China, Vietnam, Belgium · 24 Days · 23 Moments · October 2017

Joke & Guillaume through China And Vietnam❤️

27 October 2017

Veilig thuis gekomen💕! En dan besef je nog maar eens dat je de liefste ouders hebt 😍! Dank je wel voor het lekkere fruit, broodje en de mooie bloemetjes🍇🌸..wij zouden jullie moeten bedanken om op ons appartementje te passen😘! #BackToHeathyFood 👌💪!! Home sweet home💕! And then you realize .. I have the best parents ever😍! Thank you for all the fruit, Bread and Beautiful flowers🍇🌸.. actually we should Thank you to keep an eye on our apartment 😘! #BackToHeathyFood👌💪!!

26 October 2017

Tijd om naar huis te vliegen! Deze ochtend werden we nog wakker op de boot tussen de stille natuur.. we hebben nog een dorpje op het water bezocht en daarna terug naar Hanoi. In de stad nog wat rondgewandeld en nu zitten we alweer op de luchthaven, wat heeft de tijd gevlogen🛫!! We hebben alle 2 een onvergetelijke reis gehad & kunnen niet wachten om al onze verhalen en foto's te delen thuis ☺️! Over 2u stijgen we op (16u20 Belgische tijd) en we landen vrijdag ochtend 🛬! Hopelijk verloopt ook nu alles nog goed, tot morgen 🙏😘! Time to fly home! We woke up on our boat and in the silence nature.. Before going to the mainland, we visited a water village and after that we went back to shore and took a bus to Hanoi!! Now we are already at the airport on our way back🛫, time had passed so quick! We both had an incredible journey and can't wait to tell our story at home☺️! We take off in 2 hours (16h20 Belgian time) and land Friday morning🛬! Hopefully everything goes well, until tomorrow?
Na 4uur rijden.. aangekomen in Ha Long🏝. Onze slaapboot heeft 7kamers, waarvan wij geüpgrade zijn naar de honeymoon suite, Hihi té grappig🙊, we zitten met 4pers. in totaal aan boord.. voelt als een privé boot 😂! We zijn onderweg een grot gaan bezoeken en een van de Ha Long Bay stranden, daarna een toertje gaan kajakken, dan zelf loempia's mogen maken en ze ook opeten. Als afsluiter van de dag hebben we visjes proberen te vangen, maar wij hadden kwallen aan de haak ipv vissen😅! En dan nu een nachtje op de boot, spannend! After 4 hour driving... we arrived in Ha Long. Our boat had 7 rooms, and we were updated to the honeymoon suite, to funny🙊! We are only with 4 persons aboard, feels like a private cruise😂! During our trip we visited a cave, went for some kayaking and made our own springrolls. To finish the day we went for some squid fishing, but only got some jellyfish😅! Now time to sleep on the boat!

24 October 2017

Met de natuurlijke wekker van meneer De Haan en een onbetaalbaar uitzicht werden we deze ochtend vroeg wakker🙊! Klaar om nieuwe vriendjes te maken🐶.. zoveel koddige puppy's in het dorpje die er zomaar rond liepen! Na een autorit van bijna 4 uur zijn we aangekomen in Ninh Bình.. we hebben een bootje genomen en 1,5u rond gevaren met enkel natuurgeluiden rondom ons 😍.. zeker voor herhaling vatbaar!! Nu aangekomen in een propere moderne B&B klaar om te gaan slapen.. wat een contrast met gisteren😅! Today we we woke up early thanks to mister Rooster and the amazing view from our homestay🙊! Ready to make some new friends🐶... So many cute puppies here! After a car drive for nearly 4 hours we arrived in Ninh Bình.. we took a boat and floated on the water for 1,5 hours with only nature surrounding us😍.. Would certainly sign up for a second time!! Now we arrived in a clean and modern B&B ready to sleep.. What a contrast with yesterday😅!
Vandaag zijn we een lokaal dorpje gaan bezoeken, Mai chau. we hadden hier een typisch Vietnamese lunch met een zalig uitzicht😍! Nadien zijn we verder gereden naar Pu Luong om 3uur te gaan wandelen⛰, één van onze mooiste wandelingen💪! Aangekomen op onze primitieve, maar prachtigste slaapplaats, een privé hutje met uitzicht op de bergen voor ons twee❤️! 'S avonds hebben we Australiërs ontmoet, lekker gegeten en gebabbeld en dan.. bedtijd😴! Today we went to visit a local village, Mai Chau. We had a typical Vietnamese lunch with an amazing view😍! Afterwards we went to Pu Luong for a 3 hour trek⛰, one of our most beautiful walks...💪! We arrived at our primitive but awesome sleeping place, a wooden hut with a beautiful view for just the two of us❤️! In the evening we talked with some Australians while having diner. Lastly.. time for bed😴!

22 October 2017

Na een lekker ontbijt deze ochtend zijn we vertrokken naar de theeplantages van Thai Nguyen waar ze groene thee maken🌱. Twas een snikhete dag, echt een tropisch gebied hier in Vietnam.. we mochten zelf meewerken met het drogen van de blaadjes🙊, allemaal heel interessant om te zien en te doen! Daarna nog eens een theemuseum bezocht en dan een lekker theetje gedronken & er mee gekregen 😋! After a delicious breakfast this morning we went for a walk in the tea plantations of Thai Nguyen🌱. It was a very hot day here.. but we were allowed to help dry and process the tea leaves🙊. All very interesting to see and to do! We finished in the tea museum, together with a nice hot Vietnamese green tea😋!

21 October 2017

Alweer moe en versleten, maar terug een fantastische 1ste dag in Hanoi gehad😍! Deze voormiddag zijn we een oude gevangenis en een tempel gaan bezoeken. Dan een lekkere 'egg coffee' gedronken en 'Bun cha' gaan eten😋! In de namiddag verder nog wat de stad verkennen en een oude mooie spoorweg tegen gekomen(die nog werkt🚊). In de avond lekker gaan eten samen met onze Belgische vriendjes 😛en op weg naar het hotel nog een avondmarkt tegen gekomen👌! Again tired but satisfied! We had a wonderful 1st day in Hanoi😍! This morning we went to visit the old prison an the Temple of Literature l. Afterwards we drank an "egg coffee" and ate some 'Bun Cha"😋! In the afternoon we continued to explore the city an found an old railway (which still works🚊). In the evening we shared some food with our Belgium friends and walked through an evening market on the way home👌!

20 October 2017

Eindelijk aangekomen in Vietnam🚊😴😍!! Een volledige dag & nacht gereisd.. op de nachttrein 2x moeten afstappen met bagage om door de Chinese en Vietnamese douane te moeten.. wat en controle allemaal, gelukkig zijn we vlot door alles geraakt 👍! Nu is het eigenlijk ochtend en gaan we Hanoi eens gaan verkennen!!tot vanavond😛 Finally arrived in Vietnam🚊😴😍!! We traveled a full day and night.. On the night train we had to get out twice with all of our luggage for Chinese and Vietnamese border control, luckily it all went very fast👍! Now it's morning here an we're going to explore Hanoi!! See you tonight😛

19 October 2017

Na regen komt zonneschijn! We hadden een prachtige dag in 'Stone forest'! Samen met onze 2 nieuwe vrienden vanuit Singapore die we in Yuangyang leerden kennen😀! Zowat 8km afgelegd tussen al die rotsen, was echt leuk!! Nadien samen Chinees gaan eten en dan terug naar het hotel. Onze receptie man leert 'Gong Fu Cha', thee zetten.. en wij mochten zijn test gasten zijn😛! Twas een mooie afsluiter hier in China👌! Op naar Vietnam🚊! After rain comes sunshine! We had a wonderful day in 'Stone Forest' together with our 2 new friends from Singapore who we met in Yuanyang😀! We walked 8 km, but it was really fun! Afterwards we went for some Chinese food and eventually to our hotel. Our receptionist was learning Gong Fu Cha.. and we're invited to be his guests😛! A beautiful ending here in China👌! Vietnam here we come🚊!

18 October 2017

Strontaffaire vandaag!! Jaja, letterlijk💩en figuurlijk 🚌! Deze ochtend om 8.30u vertrokken uit Yuangyang. Onderweg nog een authentiek dorpje bezocht en een uitzicht over rijstvelden gehad.. deze avond 19u pas aangekomen in Kunming. Onze 2de bus had panne in de bergen, daardoor enige trein gemist.. dus dan maar een bus van nog eens 3,5u nemen 😅. Onderweg ook een pitstop houden.. Hahahah 🤢toch niet helemaal normaal die Chinezen en hun wc's! Gelukkig zijn we goed op ons hotel aangekomen😄! Shit happened today! Literally and figuratively💩! This morning we left Yuanyang at 8.30 am. On the road we stopped to visit an authentic village and some more rice fields.. We arrived at 7pm this evening in Kunming. Our second bus broke down in the mountains, making us miss our last train.. So we had to take another bus for 3,5 hours😅. Also made a quick pitstop down the road.. Hahah 🤢Not quite normal these Chinese toilets! Luckily we arrived well in our hotel😄!

17 October 2017

Een mistige en bewolkte dag in de bergen, maar af en toe toch een mooi uitzichtje kunnen spotten🏞! We zijn ook door de locale dorpjes gewandeld .. ongelofelijk hoe mensen hier leven, gelukkig voor hen zijn ze niets anders gewoon.. 😱. Wij hebben alvast weer een unieke ervaring gehad vandaag 😀!! A foggy and cloudy day in the mountains, but every now and then we had a beautiful view🏞! We also walked through some local villages.. Unbelievable how these people live here, lucky for them they are used to this way of life.. 😱Today we certainly had a unique experience😀!!

16 October 2017

Om een lang verhaal kort te maken.. deze ochtend om 8uur vertrokken uit Kunming om deze avond rond 19u aan te komen met de bus in Yuangyang! Op 3000 meter hoogte in de bergen, in een ijskoude kamer MET prachtig uitzicht😍, toch proberen wat te slapen 🙊😴.. we zijn alvast een ervaring rijker 😜! To make a long story short.. This morning we left Kunming at 8am, this night we arrived by bus at Yuanyang at 7 pm! With an altitude of 3000 meters, we're sleeping in the mountains, in an ice cold room but with an amazing view😍! Now trying to get some sleep🙊😴... We certainly are an experience richer!😜

15 October 2017

Vandaag was een regenachtige dag in Kunming. We hebben een tempel bezocht en enkele wierookstokjes aangestoken ☺️. Daarna gewandeld naar 'the Green Lake'. Een mooi en rustig stukje groen in het midden van een drukke stad, hier zagen we ook Yunnan koffiebonen🙊. We hadden ook afgesproken met kennissen die hier een theeshop hebben.. zoveel bijgeleerd, lekkere pu'erh gedronken en nieuwe contacten gelegd.. fantastisch👌!! 'S avonds lekker samen hotpot gaan eten en dan terug naar ons bedje !😴 Today was a rainy day in Kunming. A first we went to a temple to light up some incense sticks☺️. Afterwards we walked to 'the Green Lake'. A beautiful piece of greenery in the middle of a busy city, here we saw some Yunnan coffee beans🙊. We also met we some friends here who have a tea shop.. we learned so much, drank some good pu'erh and made some new contacts.. Awesome👌! In the evening we went for some hotpot together, and finally went back to our hotel for some good night sleep!😴

14 October 2017

Vliegen vliegen en nog eens vliegen..🛫🛬🛫🛬 Twas een dagje van't ene vliegtuig op het andere, maar we zijn eindelijk op onze bestemming!! Hallo Kunming ☔️, maar eerst een beetje slapen 😴! Flying, flying and again flying..🛫🛬🛫🛬 Today was a day where we hopped from one plane to another. Finally, we arrived at our destination!! Hi Kunming☔️, but first, let's have some 😴 !!

13 October 2017

Vandaag zijn we het eiland 'Gu Lang Yu' gaan bezoeken🏝! Op weg naar de overzetboot zijn we door de kleine straatjes gewandeld.. amai wat een leven hebben sommigen hier😳.. . Genoeg gezien en klaar om de boot te nemen⛴. Fantastisch warm weertje, fris windje en wat wil je dan nog meer hé?! Tof eiland, alleen jammer van het overtoerisme aan Chinezen 😂! We zijn dan ook ffkes met onze voetjes op het Chinese strand gaan wandelen en in de Grote Oceaan gaan afkoelen😛! Morgen onze laatste binnenlandse vlucht naar Kunming! Today, we went to visit the island 'Gu Lang Yu'🏝! On our way to the ferry we walked into some small streets.. amazing to see what life some people have here. Ready to take the boat in this warm weather with a fresh wind blowing⛴. What do you need more?!? Beautiful island, unfortunately too many Chinese tourists! We also walked on Chinese sand with our bare feat and found some cooling in the Pacific Ocean😛! Tomorrow we take our last domestic flight to Kunming!

12 October 2017

Wat een vermoeiende, maar productieve dag😅! Een volledige dag naar de Tea Fair China Xiamen geweest.. zoooooo overweldigend, zoveel te zien, zoveel te proeven.. we wisten niet waar eerst gekeken! Uiteindelijk onze weg gevonden, veel te weten gekomen en mooie deals kunnen maken😜! Natuurlijk ook enkele dingetjes gekocht & gekregen🙊🐸!! What an exhausting, but productive day😅! We went for a full day to the Xiamen International Tea Fair... so much to see and taste.. we didn't know where to start! Finally we found our way, we learned a lot and made some good deals😜! Off course we bought some small stuff and even received some for free🙊🐸!!

11 October 2017

Wat een bijzondere dag vandaag, vol unieke ervaringen in de bergen🙏! Vandaag zijn we naar de theeplantage geweest van een Chinese vriend zijn nonkel.. we kregen een volledige rondleiding in het dorp en op hun plantages op het hoogste punt in de bergen. We mochten er zelf eens thee plukken die ze daarna verwerken tot oolong thee🌱. Daarna nog wat 'Tie Guan Yin' gedronken op z'n 'Gong Fu Cha'😋! Zo dankbaar voor deze dag🙏 What a special day, full of unique experiences in the mountains🙏! Today we visited the tea plantations of our Chinese friend's uncle.. We got a full tour in the village to show the entire process and went for a walk on the highest point of the mountain. We even had the chance to pick our own tea, which they then make oolong tea from🌱. Finally, we drank some 'Tie Guan Yin', 'Gong Fu Cha' style😋! So thankful for this day🙏

10 October 2017

Om 5u vannacht is onze dag begonnen.. dankzij onze nieuwe kennis Gregory, die ons meenam op de top van een rots, hebben we de meest buitengewoon prachtige zonsopgang mogen beleven😍🌄! Daarna nam hij ons mee naar stone village en daar hebben we ook nog een serieuze klim mogen doen😅.. Om dan op de terugweg nog eens door de rijstvelden te wandelen🏞! Wat een saaie reisdag met het vliegtuig ging worden werd last minute een buitengewoon prachtige dag! Nu aangekomen in Xiamen en tijd om wat slaap in te halen 😴..tot morgen 👋! Our day started at 5 am this morning.. thanks to our new friend Gregory, who took us all the way to the top of a mountain, we could witness an amazing sunrise😍🌄! Afterwards, he took us to stone village (which was also a good climb😅) as well as the rice fields of Putao🏞. What first would have been a boring travel day by plane and bus became an extraordinary day! We are now in Xiamen, time to catch some sleep😴... see you tomorrow 👋!

9 October 2017

Een bewogen dagje achter de rug💪! In de ochtenddauw zijn we met een bamboe boot op de Ljiang rivier gaan varen, tussen prachtige bergen🌄 om dan aan te komen in Xingping. We zijn 'Old street café' binnen gegaan om iets te drinken😋! Dankzij die vrouw (en haar Belgische man) zijn we de Xianggongshan gaan beklimmen, 40min. recht naar boven😅! What a view😍!! Op de terugweg met 3op een moto gezeten😜en dan nog eens met de fiets naar het stadje geweest!! Today was though but amazing💪! Early in the morning we went on a bamboo trip on the Ljiang river between these beautiful mountains🌄. Afterwards, we arrived in Xingping and went in 'Old street café' for a drink😋. Thanks to the lady of the house (and here Belgian husband)! We climbed mountain Xianggongshan, which was 40 min of climbing straight up😅! What a view!😍 On the road back we took a motorcycle and ended the day with bicycle ride to the city!!

8 October 2017

Alweer een dagje voorbij, de tijd vliegt hier!! Om 4.50u vertrokken naar de luchthaven. Daar namen we onze vlucht naar Guilin..Goed aangekomen op ons hotelletje in Yangshuo met 't zonnetje en zo'n 32graden😅. Prachtig uitzicht 😍! Onze kamer klein, maar knus en ons 'bed'/matras wel heel laag tegen de grond😜. Deze namiddag hebben we dumplings gegeten, daarna het dorpje wat gaan verkennen en een klein stukje natuur gezien💕! Another day pasted, time flies here!! This morning we left at 4:50 am for the airport. Destination: Guilin and after a bus ride: Yangshuo. Once arrived in our hotel room, we enjoyed a fine 32 degrees 😅and an amazing view😍! Our room is small and cozy and our mattress was really low to the ground. In the afternoon we went for a walk to the "village" and ate some dumplings, combined with exploring some part of the nature here💕!

7 October 2017

Zalig zomerweertje vandaag in Shanghai! Helaas ons laatste dagje al.. morgen vroeg onze vlucht naar Yangshuo✈️, tijd om een stukje natuur te ontdekken! Deze ochtend hebben we genoten van een Chinese theeceremonie tot we theedronken waren 😅, wat een prachtige ervaring hier in China! Daarna typisch kantonees gaan eten, super lekker😋! In de namiddag zijn we eens langs de Shanghai Tower gaan wandelen en dan 's avonds hotpot gaan eten met fantastische mensen rondom ons👊! Bedankt Shanghai... you were great🙌 Amazing weather today in Shanghai! Unfortunately already or last day.. tomorrow morning we fly to Yangshuo✈️, time to discover some nature! This morning we've enjoyed a Chinese tea ceremony until we were tea drunk😅, what an amazing experience! Afterwards, we went for some delicious Cantonese food😋. In the Afternoon we walked next to the Shanghai tower and we finished the day with some hot pot with amazing people👊! Thank you Shanghai! You were great!🙌
Wat een chille dag vandaag.. lekker lang geslapen, mooi & warm weer, Shanghai stad bezocht en lekker gegeten.. wat moet een mens nog meer hebben 😛!? Aja bagage, vanavond 22u is de bagage toegekomen🙄, maar we zijn content dat we die ook terug hebben🙏! Deze middag hebben we de overzetboot eens getest ipv de subway. Aan de overkant zijn we een tempel gaan bezoeken en de YuGarden, een prachtig stukje natuur midden in de stad! Ook eventjes op de bund gaan wandelen, maar zoveel volk! En daarna Chinees gaan eten met onze Mexicaanse vriend Alfonso 🤠! What a lovely day.. Had a good sleep, beautiful an warm weather, visites Shanghai City an ate some good food.. 😛What do you need more? 🙄Luggage, that's right. Luckely, it finally arrived at 10 Pm this evening!🙏 This afternoon we were in Yu garden, a Beautiful piece of nature right in the middle of the City! We also went for a short walk on The Bund, but to much people!! Finally we went for some Chinese food with our Mexicaan friend Alfons

4 October 2017

Woensdag ochtend.. Eindelijk ✈️!!! Onze eerst vlucht naar Moskou verliep wat bumpy🇷🇺. Vier uur later hadden we onze vlucht naar Shanghai 🇨🇳! Lange vermoeiende vlucht, MAAR.. WIJ zijn goed aangekomen, onze bagage die blijkbaar niet. Achja we zien het zo, morgen brengen ze het naar ons verblijf zo moeten we vandaag niet tjoolen 😜! 'T is hier al donderdag ochtend seg, terwijl jullie daar nog liggen te slapen in België.. doodmoe, maar toch klaar om de grote stad te ontdekken & om aan ons avontuur te beginnen 😍! Wednesday morning.. Finally✈️ !! Our first flight to Moscou was a little bumpy🇷🇺. 4 hours later we had our flight to Shanghai🇨🇳! Long exhausting flight, BUT... we arrived smoothly. Our luggage not.. maybe tomorrow they bring it to is, we will see 😜 Here, it's already thursday, while everybody is still sleeping in Belgium.. Tired, but ready to discover this big city and start our adventure!😍