gevangenis geweest, wat ontzettend indrukwekkend is dat ik er misselijk van werd. Daarna naar de killing feelds, om ook niet vrolijk van te worden. Daarna hop naar Siem Reap, eindelijk de Angkor Wat 🏯 In het hotel een nederlandse man leren kennen die een stichting heeft, hij realiseerd waterputten op het platteland van Cambodja. We zijn met hem mee geweest, wat zijn de mensen in Cambodja arm. Ze hebben geen stromend water. Daar ook meteen onze kleding en schoenen achter gelaten. Verder was dat t wel voor Cambodja, dus zijn we maar naar Thailand gegaan! 🏝 Nu nog een avondje op t vaste land, vamaf morgen heerlijk eilandchillen voor een paar dagen! En nu we er toch zijn, laat ik Niels even kennis maken met Bangkok! πŸ€—

8 March 2018

Heej! In Ho Chi Minh (Saigon) .zijn er naar de tunnels geweest die de Vietnamezen gebruikte in de oorlog tegen de Amerikanen. (De tunnel is 20% vergroot) Toen zijn er naar Can Tho gegaan, de Mekong Delta in. Daar hebben we een boottocht door de Mekong Delta gemaakt. Om 5.30 moesten we klaar staan, we hebben een prachtige zonsopkomst , druivende markten en kanalen gezien. Ook hebben we ( net als veel lokale ) Pho ( noodle soep ) gegeten als ontbijt in ons bootje. Super leuke ervaring & noodles gemaakt. Smiddags hebben we even lekker geralxed aan het zwembad bij n hotel in de buurt. Savons naar de skybar geweest en lekker cocktails gedronken. Vamdaag zijn we in Chau Doc aangekomen PRACHTIG , alleen maar rijstvelden en Mekong. Scooter gehuurd en zijn naar de top van de heuvel geweest, maar een prachtige tempel staat met een nog mooier uitzicht. De rest van de middag rondgereden en lekker lokaal gegeten ( lees; niemand kon Engels ). Morgen gaan we met de boot de grens over naar Cambodja 🏯

3 March 2018

Goede zeer zonige middag! β˜€οΈ In Hoi An hebben we 3 heerlijke dagen gehad, wat een relaxed , mooi oud stadje; wat helaas wel overspoeld wordt met toeristen. Vanuit Hoi An zijn we naar Mui Ne gegaan. Een busreis van 17 uur ( lees van Eindhoven naar Lloret de mar ) de chauf had er zin in, en had 2.5 uur goed gereden op het schema naar Tra Nang , we waren er om 03.20 ipv 06.0pu, eigenlijk super relaxed, het enige nadeel, we moesten dus wachten op de bus naar Mui Ne en die zou pas om 08.00 vertrekken hahaha. Ach we hebben ons prima vermaakt, zat nog een ander nederlands stelletje in de bus, dus vol op kunnen kletsen. Eenmaal in Mui Ne, heerlijk, the beachlife has begon! Super leuk hostel, veel te doen, een heerlijk zwembad en Happy Hour van 11 am tot 11 pm βœŒπŸ½πŸΉπŸ€— Niels en Maarten ( de jonge uit de bus ) hebben ook even het beerpong toernooi gewonnen. En jawel, gister ook sportief geweest, we hebben n poging gedaan tot zandboarden. Niet te doen! Schaatse ze!β›Έβ›„

26 February 2018

Een goede middag! We zijn na een tussenstop in HuΓͺ ondertussen un Hoi An beland. We kwamen al vroeg aan in HuΓͺ, 6.15 om species te zijn. Dit kwam heel goed uit, we zijn naar t hostel gegaan, tassen gedropt en naar de ( nog enige in Vietnam ) keizerlijke stad gegaan. Deze opende om 7.00u. Daar hebben we rond gewandelt zonder ook maar een toerist te zien, tot we om 9.00u weer gingen en de touringcars voor de ingang stonden. De rest van de dag lekker op de scoorter rond gereden. Naar oude tombes en naar een verlaten waterpark. Gister zijn we vanuit HuΓͺ met de scooter naar Hoi An gereden, zn 150km door de kleine dorpjes, rijstvelden, kuststroken, bergen en de boulevard van Da Nang. Hele gave rit. πŸ›΅ Vandaag lekker de Hoi An gewandeld en voor n Niels een maatpak aanlaten meten. Zo maar even een kijkje nemen op t strand 😊 Tot de volgende.

23 February 2018

Goede morgen vanuit het niet zo zonnige Ninh Binh. We hebben hier 2 dagen op een scooter door de prachtige natuur gereden. Ook al was het bewolkt en hier en daar mistig. Het was echt adembenemend mooi πŸ€— Vandaag hebben we door de stad gewandeld, over de lokale markt ( het blijkt dus dat de hier kikkers/padden eten ) en heeft Niels ( eindelijk ) gevoetbalt met wat kleine mannen op straat. Vanavond gaan we met de nachtbus naar HuΓͺ, richting het zuiden.β˜€οΈ Fijn weekend allemaal.

17 February 2018

Via Guangzhou zijn we vrijdag aangekomen in Hanoi. Tassen gedropt en de stad in. Lekker gegeten en nog wat biertjes gedronken, het is immers vakantie. Na een volle dag Hanoi vonden we het wel mooie geweest en zijn we met de bus naar Sa Pa gegaan, in het noord weste vlakbij de Chineese grens. Daar hebben we een 2 daagse hike gedaan door de heuvels en rijstvelden. Echt heel erg mooi! En we hebben super gelukt gehad met het weer ( gewoon ik verbrand levend weer) want 2 weken geleden sneeuwde het nog. We hebben in een home stay geslapen, super leuk en super geslapen. Nu zijn we ons klaar aan het maken om weer terug naar Hanoi te gaan, we gaan met de nachttrein. Vanuit het treinstation gaan we meteen verder naar Ninh Binh. Tot de volgende!