North America, Europe · 21 Days · 20 Moments · July 2017

Het avontuur van karin in New York City, New

19 August 2017

Het was een heerlijke vakantie! Miami was heet en happening! We zijn na 2 goede vluchten weer veilig thuis gekomen en Lia heeft ons van Schiphol gehaald. Nog een paar foto van Miami. Nu lekker thuis met een lekker bakkie koffie en een bruine boterham met kaas! En de poes op het bankie😍

16 August 2017

Vandaag gaan we naar Miami. Als ee aankomen staan Sam en Monique ons op te wachten. Gezellig weer! Leuk hotel met zwembad en vlak bij het strand. Wat een drukte weer hier! Maar wel weer gaaf!

We rijden vandaag naar Sanibel eiland. Dit staat bekend om de vele mooie schelpen. We stoppen bij een strandje om even te zwemmen en schelpen te zoeken. Smiddags gaan we lekker bij ons eigen strand en zwembad liggen. We eten vanavond bij Pinchers crab shack. Ik neem de snowcrab en Jenno de blue crab. Het is even werken maar heerlijk gegeten! Morgen naar Miami!

14 August 2017

Even een daggie op het strand en aan het zwembad. Heerlijk! Het is wel erg warm. Ongeveer 34 gr en vochtig. Jen en ik lopen de pier op en zien 2 zeekoeien voorbij zwemmen! Prachtig. Ook zien we veel roggen en pelikanen. Smiddags zijn we aardig geroosterd dus lekker ff in de airco zitten. Ook vanavond weer een fantastische zonsondergang!

Vandaag vertrekken we naar Fort Meyers. Rit van 3 1/2 uur. In de middag komen we aan. Wat een heerlijk groot appartement aan het strand! Meteen een duik maken in de zee. Deze is zo warm het lijkt wel een warm bad! Er staat een bord dat er roggen zwemmen dus schuiven we voetje voor voetje ze zee in. Nika blijft lekker bij het zwembad😉Jan en Jenno zien inderdaad een pijlstaartrog voorbij zwemmen. 'S avonds zien we een prachtige zonsondergang als we aan het strand lekker gaan eten. Jan eet Mahi Mahi, een soort dolfijn.

Vandaag blijven we lekker thuis. Laatste dag in dit mooie huis. Nog even genieten van ons zwembad. Morgen naar Fort Meyers.

We besluiten om vandaag een tochtje met de airbootjes te gaan maken. Dit kan bij boggy creek. We hebben dit al eerder gedaan maar blijft leuk. De alligators laten zich niet echt zien omdat het zo warm is. Zij liggen in het water. Het blijft toch gaaf om met zo'n bootje door de moerassen en water te varen. Jenno heeft zin om zelf te koken vanavond. Het wordt steak en zelf gepaneerde kip. Lekker met sla en een knoflookbroodje. We smullen!

10 August 2017

We besluiten om naar Daytona beach te gaan. Je mag daar met de auto het strand op! Jan vindt het fantastisch! Je kan 7 km doorrijden. We gaan lunchen op de pier bij Crabby Joe. Hier hebben we mooi uitzicht op het strand. Daarna gewoon vanuit de auto spullen pakken en even zwemmen in de zee. Leuke golven en heel veel vis! De vissen springen vaak het water uit!

Na het ontbijt vertrekken Mo en Sam naar Fort Meyers. Wij maken er weer een relax dagje van bij ons lekkere zwembad. Nika en ik gaan in de middag nog ff shoppen. Nika koopt make up en we verbazen ons weer over de hoeveelheid winkels. We gaan 's avonds uit eten bij The Texas Roadhouse. Lekker Amerikaans met pelpinda's en steakes. Alleen valt het verkeerd bij Jenno die bijna een uur op de wc zit. We nemen zijn eten mee in een doggybag. Na nog een keer kotsen in de auto eet hij zijn eten thuis nog even op. 😉

8 August 2017

We gaan vandaag naar Crystal river. Dit is een rivier waar de zeekoeien in de winter naar toe komen omdat het water daar warm is. We huren een bootje. We varen langs prachtige huizen en de natuur is ook geweldig! Even een plons in het water want het is goed warm hier. Echt een tropische warmte. Sam Jenno en Jan zien zelfs een schim van een zeekoe onder water. We lunchen bij een tentje aan het water waar we de serveerster nauwelijks kunnen verstaan maar dar is ook wel weer hilarisch. Dan weer naar huis en de kids zwemmen nog lekker terwijl wij een borrel drinken.

7 August 2017

We gaan lekker een daggie relaxen bij ons huis. Heerlijk in het zwembad. Jenno ligt er de hele dag in. Nika doet zelfs een tukkie op een luchtbed in het zwembad. Vanmiddag komeen Sam en Monique aan en blijven gezellig 2 nachten slapen bij ons. Ze arriveren rond 1600 uur en Mo is best verrot van de reis maar ff doorzetten en wakker blijven. We eten lekker thuis en gaan op tijd naar bed.

Florida here we come! Dagje wachten vliegen auto halen en aan het einde van de middag komen we aan in onze villa in Florida. Even schakelen..het is hier 34 gr.... maar heerlijk! Jenno duikt gelijk het zwembad in om er pas een paar uur later uit te komen. 4 slaapkamers dus lekker de ruimte. Ff relaxen!

Vroeg wakker om naar de Falls te gaan. We gaan met een boot langs de watervallen varen. Het is nog vrij rustig en we zijn al snel op "the maid of the mist" iedereen een poncho aan en gaan. Echt gaaf! We komen heel dicht bij de watervallen! De chinezen om ons heen houden het bijna niet meer! Ze schreeuwen van enthousiasme! Haha wij moeten daar weer heel erg om lachen. Het is maar goed dat we de poncho aanhebben want we worden goed nat! Je kan over een brug naar Canada lopen dit gaan we doen. Aan de canadeze kant zijn de watervallen nog mooier zegt men. We moeten echt door de douane met paspoort en krijgen zelfs een stempel! Inderdaad is het aan deze kant prachtig. De watervallen zijn goed te zien. Het lijkt hier wel een pretpark overal is wel wat te doen en te zien. Als het gaat regenen gaan we lekker lunchen bij een pizzeria. Genoeg watervalln gezien! Nika en ik moeten hoognodig gaan shoppen! De mannen blijven thuis en wij wandelen nog een paar km in the shopping mall.

Een lange autorit voor de boeg vandaag. We rijden van Washington naar The Niagara Falls. Genoeg te zien onderweg! Het is een toeristische route. Wat een huizen allemaal. Hele mooie maar ook soort caravans. Veel huizen hebbenn de Amerikaanse vlag overal hangen, als gordijnen of gewoon in de tuin. Aan het einde van de middag komen we aan bij de Falls. Eerst even bij TGI Fridays en dan naar de watervallen. Wat ontzettend mooi is dit! Zeker met alle lampen en kleuren! En wat een geweld dit water! Overal Chinezen en Indiërs hier. Het lijkt wel een plaag😂😂. We kijken ons ogen uit. Zo naar bed en morgen de Falls bij daglicht bekijken.

3 August 2017

We nemen vandaag de hop on hop off bus in Washington. Hier zien we het Capitool the white house en honderd musea...Washington in een schone stad met grote gebouwen. Bijna alle musea zijn gratis..maar wij als cultuurbarbaren hebben niet echt de behoefte om er één te bezoeken. The White House is goed beveiligd, overal politie. Eigenlijk vinden we het allemaal een beetje saai....

2 August 2017

Vandaag gaan we naar Washington rijden. Jan en Jenno gaan de huurauto halen met een Uber. Geweldige uitvinding! We rijden via Philadelphia waar we de beroemde trappen van de film Rocky willen zien. We rennen de trappen op en maken een foto bij het standbeeld van Rocky. Leuk om dit gezien te hebben! Eind van de middag komen we aan in Washington. Nog even wat eten bij de scheesecakefactory. En dan lekker slapen

1 August 2017

Nika is niet zo lekker vandaag. We besluiten om naar Times Square te gaan en naar Ripleys believe it or not museum te gaan. Altijd grappige en rare dingen te zien daar. Niek wordt steeds beroerder en we gaan terug naar het hotel. Ze heeft koorts 🙁Jan blijft bij haar en Jenno en ik gaan wandelen door Central park. Ontzettend mooi en leuk en heet! Overal mensen die muziek maken en zingen. We wandelen zo'n 3 uur! Kopen een bakkie fruit als lunch. Savonds blijven we in het hotel. Morgen naar Washington!

31 July 2017

Joepie Jan zn koffer in aangekomen in het hotel!!! Nika en ik hebben gisteren wel nog even wat onderbroeken gekocht voor Jan... vandaag fietsen door central park! Wat een groot park zeg en prachtig! Overal is wel iets te zien en te beleven. Het is goed warm vandaag. We komen uit bij de Hudson rivier. Daar gaan we met een enorme speedboot de Hudson op om het Vrijheidsbeeld te zien en de skiline van New York. Echt geweldig!! Savonds gaan Nika en ik nog naar Times Square lopen. Wat een drukte en wat veel te zien! We moeten natuurlijk ff shoppen...

Vandaag met de Big Bus door New York gereden. Wat een indrukken en wat een stad! Broadway Times Square, 911 memorial gezien en nog veel meer. We zijn boven op the top off the rock geweest waar we een goed uitzicht hadden over de stad. Even geluncht bij applebees. Het is hier allemaal wel duur hoor. Savonds maar even een broodje gehaald bij de subway.

29 July 2017

Vandaag dan eindelijk naar New York! Eerst naar Londen vliegen en dan na een overstap naar New York. De overstap was een uitdaging. Anderhalf uur de tijd maar we moesten met een bus van de ene terminal naar een andere gebracht worden. Het was rennen maar we hebben het gehaald. Daarna prima vlucht naar New York. Heel snel door de douane heen! En toen kwam Jan zijn koffer niet op de band🙄🙄 nagevraagd..deze bleek nog in Londen te staan pfffff. Met taxi naar hotel gegaan en daar maar lekker slapen. .morgen weer een dag