Netherlands, Turkey · 8 Days · 6 Moments · June 2015

Our honeymoon in Marmaris, Turkey

29 June 2015

Vandaag gaan we terug naar huis. In de ochtend hebben we onze spullen weer tactisch ingepakt in onze koffers (oeps, iets te veel souvenirs) en een laatste rondje door de stad gelopen. We hebben afscheid genomen van onze nieuwe vrienden die we hebben gemaakt bij de döner kosem, waar we op een gegeven moment elke avond aten. Een laatste Turkse thee samen en terug. We hebben nog samen een drankje gedronken op het terras van ons hotel toen de receptie medewerker ook nog even snel afscheid nemen kwam. Deze man was zo aardig, en werd zelfs emotioneel dat we weggingen. Een selfie legde dit moment vast. Na een lange busrit, vlucht en autorit terug, waren we in de late avond eindelijk weer thuis. Benjamin was al in zijn eigen bedje gestopt door oma die op ons wachtte tot we thuis kwamen. Oh wat was Benjamin blij toen hij ons ineens zag in de ochtend in plaats van oma. En ondanks dat het heerlijk was zo samen met zijn twee, waren wij stiekem ook wel blij dat we weer met zijn 3 waren.

27 June 2015

En vandaag de vierde en laatste activiteit, een allinclusive boat trip! Dit willen we sowieso doen vanwege al het moois wat je ziet onderweg en je bent een hele dag eropuit namelijk van 9:30 - 16:30! De boat trip was inclusief een snack, lunch en all you can drink incl alcoholische dranken dus hier hoefden weer ons geen zorgen over te maken ;) Heerlijk vanaf een ligbedje op het dek begonnen we aan de vaart. We vaarden over het helderste water en langs de mooiste eilanden waaronder de Wishing Well Cave, die er van buiten al prachtig uit zag! Toen door naar Turunc waar we even aanvaarden en een uurtje de tijd hadden om rond te lopen. Ik heb er een paar armbandjes gehaald (cadeautjes) en Peter een zonnebril. Daarna weer verder en ergens bij een eiland heeft de boot aangelegd en konden we vanuit de boot in het kristalheldere water duiken en het strand van het eiland onderzoeken. Toen weer terug naar Marmaris. Man, wat is de natuur toch mooi! En man, wat waren wij verbrand! Hahaha

26 June 2015

Vandaag de derde activiteit die we geboekt hebben: Dineren op een boot bij ondergaande zon ❤ Hoe romantisch! In het begin van de vaart hebben we bovenop het dek gezeten en genoten van het uitzicht van de ondergaande zon terwijl de boot naar het midden van de oceaan vier en de koks het eten bereidden. Tijdens de vaart hebben we weer genoten van al het moois in de avond. Alle lampjes in de bergen in de avond als het steeds donkerder wordt... zo'n mooi uitzicht allemaal. Toen het eten eenmaal klaar was stopte de boot ook met varen en stonden we redelijk stil om te eten. Best wel romantisch zo in het donker met kaarslicht en aan het water.

25 June 2015

Vandaag de tweede activiteit die we geboekt hebben, in een dunebuggy het land verkennen! We werden opgehaald met de bus en naar locatie gebracht, ergens ver afgelegen in de natuur. Toen ze bij aankomst de reserveringen na gingen om te kijken of iedereen er was en we konden gaan beginnen zagen de begeleiders dat wij hier waren voor onze honeymoon, en weer mochten we iets extra's doen! Dit keer... KAMEEL RIJDEN! HOE GAAF! Ook een bucketlist dingetje van mij! De begeleider vertelde dat dit en traditie is in Turkije om voor een pasgetrouwd stel om te doen dus dat gingen we! Ik vind dit zo leuk! Peter vond het eng hahaha. Mijn kameel heette trouwens Shakira, Peter zat op haar zoon, die een iets wilder boefje was. Daarna het buggy rijden. Sommige gingen op een quad maar wij zaten in de buggy, lekker laag op de grond, staken pijpen om je heen, hem op een gaan! Door het zand, het bos, diepe waterplassen en modderpoelen. Halverwege even een pauze en daarna mocht ik terug rijden, gaaf!

23 June 2015

Vandaag besloten we om een paar leuke dingen te boeken die we konden gaan doen deze week aangezien wij geen strandliggers zijn maar juist alles willen verkennen, dingen doen en herinneringen maken samen. We vonden een man die een Hamam had in een hotel en zo ook allerlei andere activiteiten kon boeken voor ons. Als eerste dus heerlijk de Hamam, en voor ons huwelijk kregen we ook nog een gratis garra rufa bad, dat is een voetenbadje met knabbelvisjes en een gezichtsbehandeling cadeau. Dit was een heerlijk begin van de dag/week. De rest van de dag hebben we lekker rustig aan gedaan. Over het strand gelopen, door de boulevard, en een beetje geshopt o.a. lekker turkse fruit snoepjes voor savonds op het balkon, aangezien er om de dag live muziek was onder ons balkon (en gelukkig was de artiest hartstikke goed! Genieten dit!)

22 June 2015

Na een wijziging in vliegtijden, vliegen we nu in plaats van in de middag al om 03:00 uur in de nacht en hebben we dus een dag extra in Marmaris om door te brengen. Wat een geluk! Op zondag zijn we in de middag bij Peters ouders, Benjamin blijft daar logeren als wij even heerlijk kunnen genieten op huwelijksreis. In de late avond, zo rond 22:30 beginnen we aan de reis naar Schiphol. Hans brengt ons met de auto en na ongeveer 2,5 uur rijden zijn we er dan eindelijk. Het begin van onze huwelijksreis. Het is voor mij de eerste keer vliegen en stiekem vind ik het best spannend, maar heb er ook heel veel zin in! Om 01:00 uur kunnen we inchecken, en om 03:00 uur kunnen we het vliegtuig in. Het is 4 uur vliegen en we komen aan in Dalamar. Vanuit daar is het nog ongeveer 1,5 uur met de bus naar ons Hotel Yunus By Faros in Marmaris. We checken in en krijgen ons kaartje van de kamer. Wauw, wat een prachtige kamer hebben we! Derde verdieping, ruime kamer met balkon en uitzicht op zee.