Belgium, Russia, Thailand · 29 Days · 40 Moments · July 2017

The adventures of Melle & Iris in Thailand

De terugreis is alweer begonnen. Het is nu 11:35, en we zitten nu in de bus

We slapen in het huis van de opa en oma van Jesse. De hele familie woont bij elkaar, in 3 huizen achter elkaar.

Deel twee van de Wat Pha Sorn Kaew. Jut & Jul op de foto gezet πŸ‘¬. Ook koffie gedronken en een gebakje gegeten op de berg op 960 meter hoogte. β›°β˜•οΈπŸ°
Wat Pha Sorn Kaew bezocht vandaag. Heeel kleurrijk, was weer helemaal in mijn element met mijn camera. πŸ˜„

8 August 2017

En naar het koninklijk paleis geweest. Ook weer wezen drinken natuurlijk, in een uitgaansstraat vlakbij ons hotel.
Foto's Wat Pho deel twee πŸ˜„
Met een boot naar de Wat Pho geweest. Meer foto's volgen want er kunnen maar 10 per keer... πŸ˜…

7 August 2017

Gister naar de Gourmet Markt geweest weer om foto's er van te maken. Ook een red velvet cake gekocht eindelijk omdat ik hem al voor een lange tijd niet kon weerstaan..... (als ik er nu weer aan denk en de foto zie krijg ik weer een waterige mond) Smiddags een beetje rond China Town gelopen en 's avonds bij RCA (Royal City Avenue) een leuke bar opgezocht en daar mochten we muziek opzetten.. πŸ˜‚ Techno natuurlijk; en toen we wegliepen later die avond hoorden we dat ze weer nummers opzetten die wij eerder hadden opgezet πŸ˜„

Gister avond naar de sky bar geweest. Dat is een bar (er is ook een restaurant) op de 64e verdieping van een van de hoogste gebouwen in Bangkok. Als je daar wilde genieten van het uitzicht moest elk persoon minimaal 1 drankje bestellen.... van 25 euro!!!..... Dit wisten wij dus even niet maar we moesten wel, toen we daar al boven stonden. Uitzicht was wel adembenemend, dat dan weer wel gelukkig. πŸ˜…πŸΈπŸŒƒ 'S avonds naar Khao San Road geweest en daar wat gedronken en gedanst πŸ˜„
Gister naar een groot winkelcentrum geweest met hele grote merken. Ik heb een nieuwe outfit gescoord, maar Melle wilde eigenlijk het liefst zo snel mogelijk weg. πŸ› In het grote winkelcentrum was een hele grote afdeling genaamd "Gourmet Markt" met allerlei kleinere afdelingen met soorten eten zoals een bakker, sushi, vlees, kaas, taarten, ben&jerry's en nog veeel meer... Ik heb daar helaas geen foto van ☹️, misschien dat we er nog langskomen dat ik dat nog even doe. Wij missen een gewoon normale boterham met kaas zooo erg.... dus wij hebben gewoon 10 plakken kaas gekocht en 10 sneetjes brood bij de bakkersafdeling, en onze eigen nederlandse boterhammen gemaakt! πŸ˜πŸžπŸ§€ Melle is weer blij, want zijn Jonas Brothers kapsel is weggehaald. πŸ’‡πŸΎβ€β™‚οΈ
Gister gevlogen van Krabi naar Bangkok met Bangkok Airways. In Bangkok met het openbaar vervoer naar het hotel gegaan.. Was drukker dan verwacht en niet erg handig met twee grote koffers. 🚈 'S avonds nog lekker Grieks gegeten. 🍷 πŸ‡¬πŸ‡·

Na het avondeten hebben we een massage genomen. Een AloΓ« Vera massage, volgens mij een echte Thaise massage want het was heel je lichaam en ze probeerden alle botten in je lichaam te kraken πŸ˜‚πŸ˜‚ Na de massage uitgegaan naar de enige club in Krabi en genoten van een vuurshow van 3 jochies van 14 of zo πŸ”₯β˜„οΈ.

3 August 2017

Na het kajakken zijn we gebracht naar een boomhut en daar hebben we lunch gehad. Daarna naar een soort lazy river en er zwemmen visjes in. Een rivier die constant stroomt, en je kan er een band huren om te drijven maar wij vonden dat we al genoeg geld hadden uitgegeven aan die dag. πŸ˜…πŸŠπŸΌ 'S avonds Indiaas gegeten. Naan brood met een soort eigen uitgekozen saus/gerechtje, wat je samen met dat brood moest eten. Was echt super lekker 😍
Pure kunst aanwezig in Krabi😍😝😝
Gisteren 10 km wezen kajakken. 50% zon en 50% stromende regen gehad... Het was zwaar maar het was het helemaal waard. Alhoewel hebben we veel te veel betaald vergeleken met de andere mensen in de groep dus dat vonden we wel jammer. πŸ€”β˜”οΈπŸš£πŸΏπŸ’Έ

2 August 2017

De Journi app deed het een paar dagen niet bij mij, maar we zijn back. Eergister naar Railay Beach geweest met een longtail boot. Dit kan ook alleen maar via het water omdat het strandje omringd is door enorm hoge bergen en er loopt geen pad naar het strand. β›° Toen we vertrokken uit het hotel was het prachtig weer, toen we op de boot zaten en bij aankomst bij het strand was er nog lekker veel zon. Na een uur of 2 begon het een beetje te regenen dus besloten we wat te gaan eten en daarna de boot terug te nemen.🏝 Op de weg terug waren de golven niet te genieten dus niemand is droog gebleven πŸŒŠπŸ˜…
Gisteren naar de Tiger Cave Temple geweest inclusief Wat Tham Sua. Ook de enorm lange trap beklommen naar de footprint of Buddha, op de top van de berg... Mijn conditie is niet heel goed en het laatste stukje kon ik Γ©cht niet meer verder (ook omdat de treden 50 cm hoog waren allemaal), dus heeft Melle mij het laatste stukje op zijn rug getild!!! πŸ˜…πŸ˜…πŸ’ͺ🏽 Foto's van het uitzicht volgen....

1 August 2017

Ik heb jullie iets te lang laten wachten dan gepland πŸ˜…maar hier zijn ze : de foto's van het uitzicht van de berg die we hebben beklommen.....

31 July 2017

Het heeft gisteren zo veel en hard geregend ☹️☹️, we hebben bijna niks kunnen doen. We hadden in de ochtend een scooter gehuurd maar zodra we aan het rijden waren begon de regen; en niet zo'n beetje ook! Elke keer als we dacht nou nu komt het weer heel hard, gingen we schuilen. Die grote harde druppels op de scooter tegen je blote huid is best pijnlijk...

Vandaag een dode vliegende sprinkhaan (?) gevonden naast het zwembad en gefotografeerd... Vond het speciaal om zo'n beest van zΓ³ dichtbij vast te kunnen leggen. πŸ“· Nou; uitgecheckt en met de boot naar Krabi. Foto's van de pier van Krabi en een paar van het nieuwe hotel inclusief gekregen welkomstdrankje 😊. Nu wat eten en drinken in de straatjes hier 🍜🍲🍚

29 July 2017

Ons laatste dagje Koh Yao Yai: Ik heb vanochtend de zonsopgang gezien 😊. Vind ik heel erg mooi om te zien, maar ik ben eigenlijk niet zo van het vroege opstaan normaal... πŸ˜… 'S ochtends was het weer zΓ³ warm dat we tot 14:00 uur bij ons zwembadje hebben gezeten, en toen zijn gaan rijden naar het zuidelijkste puntje van Koh Yao Yai waar een klein prachtig wit strandje, genaamd "ΰΈ­ΰΉˆΰΈ²ΰΈ§ΰΈ—ΰΈ£ΰΈ²ΰΈ’; Tambon Phru Nai", is. πŸπŸ›€πŸ›΅ Toen weer cocktails gedronken bij Better View, maar nu bij daglicht en met Happy Hour 🍹🍸-waar gewoon random kippen trouwens rondlopen-. Daar een Nederlands gezin ontmoet die ons een heerlijk restaurantje aanraadden waar zij zelf ook weer zouden gaan eten. Wij zijn gezellig meegegaan, en hebben met zijn allen gegeten. Daar de zonsondergang gezien. πŸŒ„ Op de weg daarheen ook nog even getankt..... Heel anders dan in Nederland! πŸ˜„ En nu gaan we lekker slapen, morgen weer koffers inpakken en naar Krabi met de boot! πŸ˜ŽπŸ€—πŸš€

28 July 2017

Vandaag eigenlijk alleen maar bij ons zwembadje gezeten en heerlijk bruinen in de zon; die wel echt tΓ© heet was eigenlijk... πŸ˜…πŸ˜…. 'S avonds cocktails gedronken en gegeten bij better view, en ze hadden zuuulke schattige lampjes overal hangen! 😍 Wel een beetje eng/raar was dat de vleermuizen constant door het terras vlogen, en dus bijna tegen je aan kwamen, maar ik denk dat dat niet zo snel gebeurt πŸ˜‚

27 July 2017

Het ontbijt voor de eerste keer geprobeerd hier. 'S ochtends was er een lekker zonnetje. 'S middags kwam er weer een kleine regenbui voorbij, maar ging net om ons resort heenπŸ˜„πŸ˜…. In de supermarktjes hier moet je je "shoes out" doen, en op blote voeten door de gangpaden heen lopen πŸ˜‚. Ook eventjes bij het strand geweest, en later een paar drankjes gedaan bij een stil cafeetje. 🍸🍹

26 July 2017

Foto's van gisteren van het nieuwe resort 😊 De kleine opgerolde handoekjes is volgens mij iets Thais.. We krijgen het bij elk resort. Je hoort er aan te ruiken en je kan er een beetje in knijpen en dan komt de geur in je handen🌸. Elk resort heeft zijn eigen geur, hier hebben we citronella πŸ‹. De geurverspreider (tegen de muggen) en alle zeepjes hebben deze geur. De eerste regenbui meegemaakt hier in Thailand, maar het was nog steeds warm! πŸ€”

25 July 2017

Later op de dag naar Laem Nga gereden en vervolgens lekker gegeten met een heeeeerlijk toetje 🍧😏
Naar de Monkey Hill geweest!! Super leuke aapjes geaait en gevoerd. We hebben echt hele leuke filmpjes gemaakt, maar we weten niet hoe we die moeten plaatsen op Journi.... #iristhemonkeywhispererinaction πŸ˜πŸ’

24 July 2017

Naar het national park Surinat gereden vandaag op de scooter, en daar een beetje rondgelopen. Was heel erg warm en we waren helaas onze zwemkleding vergeten πŸ˜•. Terug in het hotel meteen een koude douche genomen.

23 July 2017

We zijn de afgelopen dagen erg ziek geweest van pasta wat wij twee dagen geleden hebben gegeten. Vandaag wat proberen te doen in Old Phuket Town; waar ons hotel zit... Maar we werden allebei al erg snel moe en weer een beetje misselijk. πŸ€’πŸ€’πŸ˜΄πŸ€§ We gaan kijken hoe we er morgen aan toe zijn, en als het goed gaat huren we een scooter en gaan we weer het eiland verkennen. 😊

21 July 2017

Na de grote Buddha zijn we richting Rawai Beach gereden, en hebben we daar heerlijk gegeten bij een eettentje aan het water. Vervolgens zijn we naar Nai Harn Beach geweest. Toen steeds zuiderlijker gegaan: Windmill Viewpoint, Yanui Beach en uiteindelijk Prompthep Lighthouse waar we de zonsondergang hebben bekeken ☺️. We hebben de scooter rond 20:00 teruggebracht, en we zijn nu erg moe. Morgen naar het volgende hotel! πŸ˜ƒ Tijd gaat echt heel erg snel.. ☹️
Jaaaaja! Scooter gehuurd (die 70 km/h gaat... πŸ™„) en die heeft Melle gereden door Phuket (zonder enig rijbewijs.. πŸ€”πŸ€”). Bij ons eerste viewpoint een aantal foto's gemaakt onderweg naar de Big Buddha Phuket.

20 July 2017

Toen we contant geld aan het opnemen waren bij een automaat vlakbij ons hotel, vroeg iemand opeens: "hé, zijn jullie ook Nederlands?". Nou suuuper aardige mensen met hun twee kinderen ontmoet, hebben gelijk gegeten met zijn allen en wat drankjes gedaan. Zij was Thais dus heeft ons heel veel typisch Thais eten laten proeven. Nu lekker slapen, maar was een zeer geslaagde avond 😌

19 July 2017

Vandaag in Patong geweest; het strand en in het grote winkelcentrum Jungceylon. Bij het strand zijn allerlei zijstraatjes met heeel veel barretjes en uitgaansgelegenheden... Maar wij waren er overdag... Het was vandaag minder mooi weer, maar nog steeds super heet 😳. Ook een ijsje genomen van zo'n ijskoude plaat met de smaak "Passion Fruit". Was echt heerlijk 😊
Vanmiddag eerst even in het zwembad al het zand afgespoeld. Daarna het stadje in Kata even doorgelopen. Wat gaan eten bij Palm Square, waar we nu naar live muziek aan het luisteren zijn onder het genot van een (paar) cocktail(s). De manager van het restaurant heeft ons heeel erg veel leuke tips gegeven over leuke dingen om hier in Phuket EN Koh Yao Yai te doen. Heel onverwachts, maar heeeel erg vriendelijk en we zijn er heel erg blij mee πŸ˜ƒπŸ‘πŸΌ
Deel 2 van het strand πŸ˜…. Gelijk in de zee mijn nieuwe waterdicht telefoonhoesje kunnen uitproberen. En het gebedel van mijn hond Fynn thuis hoef ik hier niet te missen, want dat doen de vogeltjes wel πŸ˜‚πŸ¦. Alhoewel ze een prachtig geluid maken, wat echt een vakantiegevoel geeft. 🎢
Vandaag even naar het strand Kata Beach geweest en een nieuwe jurk gekocht; te zien op de foto's πŸ˜„. We zijn gebracht met de gratis Shuttle Service van het hotel. Melle wilde natuurlijk nog even met de Feyenoord vlag in Thailand op de foto maar gelukkig mag ik ook een foto zΓ³nder vlag maken πŸ˜πŸ“Έ.

18 July 2017

Het eerste hotel πŸ˜„πŸ’•πŸ‘«βœ¨πŸŽ€
Nu in ieder geval aangekomen bij het hotel, en ingecheckt. Nu wachten tot het 14:00 uur is en dan mogen we onze hotelkamer in en gaan we meteen even een dutje doen... We zijn doodmoe 😴
De laaaange vlucht 's nachts van Moskou naar Phuket was een veel groter toestel en de stoelen zaten ook lekkerder en we kregen twee maaltijden ( ook niet erg smakelijk ). Nu zaten we gelukkig wel naast elkaar en niet met een gangpad ertussen 😊. Bij het landen was er veel turbelentie en daar werd ik erg misselijk van.. Misschien ook in combinatie met het eten? Wie zal het weten.

17 July 2017

Vlucht van Brussel naar Moskou waren we een beetje op elkaar gepropt allemaal, maar gelukkig duurde het maar 3 uur. We kregen een warme lunch, wat niet echt heel smakelijk of zo was, maar het vulde wel een beetje..
We zijn onderweg!!! Nu eerst naar Moskou en dan naar Phuket... Melle was erg misselijk door mijn rijvaardigheden dus daarom kijkt hij zo boos πŸ˜„. Daaagg Nederland (& BelgiΓ«...)