Italy, Vatican · 12 Days · 24 Moments · July 2017

Het avontuur in Italië

12 July 2017

Vandaag Florence deel 2; het zuiden van Florence. Een snelle bezichtiging en nergens ingeweest, omdat het allemaal geld kost en te duur is en te druk en warm. Vandaag verder een hoteldag dus. Ook hebben we besloten een dag eerder naar huis te gaan omdat we thuis missen :(

11 July 2017

Geen zin meer in pasta en pizza, dus op zoek naar een sushitent! De eerste bleek al niet meer te bestaan dus op zoek naar de volgende. Restaurant KoKo. Hop naar binnen en aan tafel zitten. Komen we tot de conclusie dat het geen all you can eat is en de boel dus veel geld kost. €50 voor een bordje koude sushi en een japans biertje en water. En compleet under dressed! Hilarisch en lesje geleerd
Op pad in Florance! We hebben besloten vandaag het noorden van de rivier gepakt met als hoogtepunt de Duomo!
Aangekomen in het hotel! Whoehoe! Lekker in bad...(die er niet blijkt te zijn). Dus dan maar een douche! Lekker nog een uurtje slapen! Voor het avondeten de deur uit, dat serveren ze niet. Maar gelukkig wel ontbijt morgenochtend!

10 July 2017

Dag 2 dat we Rome in gaan! Op zoek naar alle bezienswaardigheden.. Wat we hebben bezocht: colloseum, Foro Romanum, Palatino Hill, Campidoglio, Pantheon, Piazza Navona, Fontana di Trevi (helaas zonder water) en de Spaanse Trappen (scalinata di Trinita dei Monti). Het bijzondere van deze trappen: spaanse trappen door een franse architect in italie hahaha

9 July 2017

En wederom een relaxdag! Ultiem niksen! Lekker aan het zwembad genieten van de zon. Jonathan heeft meegedaan aan waterpolo en beachvolleybal, wat een fantiekeling! Daarna ons gratis midget golf ticket geïnd en lekker wezen midgetgolven. Lastiger dan het lijkt, maar genoten. Lekker rustignde avond afsluiten en op naar een drukke warme dag morgen bij het Colloseum, Palatijnheuvel en de ruines in Rome!

8 July 2017

Na een intensieve dag als gisteren, vandaag helemaal niks doen! Ik noem het maar een 'huishoud' dagje.. De was doen (want tsja we hebben geen kleren mee voor 2 weken, maar voor 1) en eens even de afwas doen van de afgelopen dagen en boodschappen doen. Hierna lekker aan het zwembad liggen, bruin worden en niks doen (cocktails drinken, een duik nemen en een tijdschrift lezen).

7 July 2017

Vaticaansstad! Wat een prachtig gedeelte van Rome! Lekker de toerist uit wezen hangen in het Vaticaan Museum, het Sixtijns Kapel en het Sint Pieter mogen bezichtigen! Een lange wandeling, maar het zeker waard. Fitbitconclusie: 16339 stappen, 11,6 km, 2367kcal verbrand en 44 verdiepingen gelopen!

6 July 2017

Eten aan de kust, lekker en goedkoop!!
Aangekomen op de camping! Super groot en super personeel!
Pisa! Wij wisten dat ie scheef was, maar zo scheef! En wat een verkopers! Zeker een mooie stad! En door naar.... Roma!!
Lekker ontbijten in Lucca! Wat een mooie Italiaanse stad!
Op naar de volgende bestemming! Rome met als tussenstop Pisa en Lucca!

5 July 2017

Vandaag een lekker dagje niks doen! Voor Jonathan wat moeilijker dan voor mij haha. Geef mij een boek en een zwembad en ik ben tevreden. Na een halve middag bleken we toch een beetje verbrand, dus hop naar de tent. Jonathan besloot even te slapen en ik.. jawel weer verder lezen. In de avond maar een begin maken met opruimen en inpakken, want jawel.. Morgen vertrekken we naar Rome met als stops Pisa en Lucca (mensen op de camping zeggen dat ook een mooie stad is). Na te hebben opgeruimd en ingepakt, gaan we nu maar lekker eten. (Jammie en ook nog goedkoop!)

4 July 2017

Vandaag het grote plan van Cinque Terre: de wandeling! We zijn met de trein van La Spezia naar dorp 5: Monterosso gegaan en hebben een 2 uur durende wandeling terug gedaan naar dorp 4: Vanasse. En dit terwijl het maar 3.62km was. Heel veel treden en heeeel veel warmte! Maar het was een super wandeling! Super trots dat we het toch gedaan hebben! Vervolgens daar lekker wezen lunchen bij een echt Italiaan haha. Met de trein verder naar dorp 2 en van daaruit wilden we een wandeling maken naar dorp 1, maar helaas was het pad dicht. Dus na een poosje rondstruinen in dorp 2 met de trein naar dorp 1 en daar nog even de toerist uitgehangen. Na 7 uur en 10km een voldaan gevoel!

3 July 2017

Een spontaan idee: laten we het kasteel in la Spezia bezoeken. 225 treden omhoog, blijkt het kasteel net een half uur gesloten te zijn.. *zucht*. Maar wat een mooi uitzicht daar bovenop de berg. Foto gemaakt van het kasteel en weer 225 treden omlaag
Lunchen in La Spezia. Lunchen met broodjes, dacht het niet! Menu bestaat gewoon uit pasta en pizza!
Lekker de tourist uithangen in La Spezia! Even de kust bezoeken...

2 July 2017

Wat een lekker strandtentjes waren er toch. Maar omdat we al boodschappen hadden gedaan voor vanavond, toch maar netjes 'thuis' gegeten: pasta!!
Na een mislukte poging het zwembad in te duiken op de camping (lees geen badmutsen en ballenknijpers) hebben we het strand opgezocht. Wat een zegen om hier te mogen zijn! Het duurde even voordat we een plekje hadden gevonden, want 95% blijkt privestrand te wezen. Maar we hebben 2 uur genoten van het zoute water en de golven
Dag 2: op naar Cinque Terre! Met de auto erheen via Genova.. Ja een beetje een omweg maar wat een uitzicht op de kust! Snel de tent opzetten in het warme weer..

1 July 2017

Geslapen in het Locanda del Brinsc. Heerlijk bed, heerlijke douche en in the middle of the mountain gelegen. De gastvrouw was aardig en sprak Engels!
Vanavond gegeten bij een soort van Lepeltje Lepeltje. En wat een lekker eten. Goede band op de achtergrond (op de zanger na dan). En met prachtig uitzicht op het Lago de Varese
Nadat we waren ingecheckt zijn we naar het meer van Maggiore geweest en hebben we daar wat rondgestruind in een dorpje. Wat een lekker ijs hebben ze hier (maar het smelt wel snel!)