Netherlands, Indonesia · 22 Days · 67 Moments · June 2017

Het avontuur van Joke en danny in Indonesië

16 July 2017

Vandaag 15-07-17 Weer veilig thuis aangekomen. We hebben een mooie waanzinnige reis gehad, een hoop gezien en leuke momenten gehad. Maar.....helaas aan alles komt een eind. Thuis komen is natuurlijk ook weer leuk om de familie en vrienden weer te zien. Iedereen waanzinnig bedankt die onze reis heeft gevolgd. Dank jullie wel voor de leuke en lieve reacties die we onderweg hebben mogen lezen. Liefs joke en danny.🤗🤗

14 July 2017

16.00u lokale tijd aangekomen op airport bali...naar jakarta daar vandaan overstap naar Amsterdam. Jaja de vakantie is voorbij en op de terug weg naar Nederland.😓😓😓

8 July 2017

Vandaag 8-7-17 Dag 14 zit er op. Vandaag om 9.00u ontbeten en hebben om 10.15u de taxi gepakt naar kuta waar je dus hele mooie winkelmall heb,meer dan een. We hebben daar onze dag goed kunnen besteden en leuke kadootjes voor de familie gekocht.
Om 20.00u terug in het hotel en nog even heerlijk een frozen capuchino gedronken...En terug naar hotel om te gaan slapen, morgen vertrekken we naar ons laatste hotel waar we nog 5 nachten verblijven.
Vandaag 7-7-17 Dag 13 zit er op. Vandaag heerlijk gerelaxt op het strand. En ons verwend met een massage op het strand even de spieren losmaken van de tour. Vanavond heerlijk gegeten.
Rond een uur of 21.00u nog een lekkere cocktail gedronken. Al met al een heerlijk relaxt dagje geweest.

7 July 2017

Vandaag 6-7-17 Dag 12 zit er op. Onze rondreis zit erop,het was fantastische heel indrukwekkend en veel mooie dingen gezien en gedaan,nu nog 7dagen uitrusten en relaxen op bali sanur waar we  uitstekende hotel hebben.
Vanmorgen 6.30u wakker en om 8.00u ontbeten en om 8.45u vertrokken naar sanur bali. Onderweg een stop gemaakt voor Balinese dans,dit was ook erg mooi.
Na de dans wat een uur duurde weer verder gereden en nog een laatste stop gemaakt bij een Balinese huis.

5 July 2017

Vandaag 5-07-17 Dag 11 zit er op. Vandaag vroeg wakker en uitgerust rond 9.00u ontbijten en om 10.00u richting ubud met onze nieuwe gids.
10.00u kennis gemaakt met onze gids en zijn we richting ubud gereden waar we nog een stop hebben gemaakt bij de hindoestaanse tempel bali bestaat uit hindoestaans en boeddhisme.
Na de tempels zijn we door de bergen gereden om nog een vulkaan te bezichtigen en hebben daar geluncht met uitzicht op de vulkaan.
Onderweg naar ubud nog even een stop gemaakt om te kijken bij houtsnijwerk plaats,ook daar mooi dingen gezien maar...erg duur.
Daarna naar het hotel resort gereden deze lag midden in een winkelstraat erg leuk. Op loopafstand had je het monki forrest waar we ook even naar toe zijn geweest was leuk om te zien,daarna even de winkeltjes bekeken en een soort markt bekeken. Daarna lekker gegeten en naar hotel teruggegaan om lekker uit te rusten en op tijd te gaan slapen morgen om 8.45u weer weg naar sanur.
Vandaag 4-07-17 Dag 10 zit er op. Vandaag om 7.00u vertrokken naar de boot voor de oversteek naar bali. Onderweg nog even een stop gemaakt voor de lokale plaatselijke markt.
Om 11.00u aan gekomen bij de boot rond 12.00u vertrok de boot richting bali.
Rond 12.30u aan gekomen en dan is het ineens 1uur later op bali dan op java en zijn we richting lovina gereden naar hotel voor een overnachting. Onderweg hebben we nog even gestopt om de aapjes te bekijken die op bali in het wild leven lans de weg en op velden haha zo schatig😊
Bij hotel aan gekomen en hebben ingecheckt moesten we afscheid nemen van onze gids en chauffeur met pijn in ons hart,want.....we hebben een hele mooie tijd met ze gehad 10dagen.
Daarna zijn we even het resort gaan bekijken en hebben we een heerlijke duik in het zwembad  genomen. Rond 18.30u zijn we heerlijk gaan eten. Rond 22.00u gaan slapen want om 10.00u onze nieuwe gids ontmoeten voor nog 2 dagen rondreis op bali en rijden we door naar ubud.

4 July 2017

Meer foto bromo vulkaan.
Vandaag 3-07-17 Dag 9 zit er op. Vandaag om 00.00u lokale tijd opgestaan om naar de bromo vulkaan te gaan en de zonsopgang te zien en danny naar de krater te gaan van de vulkaan dit alles was zeer indrukwekkend. Ook de rit met de jeep was heel leuk om mee te maken door de bergen het was er pikken donker maar zo gaaf.
Na de bromo zijn we gaan ontbijten bij de baas van de jeeps in zijn huis mensen waren zeer vriendelijk en gastvrij.
Na ontbijt in de auto gestapt om naar kalibaru te gaan en nog naar de plantage te gaan van het weeshuis en door te gaan om de nacht door te brengen onderweg nog even saté gegeten en wat gedronken.
Meer foto's van het weeshuis
Na het eten zijn we naar een plantage geweest van een weeshuis dit allemaal was ook heel erg mooi en indruk weekend deze Nederlandse/Indonesische dame heeft deze plantage en het weeshuis opgezet. We hebben daar van alles gezien op de plantage van kruiden bomen planten en rijstvelden. Ook hebben we kennis mogen maken met deze lieve weeskinderen die voor ons hebben gedanst gezongen en hebben van palmbladeren kadootjes voor ons gemaakt. Ook hier was er een en al vriendelijkheid en gastvrijheid. Bekijk de foto's dat zegt genoeg.
Om 19.30u aangekomen in het hotel. De ambiance van buiten af was zeer mooi maar de rest was matig.

3 July 2017

Vandaag 02-07-17 Dag 8 voor bij. Vanmorgen vroeg wakker haha dat heb je van al dat slapen maar .. wel goed uitgerust en weer van een heerlijke dag genieten,vandaag heerlijk relaxt thee plantage bekijken en de stad malang bekijken voor de indonezen is dit een kleine stad maar....vele malen groter dan ons landje.
Na de theeplantage naar de vogeltjes markt geweest vindt dit niet zo leuk hoe dat in kooitjes zit ben er ook snel voor bij gelopen wat wel een beetje je leuk was 2 uiltjes maar.. Die zaten niet in kooitjes dus dat ging wel. Op de plantage hebben we heerlijke traditionele groen thee gedronken met gebakken banaan en heerlijke temphe van soja bonen was erg lekker.
Na de kampoen zijn we gaan lunchen bij toko oen deze is op gezet door een Nederlands echtpaar in jaar 1930 waar de menu kaart in het nederlands is geschreven met Nederlands gerechten helaas zijn de Nederlandse gerechten niet meer verkrijgbaar en is het nu traditionele indoneschise gerechten wat ook zeker...niet verkeerd is. We hebben dan ook een traditionele nasi goreng gegeten mmmm...
In malang was er nog een gekleurde kampoen waar we nog even hebben door gewandeld was erg leuk om te zien al die gekleurde huisjes.
Ook in malang was er vroeger een Nederlandse wijk waar we door gelopen hebben helaas is dat van nu een chinese wijk geworden.
Daarna inmiddels 16.00u naar het hotel terug om uit te rusten en hebben we nog een ijsje en een cocktail gedronken,om 18.00u gaan slapen omdat we om 00.00u op moeten voor de brommer vulkaan om de zonsopgang mee te kunnen maken en ook zeker de vulkaan te zien.

1 July 2017

Vandaag 01-07-17 Vanmorgen vroeg op gestaan omdat we vandaag weer een treinreis van 8.00u hadden van yokjakarta naar malang veel geslapen in trein. Maar...ook wel wat gezien haha
Rond 17.00u kwamen we aan bij het hotel in malang wederom een mooi en goed hotel met een mooi zwembad. We hebben er lekker gegeten en geeindigt met een cocktail. Daarna mijn journi bij gewerkt en gaan slapen want morgen weer een mooie dag we gaan naar een thee plantage en de stad malang bekijken.
Vandaag 30-06-17 Dag 7 zit er ook weer op. Van morgen naar de borobudur geweest we waren er vroeg maar al ontzettend druk we hadden een lokale gids om ons te vertellen over budah.
Na de borobudur naar een lokale ik indoneschise zilversmid geweest en wat souvenirs gekocht en ook was er een originele batik winkel die zeer goedkoop was maar echte batik. Daarna even een heerlijke milkshake gedronken om bij te komen in een mooi restaurant bij de zilversmit.
Na de zilversmid nog naar het museum geweest vredeburg Over de oorlog in indonesie.
Een foto van de berg ook wel de slapende Boedah genoemd.
Deze foto is van een blad van een boom als je er over wrijft gaat het bloeden dit is een natuurlijke stof waar ook mee geschilderd wordt.
Rond half vijf terug in hotel en even een hamburger gegeten daarna om 6 uur in slaap gevallen tot de andere dag 6.00u.

29 June 2017

Vandaag 29-06-17 dag 6 zit er op en vanmorgen om 6.30u ontbeten en om 7.00u op pad gegaan naar prambanan waardoor wij in de auto hoorde dat Obama er ook naar toe ging helaas konden we de tempel niet in vanwege Obama gelukkig zijn wij hierdoor de drukt voor geweest en hebben we een mooie rondleiding gehad in 206 kwamen er scheuren in de tempel en in 1680 werd de tempel vitaal verwoest door aardbevingen in 1880 werd er voor het eerst de tempel gefotografeerd van de weder op bouw deze is nog steeds niet volledig af.
Een heel stuk verder van het paleis was daar de water tuin waar heel vroeger de sultan en zijn gezin gingen zwemmen er was dan een bad voor de zonen een bad voor de dochters en een apart bad voor de sultan en zijn vrouwen. Op de binnen plaats was voor spellen en spelen voor de kinderen.
Na de water tuin zijn we de originele batik werkplaats bekeken waar bij in 8 processen met de hand batik wordt gemaakt op katoen en met de hand wordt beschilderd en dit alles wordt met wax en natuurlijke kleuren beschilderd dan wordt het behandeld ook met wax en water en bij proces 8 moet het 3 dagen drogen in de lucht. Dan heb je stof die je kan bewerken. Bij echt batik is dit twee zijdig bij machinaal batik niet dus hier aan kan je zien of batik echt is of niet.
Na de batik bekeken te hebben zijn we naar een authentieke Wajong poppen maker geweest wat ook met de hand van water buffel leer wordt gemaakt
Dan zijn we nog naar kopie luwak geweest om te bekijken hoe dit proces in zijn werking gaat. Kopie luwak is koffie van de luwak kat die alleen op indonesie en sumatra voor komt,de kat eet de koffie vrucht met allerlei soorten fruit en maakt de koffie bonen in zijn maag wat een proces is en dan poept de kat de bonen er uit dat zijn de drollen van de kat en wordt gedroogd en gebrand en de koffie die daar uit voort komt is de rolls roys onder de koffie,in Nederland ook verkrijgbaar maar heel erg duur. Maar....de koffie smaakt super lekker. Een ware delicatesse.
Rond half vijf terug in hotel en even heerlijk uit gerust en om 6 uur gaan eten. Daarna nog even tot 20.00u gechild bij het zwembad en nu lekker gaan slapen morgen vroeg weer uit de veren.

28 June 2017

28-06-17 Vandaag 5e de dag zit er op. Vanmorgen vroeg uit de veren om 6.00u vertrekken naar de trein en ontbijt box mee. 6.30u gearriveerd op station en om 7.00 vertrokken naar yokjakarta een rit van 9 en een half uur met tussen poses om de benen te strekken op de stations waar we ongeveer 10 min.stil hebben gestaan. Sommige stations waren wel mooi en veel rijstvelden gezien onderweg.
Om 15.30u gearriveerd op station yokjakarta het was er bloedje heet en onze chauffeur stond ons al op te wachten want die was gisteravond al vertrokken met onze koffers naar het hotel in yokjakarta. Dat was een rit van 10.uu. Nadat we weer in de auto zijn gestapt zijn we naar een heel bijzonder kunstenaar geweest met prachtige schilderijen op katoen maar...is niet geschilderd maar getekend en ingekleurd met een bijzonder proces.
Daarna naar het hotel we hebben goede en mooie hotels gehad maar het lijkt er op dat het steeds beter wordt hihi. En nu is het 20.15u en zitten we even heerlijk te chillen met koffie en ijs en.....een heerlijke cocktail...proost.

27 June 2017

Na de ankloen school zijn we heerlijk traditioneel Indonesisch gaan eten dat was zo lekker!
Vandaag 27-06-17 4e dag zit er op en vandaag een relaxt dagje geweest en hebben we bandung bekeken zoals het paleis van de president een prachtig gebouw, waar we daarna naar de plek zijn geweest waar de koloniale Nederlanders handel dreven helaas is daar weinig meer van te zien op een enkel gebouw na en waar wij door een wijk reden met prachtige villa's waar vroeger de Nederlanders woonden. Ook zijn we door de winkelstraat gegaan wat de Javanen vroeger noemde het Parijs in Java. Helaas is daar niets meer van over volgens onze gids nu is er nog een enkele winkel en voor de rest cafés en restaurants.
Daarna zijn we naar de ankloen school geweest dit was prachtig om te zien en mee mogen maken fantastiche! Zie foto's

26 June 2017

Nederlandse begraafplaats in botanische tuinen
Kampong,families leven in de kampong
26-06-17 8.00u vertrokken naar Bogor naar botanische tuinen daarna een wandeling gemaakt in de kampong = dorp wel heel arm maar gastvrijheid en hebben we een traditionele Indonesische families ontmoet,van onze gids dit was erg leuk en super gastvrij. Om 12 00u lekker geluncht en om 13.00u vertrokken naar bandung. 7.30u kwamen we aan in bandung deze trip hebben we 6.00u gereden wat je normaal in 3uutjes rijdt dit komt door het suiker feest omdat de bevolking familie bezoeken om het gezamenlijk te vieren dus was er een enorme file. Uit eindelijk bij het hotel en konden we heerlijk douchen en hebben we weer verrukkelijk Indische gegeten heerlijk. Nu in middels 23.00u lokale tijd en tijd om te gaan slapen. Morgen immers weer een fijne drukke dag.
De lunch
Chillen,dinner en ontbijten
Zondag 25-06-17 Vandaag 8.30u lokale tijd 2e dag zit er op na aankomst lucht haven een rond tour gehad naar de oude haven niet veel bijzonders wel veel armoede daarna oldtimer town square en het couverneurs gebouw van de VOC. Daarna naar het hotel Best western waar wij lekker konden uitrusten van de reis en ons op konden frissen,waar we later een welkomst dinner kregen heerlijk Indische 3 gangen maaltijd het was smullen geblazen. Met mijn Indische woordjes konden zij mij goed verstaan en.....kregen we de koffie gratis lachen toch? De bevolking is super vriendelijk en heel respectvol en vinden het leuk met mijn Indische woorden haha. Wat we vandaag uitgegeven hebben was 33 cent voor 2 flesjes water 47 cent aan fooi dat is dan 7000 roepia en de mensen zijn daar super blij mee. Na het eten hebben we nog ja....capuchino gedronken en dat was duur 7 euro voor 2 kopjes haha. Daar na vermoeid maar voldaan zijn we gaan slapen om dat we bij dag 3 om 8.00u weer vertrekken richting bandung.

25 June 2017

Goede vlucht gehad lekker geslapen in🛫
Goede vlucht gehad en lekker kunnen slapen in het vliegtuig