Sweden, Germany · 22 Days · 32 Moments · July 2017

Het avontuur van Janine in Zweden

Naar huis Om 7.00 uur ging de wakker, inpakken en wegwezen. Op naar huis. Vakantie zit er bijna op. We moeten nog een paar boodschappen doen onderweg. Naar gekås en Ångelholm. 8.10 uur in de auto. Eerst bij gekås 2 broeken en shirts gekocht voor Mika. Daarna weer verder. Onderweg regen. Na een aantal stops o.a. bij Loddekőppinge zijn we rond 14.10 uur bij de brug. Om 16.20 uur zijn we in Rodbyhavn. Nu wachten hoe laat we de boot op kunnen. Om iets voor 18.00 uur rijden we in Duitsland.

De laatste rustige dag in Zweden. Vandaag nog ff genieten van het zonnetje. Vanmiddag pakken we alles droog in en morgen op.tijd naar huis. De zon schijnt heerlijk. Tijd om een bootje te huren voor een paar uurtjes. Dit is weer een succes! Pelle moest er wel aan wennen. Als afsluiting een lekker ijsje eten.

10 August 2017

Bewolkt Vandaag rustig aan gedaan. Na het ontbijt zijn we naar ullared gereden en inkopen gedaan. Helaas zijn we op de weg terug de kleren van Mika verloren. De achterklep stond nl. nog open en is de tas eruit gevallen. Op de camping terug hebben we minigolf gespeeld. Erg leuke baan! Savonds nog een potje mastermind gedaan met de boys en het kubb spel.

Wind Gisteravond luifel opgeruimd. Die is mooi droog dus. Vanmorgen was er een harde wind die volop de caravan stond. Temperatuur was goed. Rond 10.45 uur zaten we in de auto. Onderweg wel een bui gehad. Ook kwamen we langs een waterval.. Rond half 6 waren we op de camping in överlida. Nette camping met avonturengolf.

8 August 2017

Zonnig en warm Vanmorgen vroeg was het nog bewolkt maar rond 9.00 klaarde het op en werd het zonnig en warm. Na de koffie moest Erikjan eerst nog naar de sloop om een motor te regelen. Na het brood zijn de heren gaan zwemmen. Vanavond is er weer een oldtimertreffen bij de camping.

7 August 2017

Zon Vandaag doen we lekker rustig aan. De zon schijnt en het weer is goed. Wel licht bewolkt. Na het middag eten word er gezwommen in het meer. Erikjan gaat met de jongens naar de sloop. Natuurlijk zit de auto weer vol met onderdelen. Savonds nog wat gedronken bij Rudi en Annelies.

Zon en regen. We werden wakker met de zon maar toen we vertrokken begon het te regenen. Eerst nog even een kop koffie gedaan samen en rond 11.10 vertrokken. We willen net de camping afrijden begint het weer enorm te regenen en dat heeft het onderweg nog veel gedaan. Rond 14.15 waren we in Katrineholm en hebben we de boel opgezet. Broodjes gegeten en even bijgeplaatst met de Stemerdinkjes. Met zijn allen hebben we de oranje leeuwinnen Europees kampioen zien worden in de Grolsch veste. Na de maaltijd bij mac donalds hebben wer nog lekker bij de caravan gezeten. Het is wel steeds buiig geweest.

Stockholm Mika zijn wens gaat in vervulling want we gaan toch nog naar Stockholm. Met de trein kost het voor ons drieën 16 euro retour. Bjarne was gratis. Om 16.00 uur waren we in het centrum. Via een enorm hoge roltrap moesten we naar boven en vielen we met de neus in de parade voor gelijkheid. Mika heeft zijn broek kunnen kopen en een mooi shirt maar ook Bjarne vond zijn broek en ook nog 2 shirts. Na een lekkere grote koffie en muffin zijn we weer terug gegaan naar de camping om pizza te bakken. Savonds nog even gezellig samen wat gedronken en mochten de jongens in de caravan slapen.
Helaas Vanmorgen vroeg wakker. Erikjan heeft het weer bekeken en nu blijkt dat er weer veel regen is voorspeld. We gaan de paling toch maar inpakken en de zon op zoeken. 10.20 uur zaten we in de auto. We gaan ri. Stockholm rijden. De Geverinkjes staan op de flottsbro camping en gaan we de een bakkie doen. De bedoeling was om niet naar Stockholm centrum te gaan maar Mika wilde wel heel erg graag. We zijn eerst naar de camping gereden om de caravan neer te zetten en een boterham te eten. Daarna met de trein naar Stockholm centrum.

Regen Het word vandaag een regenachtige dag. De voorspellingen zijn 48 mm. Gisteravond de luifel al afgebroken. Rond 4.00 uur vanmorgen barste het al los. De jongens waren ook al vroeg wakker. Bjarne had de pech dat hij de tent moest opruimen in de regen. Dus zwembroek aan en afbreken maar. Daarna lekker warm worden onder de douche. Eten in de caravan en rond 9.45 uur in de auto. Rond een uur of 12 klaarde het weer op en werd het droog. Onderweglater nog wel een buitje gehad. Rond een uur of 3 je een we aan in klein Nederland op de Hedesunda camping. Vol met Nederlanders. Na veel gemor hebben de jongens de tafeltennisbatjes gepakt en doen ze mee met de andere kinderen. S avonds lekker pannenkoeken gebakken bij de tent. Tafeltennis is een hot item op deze camping. Ook zijn er diverse activiteiten die worden georganiseerd. Mika heeft nog meegedaan aan lasergamen. Het is wel echt donker op de camping.

3 August 2017

🌞🌞🌞Zon🌞🌞🌞 Vandaag lekker opstaan met een zonnetje. We doen lekker rustig aan. Na de koffie gaan de jongens naar het sportpark om wat sportschool oefeningen te doen. Erikjan en ik gaan ff het dorp in om boodschappen te doen en een fika. Terug op de camping met er eerst het kubb spel gedaan worden. Erikjan won dit keer eens niet maar Mika. Even in de schaduw wat eten en nu weer genieten van het zonnetje. Daarna even gezwommen in het meer. Pelle vond het ook geweldig, het zwemmen. Later de bbq maar weer aangestoken omdat het kan. Morgen word het qua weer alles anders. De oranjeleeuwinnen spelen vanavond de halve finale in de Grolsch veste. Live kunnen we het niet zien maar wel hier via streaming op npo. Ze hebben met 3-0 gewonnen. Zondag de finale, ook in Enschede.

2 August 2017

Daar gaan we weer. Om 10.50 in de auto richting het zuiden maar weer. 19 graden licht bewolkt. Via het bjursta winkelcentrum in sundsval en een bildemontering zijn we aangekomen on Ljusdal op de camping. We hebben een mooi grasveld tot onze beschikking. Na de caravan op de plaats en de tent opgezet te hebben, moest er uiteraard worden gezwommen in het meer. We hebben wel een dreigende lucht boven ons. Kww We hebben nog wel 2 buitjes gehad.

1 August 2017

Hoge kusten.
Zonnig. We werden wakker met de zon. Lekker begin van de dag. Na het ontbijt de laatste dingen erin zodat we op tijd (10.05) van de camping af konden rijden. In de zon is het heerlijk. Via de fjallraven outlet in Őrnskoldsvik zijn we richting het zuiden gereden. Onderweg nog wat eitjes gebakken bij de hoge kusten. Toen op.zoek naar een nieuwe camping. Dit was weer een ramp aan de kust. De eerste camping vol met allemaal kleine plekken. Toen naar Härnősand maar deze camping was ook niets. Nu op een kleine camping in antjärnt. Staan niet veel mensen. Toiletgebouw wel erg netjes. Voor dat de bbq word aangestoken, gaat er uiteraard eerst worden gezwommen in het meertje met visjes en kikkervisjes. Erikjan had zalm mee genomen voor de bbq en de jongens hebben netjes een stukje geproefd. Camping is iets bevolkter geworden, zelfs toeristen uit Hongarije. Kosten camping SEK 230 per nacht..

31 July 2017

Vanmorgen was het nog bewolkt maar rond 10.30 begint het op te klaren en komt de zon erdoor. Gisteren lekker ge BBQ met z'n vieren. Pelle heeft alleen geen zin om te eten. Erikjan wil graag naar de sloop maar deze blijkt dicht te zijn. Helaas krijgen we te maken met een kleine bui en dan maakt het allemaal iets frisser buiten. Vanmiddag nog even het stadje in geweest. Stelt niet heel veel voor. Vanavond gaan we lekker uit eten. In de stad stond een fiets en natuurlijk moesten de jongens er even op fietsen. Ging niet gemakkelijk met 2 platte banden en een scheef staand stuur. Na het eten zijn we naar de skipiste geweest en de springschans. We zijn de hoogste schans omhoog gelopen. Dit was toch wel erg hoog maar wel met een mooi uitzicht.

Camping We hebben besloten om niet verder te rijden maar in Solleftea de camping op te zoeken. Het is 23 graden. Na gezoek en gevraag een plekje gevonden. Grote camping. Jongens willen graag naar het zwembad. Terwijl de jongens gingen zwemmen, hebben wij de boodschappen gehaald voor een lekkere bbq. Lekker in de zon
Verder richting kust. Vandaag schijnt het zonnetje en het is 19 graden. We rijden richting de oostkust. Om 10.15 uur rijden we de camping af. Onderweg eerst nog even bij een rivier gestopt en mooie plaatjes geschoten. Rond 12.00 uur kwamen we langs dőda feller. Hier hebben we rond gelopen en even een ijsje gegeten.

29 July 2017

Na regen komt zonneschijn Vannacht behoorlijk veel regen gehad. De tent van de jongens is ondanks dat hij niet mooi stond, droog gebleven. Tafel en stoelen achter de caravan neergezet in de zon, daar is het heerlijk vertoeven. De jongens willen graag zwemmen in het zwembad, dus dat gaat zo gebeuren. Na de koffie de jongens naar het zwembad gebracht en zijn wij richting het centrum gereden. Hier was het gezellig druk met kraampjes en eet tentjes. Vanavond is er weer muziek in het centrum. Vanavond moest het Nederlands dameselftal voetballen tegen Zweden. Deze wedstrijd werd met 2-0 gewonnen. Ze spelen dus de halve finale in de Grolsch veste. Na de wedstrijd zijn we Östersund nog even in geweest. We hebben een klein stukje van het concert gezien en zijn daarna weer terug naar de caravan gegaan. De jongens lagen rond 23.00 uur in bed ook moe van het zwemmen. Ook Pelle is moe, hij kruipt savonds het liefst in zijn land in de caravan.

28 July 2017

Na een eindje tuffen met wisselende temperaturen, zijn we aangekomen op de stadscamping in Östersund. Het is erg druk op de camping en hebben een plaats zonder stroom. De jongens willen morgen graag naar het zwembad.
Verder Vandaag pakken we de boel op om verder omhoog te gaan. Om 10.30 uur reden we de camping af. Het begon net te regenen. De boel mooi op tijd ingepakt.

27 July 2017

Vandaag blijven we nog op de camping. Het zonnetje was er vanmorgen al wel. Het ziet er wel naar uit dat de wolken weer de overhand krijgen. We zijn nog even naar Leksand en Insjon gereden en de dag afgesloten met een lekkere bbq. Het is helaas niet veel warmer geworden.

26 July 2017

Sloopdag voor Erikjan en Bjarne Vanmorgen rond 10.00 uur zijn beide mannen vertrokken richting sloop in Rättvik. Mika en ik blijven samen met Pelle bij de caravan. Mika en ik hebben samen het kubb spel nog een keer gespeeld. Helaas voor Mika verloor hij beide potjes. Mika en ik hebben heerlijk rustig aan gedaan. Erikjan en Bjarne waren rond 15.15 uur weer bij de caravan. Het is de hele dag bewolkt geweest.

25 July 2017

Vandaag pakken we niet op en doen we eens lekker rustig aan. helaas werden we wel wakker met regen. Kijken wat de dag ons vandaag brengt. Rond 12.15 uur zijn we naar Rättvik gereden naar de tisdagskul. Eerst lekker een pizza gegeten met z'n allen. Ook nog een mooi enkelbandje gekocht bij mijn favo kraampje. Op de weg terug nog een grote eland gezien met gewei. Gelukkig klaarde het een beetje op en kwam de zon erdoor. Het veld hadden we voor ons alleen zodat we mooi het kubb spel konden doen. Later op de avond nog op zoek naar meer elanden op de berg. Helaas geen andere gezien. Wel genoten van het mooie uitzicht

24 July 2017

Vandaag waren we vroeg uit de beter, dus ook vroeg op pad. Het zonnetje schijnt en het is 18 graden. Iets voor tien rijden we uit Nora weg. Na onderweg nog even te hebben gewinkeld bij de kupolen, waren we rond 14.30 uur op de camping. Hoewel op de meter 20 graden staat, is het in de zon best warm. Nadat alles staat, en er gegeten is, word er een lekkere duik genomen in het siljanmeer.

23 July 2017

Vanmorgen rond 11.00 uur vertrokken van de camping. 22 graden. Rond 13.30 uur kwamen we aan in Nora. Het is hier bewolkt maar ook benauwd.

22 July 2017

Pelle ligt heerlijk onder de caravan in de schaduw.
Heerlijk weer. 24 graden. We hebben vanmorgen heerlijk gezwommen met z'n allen. Het water is kristalhelder. Ook Pelle vond het super in het water.

21 July 2017

Onze plek op de camping. De jongens hebben een nieuwe tent.
Pfffff. Zon, daar is hij dan. We hebben er een eindje voor moeten rijden, maar hij is gevonden. We zijn eerst richting karlsborg gereden maar daar was het vol. Daarna richting tiveden maar deze was ook vol. Uiteindelijk naar de bovenkant van het meer gereden naar de Tiveden strandcamping. Hier rond 19.00 uur de caravan neergezet. Nu 20.48 eerst een bakkie koffie zetten.
Om 11.20 uur reden we van de boot. Het mes mistig op zee en aan land bewolkt. 18 graden. Het was aardig druk op de boot. Nu rijden we ri.....